Skocz do zawartości
kilko222

Oświetlenie do nano rafy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem początkujący w temacie solniczek, do tej pory zajmowałem się tylko akwarystyką słodkowodną.

Teraz czas wejść jednak na wyższy poziom i zająć się czymś ciekawszym czyli "solniczka". A żeby było ciekawiej to nano-rafa, zastanawiam się pomiędzy 30 a 125 litrów. Typowe kostki cube o wymiarach 30x30x30cm lub 50x50x50cm z wbudowanym filtrem przelewowym(podane wymiary są wymiarami zbiornika bez refugium). Za inspiracje ma służyć to maleństwo:

http://blog.aquanerd.com/2009/06/nano-reef-tanks.html

z wydzieloną częścią na refugium z namorzynami.

Pytanie brzmi jakie oświetlenie można zastosować w tych akwariach i o jakiej temperaturze barwy światła?

Z góry dzięki za odpowiedź,

Pozdrawiam!

Sebastian K.

Aqwa 110x75x55 (3 x opti, tył czarne szkło), sump 70x73x45, obieg jebao 6500L/h, cyrkulacja 2x2500; 2x3000; 2x5000 (spięte na falowniku 3:3), odpieniacz RO 3000INT, 30kg żywego piasku, 60 martwej skały, światło: metalo-led-t8,

sterowanie szafa el. 3x12

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Nie rozumie o co chodzi "rodzyngit-owi"???

Może źle sformułowałem pytanie. Chodzi o to czy jako oświetlenie lepiej jest użyć:

do 30L

-pls-ów

-kompaktów

-metalohalogen

czy też zwykłych świetlówek.

Jeśli to ma być metalohalogen to czy wystarczy 1x70W i czy lepiej o barwie 10000 czy 20000k.

Aqwa 110x75x55 (3 x opti, tył czarne szkło), sump 70x73x45, obieg jebao 6500L/h, cyrkulacja 2x2500; 2x3000; 2x5000 (spięte na falowniku 3:3), odpieniacz RO 3000INT, 30kg żywego piasku, 60 martwej skały, światło: metalo-led-t8,

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Gość kawa93

HQI 70W na 30l bez sensu dla miękasów,a do tego będzie grzać wodę(chociaż Amerykanie wieszają i 250W nad taką pico rafką ;p ). Najlepiej PC 2x11w Narva 10 000K + narva Blue albo LED DIY.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi