Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie!

Jestem nowicjuszem w temacie i mam zapytanie. Moje akw. ma około 200litrów . Na górze mam pokrywę, do lustra wody mam około 9,5cm. Jakie oświetlenie led czy t5? i jakiej mocy?.

Może ma ktoś namiar na kogoś kto robi lampy LED?, czy ta lampa w tak małej przestrzeni sie sprawdzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pokrywa nie wchodzi w grę bo ugotujesz akwa od temperatury wydzielanej przez lampkę, oczywiście możesz zainwestować w wentylację co rozwiąże problem temperatury, ale zwiększy problem parowania który z kolei będziesz mógł rozwiązać inwestycją w automatyczną dolewkę....


Tisze jediesz dalsze budiesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem pokrywę o wysokości 11cm przy 4xT5 nad zbiornikiem 100l i przy zastosowaniu dobrego przewiewu w postaci wiatraków 2x10cm (IN + OUT) temperatura nie robiła się dramatyczna. Owszem dolewka pracowała częściej, ale to naturalna kolej rzeczy. Potem przeszedłem na led'y 5x36W (CW+RB) - obecnie zbiornik 250l. Jak na razie nie widzę potrzeby dokładania T5.


c4ca4238a0b923820dcc509a6f75849b.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMG 20140525 201840 [MiniFoto]


IMG 20140525 201829 [MiniFoto]


IMG 20140525 201820 [MiniFoto]



Tak właśnie wygląda moje akw. i co teraz zdemontować pokrywę ? nie ma problemu ale obawiam sie o moje schody po drugie w domu mam 2 dzieci i niejednokrotnie jeszcze jakaś parka od znajomych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach