Skocz do zawartości
Swiezakmorski

Co i jak gdzie

Rekomendowane odpowiedzi

Tak żarnik hqi 150w i do tego te dwie swoetlowki t5 lampa aqua medic

A jeszcze mi powiedz proszę skąd i jakie np mrożonki czy inny pokarm z allegro czy masz jakieś inne strony gdzie się zaopatrujesz? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Swiezakmorski napisał:

Tak żarnik hqi 150w i do tego te dwie swoetlowki t5 lampa aqua medic

A jeszcze mi powiedz proszę skąd i jakie np mrożonki czy inny pokarm z allegro czy masz jakieś inne strony gdzie się zaopatrujesz? 

Ja mam wszystko na miejscu w Berlinie , więc nie zamawiam . A co do świetlówek , to możesz wymienić na blue od ATI są jaśniejsze , ale jak zapalisz hqi to może być bardziej żółto . Świetlówki z niebieskim nie przebiją światła z żarnika .

Ps : jaki żarnik masz w lampie ? 
 

Edytowane przez Ariel (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Swiezakmorski napisał:

A jeszcze mi powiedz proszę skąd i jakie np mrożonki czy inny pokarm z allegro czy masz jakieś inne strony gdzie się zaopatrujesz? 

Mrożonego solowca i oczlika dostaniesz w prawie każdym sklepie zoologicznym,  inne pokarmy (ikra, plankton czerwony i zielony misys, krewetki itp.) albo też w lokalnym sklepie ale na zamówienie, albo niestety mała wyprawa do bardziej wypasionego sklepu akwarystycznego. A w kwestii jakiej firmy ... masz do wyboru albo Ocean Nutrition (można go nazwać "pokarmem markowym" po 14-12 zł za ok 100g (blister) albo innych producentów (np. firmy Żmijka) po 5-6 zł. za podobną wielkość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ariel mi chodziło właśnie o to żeby było ciemniejsze światło i teraz się zastanawiam nad zmian na ati blu Plus lub actinic, żarnik chodzi Ci o firmę? To jest hqi 150w GIESEMANN F- 96885  (wali tak po oczach że ledwo odczytałem teraz jaki ma symbol) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ATI blu plus też będzie ciemne . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej. Pytanko jakie ma być po4? zrobiłem testy i mam między 1,5 a 2,0mg/l  a NO2 znikome i NO3  10mg/l przy jakich parametrach mogę wpuścić jakieś "ekipy sprzątające" ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Swiezakmorski napisał:

Hej. Pytanko jakie ma być po4?

Zależy co chcesz trzymać. Ogólnie PO4 powinno być jak najniższe, ale wykrywalne - w przedziale 0,03-0,1.

1,5-2,0 mg/l, jeśli dobrze zmierzone, to bardzo dużo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zmniejszyć te po4? Bakterie lane tydzień. I zrobiło się zielono/brązowo. Czy mam je jeszcze "karmić" mrożonka? Czy czekać aż znikną te glony? Wiem że gdzieś odp są na te pytania i czytam szukam ale już zgłupiałem. Dlatego dziękuję za wasze odpowiedzi i że mnie tu nie krytykujecie jak inni na tym forum potrafią to zrobić. Już jeden falstart miałem i musiałem zrestartować bo no2 i NO3 było ostatnie w skali. Wodę spuściłem dno odmulone zalane i kolejne bakterie wlewane i sie ruszyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstaw fotkę jak akwarium teraz wygląda. 

Jeśli wlałeś bakterię, dałeś jakąś pożywkę (mrożonka) I nic nie masz w akwarium, to ustaw mocną cyrkulację i uzbroj się w cierpliwość. Potrzekaj ok 2 tyg. niech działa natura.

 

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to podjedź do jakiegoś sklepu lub poszukaj kogoś w okolicy z akwarium morskim i poproś o trochę wody z jego akwarium (najlepiej takiej brudnej... np z sumpa). W ten sposób wpuścisz trochę życia do akwarium.

