Jump to content
@Beti

Miernik Po4

Recommended Posts

Ja mieszam 2 min., ale z włączonym minutnikiem, żeby z wszystkim zmieścić się w 3 min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

milwaukee ma tak samo.  

Czy producent nie mógł zrobić chociaż te 4 min. do wyłączenia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do Hanki dodawane są 2 pojemniczki, można w jednym dać wodę bez a w drugiej z reagentem.

Mam tylko angielską instrukcję i jak dobrze kojarzę to 2 minuty mieszania (nie potrząsania) i timer na 3 minuty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też robię wszystko ze stoperem. 2 min mieszania i na 3 min. Do hanki. Tylko czemu na papierowej instr jest 20 sekund? Czy po 2 min wynik jest wiarygodny? Kolor w fiolce nabiera intensywności podczas mieszania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam że się wtrącę w dyskusje ale nie będę zakładać nowego tematu miałbym pytanie która Hanna lepsza 713 czy 717? Wiem ze 713 jest bardziej dokładny? Chociaż parametry obu są chyba takie same przy 713 jest od 0,00 do 2,50 mg/l ppm a 717 jest od 0,00 do 30,0 mg/l ppm chociaż ta 717 pokazała by tez ta niższa skale ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam instrukcję angielską i jest mowa o 2 minutach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może wyszły różne wersje urządzenia lub reagentów. Będę wykonywał testy po staremu

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Bruce89 napisał:

Przepraszam że się wtrącę w dyskusje ale nie będę zakładać nowego tematu miałbym pytanie która Hanna lepsza 713 czy 717? Wiem ze 713 jest bardziej dokładny? Chociaż parametry obu są chyba takie same przy 713 jest od 0,00 do 2,50 mg/l ppm a 717 jest od 0,00 do 30,0 mg/l ppm chociaż ta 717 pokazała by tez ta niższa skale ?

Miałem ten sam dylemat :

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, pdz napisał:

Ja mam instrukcję angielską i jest mowa o 2 minutach

O tym było już na forum. Są 3 wersje hanki z różnym czasem wyłączenia. Wszystkie dotyczą niby tego samego modelu. Może @@Betiznajdzie o tym wątek bo ja nie mogę tego znaleść a wiem że porównywalismy czas wyłączenia 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, to ja myślałem, że chodzi o czas mieszania wody i reagenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Bruce89 napisał:

Przepraszam że się wtrącę w dyskusje ale nie będę zakładać nowego tematu miałbym pytanie która Hanna lepsza 713 czy 717? Wiem ze 713 jest bardziej dokładny? Chociaż parametry obu są chyba takie same przy 713 jest od 0,00 do 2,50 mg/l ppm a 717 jest od 0,00 do 30,0 mg/l ppm chociaż ta 717 pokazała by tez ta niższa skale ?

Zobacz w specyfikacji jaka jest różnica w pomiarach. 713 jest ponad dwukrotnie dokładniejsza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

@dla syna  (Igor)tak pamiętam było to poruszanie przez nas,w wolnej chwili poszukam :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można po urządzeniu dowiedxieć sie jaki mam model? I ile mam mieszać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Roman.P napisał:

Zobacz w specyfikacji jaka jest różnica w pomiarach. 713 jest ponad dwukrotnie dokładniejsza.

Faktycznie masz racje jest całkowicie inaczej :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, karol86 napisał:

Można po urządzeniu dowiedxieć sie jaki mam model? I ile mam mieszać?

