Skocz do zawartości
Retor

Robótki z drukarki 3D

Rekomendowane odpowiedzi

Wałki na podporze zemówiłem w zeszłym tygodniu więc będzie mała modyfikacja sprzętu ale w zasięg 1 metra to nie celuję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
8 godzin temu, pokson napisał:

Paragon, projekt pierwsza klasa. Ja ostatnio nie za bardzo mam czas dłubać przy akwarium a co dopiero przy drukarce. Coś tam jednak próbuję, też podwójne prowadnice na oś x i z. Powiedz, jak twoje usprawnienia przełożyły się na wydruk?

Dzięki, została mi jeszcze oś Y, czekam na prowadnice mają być na dniach co do pracy drukarka na kółkach telepał się wózek i miała tendencję we wpadanie w wibrację, krótko mówiąc kultura pracy średnia, jakość idzie za stabilnością kilka stron wcześniej wstawiałem wydruk kostki jeszcze jak prowadnica miała delikatne luzy, a druk był zaje, sądzę ze jak uzyskam docelową sztywność i stabilność będzie super, ale tutaj już kończą się możliwości poprawy jakości druku, więcej już nie da się osiągnąć ale to i tak sporo jak na drukarkę za 1,5tyś jedynie mogę poprawiać szybkość druku a na tym mi zależy średnio od początku chodziło o jakość wydruków, w pracy mam drukarkę za 14tysi i jakość druku jest porównywalna więc... :)

Ps., ja daję na raz projekt nowego akwarium i upa tej drukarki czasu braknie hehe

 

Edytowane przez Paragon (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon

Jak mówiłem dzisiaj skończyłem up drukarki, nowa podstawa stołu plus prowadnice liniowe z łożyskami :P, wzmocnione paski dodałem jeszcze radiatory na silniczki krokowr co by się nie przepociły :), chodzi to cudownie cicho i elegancko było warto :)

9s5r1j.jpg5mio28.jpg

dnir82.jpg6fo404.jpg

34nied3.jpg                           14wqwp.jpg

Edytowane przez Paragon (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładna robita i solidnie to wygląda . No i te radiatory na silnikach krokowych to taka wisienka na torcie. Ale serwomotorów to chyba tu nie ma hehe ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon

Dzieki troche pracy było, a hehe tak faktycznie posalem glupoty bo to chyba 12 w nocy byla, oczywiscie silniczki krokowe 

Edytowane przez Paragon (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon

Parę wydruków po złożeniu drukarki:

ncfcl1.jpg2n24vuu.jpg

ir0peb.jpgohqlj4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co to za wynalazki niektóre wiadomo :P 


120LT Plany na 600L W trakcie realizacji..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon

hehe wszystko związane z aktualną budową nowego akwarium, uchwyty do rur, sitko spływu grzebień itp.. :)

14.jpg

15.jpg

Edytowane przez Paragon (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie drukarze, czy ktoś byłby w stanie zrobić mi uchwyt na sondy z profilux'a? Jeżeli ktoś chętny to dajcie znać na priv. Mogę się odwdzięczyć jakimiś koralami lub w ostateczności kasiórką.


Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg

156005748a1c0dfed1d13c2debaa7203u1054a16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Druk to zabawa wymierzenie rozmiarów i zaprojektowanie to inna rzecz :P ale autor postu na pewno da radę.


120LT Plany na 600L W trakcie realizacji..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
6 godzin temu, marekdziubak napisał:

Druk to zabawa wymierzenie rozmiarów i zaprojektowanie to inna rzecz :P ale autor postu na pewno da radę.

którego :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopiero raczkuję w druku 3D więc mam pytanie. Potrzebuję wydrukować taki element, ale bez podpór się nie obejdzie. Czy łatwo jest te podpory usunąć z gotowego elementu, czy trzeba piłą :D odcinać?

