Skocz do zawartości
BartekF

nowe akwarium morskie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem osoba nowa w akwarystyce morskiej ale mam za to niewielkie doświadczenie w słodkowodnej.

Aktualnie zdecydowałem się założyć moje pierwsze akwarium morskie i bardzo was proszę o pomoc i wskazówki. Poczytałem już trochę o wszystkim i teraz podam parę informacji o tym co chce założyć. Oczywiście proszę o skorygowanie błędów lub inne propozycje (sprzęt i obsada).

Sprzęt:

akwarium będzie albo 110 litrów (szerokość 80cm) lub 160 litrów (100 cm). Jeszcze musze zdecydować.

Pytanie o pokrywę i oświetlenie. Czy musi być pokrywa czy może być oświetlenie na „prowadnicy”? co do oświetlenia czytałem o T5 ale jaka moc?

Zestaw filtracyjny Aqamedic Biostar Flotor – nie chce zakładać sumpa.

Pompa cyrkulacyjna tez myśle o Aquamedic ale ile tych pomp i jakie dokładnie?

Salimetr z termometrem Aquamedic

Czy coś jeszcze do sprzętu należy dodać?

Obsada:

Planuje mieć ryby:

Pomacentrus coelestis

Amphiprion ocellaris

Pseudanthias squampinnis

Oraz

Archaster typicus

Lysmata amboinensis

Lysmata debelius

Lysmata wurdemanni

Tectus fenestratus

Krab pustelnik

Nie znam nazwy ale chodiz o czerwona rozgwiazde

Pytanie tylko i iosc jaka mogę trzymac w przypadku moich litrarzy?

Jeżeli chodzi o korale to myślałem o:

Caulastrea – twardy

Sarcophyton – miękki

Sinularia polydactyla – miękki

Clavularia green – miękki

Sinularia dura – miękki

Zoanthus – miękki

Actinodiscus – miękki

Oczywiście też pytanie o ilość?

Nie wiem natomiast ile żywej skały i żywego piasku trzeba? Jaki rodzaj?

Oczywiście nie wszystko będzie kupowane naraz, szczególnie jeżeli chodzi o korale. Ale taki efekt końcowy chciałbym osiągnąć.

Pytanie czy to co zaproponowałem współgra ze sobą?

Jakie ilości nadają się do mojego planowanego akwarium – zarówno 110 i 160 litrów?