Jump to content
Guest Paragon

Odpieniacz z drukarki 3D

Recommended Posts

Guest Paragon

ja będę drukował, jak nie wyjdzie będę myślał nad plexi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Paragon

była chwila testowałem ustawienia druku był problem z drukiem wirnika igiełkowego, ale dopracowane wydruk masakra :), igiełki ładnie się wyginają nic się nie łamie, abs odpada będę drukował z PETG

Wirnik Jebao DC-4000

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

21 godzin temu, Paragon napisał:

była chwila testowałem ustawienia druku był problem z drukiem wirnika igiełkowego, ale dopracowane wydruk masakra :), igiełki ładnie się wyginają nic się nie łamie, abs odpada będę drukował z PETG

Wirnik Jebao DC-4000

jaka to dysza ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam odpieniacz wydrukowany u siebie (gotowy i po testach w zaprzyjaźnionym sklepie). Będzie napędzał mój nowy zbiornik.

Spędziłem nad nim bardzo dużo godzin. Zmarnowałem mnóstwo filamentu ale w końcu się udało.

Oczywiście na rurze z pleksi, nie wyobrażam sobie aby nie widzieć co się dzieje w komorze reakcyjnej. Pozostałe reszta jest wydrukowana.

Materiał: głownie ABS. Używam również PLA ale tylko w miejscach gdzie woda nie ma kontaktu lub ma mały kontakt z materiałem. Oczywiście używam również PET-G.

Wszystko na pompie 3000.

Całość jest na gwintach tak aby można było go elegancko wymyć.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Paragon
2 godziny temu, marekdziubak napisał:

jaka to dysza ?

0.4mm

 

23 minuty temu, pawelced napisał:

Mam odpieniacz wydrukowany u siebie (gotowy i po testach w zaprzyjaźnionym sklepie). Będzie napędzał mój nowy zbiornik.

Spędziłem nad nim bardzo dużo godzin. Zmarnowałem mnóstwo filamentu ale w końcu się udało.

Oczywiście na rurze z pleksi, nie wyobrażam sobie aby nie widzieć co się dzieje w komorze reakcyjnej. Pozostałe reszta jest wydrukowana.

Materiał: głownie ABS. Używam również PLA ale tylko w miejscach gdzie woda nie ma kontaktu lub ma mały kontakt z materiałem. Oczywiście używam również PET-G.

Wszystko na pompie 3000.

Całość jest na gwintach tak aby można było go elegancko wymyć.

pochwal się wstaw jakieś foto :), co do materiału ja już jestem ukierunkowany PLA nigdy, ABS tylko tam gdzie jest wyższa temperatura, PETG wszędzie gdzie się da :)

Edited by Paragon (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Paragon

wirnik do Jebao DC 4000 masz tutaj:

https://www.thingiverse.com/thing:2445277

Nie robiłem bo znalazłem gotowy :), a właśnie taką pompę będę stosować, co do dokładnościu u mnie też 0.05mm, ale może mniejsza dysza coś poprawi chociaż może być na odwrót

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Paragon

hehe komora reakcyjna chcialem zobaczyć jak wyjdzie taki duzy wazon :), odpieniacz po woli się modeluje jak jest czas na razie wyglada to tak

 

1.jpg

2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Paragon

To jeszcze szkic jeszcze zostało sporo roboty :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Paragon

A więc odpieniacz w sumie skończony, brakuje mi jeszcze paru elementów związanych z pompą, ale to będę mógł zamodelować dopiero jak będę miał fizycznie pompę, czyli jebao DC 4000, wyszło to tak jak niżej wymiary samego odpieniacza 215mm na 605mm (wysokość), podstawa 235mm/300mm/20mm(wysokość) czyli razem cały odpieniacz ma 625mm wysokości :)

 

1w384.jpg11kbhoi.jpg2i0syad.jpgrbzmkk.jpg91jf6h.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Paragon

wiesz ja wyciągam odpieniacz raz na pół roku żeby przeczyścić pompę nie zauważyłem opisanego przez ciebie problemu :)

 

żeby nie było bubble magus ma takie rozwiązanie prawie we wszystkich swoich odpieniaczach

bubble-magus-curve-d9.jpg

Edited by Paragon (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Paragon

Troszkę zmieniła się koncepcja, rur nie będę drukował jednak ładniej będzie z rury akrylowej, rury Fi 200mm i Fi 100mm

2d1utzc.jpg

1fck85.jpg

Edited by Paragon (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Paragon

wszystkie elementy są zamknięte czyli solid jeżeli o to pytasz, a żeby nie było ze nie drukuję :P

xqlzeq.jpg

241uzyf.jpg

68r2us.jpg

2nc1n2u.jpg

2mnmcl2.jpg

rcj20w.jpg

2eq76up.jpg

2rxuoup.jpg

29eohma.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładny kolor... Nie chce żeby wyszło, że się czepiam, z drukiem 3d miałem mało wspólnego ale jakość twojego wydruku jest kiepska. Zwłaszcza widać to na zdjęciu tłumika. Myślisz że to wina drukarki czy jej ustawień? Nie będzie to miało wpływu na wytrzymałość elementów???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Paragon

właśnie jest bardzo dobra nie znasz się :P, to jest transparentny filament prześwituje wypełnienie druk trzyma wymiar i powierzchnia jest gładka jak pupa niemowlęcia niestety aparatem przy transparentnym jak używasz flesha tak wychodzi, na żywo wygląda całkiem inaczej, tłumik ma w podstawie resztki supportu jest nieobrobiony jeszcze, zdjecia robiono zaraz po wydruku

Co do wytrzymalości kolega w pracy, próbował złamać element o grubości 5mm i niestety nie dał rady, próbowalismy obcążkami i dopiero wtedy się poddał, wiec wytrzymałość  jest jak najbardziej ok

Edited by Paragon (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Terms of Use.