krzysiek75 Zgłoś Napisano 13 Lutego 2009 A według mnie w żywym piasku są na pewno bakterie które przeżyją transport itp. Na pewno nie przeżyją w nim drobne skorupiaki i inne robactwo ale bakterie powinny dać radę. Cytuj --------------------------- 1100 w obiegu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fal Zgłoś Napisano 14 Lutego 2009 Wczoraj dotarł do mnie prodibio , i pierwsza dawka poszła wieczorem do akwarium , ciekawy jestem czy będą efekty. Jednak jeśli efektów nie będzie i zdecyduję się na wygotowanie piasku , zakładam że bakterie się wygotują i zbiornik na nowo trzeba zasilić w bakterie więc ile lać prodibio po wygotowaniu ? Cytuj 160x90x60 , sump 390L , RedSkim 300 , żywej 30 kg , Diuna T5 8x80W , Iks , calciumreaktor AM 1000 , http://dameb.com.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fal Zgłoś Napisano 14 Lutego 2009 Drobna ciekawostka , po dodaniu jednej dawki prodibio , fosforany spadły z 0,04 do 0,02. Cytuj 160x90x60 , sump 390L , RedSkim 300 , żywej 30 kg , Diuna T5 8x80W , Iks , calciumreaktor AM 1000 , http://dameb.com.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fal Zgłoś Napisano 23 Lutego 2009 Jednak nie dałem rady , postanowiłem wygotować piasek , nie wiem czy dobrze zrobiłem , ale dino każdego dnia mnie dobijało. Tak sobie myślę ile rzeczy po drodze zrobiłem , a dziadostwo jak było tak jest 1. Zaciemnienie zbiornika ( efekty populacja się nie rozwija , ale ewidentnie nie słuzy to koralom ) 2. Duże podmiany ( masakra dino atakuje z podwojoną siłą ) 3. Nowa membrana , dołożenie dodatkowo prefiltrów ceramicznych , założenie nowych filtrów DI 5 litrów 4. Dołożenie Rowy na obniżenie PO4 ( zejście do poziomu 0,04 a momentami do 0,02 ) 5. Utrzymywanie NO3 w ryzach ( NO3 - 2 ) 6. Dodanie prodibio 7. Wymiana świetlówek na nowe 8. Odmulanie co drugi dzień 9. Dołożenie miksera wapiennego w celu podniesienia ph ( nic z tego nie wyszlo ph nigdy nie doszło do poziomu wyzszego jak 8,2 ) Jaki jest efekt , no cóż wczoraj wygotowałem żwir , ciekawe czy to coś da , jeśli nie to co powinienem zrobić ? Kupić skałe z frachtu ? Przypominam , że moja była odkupiona Zrezygnować z piasku ? Czy może kupić nowy ? Piasek też byl odkupiony. Pytań pewnie mam milion no i tyle samo odpowiedzi , pozostaje mi w tej chwili czekać co się wydarzy po wypłukaniu i wygotowaniu piasku , jak znam życie to po tygodniu będę znał odpowiedź , a potem zobaczymy. Cytuj 160x90x60 , sump 390L , RedSkim 300 , żywej 30 kg , Diuna T5 8x80W , Iks , calciumreaktor AM 1000 , http://dameb.com.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martin Zgłoś Napisano 23 Lutego 2009 Pisałem na początku: 1. kup żywą wodę z ustabilizowanego baniaka o dobrych parametrach, 2. wywal piach 3. zrób wielka zadymę w baniaku za pomocą pompy (przedmuchaj skały) i odlej ok. 50% pojemności baniaka 4. wlej wodę z działającego zbiornika 5. wsyp nowy żywy piasek (jeśli chcesz) 6. lej bakterie Nutrafin Cycle (jedna butelka po podmianie), później jak na podają na opakowaniu opakowaniu przy starcie bainiaka U mnie to pomogło. Miałem taką sytuacje jak u Ciebie, nic nie dawało rady (nowe świetlówki, zaciemnianie itp. można było o kant d..y walnąć). powodzenia! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fal Zgłoś Napisano 25 Lutego 2009 Martin :Pisałem na początku: 1. kup żywą wodę z ustabilizowanego baniaka o dobrych parametrach, 2. wywal piach 3. zrób wielka zadymę w baniaku za pomocą pompy (przedmuchaj skały) i odlej ok. 50% pojemności baniaka 4. wlej wodę z działającego zbiornika 5. wsyp nowy żywy piasek (jeśli chcesz) 6. lej bakterie Nutrafin Cycle (jedna butelka po podmianie), później jak na podają na opakowaniu opakowaniu przy starcie bainiaka U mnie to pomogło. Miałem taką sytuacje jak u Ciebie, nic nie dawało rady (nowe świetlówki, zaciemnianie itp. można było o kant d..y walnąć). powodzenia! Martin Nie mam możliwości kupienia żywej wody , pamiętaj że w moim przypadku jest to 250 