Z tyłu na obudowie masz model. Mieszać detergent około 2 minut. Po tym czasie urządzenie może się wyłączyć, więc jak robisz test na jednej fiolce to może być lipa. Ja mieszam intensywnie wręcz potrząsając około minuty a potem łagodnie przechylam fiolkę w poziomie żeby odgazować wodę też około minuty. Zresztą widać kiedy pęcherzyki powietrza będą usunięte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego robie z stoperem. Bo już zdażyło mi sie że sie wyłączył. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Bruce89 napisał:

Przepraszam że się wtrącę w dyskusje ale nie będę zakładać nowego tematu miałbym pytanie która Hanna lepsza 713 czy 717? Wiem ze 713 jest bardziej dokładny? Chociaż parametry obu są chyba takie same przy 713 jest od 0,00 do 2,50 mg/l ppm a 717 jest od 0,00 do 30,0 mg/l ppm chociaż ta 717 pokazała by tez ta niższa skale ?

a nie lepiej dedykowany do wody morskiej HI 736 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tymi miernikami to jest trochę zamieszania duża ilość osób używa 713 który nie jest strikte dedykowany do wody morskiej podobnie jak 717 jest jeszcze miernik fosforu 706 (wszystkie trzy woda słodka), do wody morskiej są dedykowane wersje 736 - fosfor lub 774 fosforany. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

774 ma niski poziom pomiarowy, ale to może być zaleta. A dopisek że do wody morskiej? ;) wszystkie mają te same sensory i diody. Pomiary związków w roztworach chyba nie mają znaczenia czy jest to woda z wodociągu, studni, jeziora czy morza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakieś pytania?

Jedna woda, ten sam czas - hanna 736 pokazywała trzykrotnie 16, wg. Tabelki to jakieś 0.05

Stąd zdziwko w całym kraju, jak mierzą 713 i wyskakują zera, a na icp 0.05 i więcej :D

Zwróccie uwagę, że sama legenda sps - Tryc mierzy 736 i nawet nie sprzedaje 713 w swoim sklepie.

 

zdjecie.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Raffy14 napisał:

Tryc mierzy 736

Czyli mierzy fosfor a nie fosforany.

 

6 minut temu, Raffy14 napisał:

Stąd zdziwko w całym kraju, jak mierzą 713 i wyskakują zera, a na icp 0.05 i więcej

To jest mniej więcej błąd pomiarowy.

Ale dajmy spokój każdy kupuje co chce. Namawianie do używania takiego czy innego urządzenia skończy się tym że kupujący będzie miał pretensje do tych co co mu doradzali jak produkt nie spełni jego oczekiwań.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Stąd zdziwko w całym kraju, jak mierzą 713 i wyskakują zera, a na icp 0.05 i więcej "

Nie koniecznie. To może wynikać z dokładności pomiaru.

Wg specyfikacji produktu dla 713 to +/- 0,04 ppm, więc wynik "0" może równie dobrze oznaczać 0,04 ppm.

Dla 736 uchyb może wynosić +/- 5 ppb, więc wynik "16" może oznaczać 11-21 ppb, co po przeliczeniu daje 0,03 do 0,06 ppm fosforanów

Edited by SgtOddball
cytat (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu nie ma żadnego błędu, hanna 713 nie jest przeznaczona do oznaczania niskich zakresów. 736 jest powtarzalna, pomiary dokonywałem również na płynie kalibracyjnym Fauny Marin - 736 pokazała co trzeba, 713 jak zwykle bzdury bo 0.00.

Na fosfor są przeliczniki na fosforany, tak robią w laboratoriach. A 736 jest zwyczajnie dokładniejsza i ma inne reagenty + oznaczenie, że jest 'marine' :)

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Roman.P napisał:

774 ma niski poziom pomiarowy, ale to może być zaleta. A dopisek że do wody morskiej? ;) wszystkie mają te same sensory i diody. Pomiary związków w roztworach chyba nie mają znaczenia czy jest to woda z wodociągu, studni, jeziora czy morza.

Co do pomiarów związków w roztworach to jest bardzo duża różnica, rozwór soli morskiej jest roztworem o bardzo dużej sile jonowej i możemy mieć jony których poziom chcemy sprawdzić zamaskowane, chyba producent nie dla fanu wykonał dwie różne wersje podobnych mierników i prawdopodobnie zastosował różne kombinacje reagentów. Może być też różnica w kalibracji obu mierników. Kto co chce sam wybierze na stronie producenta w języku polskim wszystko opisane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Terms of Use.