Skocz do zawartości
inmar

Budowa szafki pod akwarium

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli przymierzam się do przesiadki na większy zbiornik. Będę to robił etapami by było finansowo tego nie odczuć. Pierwszy etap to szafka. Stelaż ma mieć wymiary 120X60X80(80 wysokość). Jakich profili powinienem użyć. Podparcie planuje z przodu i z tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stelaż - górna rama profil 60x40x3mm , nogi 40x40x2mmi i dolna rama 40x20x2mm .

Po co ci podparcia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wolę mocniejsze niż za słabe:) A profil wolał bym tak dobrać by cały stelaż był z tego samego, by jak najmniej odpadów było. Stal sprzedają w kawałkach po 6m. A uważasz że podparcia z przodu i z tyłu na dłuższej ścianie nie sa potrzebne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stelaż - górna rama profil 60x40x3mm , nogi 40x40x2mmi i dolna rama 40x20x2mm .

To żeś mnie Homer teraz załamał,bo ja właśnie kupiłem 40x30x3 :( i nie chcę robić podparci na środku.

No nic ,najwyżej jak usiądzie to dam tą dodatkowa nogę.

Pozdrawiam.


8858_9098.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do znawcow - prosze o w miare szybka odpowiedz jutro mam spotkanie z panem co szafke ma mi tworzyc :) poniewaz szafke robie pod podobienstwo mebli w salonie to odpada mi gotowiec ( mam reefmaxa) natomiast szafke chce zrobic juz tzw przyszlosciowa z zamiarem zmiany za jakis (dluzszy) czas na baniak 200 litrowy ( nie kostka ) wiec wymiary baniaka standart 100x40x50 ( 200l) musza na ta szafke wejsc i szafka musi dac rade. Obecnie bedzie stal na niej reefmax. Z wymiarow szafki to pewnikiem jest jej dlugosc 100cm (101-102 tez wejdzie) glebokosc od 40 do 48 cm z nastawieniem na 48 cm jesli ma byc idealna z glebokosci mebli obok . Co do wysokosci sie zastanawiam - planuje 70 cm wysokosc szafki . Pytanie do znawcow czy szafke pod akwa 200 l opierac na budowie czysto drewnianej czy juz wypada zrobic STELAZ ? jestem laikiem w tej kwestii wiec wybaczcie za tresc :)


55e583343c894eba6721a09b7dbcac4cu282a265.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powoli przymierzam się do przesiadki na większy zbiornik. Będę to robił etapami by było finansowo tego nie odczuć. Pierwszy etap to szafka. Stelaż ma mieć wymiary 120X60X80(80 wysokość). Jakich profili powinienem użyć. Podparcie planuje z przodu i z tyłu.

Zdecydowanie całość z 40x40x3mm .Według mojej opini .

Pzdr.


Warto być przyzwoitym ,choć nie zawsze się to opłaca .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wytrzymałość, to ja mam 300 litrów słodkiego na szafce z płyty meblowej bez stelaża. Problemem jest wilgoć w szafce przy słonym (sump). Ja bym zrobił ze stelażem dla świętego spokoju, ale może to na wyrost i się nie znam.

Pozdrawiam, Marek (z telefonu)


image.jpg

294l + 170l sump: około 370l w obiegu; Odpieniek na pompie Tunze 9420 by DarekB30 fi 200; obieg NJ 3000; 2x Tunze 6055 + singlecontroler, 240W LED CREE DIY; 31kg LR; 18kg LS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To żeś mnie Homer teraz załamał,bo ja właśnie kupiłem 40x30x3 :( i nie chcę robić podparci na środku.

No nic ,najwyżej jak usiądzie to dam tą dodatkowa nogę.

Pozdrawiam.

Mnie polecił taką Adam ze stopki a ja chciałem bez dodatkowych nóg w celu wygodnej obsługi i mieć delikatny zapas, może trochę na wyrost ale ja wolę spać spokojnie.Inni wolą z dodatkowymi nogami i wtedy rury wystarczą cieńsze.Ja mam stelaż ten co w stopce.Dodatkowo mam w rogach wspawaną blachę wzmacniającą rogi usztywnia już nogi do jego granic, myślę że bez obaw mógłbym stawiać więcej niż moje śmieszne 400l

Nic się nie powinno stać, jeśli ktoś dobrze pospawał bez obaw

Troszkę żałuje że nie pomyślałem o cofniętych nogach na puszkowe ale sam przedstawiłem projekt warto o tym pamiętać.

