Skocz do zawartości
Sagerrak1

Chińska belka LED - kto miał, ma?

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, VDR napisał:
1 godzinę temu, Sagerrak1 napisał:
[mention=8465]magu[/mention]
Mailowo udzielił mi informacji, że nie można zastosować drivera za driverem.
Lubię od czasu do czasu coś popsuć, ale tu akurat się posłucham.
Niebawem przeróbka na sterowanie Aqmą
DIODY Royal blue w tej belce mają chipy 45mil, niestety nie mam zielonego pojęcia jak rozróżnić, czy katalogowo to są 3W czy 1W diody. 
Mam 3w bridgelux wygląda identycznie poza oznaczeniem na nóżce. Chińskie mają XY.
Tu pojawiają się zatem 2 pytania:
1. Ktoś zna sposób na rozróżnienie diod 3w i 1w?
2. Czym jest element pomiędzy diodami ze zdjęcia (ZD3 ZD4) ? Podpowiedź: jak nie ma przewodnictwa przez niego, to diody świecą, jak się go zmostkuje to nie świecą
belkaled1.thumb.jpg.6caaac6702621be74743cf07f2034b9f.jpg

Ten element to również dioda.

Udzielił byś mi rady, jaka może być rola tej diody w układzie? 

Spaliłem (bo lubię psuć, acz niechcący) jedną z diod led, przy odlutowywaniu usunąłem niechcący ten dodatkowy półprzewodnik. Po wlutowaniu LED bez tej dodatkowej diody szereg działa. Mostek w miejscu diody wyłącza szereg, ale to raczej rozumiem, że robię zwarcie.

Obecnie tej diody tam nie ma, bo po jej ponownym wlutowaniu nie działa szereg. Pytanie o rolę zatem, to pytanie czy mam szukać takiej diody i wlutować gdzie była.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.01.2020 o 18:16, grzegorz.k napisał:

 

No ale najważniejsze Orphek świeci "na oko" 2 x jaśniej od chińczyka, uwaga pomimo opisu parametrów identycznego z belką Orpheka! 

Zacząłem więc się przyglądać zasilaczowi i mamy odpowiedź, belka orpheka ma prawie 1,5 x większy zasilacz, oczywiście dużo większej mocy wyjściowej DC30-65V, a chińczyka zasilacz ma moc wyjściową DC20-33V 

??? identyczna z belką orpheka? Jedyne parametry podane takie same jak orphek to moc.

 Przecież Orphek ma 7 różnych rodzajów diod LED. Ten chińczyk tylko 1 typ -470nm...

I z pewnością różnica w świeceniu nie wynika tylko z mocy zasilacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, SlonaKrew napisał:

??? identyczna z belką orpheka? Jedyne parametry podane takie same jak orphek to moc.

 Przecież Orphek ma 7 różnych rodzajów diod LED. Ten chińczyk tylko 1 typ -470nm...

I z pewnością różnica w świeceniu nie wynika tylko z mocy zasilacza.

Ciężko Ci nie przyznać racji. Kolory inne, profil inny, napięcia, natężenie, jakość diod też inna. Nie samym RB koral żyje :).

Moc "taka sama" to też nie pewny parametr. Kto wierzy Chińczykowi, że dioda zniesie dłuższy czas 3W moc? Chińczyk wysterował na 0,9W i z takim profilem, takim montażem belka osiąga 42'C.

Niemniej nie zaneguję jej jako podbicia fluo. Dałem koralowców, co główna  lampa miała i było żółto, belka dodała niebieskiego i doświetliła cienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, Sagerrak1 napisał:

Udzielił byś mi rady, jaka może być rola tej diody w układzie? 

Oznaczenie tej diody ZD sugeruje że są to Diody Zenera. Polaryzacja takiej diody ma znaczenie więc trzeba ja odpowiednio wlutować. Dioda Zenera to taki specyficzny typ diody prostowniczej, ktora potrafi przewodzic w kierunku zaporowym po osiagnieciu napiecia Zenera. Podejrzewam, że tutaj są one zastosowane jako elementy bocznikowe, które w przypadku spalenia się diody zapewniają świecenie pozostałych LED w stringu.


110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, VDR napisał:

Oznaczenie tej diody ZD sugeruje że są to Diody Zenera. Polaryzacja takiej diody ma znaczenie więc trzeba ja odpowiednio wlutować. Dioda Zenera to taki specyficzny typ diody prostowniczej, ktora potrafi przewodzic w kierunku zaporowym po osiagnieciu napiecia Zenera. Podejrzewam, że tutaj są one zastosowane jako elementy bocznikowe, które w przypadku spalenia się diody zapewniają świecenie pozostałych LED w stringu.

