Skocz do zawartości
Retor

Robótki z drukarki 3D

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Paragon napisał:

Zaje Ci wyszło zmienił bym tylko szara rurę na plexi :P

2hqqqtl.jpg

wiem, wiem. :) tylko wtedy nie byłby już taki ekonomiczny. Poza tym leży schowany za akwarium i go nie widać. 

ps. widziałem twój  na tv, i podpatrzyłem od ciebie sposób zamknięcia fitra :).  niby banalne ale sam na to nie wpadłem.wcześniej planowałem  zrobić zamknięcie typu twist

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
4 minuty temu, szutarek78 napisał:

wiem, wiem. :) tylko wtedy nie byłby już taki ekonomiczny. Poza tym leży schowany za akwarium i go nie widać

wiesz dobrze mieć przeźroczysty chyba że tylko do węgla bo ja robiłem jeszcze z myślą o wapnie sodowanym, ono ma indykator zużycia, zmienia kolor z białego na fioletowy jak jest zużyty

27yojyw.jpg

8 minut temu, szutarek78 napisał:

ps. widziałem twój  na tv, i podpatrzyłem od ciebie sposób zamknięcia fitra :).  niby banalne ale sam na to nie wpadłem.wcześniej planowałem  zrobić zamknięcie typu twist

spoko ja miałem problem z uszczelnieniem kubka z body w odpieniaczu i zastosowałem właśnie takie zamknięcie i się sprawdziło super :) dlatego w filtrze zastosowałem to samo rozwiązanie, nie ma to jak gwint :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz podesłać fotkę odpieniacza ? . Używasz  go ? Jakieś problemy  ?

Edytowane przez szutarek78 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
Teraz, szutarek78 napisał:

Możesz podesłać fotkę odpieniacza ? . Używasz  go ? Jakieś problemy  ?

Zero problemów używałem jakiś rok pracował w ozonie, został sprzedany i miałem informacji że cos złego sie dzieje więc raczej hula dalej  :)

DQh-rGYr8YNuJrMDSTX1NMjPBcWuTqWWwHrPpVbE  wOeAWVaeA9KaJKxwdh6E_jN-zEFYDGJ3Ld4_Ngco

 

tu masz filmik po zmianie sposobu montażu kubka :

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon

ten pierwszy system mocowania kubka, niby łatwy i prosty ale nie uszczelniał w 100%, dopiero gwint załatwił temat jak na filmiku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko do właścicieli Endera 3 .

W cura używacie swoich profili czy może gotowca z internetu ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja uzywam  slic3r od prusa po zainstalowaniu dadaje drukarke prusa mk2s zmieniam start code

Start Gcode:

G28 ; home all axes
M104 S[first_layer_temperature] ; set extruder temp
M140 S[first_layer_bed_temperature] ; set bed temp
M190 S[first_layer_bed_temperature] ; wait for bed temp
G28 ; home all axes
G92 E0 ; reset extruder
G1 Z1.0 F3000 ; move z up little to prevent scratching of surface
G1 X0.1 Y20 Z0.3 F5000.0 ; move to start-line position
G1 X0.1 Y200.0 Z0.3 F1500.0 E15 ; draw 1st line
G1 X0.4 Y200.0 Z0.3 F5000.0 ; move to side a little
G1 X0.4 Y20 Z0.3 F1500.0 E30 ; draw 2nd line
G92 E0 ; reset extruder

Wazne jak zapisujesz swój profil nie zmieniaj nazwy  dopisz tylko 1 lub cos podobnego jak usuniesz nazwe Original Prusa i3 MK2S program bedzie pare godzin generował kod normalnie zajmuje mu to  pare sek

Edytowane przez Arek23 (wyświetl historię edycji)

Akwarium 120x60x55

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
14 godzin temu, Puszek19 napisał:

Pytanko do właścicieli Endera 3 .

W cura używacie swoich profili czy może gotowca z internetu ? 

