Skocz do zawartości
Gothmog

Lampa LED na Arduino

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

chciałem się podzielić z wami projektem lampy LED którą buduje do swojej kostki. Z założenia lampa będzie miała 3 kanały:

- 4x 3W led 10000k

- 5x 3W led royal blue

- 2x 3W led royal blue/UV jako oświetlenie nocne (i wzmocnienie niebieskich jeżeli okaże się ze jest za mało niebieskiego w oświetleniu dziennym)

Wszystkie trzy kanały sterowane czasowo oraz poprzez PWM jasnością. Dodatkowo w lampe będą wbudowane dwa czujniki temperatury - jeden do pomiaru temp wody (zamontowany na długim kablu i zabezpieczony końcówką ze stali kwasoodpornej) oraz drugi do pomiaru temp na radiatorze.

Jako serce będzie użyte Arduino mini, do obsługi czasu moduł DS3231, wyświetlacz graficzny od Noki 5510.

Wszystkie części:

DSC_1369.jpg

Układ w pierwszej wersji będzie konfigurowalny przez USB ale docelowo będzie zawietał moduł Bluetooth do konfiguracji zdalnej przez komp lub smartphone.

Aktualnie jestem w trakcie pisania programu do Arduino. Układ testowy:

DSC_1370.jpg

Dla zainteresowaych udostępnie schematy oraz kod do wgrania do arduino. Jeżeli kolega magu zgodzi się na wykożystanie części jego kodu to konfiguracja będzie kompatybinal z programem konfiguracyjnym AQma (jedynie 3 pierwsze kanały PWM).

To tyle na dzisiaj, kolejne fragmenty wkrótce :)

Edytowane przez Gothmog (wyświetl historię edycji)

Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg

156005748a1c0dfed1d13c2debaa7203u1054a16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie widzę sensu pakowania PWM-a na UV, możesz to załączać o określonej godzinie, efekt tylko wizualny, nic nie wnosi dla życia w akwarium. Do oświetlenia nocnego wystarczy pojedyncza niebieska 1W. To ma tylko delikatnie podświetlać ......... Lepiej powiązać temperaturę radiatora z obrotami wiatraków co je wyciszy wielokrotnie i przedłuży ich żywotność. Osobiście nie robiłem nigdy na wyświetlaczu nokii choć fajnie to wygląda. Jeżeli można to poproszę kod na priva.


600l w obiegu, OPTI z kominem, lampa LED PANDORA HYPERION R2 HYBRID, obieg DC6000, odpieniacz na tunze silence 9430.040, PROFILUX II Ex 2xPh, redox, SMS itp, DP-4 na balingu, sump 80x80x40 + refugium, miękko-LPS-SPS.

Naprawimy wszystko co jest związane z elektroniką i nie ucieka na drzewo. Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Cuda zajmują mi trochę czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie widzę sensu pakowania PWM-a na UV, możesz to załączać o określonej godzinie, efekt tylko wizualny, nic nie wnosi dla życia w akwarium. Do oświetlenia nocnego wystarczy pojedyncza niebieska 1W. To ma tylko delikatnie podświetlać ......... Lepiej powiązać temperaturę radiatora z obrotami wiatraków co je wyciszy wielokrotnie i przedłuży ich żywotność.

Właśnie dlatego te dwa ledy są na PWM, żeby w nocy tylko lekką poświatę dawały a w dzień można było doświetlić (robię tak trochę na wyrost moc, bo prawdopodobnie zmienię szło na troche większe i wtedy te kilka wat więcej będzie jak znalazł) a sterowaniem wentylatorami będzie zajmował się czwarty kanał PWM lub w prostszej wersji termostat NO na 40C, który będzie załączał wiatraki jak się lampa będzie nagrzewać


Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg

156005748a1c0dfed1d13c2debaa7203u1054a16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skorzystam z okazji i zapytam specjalistów

mam w jednym obiegu 10 diod 3w połączonych szeregowo do zasilacza

po wyłączeniu przez wyłącznik czasowy diody lekko zarza podswietlajac w nocy akwa (co mnie cieszy )

pozostałe dwa obwody podłączone identycznie do swoich zasilaczy gasną całkowicie

ma to jakiś wpływ na żywotność zarzacych diod

dzięki za odpowiedź

Edytowane przez volf (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie. Spokojnie. Tylko przegrzanie skraca ich żywotność


600l w obiegu, OPTI z kominem, lampa LED PANDORA HYPERION R2 HYBRID, obieg DC6000, odpieniacz na tunze silence 9430.040, PROFILUX II Ex 2xPh, redox, SMS itp, DP-4 na balingu, sump 80x80x40 + refugium, miękko-LPS-SPS.