5aa94c4f15368_Zrzutekranu2018-03-14o17_18_21.thumb.png.3c8bb4bed4769c12951c793e6a60d47d.png


Aktualnie AquaMedic Yasha. Wkrótce przesiadka na 40x40x30.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon

a czemu tak twierdzisz, nie widze całego modelu ale wydaje mi sie z tego rzutu przynajmniej że się da :), poza tym podpory łatwo odchodzą, ja unikam ich jak moge, uzywam tylko wtedy kiedy są absolutnie niezbędne, juz na etapie konstruowania mozna to przewidzieć, podpory to strata czasu i materiału :)

Edytowane przez Paragon (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie puszczam bez podpór. :D


Aktualnie AquaMedic Yasha. Wkrótce przesiadka na 40x40x30.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon

Spoko spoko tylko musisz obrocic o 180 stopni, skosy musza byc w odpowiednia strone jak wyglada wnetrze, dales rzut 2d jak chcesz oceny podrzuc plik stl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon

Panowie drukarze mam do was pytanie, ponieważ mam pewien problem z odpieniaczem ktory wydrukowałem, a mianowicie druk na dyszu 0,4mm, ilość warstw ścianek inside/outside 6, ilość warstw Top i botton 4, i przeciska mi się woda przez wydruk, tak jakby przepuszczała miedzy warstwami skutkiem tego osadza się sól na zewnętrznych ściankach i podcieka woda.

Pytanie czy to jest wina za małej ilości scianek I/O lub warstw T/B, czy po prostu warstwy się nigdy tak nie skleja żeby były na 100% szczelne, a może zwiększyć zagęszczenie aktualnie drukuję warstwami 0,2mm, lub wypełnienie na 100% aktualnie mam 30%

Edytowane przez Paragon (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon

Tak mam taką możliwość nie ma z tym problemu,  Druk PET-G, ustaliłem wieloma próbami że najlepiej drukuje i skleja pierwsza warstwa 227 stopni, od drugiej warstwy 235 stopni, przy wyższych przegrzewa filament więc podnoszenie temperatury to chyba ślepa uliczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie z PETG nie powinno być problemu z adhezją między warstwami, jaką prędkością drukujesz i ile materiału podajesz ? W którym miejscu widać że woda się przesącza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
8 minut temu, Gr4b3Q napisał:

Teoretycznie z PETG nie powinno być problemu z adhezją między warstwami, jaką prędkością drukujesz i ile materiału podajesz ? W którym miejscu widać że woda się przesącza?

też tak mi się wydawało, prędkość raczej spokojne 45-50mm/s czyli raczej wolno, ilośc materiału kalibrowałem jest ok, wydruk wyglada wizualnie ok, ale jakoś się przeciska przez warstwy, już sam nie wiem, może z powodu że jest dużo piany w komorze reakcyjnej ta się jakoś przeciska przez mikro szczeliny :/, jeżeli chodzi o miejsce cały element jest spocony więc trudno to określić, ciekawe czy zwiększenie wysokości warstwy z 0.2mm coś by dało czy to bez sensu?

Edytowane przez Paragon (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co mi się nasuwa to prędkość wydruku i temperatura. Jeżeli przecieka na łączeniach to bym w outline overlap (zakładka infill w s3d) dał z 60%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
14 minut temu, pokson napisał:

Pierwsze co mi się nasuwa to prędkość wydruku i temperatura. Jeżeli przecieka na łączeniach to bym w outline overlap (zakładka infill w s3d) dał z 60%.

wiesz co predkośc jest mala 45-50mm/s to nie jest szybko (chyba) dawałem 6 warst na scianki boczne to jest 2.4mmm, tak jak pisałem temperatura jest już optymalna przy wyzszej przegrzewa plastik przy niższej ciągnie nitki, pytanie czy ktos z was ma wydrukowany odpieniacz i ma podobny problem, chyba spróbuję wydrukawać z wypełnieniem 100% ale to masa plastiku :ph34r:

Edytowane przez Paragon (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chce Ci sie bawic to spróbuj z prędkością 30mm/s. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon

myślisz że lepiej poklei na wolniejszym biegu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakis czas temu drukowałem sobie obudowy do telefonu. Przy prędkości 50mm/s łamały sie łatwiej i warstwy było można oddzielić. Zmieniłem dwie rzeczy. Prędkość na 30mm/s i chłodzenie zmniejszyłem z 60% na 25%. Teraz obudowy nie mogę rozerwać... . Zawsze możesz spróbować jedną część wydrukować na niższej prędkości. Nie wiem czy to coś da, ale zauważyłem na zdjęciach że masz hotend 'goły'. Ja zaklejałem go taśmą kaptonową. Dzięki temu chłodzenie nie miało wpływu na temp. hotendu i chłodziło tylko filament wychodzący z dyszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.