Skocz do zawartości
endriu3005

odebralem nowe akwarium - watpliwosci

Rekomendowane odpowiedzi

Coltrane ma rację, nie wolno jednostronnie decydować o niewypłaceniu części należności.

Zdarzyło mi się, że Przemek wykonał zamówienie niezgodnie ze specyfikacją, ale pokrył koszt elementów, które musiałem dokupić oraz zaoferował rabat rekompensujący, pracę i czas jaki musiałem włożyć w poprawienie pewnych niedoróbek. Tak jak piszą koledzy alternatywą jest zwrot albo ustalenie nowych warunków, ale na pewno klient nie ma prawa sam sobie przyznać rabatu.

Ibiza jeżeli przyjąłeś akwa i nie odesłałeś to znaczy, że zaakceptowałeś zgodność towaru z umową i powinieneś się z niej w pełni wywiązać - czytaj zapłacić całość kwoty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maciek godzisz sie na jakas tam kwote.Przyjezdza produkt "niezgodny" do końca z "opisem" to odsyłasz towar albo uzgadniasz szczegoły i negocjujesz cene.Jak mogłes nie wypłacic czesci pieniedzy...


125l cube+81sump|10kgLR+4,5kgLS|ATI Sunpower 6x24w t5|deltec ap600|2x6015|nj2300|.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca tak jest . Przy remoncie to przerabiałem negocjowanie ceny po robocie.


Akwarium OW 120x60x60 + Sump 80x50x45h + Dolewka 40 l. / Deltec APF 600 na NJ 800 // Obieg Jebao DCT 8000 // Cyrkulacja 2 x Jebao RW 8 // Lampa Led Lumini glisten 150r2 + 120r1 // Grzałka Jager 250 wat // Sentry ATO //

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposob mialem zwrocic towar bez zalania go woda i sprawdzenia co i jak ? Problemy wyszly jak woda znalazla sie w baniaku . Nasz czas ktory spedsilismy na telefony do Przemka i do przewoznikow a przy tym nerwy to o tym nikt nic nie mowi . Przemek potrafil wyslac sygnal by do niego oddzwaniac ..... Nie poczuwam sie bym kogos okradl lub cos sobie przywlaszczyl . Jeszcze raz zaznacze kolega rozmawial z Przemkiem i obiecal mu reszte pieniedzy jesli otrzyma hydraulike .

5 razy z bledem ?https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Hydraulika . Chyba ze mowa o jakiejs innej ?


zbiornik 120x60x60 +sump . odpieniacz Sebastek czarna perla na Tunze - Hydrofoamer Silence 9420.040 , cyrkulacja wp-40 rw-15 , obieg Jebao9000 , oswietlenie Gieseman Matrix II 8x39w . 

8744f73183d58f0a59fb88f54dc034b6u1589a14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Remont to usługa, akwarium to towar. Towar można zwrócić, usługi wykonanej nie. Ciężko tu wywieść analogię. (Chociaż przed wypłato wynagrodzenia mogłeś się domagać prawidłowego wykonania usługi).

Ibiza a co ma zalanie do zwrotu. Zalanie kranówką jest elementem sprawdzenie technicznego jakości towaru, a jak zalałeś od razu na słono i wrzuciłeś do środka graty to znaczy, że zaakceptowałeś towar.

Edytowane przez marb (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że towaru robionego na zamówienie (wg wytycznych zamawiającego) nie można oddać. Nie podlega on ustawowemu zwrotowi. Można jedynie reklamować.

Wysłane z TapaTalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maciek był moim bardzo dobrym kolegą do czasu kiedy przyszło zapłącić resztę . Mieliśmy wspólne plany .Ja będę robił ładne zestawy a Maciek je zakładał i dystrybuował .

Kiedy rozmawiałem z inwestorem Macka klientem śmiał się że za kwotę zakupionego zestawu nie kupił by tam akwarium.

Dałem im naprawdę dobrą cena za bardzo ładny komplet . Maciek oszukałeś mnie zarobiłeś na tym zleceniu i jeszcze mi nie zapłaciałeś .


Warto być przyzwoitym ,choć nie zawsze się to opłaca .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak, ale pojawia się pytanie czy towar wykonany niezgodnie ze specyfikacją zamówienia jest tym towarem, który był zamawiany czy innym.

Np. Zamówiłem czarną szafkę, a dostałem białą. Mogę zwrócić czy nie? Ale to chyba już tematy dla sądów.

Zresztą nawet jest jest tak jak pisze SzymonH, to niewypłacenie całości należności też nie łapie się w kategorię reklamacji :chris:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasami niewyplacenie całości to jedyny "bat" na wykonawcę / sprzedawcę. Nie pochwalam tego. Sam budowałem dom z wykonawcami amatorami i tak to działało. Zawsze płaciłem po wykonaniu usługi, a błędy wychodziły dopiero później. Tutaj jest sprawa inna. Przemek jest znany w akwarystyce i nie pozwoliłby sobie na "olanie" klienta, bo to pójdzie w świat.

