Skocz do zawartości
adam007

jakie drivery?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Potrzebuje pomocy przy doborze driverów i zasilacza.

diody:

2szt 3W atynika 300-750mA 3,4-3,8V

2szt 3W Red 300-750mA 3,4-3,8V

2szt 3W Green 700mA 3,5-3,8V

Czy mogę je podpiąć pod jeden driver? 

 

10szt 3W Blue 300-750mA 3,4-3,6V

20szt 3W Royal Blue 300-750mA 3,4-3,6V

6szt 3W Cool White 13000-15000K 700mA 3,2-3,6V

6szt 3W Cool White 20000K 300-750mA 3,2-3,6V

po 6 szt na driverze

Będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Godzinę temu, adam007 napisał:

Witam. Potrzebuje pomocy przy doborze driverów i zasilacza.

diody:

2szt 3W atynika 300-750mA 3,4-3,8V

2szt 3W Red 300-750mA 3,4-3,8V

2szt 3W Green 700mA 3,5-3,8V

Czy mogę je podpiąć pod jeden driver? 

 

możesz (max 700mA) - po prostu te 750mA nie będą świeciły MAX

a napięcie dobiera się mnożąc ilość diod w nitce x napięcie jakie potrzebują (prąd jest taki sam)

czyli np. 20szt x 3,4-3,6V = napięcie dla nitki

Godzinę temu, adam007 napisał:

po 6 szt na driverze

 

czyli zasilacz 24V ,

a moc (Ampery) mnożysz x ilość nitek które chcesz podpiąć pod ten zasilacz

np. 5 driverów/nitek 700mA = 5x700 = 3,5A , do tego powinien być bezpieczny zapas mocy czyli zasilacz np. 3,7A lub więcej

(czasem łatwiej i taniej dać 2-3 zasilacze mniejszej mocy niż jeden "potężny" .. 8A czy więcej , poza tym jakby się sfajczył jeden to cała lampa pada)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku driverów istotne czy będziesz chciał sterować PWM diód ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silvia Dzieki za proste wyjaśnienie.

tak zamierzam podłączyć pod arduino

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

:P

założyłem że chcesz pod arduino bo na "zasilaczo-driverach" (zasilaczach stało-prądowych) po prostu pisze ile i jakich diod można podłączyć

Edytowane przez Gość (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez możliwości sterowania nie ma sensu robić.  Czyli drivery  700mA lub 750mA  zależy  ktore diody będę podpinał. Gdzie czytałem że ktoś dawał na diody RB 900mA, a na CW 1200mA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

to zależy jakie masz diody - na jaki prąd (można dać "mniejsze" drivery - ale większych NIE np. u siebie zamiast 700mA mam 680mA - diody nie chodzą MAX ale za to mam większą pewność że się nie sfajczą)

jest sens bez sterowania - robisz "po taniości" tylko ON-OFF (sporo lamp tak ma)

Edytowane przez Gość (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Tych p415adj już nie dostaniesz bo ja już miałem problem. A korzystając z okazji Silvia swoim okiem spojrzysz na to czy te drivery od darelteka które właśnie dostałem są dobrze polutowane przy rezystorach R560. Na jednych widać że nóżki są ze sobą zlutowane a na innych nie, może po prostu są tam ścieżki a osoba lutująca już to tak zostawiła bo i tak jest poprawnie.

Ogólnie to nikomu nie ubliżając te drivery to konkretna partyzantka co widać po lutach :P lepiej dołożyć do mean well.

 

e5ebb69435dbbcbde006370a503afd93.jpg

Edytowane przez Gość (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

np: Driver 

Tylko na  "dzień dobry"  trzeba wymienić kondensatory na Low ESR .

Fresz hehe  , to tylko tulejki  . Jak by co masz tu . opis


summary.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie jest OK, z ciekawości możesz sprawdzić miernikiem na 2 pozostałych( niezlutowanych) czy jest przejście :)

Drivery od darelteka są o tyle kiepskie, że ciężko jest je zamocować w płytce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ja robię nóżki z wężyka i przyklejam klejem na gorąco i u mnie tak to wygląda

 

e82df5f831177aa11eb7347d3562930b.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli zamocowanie driverów na płytce PCB celem zmniejsza ilości przewodów, gdzie przy 6 driverach jest już tego sporo :)

swoją drogą fajne pudełko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

No właśnie będę rozbudowywać to pudełko o kolejne 4 kanały i myślę jak tu te drivery upchnąć heh jest jeszcze opcja schowania tego sterowania w lampie DIY ale to bym musiał na drukarce 3D zrobić coś pod ten pomysł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
2 godziny temu, StefanTG napisał:

 

Drivery od darelteka są o tyle kiepskie, że ciężko jest je zamocować w płytce.

Fakt - trzeba wymienić albo wyprostować złącza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

03bakuz.jpg

A to u mnie :D 


summary.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, SU1 napisał:

np: Driver 

Tylko na  "dzień dobry"  trzeba wymienić kondensatory na Low ESR .

Fresz hehe  , to tylko tulejki  . Jak by co masz tu . opis

A czemu trzeba wymienić?


Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg

156005748a1c0dfed1d13c2debaa7203u1054a16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, SU1 napisał:

03bakuz.jpg

A to u mnie :D 

To jest kilka radiatorów, czy 1 z wyciętymi żebrami? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Odpowiadam za SU1 bo znam temat - jeden z wyciętymi żebrami ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Gothmog napisał:

A czemu trzeba wymienić?

Bo montowane są kiepskiej jakości w dodatku "zwykłe"  nie odporne na wysokie częstotliwości i spore prądy chwilowe płynące przy  PWM .lubią się grzać i szybko wysychają , po czym piszczą . Często piszczą już po paru tygodniach . 

Sprawdzoną jakość mają Low ESR panasonic .

Edytowane przez SU1 (wyświetl historię edycji)

summary.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Skoro się chwalimy ... :)

mój "wynalazek" wygląda tak

20170426_110644aa.JPG20170426_121035aa.JPG

sercem sterownika jest oczywiście AQma :) i drivery Dareltek

 

 

20170427_091253aa.JPG

radiator ma długość 25cm (fotki lampy jeszcze nie do końca złożonej do kupy - np. brakuje soczewek)

5 kanałów :  3 niebieskie i 2 białe, jak widać diody lutowane na podstawkach 6X (nie lubię pajęczyny)

niebieskie - mieszanka RoyalBlue 3 sztuki i Blue 2 + po jednej UV

białe "ciepły i zimny"

ciepły: jedna czerwona i reszta białe diody poniżej 10 000K (6500 - 9000K)

zimny" jedna zielona i białe 12 - 15 000K

soczewki - środkowy kanał (niebieski który "robi" też za oświetlenie nocne) 120' , reszta soczewek 90'

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.