Ja mam pewne zdanie na temat gotowych profili ale to moje osobiste zdanie nie potwierdzone żadnymi badaniami tylko informacjami od innych drukarzy hehe ogólnie takie gotowce są g... warte u jednego na danych parametrach będzie miodzio u innego kasza niestety te tanie drukarki mają tą wadę ja uważam za zaletę, że  parametry trzeba sobie określić samemu, jednak drukarkę trzeba trochę znać wiedzieć co w trawie piszczy :P  moim zdaniem są trzy podstawowe sprawy jeżeli ogarniesz to będziesz miał sukcesy w wydruku:

 

- temperatura (temperatura extrudera musi być stała nie może skakać powiedzmy ustawiasz 230 i ma 230 trzymać dopuszczam +/- 1 stopień powyżej trzeba ogarniać co jest nie tak, jeżeli temperatura jest niestabilna na druku pojawiają się "smarki" lub inne czary mary,  dlatego warto zainteresować się tematem "PID Autotuning" poza tym sama temperatura musi być dostosowana do filamentu zdarza się że filament tej samej firmy różni się miedzy partiami dostawy też trzeba to kompensować)

- stosunek szybkości druku do temperatury (im wyższa szybkość tym wyższa temperatura i na odwrót, dla przykładu drukuję z petg 40mm/s temperatura 227, zwiekszam prędkość do 60-70 mm/s podnoszę temperaturę o 2-5 stopni inaczej pojawiają się nitki)

- kalibracja przepływu (jedna z podstawowych rzeczy kostka kalibracyjna aby sprawdzić czy wydruk dobrze skleja ścianki, które są obok siebie i czy po wydruku nie da się ich oddzielić jak tak to albo dysza nie trzyma wymiaru, albo średnica filamentu odbiega dużo od nominału, albo ustawienia typu flow są złe i trzeba to ustawić, na koniec czy kostka trzyma wymiar w jakiejś rozsądnej tolerancji)

 

Reszta jest tylko dopieszczeniem i to każdy drukarz musi ogarniać inaczej będzie ciężko bo drukarki nie da się ustawić raz na zawsze :P , dlatego gotowe profile są słabe w naszych niskobudżetowych drukarkach bo jest tyle zmiennych nawet między dwiema takimi samymi drukarkami że te profile i tak trzeba poprawiać indywidualnie, gotowe profile sprawdzają się w drukarkach już bardziej profesjonalnych typu zoltrax, makerboot czy 3D GENCE 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
1 godzinę temu, Tester napisał:

Cześć,

Szukam modelu (STL) Y -rurki 22mm, żeby nałożyć na wylot powrotu. Nie musi być regulowana

zwykłej rurki Fi 22 :) , podaj srednicę wew i zew jaką potrzebujesz zaraz Ci zrobię STLa, no i długość

Edytowane przez Paragon (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wewnętrzna średnca 22mm - tak żeby weszła na wcisk na rurkę wylotu. Co do kąta rozwarcia to nie ma to jakiegoś wielkiego znaczenia -  między "widełkami" 160-120 stopni. Chodzi o to zeby rodzielić strumień tak aby szedł w dwa przeciwległe rogi akwarium. W tej chwili wychodzi centralnie na przednią szybę i wydmuchuje piasek. 


425L  - Maxspect Recurve R6 120, Twistman 150 Integra, Komputer od AquaTrend i takie tam... Stary projekt [600L] Nowy projekt [425L]

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam pewne zdanie na temat gotowych profili ale to moje osobiste zdanie nie potwierdzone żadnymi badaniami tylko informacjami od innych drukarzy hehe ogólnie takie gotowce są g... warte u jednego na danych parametrach będzie miodzio u innego kasza niestety te tanie drukarki mają tą wadę ja uważam za zaletę, że  parametry trzeba sobie określić samemu, jednak drukarkę trzeba trochę znać wiedzieć co w trawie piszczy [emoji14]  moim zdaniem są trzy podstawowe sprawy jeżeli ogarniesz to będziesz miał sukcesy w wydruku:
 