Z drugiej strony błędy zdarzają się wszystkim i na bank zbiorniki innych producentów, w jakimś procencie, nie są bez wad, napraw i reklamacji.

Wysłane z TapaTalka

Edytowane przez SzymonH (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawa z pkt. prawa jest prosta. Nie zapłacenie za towar = sąd (nawet jak jest uszkodzony) i koniec i kropka a sprawa jak by się nie toczyła jest wygrana. Najpierw płacimy później reklamujemy a jak kto ma jakieś pytania to pytać dostawców gls czy innych kurierów ...to proste jak świński ogon. Pozostaje druga sprawa o ew.odszkodowanie .... ale jak już wspomniałem jeżeli będą do tego przesłanki (jak to fachowo w robocie nazywamy) to już druga sprawa.


c63ba191b16df5b9f04b687b9ed94668u295a276.png

730 w obiegu, Red Skim 200, HQI 3x150 - T5 2x 80,profilux III, AIO, IO, skały 28 kg i bez piachu.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moja nie moja zestaw byl dla kogos innego ale to malo istotne . Twoj przyklad jest nie na miejscu . To jest transport Polska Uk to jest wreszczie zestaw ktory doszedl po blisko 3 miesiacach i ostatnia mysla bylo zracanie zestawu . My dalismy szanse Przemkowi by podal chydraulike przewoznikowi ktorego zalatwilismy . Sprawe olal . Wydaje sie mi ze jesli cos sie zamawia robi dokladny opis a otrzymuje sie bubel gdzie Przemek mowi "poprawcie sobie to nie takie trudne " to jest jakis zart .

A przyklad bedzie taki lepszy . Jesli ktos ci wstawi okno nie do pionu ale ktore sie otwiera i bedziesz je uzytkowal ( bo masz juz dosyc tego majstra i kolejnych oposznien ) to jak to sie konczy ? Nie placisz pelnej kwoty za usluge .

Bzdura.

Zgodnie z przepisami wykonujesz protokół odbioru, w którym opisujesz usterkę lub wadę. W protokole zapisujesz ewentualne terminy naprawy/wymiany. Jeżeli okna użytkujesz to znaczy, ze okno ma usterkę a nie wadę i nie zwalnia cię to z nieodebrania prac. Podpisany protokół odbioru zobowiązuje cię do zapłaty z ewentualnym wydłużeniem na zdeklarowany czas usunięcia usterki.

Uważam, że jeżeli towar odebrałeś to powinieneś za niego zapłacić - z chwilą odbioru zgodziłeś się na wszystkie warunki przedstawione przez Przemka. Bardzo fajnie, jest to skwitowane pare postów wyżej - działasz z pozycji siły bo ty masz kasę od Przemka.

Osobiście dziwie się Przemkowi, że wysyła towar bez 100% zapłaty. Akwaria zamawiają ludzie którzy nie zawsze wiedzą co zamawiają a nie jest to towar typowy który można odsprzedać. Takie sytuacje rodzą na końcu problemy szukając winnych.


"Wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. Wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą." Aureliusz

Nowe 730L

Stare 470L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ja odbieralem zestaw . Nie byl on dla mnie .


zbiornik 120x60x60 +sump . odpieniacz Sebastek czarna perla na Tunze - Hydrofoamer Silence 9420.040 , cyrkulacja wp-40 rw-15 , obieg Jebao9000 , oswietlenie Gieseman Matrix II 8x39w . 

8744f73183d58f0a59fb88f54dc034b6u1589a14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiflu, nie razmi się zdarzyło zamówić coś - zarówno do akwarium, jak i innych hobby. Prawie nigdy nie proszono ode mnie zaliczki

(budzę zaufanie :) ). Często albo termin był odległy, albo mi zmieniała się koncepcja. Albo machnąłem się w wymiarach

czy wykonawca dopuścił się własnej interpretacji. Bywało że w międzyczasie kupowałem inny zamiennik bądź zmieniałem projekt.

Ale nigdy nie zdarzyło mi się nie zapłacić, czy negocjować zapłaty. A jeśli zostawałem z niepotrzebnym przedmiotem

w ręku, informowałem osobę od której zakupiłem towar o fakcie z pytaniem czy nie będzie jej przeszkadzała

dalsza odsprzedaż i na jakich warunkach (czy mogę podać źródło, czy przeniesie się gwarancja itp).

I wiesz :) ? Przez takie zachowanie, zawsze mogę wrócić do tych osób i wiem że rękę mi podadzą.

To w życiu ważne.


125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT,  Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to jak z tym h? Ch?

Bez urazy, ale .... 3 raz piszesz "hydraulike" z bledem...

Mylisz się - 5 razy :)

mintaj

Prawo jest prawo i chlopaki maja racje, towar wysylkowy niezgodny z umowa=mozliwosc zwrotu. Nie skozystales, Twoja strata. Zeby nie ryzykowac zawsze mozna towar odebrac osobiscie i zaplacic przy odbiorze, tylko wtedy nie ma mowy o jakimkolwiek zwrocie.