Zeby nie wystawała za bardzo płyta już powiększyłem głębokość o kolejne 2cm :) a 4 cm wystająca to jest tyle co nic przynajmniej dla mnie.

U mnie tak wygląda

post-8483-0-82197900-1388934326_thumb.jpg

Edytowane przez Ben_sage (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tym stelażu możesz postawic kilka ton statycznie .Zacząłem przeglądać galerię reef central ,jak zobaczyłem co tam ludzie pokazuja, to do dzis nie wiem jak im te zbiorniki stoją :D


Warto być przyzwoitym ,choć nie zawsze się to opłaca .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co wam takie grube profile ? Jak to kiedyś ktoś powiedział na tych stelażach można by postawić samochód opancerzony :smiling:

Ja mam pod akwarium stelaż z 40x20x2 bez przedniej podpórki i wszystko jest dobrze . Dla bezpieczeństwa przykręcony do ściany .

5ujs.jpg


Jest : 148l z panelem na miękko Powrót w nieznane

Było : 432l + 180l sump     Mój dziennik

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

brawo temat powinien być jaki stelaż, nigdy na meblu nie postawie, coś o tym wiem


Akwarium 150*65*60 ,sterowanie iks, reaktor vertex ,odpieniacz ,250 bk vertex,filtr vertex1,5 ,vertex filtr Biopallets XL, ,oświetlenie - 8*80w t5 ,cyrkulacja 2*6105,+multi7095, obieg BK 8500 http://nano-reef.pl/....-ceramiki/ ,http://nano-reef.pl/..,

zapraszam po szczepki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co wam takie grube profile ? . Dla bezpieczeństwa przykręcony do ściany .

Właśnie dla bezpieczeństwa żeby nie musiał być przykręcany do ściany, jeśli masz farbę akrylową i chcesz dobrą wentylację po bokach to ok ale u mnie jest z tyłu i akwarium będzie odsunięte od ściany i tak musi bo komin z tyłu.

Jest już wątek w którym grzyby u niektórych rosną, u niektórych już rosną od samej pralki w przedpokoju.

Za kilka lat pogadamy :)

Jak blacha zabierze mi kilka cm to w sumie pikuś nawet nie zwróciłem na to uwagi i tak wszystko jest w śmiesznej cenie, chyba że na tych cienkich profilach koszt wyniósłby tyle co 4 wypady z kobietą do kina no to bym miał jeden może do przodu, a gdy po kilku latach zacznie coś gryźć stal to będzie miało dużo do zjedzenia, był kiedyś temat jak stal potrafi korodować. Większość uparła się na aluminium lub stal kwasoodporna i narzekali na zwykłą.

Trzeba myśleć przyszłościowo :yes

brawo temat powinien być jaki stelaż, nigdy na meblu nie postawie, coś o tym wiem

A co wiesz o tym pękł ci baniak?

U mnie od 2005roku na zwykłym biurku z BRW plyta wiorowa stało

2 lata 112l, około roku 250l i później 160l z 2 lata (mniej więcej) i w sumie nic

O 250l trochę się bałem ale 160 to nie było problemu.

Biurko było dosyć marnie wykonane , blat bodaj 22mm, jakby się porządnie wykonało z wentylacją to nie było by tak źle.

Oczywiście zgoda blacha spawana to jednak blacha.

Jednak spora część mniejszych baniaczków tak jest osadzona i trenowana z pozytywnym skutkiem na płycie jest taniej, do 200l bym leciał na płycie i podkręcał podwójnie, ewentualnie płyta sosnowa klejona, tyle że ta zawsze żółknie.

Edytowane przez Ben_sage (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój stary baniak,chyba 600 litrów na zwykłych komodach przetrwał kilka lat.Zapomniałem dodać,wszystko obudowane płytą wiórową i jeszcze w całości poszło do nowego klienta bo nic ją nie ruszyło.

http://www.fotosik.p...12ff9df355.html

Edytowane przez inmar (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój stary baniak,chyba 600 litrów na zwykłych komodach przetrwał kilka lat.

