Skocz do zawartości
milady

Co to może być?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowicjuszką jeśli chodzi o akwarystykę morską. Niedawno mój ojciec dostał akwarium morskie i powoli staramy się zidentyfikować okazy żyjące w nim.

Pierwsze co zauważyliśmy to cały czarny okaz, dość szybko poruszający się. ma około 5 cm długości. Z przodu oczy ma jak u ślimaka i może nimi obracać w kółko oraz parę czułek koloru żółto-zielonego, które na końcach jeszcze się rozdwajają. Jak już wspominałam jest cały czarny, nie widać na jego ciele żadnych wypustek, ani jakichkolwiek kolcy. Wydaje sie jakby miał lekki meszek na sobie, jakby był pokryty aksamitem. Mam wrażenie że od spodu ma odnóża dzięki którym sie porusza.

Wiem, że zdjęcie byłoby przydatniejsze, ale pomimo dwóch zarwanych nocy i dwóch dni non stop przed akwarium nie dałam rady go uchwycić. Jest bardzo szybki i na dodatek siedzi cały czas w skałach. Wysuwa się tylko 3-4 razy z kryjówki, a potem szybko "przepływa" w następną dziurę.


Ja nie jeżdżę szybko, ja latam powoli ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałam już tą stronę, wpierw sądziłam, że to eunice gigantea, ale nie pasuje mi jej pokrycie ciała.

Czy jest możliwe żeby to był mantis ??


Ja nie jeżdżę szybko, ja latam powoli ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popatrz na moj awatar :D to jest wlasnie mantis :D oczywiscie sa rozne odmiany kolorystyczne i wielkosciowe :) (tego osobnika chodowalem prawie rok w osobnym akwarium :D)


www.akwa-swiat.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hm, mantis to pierwsze co mi sie spontanicznie skojarzylo po przeczytaniu Twojego opisu


userbar548926yr3.gif ______________________________________________________

rekinekoh4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach