Skocz do zawartości
benua

Produkty Reef Factory

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Ariel napisał:

Tylko wymiana lampy , to moje zdanie przy nowych produktach . Po kilku miesiącach naprawa , ale nowe jest nowe i to wina producenta . Powinien brać odpowiedzialności. Kiedy kupiłeś i kiedy zgłosiłeś ? Ile lampa działała ?

Dla mnie nie ma znaczenia, czy przyślą nową czy naprawią moją. Lampa ma działać. Mogę tylko wnioskować po innych sytuacjach serwisowych moich klientów, że przyślą nową.


Pozdrawiam,

Norbert

1d86b53c10113aeb103b8479a70f4e57u1540a1381.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, norbi2222 napisał:

Dla mnie nie ma znaczenia, czy przyślą nową czy naprawią moją. Lampa ma działać. Mogę tylko wnioskować po innych sytuacjach serwisowych moich klientów, że przyślą nową.

Jeśli lampa była nowa , to tobie przysyłają nową . Po naprawie i sprawdzeniu , tą sprzedają komu innemu jako nową w nienagannym stanie . ( tak jest nie , wiem co pisze ) . Chodzi o to , że masz mieć produkt od zaraz , kupiłeś nowy , zapłaciłeś . I wymagasz , a jak nie będziesz zadowolony , to inni będą się zastanawiać . W środku produktów RF szału nie ma , ale to nie znaczy , że stosunek ceny , do jakości jest zły . Tu jeszcze kwestia wykonania . Producent , jeśli jest zainteresowany odpowiedzią , mile widziany . Lubię majsterkować ( bardziej przy starych zabytkowych autach i motocyklach ) , ale mamy tu kilku wspaniałych ludzi co promują po staremu samoróbki . Więc RF proszę o udzielanie się , nie tylko tu , 

14 minut temu, norbi2222 napisał:

Dla mnie nie ma znaczenia, czy przyślą nową czy naprawią moją. Lampa ma działać. Mogę tylko wnioskować po innych sytuacjach serwisowych moich klientów, że przyślą nową.

Norbi , jeśli tak uważasz , stracisz więcej klientów niż myślisz 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Ariel napisał:

To może ja zapytam , o temperaturę w pierwszych lampach , może mierzyłeś ? Czepiłem się , bo mam powody  . Z tego co wiem wszystkie produkty bardzo dobrze się łącza przez Wifi i nie ma takich problemów jak z AM czy jebao , miałeś jakieś zerwanie połączeń , brak możliwości połączenia się ? I tu proszę dodaj jaki masz router i czy mocno obciążony . 

Odpowiadając na Twoje pytanie zacznę od sieci. W Toruniu w mojej dzielnicy mogę pomarzyć o światłowodzie, działa tylko neostrada 2mbit/s i to ledwo... więc padło na LTE z Play z limitem 1TB . Dom dwukondygnacyjny 1/2 blizniaka z lat 80, po 100m2 na kondygnację, budowany nie wiem jaką metodą ale pierwotnie router LTE stał przy ścianie pod TV a po drugiej stronie ściany w WC nie było wifi ;) 

Ostatecznie sieć wygląda tak, że mam router LTE do Play Huawei B818 (śmiga stabilnie na 300Mbit/s), a do podłączone w systemie Mesh 4x TPLink Deco M4 pracujące dwa na parterze i dwa na piętrze na paśmie 2,4GHz oraz 5GHz, dający adresację po DHCP - w praktyce dzięki temu mam stabilny internet wszędzie ;) 

Llampy 2x Reef Flare L podpięte pod wifi na częstotliwości 2,4GHz, rok temu miały problem z wifi, gubiły sieć, rozłączały się etc... po którejś z kolei aktualizacji softu lamp, problem zniknął. Zgłaszałem różne problemy i muszę pochwalić support - reagował bezproblemowo i szybko. Później okazało się, że był jakiś błąd i przy zgrupowaniu lamp, jedna lampa nie nadąrzała za grupą drugiej i potrafiła sama zapalać się i gasnąć (baaardzo sporadycznie, ale się zdarzało). Rozwiązaniem okazało się rozgrupowanie lamp i problem zniknął. Potem została wydana nowa wersja softu, która miała miejsce wraz z promocją lamp reef flare pro i wszelkie problemy sieciowe nigdy więcej się nie powtórzyły (dodano m.in. możliwość wpisania parametru z ręki, a nie z nieprecyzyjnego suwaka, możliwość ustawienia automatu do aklimatyzacji korali - stopniowo lampa się rozjaśnia przez ilość dni, które zakładamy w programie).
W kwesti temperatury pracy, nigdy nie przekroczyło mi 57*C, wentylatory załączały się jeśli dobrze pamiętam przy 54*C. Początkowo miałem problem w jednej lampie z bardzo głosnym wentylatorem, rozwiązaniem okazało się dokręcenie o pół obrotu plastikowej śrubki od wentylatora (musiało w transporcie się poluzować lub może produkcji być niedokręcone i wentylator wpadał w wibracje). Świecę głównie na niebiesko, ale miałem epizod świecenia na 100%, to jedynie co wentylator załączał się znacznie częściej z potrzeby chłodzenia tak dużej mocy.