Naprawimy wszystko co jest związane z elektroniką i nie ucieka na drzewo. Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Cuda zajmują mi trochę czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skorzystam z okazji i zapytam specjalistów

mam w jednym obiegu 10 diod 3w połączonych szeregowo do zasilacza

po wyłączeniu przez wyłącznik czasowy diody lekko zarza podswietlajac w nocy akwa (co mnie cieszy )

pozostałe dwa obwody podłączone identycznie do swoich zasilaczy gasną całkowicie

ma to jakiś wpływ na żywotność zarzacych diod

dzięki za odpowiedź

Nie powinno mieć żadnego wpływu, tak jak Grzegorz T powiedział jedynie zbyt wysoka temperatura lub wilgotność ma wpłym na żywotność. To zarzenie jest spowodowane prawdopodobnie przez zasilacz, który jest niezbyt dobrze zrobiony i wzbudza się w nim niewielki prąd pomimo braku zasilania.


Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg

156005748a1c0dfed1d13c2debaa7203u1054a16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przyszedł nowy wyświetlacz:) Teraz jest miejsce do popisu.

WP_20151016_005.jpg

Edytowane przez Gothmog (wyświetl historię edycji)

Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg

156005748a1c0dfed1d13c2debaa7203u1054a16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego Gothmog miejsca dla popisu nie ma i być nie może, po za burtę :lol:

widząc fachowe podejście do tematu będzie niezłe cacko

jak jeszcze potrafisz wykombinować taki bajer jak widziałem u kolegi z forum, gdzie lampe można programować i sterować z laptopa,no to jesteś wielki :thumbup:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lampa jak najbardziej będzie sterowana z komputera i komórki. Musze jeszcze moduł Bluetooth dokupić i będzie bezprzewodowo sterowana. Narazie jest przez usb.


Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg

156005748a1c0dfed1d13c2debaa7203u1054a16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz, fajny projekt. Zamierzasz docelowo mieć lampę konfigurowalną wyłącznie via komputer, czy też normalnie - przyciskami ?

Ja mam trochę sprzętu konfigurowanego z poziomu PC/smart, ale czesto poprawki wprowadzam "z ręki" - wygodniej mi niż biegać z lapkiem, czy

ryzykować zachlapanie komórki :)

Nie myślałeś o dodatkowych kanałach ? np. czerwieni ? Swego czasu świetlówki fiji purple robiły zawrotną karierę :)

(zasłużenie)


125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT,  Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym tak zrobić żeby sie dało z reki zmiany wprowadzać ale czekam na obudowe. Wyświetlacz ma warstwę dotykową i jest miejsce na zrobienie przycisków, ale niestety jest malo miejsca na kod w procesorze i ciężko ze zrobieniem jakiegoś menu.

Co do kanałów to nie mam pojecia. Jak narazie zostają tylko niebieski i bialy, jak będę miał korale wymagające innego swiatla to się dorobi, raczej będę stawiał na krewetki i inne skorupiaki.

Edytowane przez Gothmog (wyświetl historię edycji)

Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg

156005748a1c0dfed1d13c2debaa7203u1054a16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle chodzi o wymagania korali, co o dopalenie barw - będziesz miał ładniejsze kolory :)


125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT,  Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś z was namiary na sprawdzoną firmę zajmującą się obróbką plexi? Mam przygotowany projekt obudowy tylko teraz muszę znaleść wykonawcę...


Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg

156005748a1c0dfed1d13c2debaa7203u1054a16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i lampa w wersji 0.1 gotowa:)

Ostatecznie lampa ma 36W. Połączone w 3 kanały:

- 5xRoyal Blue,

- 2x Blue / UV,

- 4xW + 1xFS (Full spectrum 380-840nm).

Komponnety użyte do budowy:

- zasilacz uniwersalny http://allegro.pl/un...5657772305.html

- zasilanie arduino oraz wentylatorów - http://allegro.pl/mi...5233361572.html - jeden ustawiony na 3.3V, ponieważ LCD i BT wymaga takiego zasilania, drugi działa na 12V

- radiator pod ledy http://allegro.pl/ra...5700712673.html

- driver'y do led x3: http://allegro.pl/dr...5768970484.html

- czujnik temp na kablu: http://allegro.pl/ds...5617344486.html

- arduino: http://allegro.pl/ar...5659286878.html - ten jest mniejszy od standardowego z usb

- wentylatory: http://allegro.pl/aa...4889194929.html

- bt: http://www.ebay.com/...=STRK:MEBIDX:IT (uwaga, wymaga sygnałów 3.3V, czyli Arduino musi działać na 3.3V)