- temperatura (temperatura extrudera musi być stała nie może skakać powiedzmy ustawiasz 230 i ma 230 trzymać dopuszczam +/- 1 stopień powyżej trzeba ogarniać co jest nie tak, jeżeli temperatura jest niestabilna na druku pojawiają się "smarki" lub inne czary mary,  dlatego warto zainteresować się tematem "PID Autotuning" poza tym sama temperatura musi być dostosowana do filamentu zdarza się że filament tej samej firmy różni się miedzy partiami dostawy też trzeba to kompensować)
- stosunek szybkości druku do temperatury (im wyższa szybkość tym wyższa temperatura i na odwrót, dla przykładu drukuję z petg 40mm/s temperatura 227, zwiekszam prędkość do 60-70 mm/s podnoszę temperaturę o 2-5 stopni inaczej pojawiają się nitki)
- kalibracja przepływu (jedna z podstawowych rzeczy kostka kalibracyjna aby sprawdzić czy wydruk dobrze skleja ścianki, które są obok siebie i czy po wydruku nie da się ich oddzielić jak tak to albo dysza nie trzyma wymiaru, albo średnica filamentu odbiega dużo od nominału, albo ustawienia typu flow są złe i trzeba to ustawić, na koniec czy kostka trzyma wymiar w jakiejś rozsądnej tolerancji)

 

Reszta jest tylko dopieszczeniem i to każdy drukarz musi ogarniać inaczej będzie ciężko bo drukarki nie da się ustawić raz na zawsze [emoji14] , dlatego gotowe profile są słabe w naszych niskobudżetowych drukarkach bo jest tyle zmiennych nawet między dwiema takimi samymi drukarkami że te profile i tak trzeba poprawiać indywidualnie, gotowe profile sprawdzają się w drukarkach już bardziej profesjonalnych typu zoltrax, makerboot czy 3D GENCE 
Jak zawsze profesjonalna odpowiedz. Dzięki bardzo

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na FB - macie dwie grupy Enderowe  - na poczatek spokojnie wystarczy profil stamtad - a jak stwierdzisz ze jednak jakość Ci nie odpowiada to powalczysz nad ustawieniami.
Obyś tylko nie wpadł w trend ciągłych ulepszeń drukarki - jak to obserwuję - sa tacy co nic nie drukują tylko ciagle ulepszaja ;] ;] ;]


110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
14 godzin temu, VDR napisał:

na FB - macie dwie grupy Enderowe  - na poczatek spokojnie wystarczy profil stamtad - a jak stwierdzisz ze jednak jakość Ci nie odpowiada to powalczysz nad ustawieniami.
Obyś tylko nie wpadł w trend ciągłych ulepszeń drukarki - jak to obserwuję - sa tacy co nic nie drukują tylko ciagle ulepszaja ;] ;] ;]

w 100% się zgadzam, no może w 99% żeby nie było :)

z ulepszeniami jest taki myk jak z ociepleniem domu jeden daje 10cm jest ok a drugi 30cm :) , chodzi mi o to że niektóre usprawnienia warto wprowadzić i dają duze widoczne rezultaty w jakości druku porównajmy to ze styropianem 10cm, można bardziej zainwestować w drukarkę ale te kożyści będą już mniej odczówalne a będą drogie tak jak ocieplenie domu styropianem 30cm :P 

Moja drukarka przeszła podstawowe ulepszenia reszta jest stokowa, przynosiłem moje wydruki do pracy, i porównywaliśmy je z drukarką 3D Gence One, wszyscy potwierdzili jednym głosem że w porównaniu z moim wydrukiem 3DGence Du... nie urywa tyle że moja drukarka łącznie z ulepszeniami wyszła coś ponad 2 tyś, a 3D Gence kosztowało wtedy 16 tysi a więc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Paragon napisał:

Moja drukarka przeszła podstawowe ulepszenia

 Rozbawiłeś mnie do łez :D "podstawowe". Pamiętam Twój stół z aluminium :D

Co do ulepszeń, każdy będzie to robić w swojej taniej drukarce (głowica, prowadnice, rama).  