W przypadku obecnie posiadanych lamp reef flare pro, nie zauważyłem żadnych problemów. Konfiguracja wifi analogiczna, lampy zgrupowane, zero problemów... 

Generalnie trzeba pamiętać, że urządzenie potrzebuje wifi w standardzie 2,4GHz, które jest bardzo zakłócane nawet przez zwykłą mikrofalówkę, a o mnogości sieci w blokach nie wspomnę... U kolegi problem z siecią rozwiązał się po zastosowaniu repeteara z antenkami za 70 PLN, który włożył do szafki akwarium, a on dalej wzmacniał i propagował sygnał do urządzeń.

Jakieś dodatkowe pytania, uwagi, spostrzeżenia ? :) 

Pozdro ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu z jedna sprawa, odnosnie cen itd, dzisiaj rano zamówiłem dozownik na 4 pompy za dokładnie 311€ z wysyłką, na to wychodzi że sklepy w PL nie wiedzą już ile marży brać? Tak mi się wydaje, najtaniej widzialem chyba cos za 1550 pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, kokomag napisał:

dzisiaj rano zamówiłem dozownik na 4 pompy za dokładnie 311€ z wysyłką

Ooo... A gdzie to tak można zamówić? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niemcy 310-349 € zależy gdzie , ale idzie jeszcze się dogadać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, kokomag napisał:

Ja u siebie we Francji zamawialem

Heeey... Odpowiedz proszę na prv... Mają możliwość wysyłki? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jak to jest POLSKA FIRMA a za granica ceny niższe hehe, 

mogę jeszcze napisać ze swojego doświadczenia, ze lampa która posiadam tak raz w miesiącu traci mi połączenie z siecią, program ustawiony cały czas działa itd, ale żeby się połączyć z aplikacja trzeba zresetować lampę no i do tego trzeba być na miejscu, nie jest to wina sieci napewno. 

Edytowane przez kokomag (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje lampki nie tracą łączności jest ok. Mam pro i zwykła. 

 

Co do cen to prawda, jest dziwnie krajowi dystrybutorzy nie mogą sprzedawać taniej a za granicą można kupić taniej niż kupuje sklep w Polsce. Tutaj powinni to unormować i naprawić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, pj007 napisał:

Moje lampki nie tracą łączności jest ok. Mam pro i zwykła. 

 

Co do cen to prawda, jest dziwnie krajowi dystrybutorzy nie mogą sprzedawać taniej a za granicą można kupić taniej niż kupuje sklep w Polsce. Tutaj powinni to unormować i naprawić. 

To sięnazywa zmowa cenowa i nadaje się do UOKIK.


Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000,  Cyrkulacja 2x maxspect  XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED.

Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani.

Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki  slimaków turbo i columbelli, 1x  tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia.

ce5058cc16516a9e06285a07538a7eb3u1610a14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kwestii cen podejrzewam, że działa tutaj analogicznie jak w IT... Producent podaje cenę regularną dla wszystkich sklepów, mają stałą cenę zakupową, a różnica między ceną sprzedaży i zakupu jest dla sklepu czystym zyskiem... 

Aby nie psuć rynku zaniżaniem ceny kosztem swojej marży, wszyscy stosują jedna cenę. 

Klient z założenia kupuje tam, gdzie jest jego ulubiony sklep/dostawca. Sklep stara się zadbać o klienta nie tyle co ceną, a opieką, doradztwem, rabatem na ewentualne produkty wysokomarżowe. Zapewnia to uczciwą konkurencję i blokuję nieuczciwość zdobywania klienta najwyższym rabatem. W wielu wypadkach z tej marży sklep musi opłacić wynajem pomieszczeń, opłaty za prąd/gaz/wodę, wynagrodzenia pracowników + ZUS i inne takie... Wystarczy pomyśleć ile takich produktów należy sprzedać aby zarobić na koszt pracodawcy dla jednego pracownika... 

A zagranicą... Zresztą w Polsce też się zdarzy ktoś, kto się z tego wyłamie i będzie "lepszym" sklepem bo da 3/5/10% rabatu kosztem swojej marży... 