Super, dzięki. Jeśli u chińczyka nie ma oznaczeń, to idzie diodę zenera jakoś na logikę dobrać?

Natezenie 3 szeregów: 0,9A

Natezenie 1 szeregu: 0,3A

Napięcie na całości 3*9diod: 27V

Napięcie na diodzie LED: 3V

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Sagerrak1 napisał:

Super, dzięki. Jeśli u chińczyka nie ma oznaczeń, to idzie diodę zenera jakoś na logikę dobrać?

Natezenie 3 szeregów: 0,9A

Natezenie 1 szeregu: 0,3A

Napięcie na całości 3*9diod: 27V

Napięcie na diodzie LED: 3V

 

Czyli tylko 16,2 W ma belka opisywana jako 54W ?
Jeśli napięcie na LED ma 3V to dioda Zenera powinna mieć napięcie Zenera lekko powyżej tego napięcia i powinna "wytrzymać" prąd jaki jest na stringu (0,3A).
Ale na tej diodzie masz paski - to jest oznaczenie tej diody ;) Widzę srebrny niebieski i biały czy jakoś tak ?

Bez tych diod Zenera też będzie działać - po prostu jak LED się spali na przerwę to cały string przestanie świecić. Wtedy wystarczy zapewne zewrzeć piny czy led czy zenera i reszta diod zaswieci. A najlepiej wymienic diode ;)



 

Edytowane przez VDR (wyświetl historię edycji)

110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, VDR napisał:

Czyli tylko 16,2 W ma belka opisywana jako 54W ?
Jeśli napięcie na LED ma 3V to dioda Zenera powinna mieć napięcie Zenera lekko powyżej tego napięcia i powinna "wytrzymać" prąd jaki jest na stringu (0,3A).
Ale na tej diodzie masz paski - to jest oznaczenie tej diody ;) Widzę srebrny niebieski i biały czy jakoś tak ?

Bez tych diod Zenera też będzie działać - po prostu jak LED się spali na przerwę to cały string przestanie świecić. Wtedy wystarczy zapewne zewrzeć piny czy led czy zenera i reszta diod zaswieci. A najlepiej wymienic diode ;)



 

Tak, 54w~wysterowana na ok 16W, 81W~ 24W i 105W~ 34. Poboru nie sprawdzałem, ale pewnie sporo więcej przy tej sprawności drivera.

To, że działać będzie bez ZD to już wykoncypowałem, ale spalenie jednej diody i wyłączenie szeregu to wzrost prądu na pozostałe 2 szeregi z 300 na 450mA. Już na 300mA belka ma 42-43'C. 

 

na diodzie zenera jest tylko niebieski pasek, reszta to konstrukcja.

Wg tego co piszesz, ta powinna być ok?

https://botland.com.pl/pl/diody-zenera/4933-dioda-zenera-05w-33v-10szt.html

 

Edytowane przez Sagerrak1 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Sagerrak1 napisał:
Tak, 54w~wysterowana na ok 16W, 81W~ 24W i 105W~ 34. Poboru nie sprawdzałem, ale pewnie sporo więcej przy tej sprawności drivera.
To, że działać będzie bez ZD to już wykoncypowałem, ale spalenie jednej diody i wyłączenie szeregu to wzrost prądu na pozostałe 2 szeregi z 300 na 450mA. Już na 300mA belka ma 42-43'C. 
 
na diodzie zenera jest tylko niebieski pasek, reszta to konstrukcja.
Wg tego co piszesz, ta powinna być ok?
https://botland.com.pl/pl/diody-zenera/4933-dioda-zenera-05w-33v-10szt.html
 

Od tego masz driver by prąd nie wzrósł. Jeśli są tam szeregi równoległe to je zlikwiduj i zrób sterowanie 3 stringów na 3 driverach. Po drugie ta dioda tylko bocznikuje na wypadek przepalenia diody na przerwę w obwodzie IMHO. Nie przejmował bym się nią. Co do tej z botlandu -  wydaje mi się, że ma za małą moc - szukałbym takiej koło 1W, 1,3W etc (teoretycznie masz 0,9W na diodzie). Jeśli będziesz chciał te diody puścić na pełne 3W to wtedy te zenerki w razie awarii leda tez sie przepala, a lubią na zwarcie i wtedy przewodzą. 3V3 są ok jeśli napięcie na diodzie jest 3V.

