Skocz do zawartości
pisklak

chcę założyć 500l :]

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

mam kilka pytań co do zakładania 500-ki:

1 czy 500l akwa + 250l sump itd. to nie za duże obciążenie dla stropu? (mieszkam w mieszkaniu parterowym, stare budownictwo)

2 czy standardowe akwa 250l o wym 120/40/50 jest oki na sump'a?

3 czy stelarz z profili stalowych wystarczy ocynkować(czy ocynk wytrzyma "działanie" słonej wody?

4 czy do obicia stelarza potrzeba płyt drewnianych wodoodpornych(czy takie coś istnieje i dostanę to w sklepach?

za "wsparcie z góry dzięki!


360l + sump ok 100l, LED MAXSPECT R420R, DELTEC 1456.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3. Ja bym jeszcze pomalował ten stelaż np- jakimś chlorokauczukiem.


.:: 300L ::.

44b76ffc60a5d020.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem niedawno stelaż i imo nie ma co bawić się w ocynk tym bardziej, że antykorozyjne działanie cynku polega na różnicy elektroujemności cynku i żelaza - poprostu dopóki utlenia się cynk dopóty żelazo pozostaje nietknięte pomimo np. ubytków w powłoce, ale co za tym idzie dalej masz toczący się proces korozji i ew. powstawanie związków cynku.

Pomaluj zwykły czarny profil hamerajtem, zrób wentylację w szafce i będzie ok. Metoda z hamerajtem potwierdzona w firmie zawodowo zakładającej morskie akwaria. Co do obudowania stelażu to ja akurat zastosowałem wodoodporną płytę gk (moje akwa jest przezierne i stoi na czymś w rodzaju cokołu stanowiącego jedność z filarem dzielącym pokój na 2 części) dodatkowo od wewnątrz płyta jest pomalowana folią w płynie, potem idzie steropian, potem znowu folia w płynie, wszystkie szpary uszczelnione silikonem. Nie zabudowałem jeszcze drzwiczek więc ciężko mówić o zbieraniu się wilgoci ale napewno w drzwiczkach będę miał dodatkowo wentylatorki wyciągające powietrze.

pzdr.


250 L obecnie drzemie i czeka na lepsze czasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym pozostał przy chlorokauczuku bo "hamerajt" jest farbą na rdze i z tą się wiąże,kładzenie jej na nowy kształtownik metalowy nie ma sensu bo farba odejdzie (no chyba że mamy stare zardzewiałe profile to ok.

Sprawdzone na własnym płocie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm, no ja tez malowałem hamerajtem różne inne swoje konstrukcje i nie zauważyłem by odchodziła (może w jakimś dłuższym okresie coś wyjdzie), w każdym razie stary dobry chlorokauczuk to jak pamiętam "potęga" czym by tego nie pomalować nic go nie rusza, więc pewnie też będzie ok ;)


250 L obecnie drzemie i czeka na lepsze czasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że chlorokauczuk lepszy , hamerajt jest dobry ale musi wejść w korozje.


.:: 300L ::.

44b76ffc60a5d020.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:)a jeszcze o podpowiedzi w tych sprawach proszę

1 czy 500l akwa + 250l sump itd. to nie za duże obciążenie dla stropu? (mieszkam w mieszkaniu parterowym, stare budo

wnictwo)

2 czy standardowe akwa 250l o wym 120/40/50 jest oki na sump'a?


360l + sump ok 100l, LED MAXSPECT R420R, DELTEC 1456.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do obciążenia stropu i jego nośności to pewnie zależy jak on jest wykonany czy to jest płyta czy jeszcze inny sposób wykonania stropu, ja mieszkam w bloku więc u mnie ma się sprawa inaczej , najlepiej zapytaj w administracji o nośność tego stropu , nawet był na tym forum gdzieś wątek , jak duże akwaria mają ludzie w blokach -POSZUKAJ

Jeśli chodzi o sump to najlepiej oblicz ile litrów wody ci zleci po wyłączeniu pompy obiegowej , z powierzchni akwarium do poziomu gdzie grzebień już nie przepuści wody + woda która zleci z komina + woda która zleci z rur , możesz też doliczyć jeszcze parę litrów w razie "W"

Myślę że sump o wielkości 250l spokojnie wystarczy nawet na większe akwarium ;) zawsze lepszy większy sump bo można porządne refugium sobie w nim zrobić ;)


.:: 300L ::.

44b76ffc60a5d020.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sump o tych wymiarach to miodzio!;)

"czy do obicia stelarza potrzeba płyt drewnianych wodoodpornych(czy takie coś istnieje i dostanę to w sklepach?"

B. fajnym materialem moga byc plyty podlogi laminowanej. Jest pelno wzorow i kolorow... U mnie przykrywa zbiornik dolewki juz od kilku lat i nie zauwazylem zmian.

Pozdrawiam


120x75x47 wys. 400 l, sump 100 l. 432 W T5 + 2 x 24 LED blau, BK 200, cyrk 17500 l/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz też do obicia stelaża kupić sklejkę w okleinie, albo samą wodoodporną lub wodoodporną w okleinie. Natomiast, jako blat pod zbiornik dobrze dać coś co nie zmienia grubości pod wpływem wody np. wodoodporną sklejkę. Ja mam taką o grubości 26 mm. Przecięta sklejka ma przyklejone magnesy neodymowe i jest przyczepiona do stalowego stelaża, dzięki czemu mam w każdej chwili nieograniczony dostęp do szafki.

W starym budownictwie najczęściej podłoga była drewniana położona na łatach więc to wszystko może się ugiąć. Powinieneś skonsultować się na miejscu z fachowcem od budownictwa, bo pewnie trzeba coś przebudować.

Nie słyszałem, żeby hamerait nie nadawał się do malowanie nie skorodowanych profili. Może profil trzeba było odtłuścić przed malowaniem, jeśli teraz farba schodzi?


500 litrów 140x60x60 działa od 02.09.2008 r. + sump 105x48x36, AM OR 3500, cyrkulacja 2 x Tunze 6100 + 1 x Tunze 6105 z multikontrolerem + 1 x Jebao WP-40 do falowania, Bubble Magus 250s, lampa 2x120W led,LR ok. 70 kg, LS 45 kg, ARM od mufti, balling i podmiany co tydzień ok. 8%, sól AF, dozowane 2 ml ABCM codziennie, zależnie od obserwacji co tydzień lub dwa Prodibio BioDigest i Bioptim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pracuje w firmie produkującej Hammerite i Chlorokauczuk , więc moge powiedzieć że nie ma różnicy czym pomalujesz, ponieważ jeden i drugi są prawie jednakowe. W Hamerajcie jedynie są "cząsteczki" które zapobiegają wydostawaniu rdzy na zewnątrz. Nie prawdą jest że Hammerite używamy tylko na rdze a z niezardzewiałych powierzchni poschodzi.

Niemniej jednak radziłbym pomalować Chlorokauczukiem, dlatego ze jest tańszy i jeżeli zacznie ci stelarz rdzewieć to odrazu to zobaczysz.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.