- wyświetlacz: http://allegro.pl/wy...5697563539.html

- RTC: http://www.ebay.com/itm/281740488565

- tranzystor BC337 do sterowania wentylatorami

- dioda led x2 - zielona i czerwona

Obudowa wykonana z plexi. Górna i dolna część z czarnego 3mm, środek łączony 10mm bezbarwny + 5mm czarny (tylko takie grubości były dostępne). Ledy osłonięte bezbarwnym 2mm plexi. Nogi z 5mm bezbarwnego plexi gięte na gorąco na kawałku deski :)

Lampa sterowana jest bezprzewodowo poprzez blue tooth (programowanie arduino niestety przez kabel, trzeba zdjąć górną pokrywe, wypiąć LCD i w to miejsce wpiąć kabel od programatora).

Oprogramowanie lampy umożliwia:

- sterowanie 3 kanałami led (info na wyświetlaczu o statusie - PWM w %, czy jest wschód, zachód, nocne),

- sterowanie prędkością wentylatorów

- mierzenie temp radiatora oraz wody w akwarium,

- ostrzeganie o przegrzaniu radiatora / wody (czerwona dioda led, zmiana koloru na wyświetlaczu), możliwość podpięcia buzzera,

- możliwość odczytania temp i mocy PWM poprzez BT.

Przemyślenia po budowie:

- ramka powinna być z jednego kawałka plexi o grubości 15mm - niestety dostępne jest tylko bezbarwne, warto je pomalować w środku tak żeby nie było widać kabli i całych bebechów - będzie estatyczniej, lepsze rozwiązanie jest gruba ramka i w otworze na led wstawiona niższa ramka tak, żeby radiator się na niej oparł.

- niestety otwory zrobiłem o złej średnicy i musiałem potem wiercić w plexi - skończyło się to niestety bęknięciami na górnej pokrywie,

- myślałem ze ramka będzie bardzo giętka i zrobiłem za dużo wsporników, przez to miałem mniej miejsca na kable i inne bebechy - w nowej wersji ramki trzeba wyciąć jak najwięcej,

- przy montażu driverów trzeba pilnować podłączenia, bo niestety odwrotnie podpięty smaży sie natychmiast (przez włąsną głupotę spaliłem sobie 2)

- przy zwiększonym miejscu w ramce spokojnie można wcisnąć arduino mega (http://www.ebay.com/itm/151859854649) i mieć więcej pamięci na kod i więcej wyjść, np do użycia led'ów RGB.

- radiator można spokojnie dać niższy i tak wentylatory schłodzą do odpowiedniej temp, przy tym co jest można się pokusić nawet o ich wyłączenie całkowite, wg testów lampa nagrzewa się do temp około 50 'C ale nie testowałem jej zbyt długo.

Kilka zdjęć z budowy lampy:

ramka - zrobiona z dwóch elementów, w dolnym środkowy otwór jest mniejszy, tak żeby radiator oparł się na dolnej części

DSC_1482.jpg

po zamontowaniu radiatora w ramce:

DSC_1481.jpg

widok od strony LED:

DSC_1483.jpg

Bebechy:

DSC_1488.jpg

DSC_1503.jpg

DSC_1512.jpg

DSC_1510.jpg

Edytowane przez Gothmog (wyświetl historię edycji)

Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg

156005748a1c0dfed1d13c2debaa7203u1054a16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moduł WiFi jest dość drogi i szkoda mi kasy żeby kupić do testów a bt w zupełności wystarczy. Może jak będę robił v2 na arduino mega to potestuje

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka


Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg

156005748a1c0dfed1d13c2debaa7203u1054a16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypas, super ci to wyszło :-)

Przydało by się żeby ktoś aqma przekompilował na mega, żeby dało się z telefonu ustawiać, wywaliłbym bym wreszcie komputer z pier..ym windowsem na hasiok


39ab02c6bf502279.jpg5215f98825db8954.jpg

ryba-ruchomy-obrazek-0437.gif PS Pandora 4x54W T5 i 3x145W LED, DCP6500, AWN40 na DCP3000,RW-15, RW-8,CP-55, Biopellests AIO XL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nic nie trzeba przerabiac:) Mam już zakupiony nowe arduino mega i będę teraz coś kombinował na tym.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka


Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg

156005748a1c0dfed1d13c2debaa7203u1054a16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nic nie trzeba przerabiac:) Mam już zakupiony nowe arduino mega i będę teraz coś kombinował na tym.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Ja więc juz czekam na wersję pod Mega :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.