Edytowane przez VDR (wyświetl historię edycji)

110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, VDR napisał:

Od tego masz driver by prąd nie wzrósł. Jeśli są tam szeregi równoległe to je zlikwiduj i zrób sterowanie 3 stringów na 3 driverach. Po drugie ta dioda tylko bocznikuje na wypadek przepalenia diody na przerwę w obwodzie IMHO. Nie przejmował bym się nią. Co do tej z botlandu -  wydaje mi się, że ma za małą moc - szukałbym takiej koło 1W, 1,3W etc (teoretycznie masz 0,9W na diodzie). Jeśli będziesz chciał te diody puścić na pełne 3W to wtedy te zenerki w razie awarii leda tez sie przepala, a lubią na zwarcie i wtedy przewodzą. 3V3 są ok jeśli napięcie na diodzie jest 3V.

Driver jest jeden na 3 szeregi, jeden wyłączony to 2 pozostałe dostają więcej o to, co brał wyłączony.
Właśnie pierwotny plan był taki, by zlikwidować równoległe szeregi i dać 3 drivery, tylko płytka PCB jest powleczona, ścieżki są cieniutkie z bardzo skąpą grubością miedzi. Płytka jest lita i nie ma podziałów. Nie mam pojęcia jak odkryć ścieżki bez ich uszkodzenia.
Zacząłem robić trochę przerost formy nad treścią, bo i tak nie wysteruję ich na 3W z powodu temperatur. Ten profil więcej nie odprowadzi, a wychodzienie powyżej 45'C będzie raczej niebezpieczne.
Zmieniam po prostu zasilanie na HP 32V 2,5A, 2x driver 1000mA i 2 takie belki podłączę do Aqmy. Mocy dużej to nie ma, ale korzystając z tego co mam bez zbytniej inwestycji, usprawnię sobie istniejące oświetlenie. Ryzyko pozostawienia 3 równoległych szeregów biorę na siebie.

Tak, moc diody ZD policzyłem dopiero po napisaniu posta, z racji bezpieczeństwa jakie daje - wymienię tą przepaloną/uszkodzoną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma oddzielnego pcb dla driverów - wszystko na mcpcb z diodami ? Podziały są jeśli są trzy stringi ;) Pewnie soldermaska jest ale jak się wpatrzysz to widać gdzie i jak lecą ścieżki - papier ścierny drobny i delikatnie solder maske iidzie do miedzi zeszlifować by dobrać się do jakiejś ścieżki. Tam na tym zdjęciu w miejscu gdzie się flash odbił nie wygląda by te ścieżki cienkie były.


110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, VDR napisał:

nie ma oddzielnego pcb dla driverów - wszystko na mcpcb z diodami ? Podziały są jeśli są trzy stringi ;) Pewnie soldermaska jest ale jak się wpatrzysz to widać gdzie i jak lecą ścieżki - papier ścierny drobny i delikatnie solder maske iidzie do miedzi zeszlifować by dobrać się do jakiejś ścieżki. Tam na tym zdjęciu w miejscu gdzie się flash odbił nie wygląda by te ścieżki cienkie były.

Zasilacz jest driverem prądowym (20-33v 880mA) i podaje na pcb, na którym są już tylko LED i ZD, 3 stringi zasilane są z jednego punktu przyłączeniowego drivera. Takie same diody, to i chińczyk uznał, że prąd rozłoży się równomiernie.

Dla Ciebie to może nie wyglądają na cienkie, ja przylutowując ZD ponownie skrobałem soldermaskę nożykiem i coś  tam odskrobałem, ale i przeskrobałem miedź. Rada z papierem słuszna. Sprawdzę, może i rzeczywiście uda się to pociąć i zasilić z 3 driverów.

A jak już zawracam Ci gitarę @VDR to widziałem, że nie wolno wstawiać przełącznika ON/OFF za driverem - na stringu. Dlaczego? Co spalę, driver czy diody?

Edytowane przez Sagerrak1 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Sagerrak1 napisał:

Zasilacz jest driverem prądowym (20-33v 880mA) i podaje na pcb, na którym są już tylko LED i ZD, 3 stringi zasilane są z jednego punktu przyłączeniowego drivera. Takie same diody, to i chińczyk uznał, że prąd rozłoży się równomiernie.

Ale gdzieś te stringi muszą być rozdzielone jeśli to nie jest jeden szereg. Czyli gdzieś mają punkty w których spotyka się zasilanie i rozejście na trzy wspólne stringi. W tym miejscu robisz przerwę w ścieżkach i wlutowujesz zasilanie stringów z własnych driverów.

5 godzin temu, Sagerrak1 napisał:

A jak już zawracam Ci gitarę @VDR to widziałem, że nie wolno wstawiać przełącznika ON/OFF za driverem - na stringu. Dlaczego? Co spalę, driver czy diody?

Czy ja wiem coś się stanie ? Nic mi mądrego do głowy nie przychodzi ale i myśleć mi się teraz nie chce. Przerwa za driverem spowoduje, że driver będzie pracował bez obciążenia. Napięcie na driverze będzie i będzie nadal źródłem napięcia. Wyłącznik powinien odcinać wszystkie układy od zasilania (te które nie służą do ewentualnej pracy w trybie standby).

P.s czym lutujesz te elementy SMD ?


110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, VDR napisał:

Ale gdzieś te stringi muszą być rozdzielone jeśli to nie jest jeden szereg. Czyli gdzieś mają punkty w których spotyka się zasilanie i rozejście na trzy wspólne stringi. W tym miejscu robisz przerwę w ścieżkach i wlutowujesz zasilanie stringów z własnych driverów.

Czy ja wiem coś się stanie ? Nic mi mądrego do głowy nie przychodzi ale i myśleć mi się teraz nie chce. Przerwa za driverem spowoduje, że driver będzie pracował bez obciążenia. Napięcie na driverze będzie i będzie nadal źródłem napięcia. Wyłącznik powinien odcinać wszystkie układy od zasilania (te które nie służą do ewentualnej pracy w trybie standby).

P.s czym lutujesz te elementy SMD ?

Są rozdzielone to od początku jest jasne i nawet widziałem jak. Pozwolę sobie jednak przetestować zasilanie 3 na raz. Jak koralowcom będzie mało pasowało to potnę to na 3 osobne szeregi i pozmieniam diody.

Czym lutuję, to jeden z powodów dlaczego się boję tego cięcia i lutowania. Zwykła tania lutownica kolbowa, a ja nie mam doświadczenia. Mam używam, ale nie do końca rozumiem do czego służy np kalafonia :). Co prawda nie zaliczył bym tego do zimnych lutów, ale ja bardziej glutuję niż lutuję.

Co do włącznika za driverem, to kiedyś @=Fresz= dzielił się takim obrazkiem, "jak nie podłączać power LED"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Sagerrak1 napisał:

Są rozdzielone to od początku jest jasne i nawet widziałem jak. Pozwolę sobie jednak przetestować zasilanie 3 na raz. Jak koralowcom będzie mało pasowało to potnę to na 3 osobne szeregi i pozmieniam diody.

Czym lutuję, to jeden z powodów dlaczego się boję tego cięcia i lutowania. Zwykła tania lutownica kolbowa, a ja nie mam doświadczenia. Mam używam, ale nie do końca rozumiem do czego służy np kalafonia :). Co prawda nie zaliczył bym tego do zimnych lutów, ale ja bardziej glutuję niż lutuję.

Co do włącznika za driverem, to kiedyś @=Fresz= dzielił się takim obrazkiem, "jak nie podłączać power LED"

Cóż lutowanie na mcpcb które odprowadza ciepło z kolby nie jest łatwe. Trzeba uważać by nie przekroczyć temperatury dla złącz półprzewodnikowych. Co do równoległych stringów - działać będzie - dopóki któryś z ledów nie poleci. Wtedy może być po prostu efekt łańcuszkowy i te zenerki nie pomogą. Kalafonia służy jako topnik, w szczególności do starych lutów cynowo-ołowiowych. Można było kupić taką cynę z kalafonia 2 w 1 ;) Teraz częściej wszelakiego pasty topnikowe, w szczegolności przy zabawach z smd. Przy mcpcb tez ułatwiają lutowanie czy odlutowanie elementu.

Co do obrazka @=Fresz= musiałbym go zobaczyć bo tak ciężko mi się odnieść.


110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, VDR napisał:

Co do obrazka @=Fresz= musiałbym go zobaczyć bo tak ciężko mi się odnieść.