Dlatego trzeba wiedzieć do kogo się zwrócić po rady i ewentualnie skąd wziąć dobrą płytę z wycięciem pod puszkowe ;)

Z doświadczenia w ostatnim tygodniu przy skręcaniu zestawów meblowych(płyta wiórowa) widać różnice między tańszymi i lepszymi płytami i też oklejaniem. Źródła różne ikea,brw,jisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie...czy blat wystaje od góry poza obrys szafki czy jest rowno? Bo z farbą dobry chyba pomysł...tylko że jak płyta nie oklejona pcv na bokach i jakimś cudem woda dostanie się od góry...to nawet taka farbą nie pomoże...bo płyta spuchnie. Farba izoluje tylko z wierzchu...od zewnątrz...

Wysyłane z mojego LG-P700 za pomocą Tapatalk 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja mam pytanie konstrukcja na szafle z profili 20x20x2 będzie wystarczająca? akwa 340l oczywisciie wzmocnione rogi + płyty 18mm? bo jak patrze na wasze konstrukcje to mam obawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taką i przy próbie rozhuśtania minimalnie się trzęsie, wypada w rezonans. Jest stabilny, ale waweboxa ani nic innego co buja wodą tam nie włożę. Teraz zrobiłbym z conajmniej 30x30x2.

Pozdrawiam, Marek (z telefonu)


image.jpg

294l + 170l sump: około 370l w obiegu; Odpieniek na pompie Tunze 9420 by DarekB30 fi 200; obieg NJ 3000; 2x Tunze 6055 + singlecontroler, 240W LED CREE DIY; 31kg LR; 18kg LS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkich chciałem strzec przed podstawowym błędem jaki ja popełniłem.

Robiłem stelaż pod kostkę 55x55. Szybko, szybko i wyszło kiepsko.

Pionowe kształtowniki wstawiłem centralnie w narożnikach akwarium.

Przyglądałem się szafce kolegi Miklas i nie ukrywam, że trochę się na niej wzorowałem.

Ale jak to często bywa patrzysz w knigu - widzisz figu.

Teraz mam problem gdzie upchnąć zawiasy, bo przecież nie przykręcę do bocznych ścianek bo jest tam kształtownik.

U kolegi Miklasa widać dokładnie, że przednie profile pionowe są cofnięte.

Wg mnie to bardzo istotna sprawa, na którą trzeba zwrócić uwagę, szczególnie gdy ktoś nie ma doświadczenia.

Spróbuję sytuację uratować pionowymi wąskimi paskami na froncie przy drzwiczkach. Do tej maskownicy można będzie przykręcić zawias puszkowy prosty, lub przykręcić kawałek kantówki i do niej zawias puszkowy kątowy.


Akwa: 150l Opti + sump 92l + 13kg suchej skały

Cyrkulacja: koralia evo 2800 + Tunze 6015.Obieg: AM EcoRunner 2700.

Odpieniacz: Turboflotor 1000 na pompie NJ 2300 igła

Oświetlenie: 6x24W T5: 4 niebieskie + 2 białe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@jarkens, dokładnie tak jak piszesz. Pierwotnie obie krawędzie przednie pionowe miały być cofnięte, ale kolega, który wykonywał mi stelaż nie wziął rysunku do warsztatu i robił z pamięci mając tylko wymiary. Ostatecznie jedna krawędź została wycięta i wspawana głębiej. Nie było z tym żadnego problemu.

Można jeszcze zastosować patent Inmara z paskami płyty od frontu i drzwiami na płasko.

Pozdrawiam, Marek (z telefonu)


image.jpg

294l + 170l sump: około 370l w obiegu; Odpieniek na pompie Tunze 9420 by DarekB30 fi 200; obieg NJ 3000; 2x Tunze 6055 + singlecontroler, 240W LED CREE DIY; 31kg LR; 18kg LS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te paski z przodu źle nie wyglądają,ale ograniczają dostęp do sumpa.Ja u siebie mam przednie nogi cofniete,ale na drzwi przesuwne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.