Jump to content
AnT

Testy - kontra oko właściciela akwa

Recommended Posts

Wiele ostatnio widać tematów .

Parametr taki czy inny , i oj baniak mi klęka - bo uranu mam 0, 0004 mg,na m3 wody . 

Pytanie ile wieżymy testom a ile co widzimy co sie dzieje   w akwa przy podstawowych parametrach ( no3 , po4 , kh , ca, mg ) .

Mam wrażenie że od paru lat ludzie dali sie zwariować testom w/g piewistkom w oceanie. 

Jakoś na zagranicznych forach tego nie widać , albo się wyleczyli. 

Tak czy siak dalej mamy sztuczny system czy dążymy do oceanu ? 

(edytka tytułu - Tester)

Nie wiem, nie znam się, akwarium mam krótko. Jednak na mój prosty umysł dużo zależy od samego akwarysty, akwarium i portfela. Mając miękkie i lps można bazować na głównych parametrach i normy mogą być "luźniejsze". Przy sps sprawa wygląda inaczej. Bagienko nie bardzo im odpowiada więc i bardziej trzeba pilnować pomiarów. A jak już ktoś chce jakieś sps rainbow i inne wielokolorowe i różnokolorowe cudaki to już w ogóle.

Drugą kwestią jest fakt, iż jako akwaryści trzymający zwierzęta powinniśmy im zapewnić możliwie najbardziej zbliżone warunki do ich naturalnego środowiska.
Jeden będzie dążył do oceanu i mu wszystko "wybuchnie", a drugi a drugi będzie miał gdzieś parametry i wszystko będzie rosło. Ile baniaków, tyle sposób prowadzenia.

Edited by goclik (see edit history)

Z tymi testami to jest tak że jak widze inny wynik a np. żona fiolkę by już ustawiła gdzie indziej więc dużo zależy od oka i zapewne od tego ile nabierzemy w te magiczne miarki. W moim wypadku efekt jest taki że testów nie robie od co najmniej 2 miesięcy i akwarium żyje inna para kaloszy że mam życie za pare setek a nie tysięcy. Ale też widać po akwarium że coś sie dzieje i np warto zmniejszyć karmienie stan waty w kaskadzie, biofilm, szyby.