Skocz do zawartości
evilcyc

prośba o pomoc co to jest ??

Rekomendowane odpowiedzi

jestem początkujący mam akwarium 112L. ale dostałem większe to zakupiłem więcej skały i piasku niestety z piaskiem przyszło mi coś. w weekend chciałem robić przeprowadzkę do większego 240L. będzie mi łatwiej utrzymać parametry ale niestety nie wiem czy z gośćmi choć wolał bym bez wiedząc ze nie wiem co to jest czy mogę się tego jakoś pozbyć czy to siedzi tylko w piasku czy tez zagnieżdża się w skale??

DSC_0557.JPG

DSC_0558.JPG

DSC_0559.JPG

DSC_0560.JPG

z góry dziękuje za odpowiedzi i pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co masz na myśli, robala? Wygląda na jakiś gatunek wieloszczeta, nie trzeba się nim specjalnie przejmować, dopóki nie urośnie bardzo duży. Czy ten zielony nalot to glony?


ReefMax i parę gratów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie robal. jak wielki ?? czy jest jakis naturalny wrog tego robala :help1

chyba im czysciej w baniaku tym lepiej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyściej w jakim sensie? Gdyby piach był taki czysty, to piaskowe jeżowce, ślimaki, rozgwiazdy i cała masa robali nie miałaby czym się żywić. Wniosek - piach bez robali wcale nie byłby taki czystszy od tego z robalami. Zresztą to, co widzisz przy samej szybie to tylko kropla w morzu, różnorakiego robactwa w skałach, piachu, glonach itp. jest bardzo dużo i nawet gdybyś chciał, to wszystkiego nie wytrzebisz. Nie ma takiej potrzeby.


ReefMax i parę gratów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzucaj to "coś" do akwa. Widać, że dobry, żywy piach masz.


"Boże, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji." - św. Tomasz z Akwinu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki chłopaki.