Skocz do zawartości
Arrooss1

Odrzucona reklamacja jebao RW-4

Rekomendowane odpowiedzi

Ale plomby gwarancyjne to nie jest wymysł akwarystów. Plomby gwarancyjne stosowane są od nastu lat. Po drugie przyznajesz, że zostałeś poinformowany o plombie na falowniku. Twierdzisz, że uszkodzeniu uległ stojan - skąd ta pewność skoro nie rozbierałeś pompy ?  Serwis twierdzi - że naklejka prawdopodobnie została odklejona i ponownie przyklejona (zazwyczaj przy odrywaniu lub próbie oderwania plomba ulega w jakiś sposób zniszczeniu).  Sorry - nie dziwię się dystrybutorowi. W dobie kiedy z Chin bez cła na rynku ląduje tyle towaru zabezpiecza swój towar plombami by nie odpowiadać za towar z obcej dystrybucji. Dotyczy to nie tylko sprzętu akwarystycznego. Zajrzyj do pierwszego lepszego telefonu, który ma wymienną baterię - jest duża szansa, że znajdziesz  nie tylko plombę ale nawet naklejkę, która informuje czy telefon był kiedykolwiek zalany.
Welcome in the real world mister Arrooss1 [emoji6]
Hmmm, skąd wiem że stojan. Jest taki temat jebao się zje...ło i trochę można się tam dowiedzieć... Po 2 to nie jest moja jedyna jebalka i po podpięcie innego zasilacza, innego sterownika objawy te same, to co może się więcej w falowniku zepsuć? To że dystrybutor wciska mi kit że grzebalem przy falowniku to zrozumiałe, ale ze inny forumowicz mi to zarzuci to już jestem w szoku...

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale oczywiście wysyłając pompę do serwisu zrobiłeś jej zdjęcia? Z doświadczenia wiem że wszelkie plomby są naklejkami trudnymi do zerwania, chyba że fuszerkę odstawili. Więc na zdjęciu będzie widać co i jak.

A na przyszłość - kupuj sprzęt porządny - na maxpekcie nie mam żadnych naklejek, zaś serwis jest porównywalny jedynie do Twistmana (tzn. niezwłoczna wysyłka)


125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT,  Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem dziś do gwaranta. Otrzymałem informację, że nie muszę się przejmować naklejkami (plombami), gdyż serwisant i tak będzie widział czy była ingerencja w sprzęt czy nie. A gdybym chciał być bardzo spokojny to mogę zrobić fotki tych plomb, że takowe były. Ale to nie jest wymagane. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, LordMatthew napisał:

Plomba nigdy nie była dowodem zakupu, a tylko dowodem na brak ingerencji w sprzęt przez nieuprawnione osoby .  To całkowicie różne pojęcia.  

Oficjalnie może nie , ale dla wielu sklepów jest  . Nie raz wymieniałem karty pamięci w sklepie na podstawie plomby  . Mam dwie takie same pompy z dwóch różnych sklepów  , i co wyślę zamiennie na gwarancje i się nie kapną  ? . :googleye Więc nie oficjalnym ale są  . 

Ogólnie z tymi plombami to taki po PRL zwyczaj  , Przecież nikt ot dla zabawy nie będzie gmerał w środku bo niby po co . 

 


summary.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, sith114 napisał:

Sam na codzień pracuje w handlu i od czasu do czasu spotykam się z reklamacjami jako pośrednik.

I nigdy nie trafiłeś na jegomościa który przynosi np. przeklejoną naklejkę z numerem seryjnym ? Bo jak sadzę T-Aqua na tych plombach ma numery czy sprzęt pochodzi z ich dystrybucji czy nie. Praktyka stosowana przez wielu dystrybutorów a nawet sprzedawców. Ostatnio reklamowałem dyski WD. Sprzedawca sprawdził w swojej bazie czy numery seryjne dysków, które mu oddaje przeszły przez ich ręce. Sorry rynek jest brutalny i klienci to nie są aniołki więc dystrybutorzy się chronią. A jak maja uszkodzoną plombę to maja się bawić w Caritas ? Niektóre będą inne nie. Filantropia w biznesie nie zawsze dobrze się kończy.

Z drugiej strony - uchodzę za osobę, która walczy o swoje prawa bardziej niż lew - więc to nie jest tak, że bronię kogokolwiek. Stwierdzam suche fakty, które pokazują jak to może wyglądać z drugiej strony.
 

5 godzin temu, Arrooss1 napisał:

To że dystrybutor wciska mi kit że grzebalem przy falowniku to zrozumiałe, ale ze inny forumowicz mi to zarzuci to już jestem w szoku...

Dystrybutor stwierdza ze plomby sa naruszone i wygladaja jakby byly przeklejane co powoduje, ze nie jest w stanie okreslic czy produkt faktycznie pochodzi z ich dystrybucji. Nadinterpretujesz.

Godzinę temu, SU1 napisał:

Ogólnie z tymi plombami to taki po PRL zwyczaj  , Przecież nikt ot dla zabawy nie będzie gmerał w środku bo niby po co . 

To raczej zabezpieczenie przed cwaniaczkami - co kupują np na wschodzie  a jak im padnie, idą do sklepu - kupują nowa pompę, przeklejają naklejki/plomby i próbują reklamować jako produkt z polskiej dystrybucji. W zasadzie to dotyczy każdego towaru, który nie ma gdzieś w firmware zaszytego nr seryjnego, który można sprawdzić nie tylko na naklejce. Zresztą nie trzeba kupować na wschodzie - dlatego często w karcie gwarancyjnej wpisuje się nr seryjny. Po to by ktoś nie kupił nowego i nie oddał starego na nową gwarancje. Wszelka ingerencja w plomby/naklejki zabezpieczające wiąże się z utratą gwarancji.