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
2 godziny temu, pokson napisał:

Rozbawiłeś mnie do łez :D "podstawowe". Pamiętam Twój stół z aluminium :D

hehe spokojnie w mojej drukarce od początku był aluminiowy uchwyt do stołu, ten czarny w kształcie X, ogolnie cała rama jest z solidnych profili i kształtowników aluminiowych

2__11_1024x1024@2x.jpg?v=1524212316

 

Ja zrobiłem nowe mocowanie dla większej stabilnośći i to tylko dlatego że było to za darmo :)

1_zPEa3HOMyQBGXSm9-9Poa4Fe6jmf1jnifnQ8YO

oraz zmieniłem prowadnice typu kółka V-Whels na prowadnice liniowe chińskie nie pamiętam ale za 4 szt (oś X i Y) dałem coś około 200zł

7XKx2oIobCw55aCNRlt7W07dJ746DVK5vHYG_0L-

 

Tyle reszta była dodrukowana, nowa obudowa rownież i tyle reszta jest stokowa, a dołożyłem Raspberry Pi ale to tylko dla samej wygody uzytkowania drukarki :P

2 godziny temu, pokson napisał:

Co do ulepszeń, każdy będzie to robić w swojej taniej drukarce (głowica, prowadnice, rama)

ja mam ten plus że ramę na starcie miałem bardzo dobrą, ekstruder mam stokowy jest bardzo dobry rowniez aluminiowy z przełożeniem 5:1 nigdy mnie nie zawiodł nie mam w planach go zmieniać

EDIT: tak dodam na koniec ze w pewnym momencie jak ktoś wpadnie w fazę ulepszania, sam druk już nie będzie lepszy, tu się już walczy o to aby drukarka drukowała szybciej mój obecny konfig pozwala na bardzo dobrej jakości druk z prędkościami rzędu 45-60 mm/s, powyżej 60 to już loteria łacznie z gubieniem kroków, musiał by sporo inwestować żeby druk był szybszy (ale sa też sposoby aby skrocic wydruk np z 20 godzin do 6-8 przy tej samej predkości :) ), jak ktoś drukuje bardziej zarobkowo to już mu na szybkosci będzie zalezało na pewno :)  

Edytowane przez Paragon (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podeśle mi ktoś projekt uchwytu na rurki do dozownika Bardzo Proszę  :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
3 godziny temu, Puszek19 napisał:

Podeśle mi ktoś projekt uchwytu na rurki do dozownika Bardzo Proszę  :D 

Pisz na PW :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a powiedzcie mi czy suszycie filament?  Jeżeli tak to jak i jak długo i w jakiej temperaturze? Pytam bo mój filament długo leżał w szafie i jedna cała szpula dziwnie sie drukuje. Nit trzyma się stołu i rozwarstwiają się pierwsze warstwy (PETG). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
9 minut temu, pokson napisał:

Panowie, a powiedzcie mi czy suszycie filament?  Jeżeli tak to jak i jak długo i w jakiej temperaturze? Pytam bo mój filament długo leżał w szafie i jedna cała szpula dziwnie sie drukuje. Nit trzyma się stołu i rozwarstwiają się pierwsze warstwy (PETG). 

trzymam normalnie bez specjalnej troski, zakładam drukuję potem znowu leży kilka tygodni i nie zauważyłem nigdy problemów związanych z naciąganiem wilgoci przez filament, (ABS, TPU, PETG)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez tak przechowuje i nigdy nie miałem problemów. Ta jedna szpula leżała tam z pół roku.  Cały filament znajduje się w tym samym pomieszczeniu co akwarium hmmm

Edytowane przez pokson (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej macie jeszcze jakieś inne strony z projektami 3d oprócz thingiverse ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idąc za ciosem, udało mi się wymodelować kolejny filterek. Tym razem przepływowy. Konstrukcja wzorowana na filterku znanego producenta :). W stosunku do pierwowzoru wprowadzone zostało kilka zmian. Projekt na rurę 100mm. 

filtr_przeplywowy_01.jpg

Właśnie aktualnie powoli się drukuje

filtr_przeplywowy_02.JPG

Macie jakiś ciekawe pomysły na sprzęty do akwarium  ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.