 

Przy tak wysokim PO4 kupił bym jakiś adsorber fosforanów (np phosquard) I włożył go do akwarium, choć niektórzy będą Ci odradzać stosowanie adsorberów przy starcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałem bio ceramikę z sumpa 2 kg jest włożona. Czyli dać teraz kostkę mrożonki? Mam taką w kostkach zakupiona plankton czerwony, zielony, kryl. Kostkę jedna dziennie dawc? Czy jak? 

Baniak2.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Swiezakmorski napisał:

Czyli dać teraz kostkę mrożonki? Mam taką w kostkach zakupiona plankton czerwony, zielony, kryl. Kostkę jedna dziennie dawc? Czy jak? 

 

2 godziny temu, Swiezakmorski napisał:

zrobiłem testy i mam między 1,5 a 2,0mg/l  a NO2 znikome i NO3  10mg/l

Przy tych parametrach i, jak piszesz, przy mętnej wodzie nic, co zawiera białko, nie dodawaj. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Swiezakmorski napisał:

 Czy dać suche roślinne? Ale nie wiem czy się nadaje bo to do rybek slodkowodnych

Ale po co? Co chcesz uzyskać, wsypując pokarm do akwarium?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Swiezakmorski napisał:

Czyli teraz to co zachodzi to jest ok?i czekać aż samo zniknie Czy coś "zj**.." 

Nie do końca.

Tak w skrócie po co to wszystko na start. Zalewając akwarium zazwyczaj używa się czystej jałowej wody RODI posolonej, porzynajmniej w teorii, wolnej od składników organicznych solą. Jeśli do tego włożysz jeszcze  suchą wybieloną sztuczną skałę to w takim akwarium nie ma rzadnych substancji  organicznych. Po to dodaje się kawałek mrożonki, czy suchy pokarm. Ten przykładowy kawałek mrożonki staje się pokarmem rozkładającym białko do prostrzych związków- m. In do amoniaku. Następnie bakterie nitryfikacyjne (te wlane z buteleczek kupionych w sklepie) " przerabiają amoniak (b. toksyczny dla ryb I korali) w dużo mniej toksyczne azotany (NO3). I to jest wstępne dojrzewanie akwarium - tzw zamknięcie cyklu azotowego.

U ciebie ten cykl już działa (choć jeszcze niezbyt wydajnie bo masz wykrywalne NO2) więc nie potrzebujesz tam ładować jeszcze więcej materii organicznej (pokarmu).

 

Następnie co Cię czeka to przemyśleć jak pozbyć się końcowych produktów przemiany materii czyli NO3 I PO4. I tu są przeróżne metody - głównie będą to podmiany wody. Ponadto - refugium( glony rosnąc złużywają fosforany i azotany, które to potem wyrzucasz wraz z nadmiarem glonów), wydajny odpieniacz (białko pieni i wylatuje z systemu), tworząc strefy beztlenowe ( denitryfikacja czyli rozkład azotanów do wolnego azotu, który ucieka w powietrze) itp itd.

Tak więc teraz ja bym zastosował phosquard, aby pozbyć się przynajmniej części fosforanów i nastepnie (gdy PO4 spadnie poniżej 0,5mg/l ) wprowadzić pierwsze proste życie np kawałek pseudogorgoni, jakieś grzybki typu rodactis, discosoma ślimaka turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pytanko kolejne bo tak czytam i zauważyłem że korale potrzebują suplementy i pytanie czy taki zestaw GroTech Corall A+B+C+M to będzie dobre dla nich? A i że skały zaczynają znikać "glony" pojawiają się białe plamy i są tak białe jak bym przed chwilą biała farba pomalowal. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Swiezakmorski napisał:

Witam. Pytanko kolejne bo tak czytam i zauważyłem że korale potrzebują suplementy i pytanie czy taki zestaw GroTech Corall A+B+C+M to będzie dobre dla nich? A i że skały zaczynają znikać "glony" pojawiają się białe plamy i są tak białe jak bym przed chwilą biała farba pomalowal. 

