5 godzin temu, chmieles2 napisał:Jazda samochodem nikomu krzywdy nie robi, natomiast zabieranie jednym i dawanie drugim jest zwykłym bydlactwem
No chwila moment, przeciez ustalilismy ze zdecydowana wiekszosc placi podatki a Ty chcesz przez jednego Sebixa zabrac wszystkim. Więc to nie jest zabieranie jednym i dawanie drugim.
Dalsze bzdury już komentowałem, szkoda mi koniuszków by powtarzać po raz kolejny, że zdecydowana wiekszosc placi podatki i odbiera nie Twoja a swoja kase. A takich Sebixów jest stosunkowo bardzo bardzo niewiele.
Po raz kolejny zapytam - ilu tych Sebixow jest ? Chociaz 1% biorących czy moze to ułamek procenta ?
Nie zrozumiałeś argumentu, że przez jednego Froga nie można wszystkim zabrać prawa jazdy. Tak samo - przez jednego Sebixa nie mozna uprawiac demagogi, że inni nie placa podatkow i zabrać im to na co placa od lat.
5 godzin temu, chmieles2 napisał:Ty chcesz okradać bogatych by dawać biednym. Czym się różnisz od tego co włamuje się do mieszkań? Niczym
Znow zapominasz, że Ci bogaci powinni płacić podatki w Polsce od całości tego co w kraju zarobią a nie tylko od tego czego nie uda im się za granicę wyprowadzić - to Ci ciągle umyka i ni cholery nie możesz zrozumieć, że okradają mnie a nie bogatych. Bo to z mojej kieszeni wyciągają podatki bo Ci bogaci miast płacić w kraju, wyprowadzają pieniądze z kraju. Dużo piszesz by przykryć tak proste i oczywiste prawdy - jak to, że to bogaci nas okradają wyprowadzając zyski poza granice PL. A Ty w zasadzie jeszcze im przyklaskujesz by za chwilę płakać, że Cię rząd okrada. A kogo ma okraść ? Bogaty się nie dał To łupią Ciebie. Ty też nie podskoczysz bo Cie bogaty zje na śniadanie.
5 godzin temu, chmieles2 napisał:Ja chcę niższych wydatków i niższych podatków, Ty domagasz się by Ciebie okradano. Absurd.
Tak to absurd bo nic takiego nie pisałem Ja tylko stwierdzam, że likwidacja podatków to mrzonka Ale fantazjuj dalej. Może kiedyś dożyję takich czasów - chociaż nie zapowiada sie. Ja domagam się by mnie nie okradano, tylko by firmy placace podatki za granica, wypracowywujacy zysk na terenie PL placili je u nas. Przynajmniej dopoki te podatki obowiazuja rowniez mnie i wszystkich innych.
5 godzin temu, chmieles2 napisał:Co ma do tego ZEA nie ogarniam.
To Państwo gdzie nie ma podatku dochodowego. Już spakowałeś walizki ? Przecież to Twój ideał i marzenie.
5 godzin temu, chmieles2 napisał:Łódź ma autostradę, zaraz będzie obwodnica zachodnia.
I istniała w 2009 czy 2010 roku ? Ile się ze Strykowa na LCJ jedzie ? Szczególnie w łódzkich korkach ? A ile się jechało kiedyś jak A2 nie było albo A1? Teraz ma autostradę, za chwilę obdowdnicę, ale jak powstał biznesplan Radomia nie miala. Nie było też w ogóle w planach żadnego Modlina. Ale po co ja to piszę, jak Ty nie rozumiesz kompletnie słowa pisanego, że piszę o latach 2000 kiedy Radom powstawał. Operacyjnie Radom ruszył dopiero w 2015 roku ! Cud, że w ogóle to się udało przy tych wszystkich problemach jakie wyrosły przy próbie budowy tego lotniska. Jeszcze raz powtórzę - gdyby nie to, że politcznymi decyzjami opóźniano budowę tego lotniska to dzisiaj nikt by nie mówił o takiej a nie innej sytuacji.
Gdyby wtedy po prostu szybko wybudowano lotnisko to dzisiaj by prężnie zapewne działało. Ale jak się sztucznie zrobiło Modlin, i się jeszcze za frajer oddało go Ryanairowi to i nie dziwne ze RyanAir nadal stamtąd lata.
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/wild-umowa-ryanaira-z-modlinem-jest-toksyczna-6434.html
CytatTest prywatnego inwestora w Modlinie wyszedł negatywnie. Mamy tam dość skomplikowaną sytuację zarządczą, a lotnisko, mimo osiągania 3 mln pasażerów w ciągu roku jest dalej deficytowe i nie ma perspektyw na poprawę – mówił w rozmowie z dziennikarzami wiceminister infrastruktury i pełnomocnik ds. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, Mikołaj Wild.