Ale jest rekojmia - możemy skorzystac z rekojmi, jesli serwis odmówi naprawy, jest uokik - są sądy itd itd. W Polsce mimo wszystko nadal sąd jest instytucją do ferowania wyroków a nie klient, albo użytkownik forum :D

I żeby była jasność - nie twierdzę, że Arrooss1 tak właśnie zrobił. To tylko w ramach przykładu na pomysłowości klientów i trochę pokazania jak to wygląda od strony dystrybutora/sprzedawcy. Serwis stwierdził uszkodzenie plomb i odbił piłeczkę do czego miał podstawy. I albo kolega Arrooss1 odbije albo skreczuje. Drogi do wygrania uznania reklamacji nie ma zamkniętej.

 

Edytowane przez VDR (wyświetl historię edycji)

110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, VDR napisał:

I nigdy nie trafiłeś na jegomościa który przynosi np. przeklejoną naklejkę z numerem seryjnym ?

Powiem tak,  żadna strona nie jest święta. Wszędzie się zdarzają kombinatorzy. 

Ale to nie zmienia faktu że autor tematu może a nawet powinien dochodzić swoich praw. Myślę że sporo rad w tym wątku się znalazło.  Pozostaje działać.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, VDR napisał:

Bo jak sadzę T-Aqua na tych plombach ma numery czy sprzęt pochodzi z ich dystrybucji czy nie.

Sprawdziłem moje pompy z T-Aqua. Domniemane plomby to zwykłe naklejki, nie mają typowych dla plomb cech (niemożność odklejenia bez uszkodzenia, numer, hologram). Na moim sterowniku plomba ledwo się trzyma - nawet gdyby odpadła, nie zwróciłbym na to uwagi. I nigdzie w dostawie nie mam informacji, że sprzęt jest plombowany i że zerwanie plomby (plomby? :wacko:) czymkolwiek skutkuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Trurl napisał:

Sprawdziłem moje pompy z T-Aqua. Domniemane plomby to zwykłe naklejki, nie mają typowych dla plomb cech (niemożność odklejenia bez uszkodzenia, numer, hologram). Na moim sterowniku plomba ledwo się trzyma - nawet gdyby odpadła, nie zwróciłbym na to uwagi. I nigdzie w dostawie nie mam informacji, że sprzęt jest plombowany i że zerwanie plomby (plomby? :wacko:) czymkolwiek skutkuje.

Nadal pozostaje Ci rękojmia. A ta nie zna czegoś takiego jak plomba "rękojmiościowa" czy jakby to nawet nazwać.


110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku moich zakupów w T-Aqua z pompami otrzymałem informację, że gwarancja to 12 miesięcy, więc jeżeli też miałeś informację o gwarancji 12 miesięcy @Arrooss1 - w rozmowach z dostawca powinieneś moim zdaniem powoływać się na rękojmię - pisałeś, że pompa była zakupiona więcej niż 12 miesięcy. Ja bym nie odpuścił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na dłuższy czas niż 12 miesięcy od zakupu pompy, to powołałem się na rękojmie. Nie było problemu, w ciągu kilku dni miałem pompę z nowy stojanem w domu.


Pozdrawiam,

Norbert

1d86b53c10113aeb103b8479a70f4e57u1540a1381.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ze względu na dłuższy czas niż 12 miesięcy od zakupu pompy, to powołałem się na rękojmie. Nie było problemu, w ciągu kilku dni miałem pompę z nowy stojanem w domu.
Co wpisales w rękojmi, naprawę, czy wymianę? Jutro paczka poleci do sklepu. Co dalej dam znać...

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Arrooss1 napisał:

Co wpisales w rękojmi, naprawę, czy wymianę? Jutro paczka poleci do sklepu. Co dalej dam znać...

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
 

Napisałem, że oczekuję naprawy lub wymiany na nowy sprzęt.


Pozdrawiam,

Norbert

1d86b53c10113aeb103b8479a70f4e57u1540a1381.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akwarium 50l+panel 15l, pompa Newa Jet 800, cyrkulacja tunze 6015, odpieniacz diy, lampa LED diy,  start 30/11/18r. moja wiedza dojrzewa wraz z akwarium :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wczoraj nastał długo oczekiwany moment. 
Po wysłaniu falownika do sklepu z dołączona "rękojmią" i żądaniem wymiany na nowy sprzęt dostałem paczkę zwrotną. Serwis (a dokładnie dystrybutor) wymienił wadliwy stojan. I ja się pytam, czy nie można tak od razu!!! Ważne, że wyszło na moje :P
Mam nadzieję, że mój przypadek komuś kiedyś pomoże i pokaże, że się da :)

Dzięki wszystkim za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
9 godzin temu, Arrooss1 napisał:

Witam,

Wczoraj nastał długo oczekiwany moment. 
Po wysłaniu falownika do sklepu z dołączona "rękojmią" i żądaniem wymiany na nowy sprzęt dostałem paczkę zwrotną. Serwis (a dokładnie dystrybutor) wymienił wadliwy stojan. I ja się pytam, czy nie można tak od razu!!! Ważne, że wyszło na moje :P
Mam nadzieję, że mój przypadek komuś kiedyś pomoże i pokaże, że się da :)

Dzięki wszystkim za pomoc.

a to dlatego ze za reklamację odpowiada producent, a za rekojmię sprzedawca dlatego ja juz od bardzo dawna nie bawię sie w reklamacje tylko od razu rękojmia, cieszę się że Ci się udalo wywalczyć swoje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.