Nie ustaliliscie co i za ile, ani warunkow finansowych co do niewywiazania sie z umowy, w zasadzie to nic nie ustaliliscie... wg prawa go po prostu okradles.


zbiornik 120x60x60 +sump . odpieniacz Sebastek czarna perla na Tunze - Hydrofoamer Silence 9420.040 , cyrkulacja wp-40 rw-15 , obieg Jebao9000 , oswietlenie Gieseman Matrix II 8x39w . 

8744f73183d58f0a59fb88f54dc034b6u1589a14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ibiza miej odrobine godności i zapłać to w tym tygodniu, gwarantuje Tobie ze i tak tego nie unikniesz a dobra wola z Twojej strony zaoszczędzi dodatkowych kosztów ;)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


dużo zdjęć mojego akwarium https://www.facebook.com/tibireef/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiflu, nie razmi się zdarzyło zamówić coś - zarówno do akwarium, jak i innych hobby. Prawie nigdy nie proszono ode mnie zaliczki

(budzę zaufanie :) ). Często albo termin był odległy, albo mi zmieniała się koncepcja. Albo machnąłem się w wymiarach

czy wykonawca dopuścił się własnej interpretacji. Bywało że w międzyczasie kupowałem inny zamiennik bądź zmieniałem projekt.

Ale nigdy nie zdarzyło mi się nie zapłacić, czy negocjować zapłaty. A jeśli zostawałem z niepotrzebnym przedmiotem

w ręku, informowałem osobę od której zakupiłem towar o fakcie z pytaniem czy nie będzie jej przeszkadzała

dalsza odsprzedaż i na jakich warunkach (czy mogę podać źródło, czy przeniesie się gwarancja itp).

I wiesz :) ? Przez takie zachowanie, zawsze mogę wrócić do tych osób i wiem że rękę mi podadzą.

To w życiu ważne.

Marek, ja zawodowo zajmuje się towarem związanym z budownictwem, ludzie zamawiają materiał np za 500 000zł - jest to towar indywidualny do wykorzystania bez przeróbek itp, tylko na ich budowie - nikt nawet nie pyta dlaczego musi zapłacić zanim odbierze. Taka jest zasada pisana/niepisana, że za towar który jest robiony na zamówienie pobiera się 100% kwoty przed wysyłką - przynajmniej w mojej branży. Jeżeli towar jest wadliwy, to są odpowiednie procedury które również przewidują wymianę jeśli zachodzi taka konieczność. Problem jest z ludźmi, że zamawiają bezmyślnie - wszelkie wyjaśnienia kończyły by się na nie zapłaceniu aż do wyjaśnienia sprawy, firma straciła by płynność czekając aż udowodni się klientowi, że dostał towar zgodnie z jego zamówieniem.

Jeżeli ktoś wymaga, że ty jako producent zrobisz mu to dobrze - to niestety dopłaca za ewentualne błędy projektowe (ludzkie) objęte ubezpieczeniem.

Prywatnie, też uważam, że zaufanie jest najważniejsze. Parę razy się na tym przejechałem, łącznie z tym, że ktoś mi nie zapłacił za pakiet ze szczepkami - ale to są rzeczy które nie wpływają na moją płynność finansową - więc można ufać. Jak się ma miękkie serce to cza mieć twardą d*pę.


"Wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. Wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą." Aureliusz

Nowe 730L

Stare 470L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiflu racja 100% a tak nawiasem to w 4 mies to dom można postawić a nie akwarium skleić. Dziwna ta usługa.

mobilnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde ale wątek bedzie za chwile rekord odwiedzin i wpisów.

Trzeba wykazać niezgodności z zamówieniem i po sprawie, a na gębę to sie maseczkę kładzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek, będziesz zadowolony :)

no fajny temat hehe, zgodnie z regulaminem forum, nie jest reklamą Przemka, tylko żeby oczernić konkurencję...

ale wyszło inaczej i temat zostanie zlikwidowany :smiling:

Edytowane przez edi (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ibiza a co ma zalanie do zwrotu. Zalanie kranówką jest elementem sprawdzenie technicznego jakości towaru, a jak zalałeś od razu na słono i wrzuciłeś do środka graty to znaczy, że zaakceptowałeś towar.

nie ma znaczenia czym zalał

kupił "przez internet/wysyłkowo" więc ma czas na wypróbowanie/testy (10 dni? - jakoś tak) i ewent. zwrot

to samo jeżeli było robione na zamówienie - jeżeli zamówię zielone 40cm to ma być zielone 40cm a nie białe 20cm itp.

kwestia tylko czy towar jest zgodny z zamówieniem/projektem - to czy projekt/specyfikacja był dokładny czy "zrób ładne i tak żeby działało" ... to inna sprawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale temat,akurat zamówiłem akwarium u Przemka i ma być w tym tygodniu u mnie,ale jestem dobrej myśli.

jaki wymiar tym razem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://prokonsumenc...wa-konsumencka/

poczytaj sobie odstąpienia od umowy

nie ma takiej mozliwosci

"Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

3.

w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;"

Edytowane przez edi (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.