Jakbym był prezesem RyanAir to też bym latał z Modlina:
Cytat
Chodzi o umowę, w myśl której irlandzkie tanie linie Ryanair, jedyny przewoźnik regularny na modlińskim lotnisku, płaci bardzo niskie stawki za pasażera – po kilka złotych. Po przekroczeniu 3 mln pasażerów rocznie, stawka ta jeszcze się zmniejsza. To budzi wątpliwości, zwłaszcza, że szczegóły umowy znane są rzekomo tylko Ryanairowi i zarządowi Modlina. Członkowie zarządu od początku pojawienia się tych zarzutów odpierali je, mówiąc, że umowa jest całkowicie legalna i nie ma w niej nic niewłaściwego. – Umowa nie zawiera żadnych praktyk niedozwolonych – mówił w ubiegłym roku w wywiadzie dla Rynku Lotniczego Marcin Danił, wiceprezes zarządu lotniska w Modlinie.
Ile kasy oddaliśmy Irlandczykowi ? Powiedz dlaczego Modlin jest deficytowy ? Jaki zysk osiągnął Modlin przez cały okres działania ? Dlaczego nikt nie wiesza psów na Modlinie a na Radomiu ? Bo politycznie na Modlinie nie wiele można ugrać. Ot i tyle. Ile tak na prawdę lotnisk w Polsce jest rentownych ?
5 godzin temu, chmieles2 napisał:Ile pasażerów Radom obsłużył? No ile?
Tyle by mieć zysk większy niż Zielona Góra. Ile pasazerów obsłużył Modlin ? Jaki zysk wypracował ?
5 godzin temu, chmieles2 napisał:Słabo znasz topografię Warszawy, to kolejny polityczny mit. Okęcie jest zarośnięte mieszkaniami od 2 stron, od 1 jest pustka, od 1 zabudowania przemysłowe.
Nawet nie zdajesz sobie sprawy ile razy na podejściu 33 czy 11 z aparatem byłem. Ile razy od strony schroniska na Paluchu albo ile razy na Wirażowej przy 29
Czy starty z 33 i 29 ida prosto w te osiedla ? Czy podejscie na 11 i 15 to te osiedla ? Niestety przy podejsciach na 33 starty sa z 29, a dla duzych z 33. Jak wieje w drugą stronę to podejscie na 11 lub 15 (rzadziej - choć dawno nie słuchałem APP więc możę teraz częściej). Niestety pasy są tak a nie inaczej wybudowane. A usytuowanie pasów to tez nie jest tylko kreska na mapie bo i spore znaczenie ma np. wiatr prawda ? I raczej jeśli się buduje pas, to w taki sposób by zazwyczaj wiatr przez większość czasu wiał w odpowiednim kierunku.
5 godzin temu, chmieles2 napisał:Polecam badania Amerykanów, którzy porównali miasta z 1 dużym lub minimum 2 mniejszymi lotniskami. Te 2 mają więcej kierunków połączeń i szybciej to się rozwija. PiS chce zrobić 1 lotnisko w całej Polsce. Gierek może być dumny, ma następców swego geniuszu
Raczej o CPK mowi się jako o hubie przesiadkowym - a nie by zrobić jedno lotnisko. To że ktoś je nazwał centralne nie oznacza, ze to ma być jedyne. Ale może coś się w tej kwestii zmieniło - aż tak bardzo nie śledzę tego projektu, który póki co jest dobrym sposobem na wyciąganie kasy z naszej kieszeni. Z tym się mogę zgodzić. Ale udawanie, że mamy lotnisko w Berlinie i nam lotniska nie potrzebne jak mówiła opozycja jest równie absurdalne.
Co do badań Amerykanów - widzisz u nas tak na prawdę transport lotniczy nie istnieje. Za 70zl do Wrocławia czy do Gdańska z Radomia w godzinę, zamiast 12h koleją za podobne pieniądze i autem w 5-6h za jeszcze większe wydatki na paliwo ? No ja jednak chciałbym tą pierwszą opcję. Jak już powołujesz się na nich - to jak wygląda lotnictwo cywilne za wielką wodą ? Ile mają lotnisk ? Jak kształtują się ceny biletów w stosunku do zarobków ? To jest przepaść, chyba że mówisz o jakiś badaniach europejskich lotnisk. Jak masz linka chętnie się zapoznam.
5 godzin temu, chmieles2 napisał:Dziwny trafem większość mieszkańców Warszawy jest przeciwna likwidacji Okęcia.
Dziwnym trafem większość mieszkańców Warszawy nie mieszka na wspomnianych dwóch osiedlach więc mają --- wywalone ? A jakby zrobić badania to by się okazało, że większość mieszkańców Warszawy leciało raz albo w ogóle samolotem
5 godzin temu, chmieles2 napisał:Ale jak mówimy o PAŻP to kody wywoławcze są OKECIE TOWER, OKECIE APPROACH
Owszem ale ja mówię o nazywaniu lotniska jako miejscu a nie procedurach Bawiłem się dość długo w wirtualne kontrolowanie, jeśli byłeś w 2005 roku na AirShow w Radomiu na stanowisku CentralWingsa to mogliśmy się tam spotkać bo miałem w nim swój malutki udział Zresztą na Sadkowie bywałem jeszcze za czasów TS-11.