litrów , jak sobie wyobrażasz przytargać to do domu ? W moim przypadku taka operacja jest nie do wykonania. Bakterie dodaję od tygodnia prodibio biodigest. Co do nowego piachu , czym będzie się różnił , jeśli piasek który jest w akawrium został wypłukany i wygotowany ? , jesli dino jest w wodzie to teoretycznie powinno osiąść na piasku , bez względu czy jest to nowy czy stary piach , chyba że nowy żywy piasek ma zdolność do samo oczyszczania ze względu na bakterie , ale jeśli tak nie jest to po co kupować nowy ? Sam zastanawiam się co jest z tym cholerstwem , że zachowuje się jak OBCY niczym nie można tego wytępić , wszystkie metody są nie skuteczne w moim przypadku. Nie mogę zrozumieć jednej rzeczy i może mnie uświadomicie , dlaczego dino siada tylko na piasku , skała jest czysta , żadnego glonu. Czy jest to spowodowane bakteriami które nie pozwalają dino osiąść na skale ? Cały czas uczę się tej morszczyzny i wiem dzisiaj , że na początku popełniłem dwa błędy , których dzisiaj już bym nie powtórzył. 1. Skałę kupować z frachtu , a nie jak zrobiłem to ja , odkupiłem i tak naprawdę nic o niej nie wiem 2. Żywy piasek nowy ze sklepu , a ja kupiłem używany i też nic o nim nie wiem. Żałuję tylko , że muszę uczyć się na swoich błędach. Dzisiaj mija trzecia doba od momentu wygotownia piasku , efekt jest taki , że piasek jest czysty ale czy operacja powiodła się , na to pytanie będę mógł odpowiedzieć dopiero za jakiś czas. Pozdrawiam Pozdrawiam Cytuj 160x90x60 , sump 390L , RedSkim 300 , żywej 30 kg , Diuna T5 8x80W , Iks , calciumreaktor AM 1000 , http://dameb.com.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martin Zgłoś Napisano 25 Lutego 2009 @fal kupienie dwóch baniaczków na 50L wody to wydatek rzędu 60zł, gorzej jeśli nie masz w pobliżu dostępu do wody morskiej, ja do Krakowa wiozłem sobie z Zabrza. Może być taki problem z piachem że jest złej jakości i zamiast działać jak żywy piach dostarcza do akwarium pożywienie dla dino, a wygotowanie nic nie daje. Moim zdaniem kupno żywej skały z frachtu nie jest dobrym pomysłem, lepiej jest poszukać skały odgazowanej bo taką z frachtu dopiero można sobie "zadymę" w baniaku zrobić. Powodzenia w walce, bo to straszne dziadostwo jest, jak sobie przypomnę to ... brr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosek Zgłoś Napisano 25 Lutego 2009 fal :Jednak nie dałem rady , postanowiłem wygotować piasek , nie wiem czy dobrze zrobiłem , ale dino każdego dnia mnie dobijało. Tak sobie myślę ile rzeczy po drodze zrobiłem , a dziadostwo jak było tak jest 1. Zaciemnienie zbiornika ( efekty populacja się nie rozwija , ale ewidentnie nie słuzy to koralom ) 2. Duże podmiany ( masakra dino atakuje z podwojoną siłą ) 3. Nowa membrana , dołożenie dodatkowo prefiltrów ceramicznych , założenie nowych filtrów DI 5 litrów 4. Dołożenie Rowy na obniżenie PO4 ( zejście do poziomu 0,04 a momentami do 0,02 ) 5. Utrzymywanie NO3 w ryzach ( NO3 - 2 ) 6. Dodanie prodibio 7. Wymiana świetlówek na nowe 8. Odmulanie co drugi dzień 9. Dołożenie miksera wapiennego w celu podniesienia ph ( nic z tego nie wyszlo ph nigdy nie doszło do poziomu wyzszego jak 8,2 ) Jaki jest efekt , no cóż wczoraj wygotowałem żwir , ciekawe czy to coś da , jeśli nie to co powinienem zrobić ? Kupić skałe z frachtu ? Przypominam , że moja była odkupiona Zrezygnować z piasku ? Czy może kupić nowy ? Piasek też byl odkupiony. Pytań pewnie mam milion no i tyle samo odpowiedzi , pozostaje mi w tej chwili czekać co się wydarzy po wypłukaniu i wygotowaniu piasku , jak znam życie to po tygodniu będę znał odpowiedź , a potem zobaczymy. Na takie epidemie, jak każdy pewnie wie, nie ma jednoznacznej recepty. Zrobiłeś dużo i moim zdaniem powinieneś dołożyć do tego jeszcze tylko więcej cierpliwości. Wiem, że to niełatwe, ale niestety konieczne. Moim zdaniem myślenie o wymianie skały jest zbyt wczesne. A sama wymiana zrujnuje równowagę całkowicie. Myślę, że powinieneś lać bakterie, dawać im