Korale do życia potrzebują przede wszystkim światła oraz niewielkiej ilości pokarmu (przynajmniej te fotosyntetyzujące). Jeśli planujesz tylko miękkie korale i będziesz regularnie podmieniał wodę to praktycznie powinno to zapewnić im wszystko co potrzebują do życia. Jeśli natomiast będziesz chciał mieć korale twarde (czyli te które budują wapienny szkielet) I po kilku-kilkunastu tygodniach będziesz widział, że zaczynają rosnąć to wtedy sięgniesz po suplementację. Takie korale, budujące wapienny  szkielet będą złużywały z wody głównie wapń i magnez łącząc je z węglanami. Jeśli zaczniesz regularnie robić testy - przede wszystkim kH to zobaczysz, że kH zacznie spadać. To będzie oznaczać, że korale konsumują mikro I makro elementy, a same podmiany nie są w stanie ich uzupełnić.  Dopiero wtedy zdecydujesz jaką metodą chcesz prowadzić zbiornik i jak będaziesz chciał suplementować pojawiające się braki poszczególnych pierwiastków- czy to będzie Balling, Ati czy Triton. 

Następnie, za kilka miesięcy, zrobisz test ICP wody i będziesz szczegółowo wiedział czy brakuje jakichś konkretnych pierwiastków czy wszystko jest ok. Ale to wszystko bliższa lub dalsza przyszłość. 

Na razie, oprócz bakterii, nic nie dolewaj, poczekaj aż PO4 spadnie ponizej 0,5 i wprowadź jakieś proste życie np gałązki pseudogorgoni czy kapnellę. Jak dolałeś wody z jakiegoś innego akwa to powinny pojawić się małe żyjątka typu rurówki, mysis czy wężowidła.

 

Edytowane przez Arek77 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na start to będą proste korale dla początkujących. Nie dolewałem, muszę na olx popytać czy by ktoś sprzedał taka wodę. A jak już uda mi się kupić to ile tej wody? 330l mam baniak razem z panelem filtracyjnym. Bakterie jeszcze lac? Bo lałem przez tydzień tak jak w instrukcji, teraz mija tydzień gdzie już nie leje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Swiezakmorski napisał:

muszę na olx popytać czy by ktoś sprzedał taka wodę. A jak już uda mi się kupić to ile tej wody?

W Poznaniu masz kilka sklepów z akwarystyką morską. Podjędź i spytaj.... dadzą Ci trochę wody na start za darmo - najlepiej takiej mętnej z sumpa. Możesz kupić też jakiś jawaĺek skałki z grzybkiem czy prostym parazoa. Coś Ci tam doradzą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej.pytanko czy na te moje akwarium to jeden falownik mocniejszy czy dwa słabsze? Jakiej mocy polecasz i firmy by było cicho w nocy baniak ma 90x60x60 razem z panelem a bez ma 90x45x60

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dwa oczywiście, co do zasady. Wiele zależy od konkretnego układu skały, ale generalnie lepszy ruch wody zapewnisz większą ilością pomp. No i w przypadku awarii masz tę drugą ciągle.

Odnośnie marki - ja używam Tunze (któreś z serii Nanostream do Ciebie byłyby w sam raz) i mogę polecić jako ciche i bezawaryjne. Z innymi nie mam doświadczenia.

Edytowane przez Robin_PL (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Swiezakmorski napisał:

Hej.pytanko czy na te moje akwarium to jeden falownik mocniejszy czy dwa słabsze? Jakiej mocy polecasz i firmy by było cicho w nocy baniak ma 90x60x60 razem z panelem a bez ma 90x45x60

Ja w kostce 40x40 z panelem miałem dwa - jeden główny sterowalny Jebao sow 5 oraz jeden skierowany za skałki ....jakiś jpv-101 (chyba). Jak dla mnie- były niesłyszalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Swiezakmorski napisał:

Hej.pytanko czy na te moje akwarium to jeden falownik mocniejszy czy dwa słabsze? Jakiej mocy polecasz i firmy by było cicho w nocy baniak ma 90x60x60 razem z panelem a bez ma 90x45x60

Teraz mam jeden , maxspect jump w baniaku aqua medic 300xd wymiary na necie . I starczy ale obiegową mam mocną a on skręcony na minimum . Ale polecam 2 falowniki 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.