Coś mi z tym freshem nie pasowało, to nie on, to @silvia tutaj, na końcu posta:

https://nano-reef.pl/forums/topic/77795-co-potrzeba-do-budowy-lampy-diy-led-3-kanały-i-arduino-około-50w/

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coś mi z tym freshem nie pasowało, to nie on, to [mention=23855]silvia[/mention] tutaj, na końcu posta:
https://nano-reef.pl/forums/topic/77795-co-potrzeba-do-budowy-lampy-diy-led-3-kanały-i-arduino-około-50w/
 
No to może wyjaśni dlaczego diody ulegną uszkodzeniu. Być może chodzi o jakiś pik czy coś w ten deseń. Dla mnie nie wstawia się tak wyłącznika bo driver pozostaje pod napieciem. Tak jak pisałem wcześniej, wyłącznik ma za zadanie odciąć napięcie/prąd od wszystkich obwodów (poza tymi obsługującymi standby etc).

110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja w sobotę porównywałem Orpheka OR3 blue z chińską i ... wizualnie ładnie wypadła chińska belka. Pobór mocy tej niby 108W to ok 45 Wat.

Miałem kupić Orpheka ale kupiłem dwie chińskie, czekam na dostawę :)

Taniej, efekt fluo bardzo wyraźny, prosta konstrukcja. W razie awarii prawdopodobnie szybka wymiana LEDa na nowy.

 

Mam tylko pytanie, po co szykacie 1W ledów skoro można dać 3W ? Przecież moc jest i tak ograniczona przez zasilacz. Nie da więcej 3W niż dałby 1W :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, pj007 napisał:

Witam

Ja w sobotę porównywałem Orpheka OR3 blue z chińską i ... wizualnie ładnie wypadła chińska belka. Pobór mocy tej niby 108W to ok 45 Wat.

Miałem kupić Orpheka ale kupiłem dwie chińskie, czekam na dostawę :)

Taniej, efekt fluo bardzo wyraźny, prosta konstrukcja. W razie awarii prawdopodobnie szybka wymiana LEDa na nowy.

 

Mam tylko pytanie, po co szykacie 1W ledów skoro można dać 3W ? Przecież moc jest i tak ograniczona przez zasilacz. Nie da więcej 3W niż dałby 1W :)

Było już o tym pisane na forum  ,chłopaki potem odsyłali te chinole na wzór OR  :) 

 


... I to by było na tyle.  ...

.... Problemem nie jest technologia.
Problemem jest osoba lub osoby , które jej używają.    .... 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, AnT napisał:

Było już o tym pisane na forum  ,chłopaki potem odsyłali te chinole na wzór OR  :) 

 

Odsyłali do dostawcy? Dlaczego ?

Jakaś wada fabryczna ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.01.2021 o 17:44, pj007 napisał:

Witam

Ja w sobotę porównywałem Orpheka OR3 blue z chińską i ... wizualnie ładnie wypadła chińska belka. Pobór mocy tej niby 108W to ok 45 Wat.

Miałem kupić Orpheka ale kupiłem dwie chińskie, czekam na dostawę :)

Taniej, efekt fluo bardzo wyraźny, prosta konstrukcja. W razie awarii prawdopodobnie szybka wymiana LEDa na nowy.

 

Mam tylko pytanie, po co szykacie 1W ledów skoro można dać 3W ? Przecież moc jest i tak ograniczona przez zasilacz. Nie da więcej 3W niż dałby 1W :)

Mysle nad takim zestawem:

2-3szt: https://a.aliexpress.com/_mKSU2Np

+ 2szt: https://a.aliexpress.com/_msKRNoT


MyReef 300 - 100x60x50h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

One mają być głównym światłem czy pomocniczym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, pj007 napisał:

One mają być głównym światłem czy pomocniczym ?

Tak


MyReef 300 - 100x60x50h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, mihow1979 napisał:

Tak

Wg zbyt selektywne światło.

One będą lepiej współpracowały w tandemie z innymi lampami LED o większym rozrzucie świetlnym lub z lampami T5.

Jeśli chodzi o chińczyki są też z mieszanym światłem ale nie wiem jak świecą. Nie miałem okazji oglądać ich w akcji.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam te lampy jako uzupełnienie do T5 (do oglądania korali wieczorami) Co ciekawe zaobserwowałem że wywołują agresje u samicy Mandaryna wspaniałego. Jak świecą same T5 parka pływa razem, a jak włączę te LEDy to agrecha się załącza u samicy, zaczyna gonić i podgryzać samca. Po wyłączeniu agresja ustaje i wszystko wraca do normy. Spotkał się ktoś z takim zachowaniem ?


de1c89e836a1904c6acee4e1c5622207u1839a16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.