Jedni nazwa to zmową cenową a inni prawem rynku... Analogicznie mam w IT... Jeśli składam i zamawiam serwer w Dellu, to nie ważne do jakiego dostawcy się odezwę, każdy będzie miał tą samą cenę... Producent określa koszty produkcji i sprzedaży... Nie chcę to nie kupuje... Albo idę do konkurencji i kupię HP, Lenovo lub inną markę... Dostawca wygrywa opieką, doradztwem i serwisem... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiadomo tego nikt nie neguje ze sklep ma tak samo pracownikow, opłaty no i sprzedaje żeby zarobić to jest normalna sprawa. jednak za granica przynajmniej tak jak Kolega Ariel napisał w Niemczech i ja we Francji ceny po różnych sklepach są w podobnych granicach 310 - 350euro. Nie chodzi mi o przeliczanie o euro na PLN itd. Tylko, właśnie tylko we Francji sklep/pracodawca ma duzo większe opłaty na głowie niż w Polsce, a i tak potrafią sprzedać w jakichś rozsądnych pieniądzach towar. Inny przykład, ostatnim czasem dużo było tematów ze w Polsce po restauracjach, barach itd wszystko strasznie podrożało te tzw paragony grozy nad morzem np. nie wiem ile np jakiś tam obiad kosztowal nad Bałtykiem powiedzmy przed pandemia a teraz, natomiast bardzo dużo poruszam się po Francji i szczerze mogę powiedzieć ze np. w miejscowościach nadmorskich takie przykładowe "danie dnia" wywieszone na karcie to może zrobiło się droższe o 0,50 ct€ no może 1€ (wiadomo są wyjątki itd) ale ciagle mam wrażenie ze kurczę w naszym Polandzie przedsiębiorcy poprostu nie wiedza ile maja zarobić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może kwestia ceny wygląda inaczej w porównaniu z innymi krajami unii ze względu na podatki i daniny... Te w naszym pięknym kraju znacznej wzrosły w ostatnim czasie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Analogicznie mam w IT... Jeśli składam i zamawiam serwer w Dellu, to nie ważne do jakiego dostawcy się odezwę, każdy będzie miał tą samą cenę... Producent określa koszty produkcji i sprzedaży... Nie chcę to nie kupuje... Albo idę do konkurencji i kupię HP, Lenovo lub inną markę... Dostawca wygrywa opieką, doradztwem i serwisem... 

 

Niestety muszę wyprowadzić cię z błędu. To co piszesz o IT to delikatnie mówiąc nieprawda. Tak nie działa handel w IT. Jeżeli zamawiasz serwer w dellu i pytasz o cenę jakiegoś partnera firmy Dell. To pierwsze co robi ten partner to rejestruje projekt na ciebie. I tylko on ma preferencyjne warunki zakupowe od firmy Dell. Jeżeli równolegle od pytasz o cenę serwera 5 partnerów della to preferencyjne warunki handlowe otrzyma ten który zarejestruje projekt jako pierwszy. Tak samo jest w każdej innej marce. Tak jest HP, Dell, Lenovo, IBM etcetera.

 

Tylko dzięki temu że jest wysoka konkurencja to konsumenci mogą kupować taniej bo partnerzy walczą o klienta obniżają swoim marże.

 

Niestety w naszym hobby i konkurencja jest bardzo nieduża dlatego sklepy trzymają kosmicznie wysokie marże. Powiedz mi dlaczego lampa od Reef factory jest tylko trochę tańsza od Radiona? Przecież lampy radiona są robione w USA przez pracowników w USA za ich minimalne pensje w USA które są średnio 5 razy wyższe niż te w Polsce. Ponadto te lampy przepływają przez ocean oraz są oclone. Ja tam widzę bardzo dużo dodatkowych kosztów. Zatem jeżeli lampy od Reef factory są robione w Polsce przez Polaków za polskie pensję nie płyną przez pół świata nie muszą być oclone no to ta różnica w cenie zakupy dla klienta końcowego wydaje mi się zbyt mała.

 

Zapytam dlaczego tak jest? Ano dlatego że może tak być. Myślisz że jeżeli lampa radiona w Ameryce kosztowałaby 2000 $ to ktoś by ją kupił? Amerykanie narzekają że kosztuje 700 $. A to dla nich wydatek tak jak dla ciebie 700 zł. Reasumując moją długą wypowiedź produkty są tak drogie ile my konsumenci jesteśmy w stanie za nie zapłacić.

 

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, kokomag napisał:

i jak to jest POLSKA FIRMA a za granica ceny niższe hehe, 

mogę jeszcze napisać ze swojego doświadczenia, ze lampa która posiadam tak raz w miesiącu traci mi połączenie z siecią, program ustawiony cały czas działa itd, ale żeby się połączyć z aplikacja trzeba zresetować lampę no i do tego trzeba być na miejscu, nie jest to wina sieci napewno. 

O to tak jak moja nowa lampa Giesemann aurora V8 tylko raz w tygodniu.


500l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.