Skocz do zawartości
djdexx_pl

automatyczna dolewka - porada dla nowicjusza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Jestem nowy w tematyce akwarystyki morskiej, dlatego za wszelkie biedy w tym nazewnictwo przepraszam i zgaszam postanowienie poprawy :)

Jakies 3 tyg zalozylem dopiero swoj pierwszy zbiornik. 250L akwa + 100L sump. Borykam sie od jakiegos czasu z nadmiernym ubytkiem wody. Sprawa normalna. Chcialbym zastosować automatyczna dolewkę, lecz zastanawiam sie nad pewna rzecza. Jesli w obiegu mam odpowiedni poziom zasolenia, to dolewka z woda słona zwiększy mi poziom lub sama R.O zmniejszy. Jest moze jakis na to sposób? Zaznaczam ze nie znam sie za dobrze jeszcze na tym wszystkim. Moze jest do tego jakis komputer sterujący? Wszystkie owe urządzenia sterujące jakie znajduje, jak dla mnie nadaja sie bardziej do słodkowodnego, niz słonego. Poki jestem codziennie w domu to nie ma problemu, lecz niedlugo bede musiał wyjechac na ok 2 tygodnie i wtedy bedzie problem ...

Jakies porady? :)

Pozdrawiam, Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paruje tylko woda , sól zostaje , zatem uzupełniasz tylko RO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, djdexx_pl napisał:

dolewka z woda słona zwiększy mi poziom lub sama R.O zmniejszy

Dolewasz tylko ro bo z akwarium paruje woda bez soli a co za tym idzie zwiększa się zasolenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zabiera, dlatego zasolenia nie sprawdza się tylko przy zalewaniu akwarium, od czasu do czasu trzeba uzupełnić ubytki zrobić gęstszą podmiankę albo dosypać z ręki łyżkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby nie otwierać juz nowego wątku, zapytam jeszcze o dwie rzeczy :)

czy poziom soli w akwa moge zwiększyć poprzez wsypanie soli do sumpa?