jakieś wspomagacze, odsysać i czekać. Generalnie uważam, że w takich przypadkach trudno jest wygrać metodą radykalnych posunięć, a właściwy sposób to utrzymywanie w długim czasie względnej równowagi. Ale to tylko moje zdanie, a ja nie mam dużego doświadczenia z wodą słoną, jednak jest mnóstwo analogii do słodkich zbiorników, gdzie przechodziłem kilka razy problemy z różnej maści plagami. Cytuj Pozdrawiam Kosek http://www.nano-reef.pl/page.php?id=316 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smithpl Zgłoś Napisano 25 Lutego 2009 I troche poczytac... http://reefkeeping.com/issues/2006-11/rhf/index.php Cytuj --- OptiWhite 360l, Bubble Magus NAC-7, DIY dozownik Balling i dolewka z RO, Deltec HLP4040, 2x JVP-102B, 2xJVP-101B, ATI PM 6x39W + DIY LED 50W, Aqua-Meter by Mufti. NP-reducing BioPellets Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fal Zgłoś Napisano 25 Lutego 2009 Jak często dodawać prodibio biodigest , w instrukcji jest napisane, raz na 2 tygodnie lub jesli jest mocno zabrudzony raz na tydzień. Jakie jeszcze inne uzdatniacze ? Oczywiście zgodzę się z przedmówcą , że do wszystkiego potrzebna jest też cierpliwość , której mi zabrakło, jednak z drugiej strony walczę z tym pewnie już z 3 miesiące , a może dłuzej. Cytuj 160x90x60 , sump 390L , RedSkim 300 , żywej 30 kg , Diuna T5 8x80W , Iks , calciumreaktor AM 1000 , http://dameb.com.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smithpl Zgłoś Napisano 25 Lutego 2009 fal, oznacza to jedynie ze walczyles nie skutecznie lub nie kompleksowo. Przeczytaj ten artykul a dowiesz sie jak rozwijaja sie dinoflagellates. Z tego co wnioskuje wykonales wszystkie metody ale... po koleji, czyli stosujac jeden sposob zostawiales im mozliwosc rozwoju lub utrzymania "inna furtka" Przeczytaj artykul i zastosuj wszystkie metody na raz w takiej ilosci aby skutecznie zablokowac dinoflagellates mozliwosc rozwoju ( oczywiscie w miare rozsadku i uwzgledniajac inne zycie a akwa ) Cytuj --- OptiWhite 360l, Bubble Magus NAC-7, DIY dozownik Balling i dolewka z RO, Deltec HLP4040, 2x JVP-102B, 2xJVP-101B, ATI PM 6x39W + DIY LED 50W, Aqua-Meter by Mufti. NP-reducing BioPellets Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fal Zgłoś Napisano 25 Lutego 2009 Artykuł czytałem , tylko przez tlumacza na google więc w niektórych przypadkach muszę się domyślać o co autorowi chodzi np: gnojowica ? Może ktoś z was na chłopski rozum mi podpowie ile dodać kalkwasera , na 100 litrów wody żeby podnieść ph o 0,4. Cytuj 160x90x60 , sump 390L , RedSkim 300 , żywej 30 kg , Diuna T5 8x80W , Iks , calciumreaktor AM 1000 , http://dameb.com.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fal Zgłoś Napisano 25 Lutego 2009 Przeczytałem jeszcze raz ten artykuł i w samej końcówce jest napisane : Zgodnie z ogólną wytyczną, dodając równowartość 1,25% pojemności zbiornika wielkości w nasyconych limewater podniesie pH o 0,66 jednostki pH. That increase may be more than desired all at once, but that volume, or more, spread out over the course of a day may be necessary to maintain high pH. Ten wzrost może być bardziej pożądany niż wszystkie na raz, ale głośność, lub więcej, rozłożone w ciągu dnia mogą być niezbędne do utrzymania wysokiego pH. Czy rozumiem to dobrze : Do zbiornika 500 litrów dodać 1,25% pojemności zbiornika rozrobionego kalkwasera w wodzie RO ? Co spowoduje podniesienie ph o 0,66? Jesli dobrze to rozumiem to powinienem dodać rozrobionego kakwasera w wodzie RO 6,25 litra na akwarium 500L ? Cytuj 160x90x60 , sump 390L , RedSkim 300 , żywej 30 kg , Diuna T5 8x80W , Iks , calciumreaktor AM 1000 , http://dameb.com.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smithpl Zgłoś Napisano 25 Lutego 2009 Zasada podstawowa, nie uzywaj automatów do tlumaczenia :-) I zacznij moze od poczatku i ostroznie: 1. Reduce available nutrients in the water ( ogranicz im pożywke czyli postaraj się wyeliminować azotany i fosforany, najszybciej będzie podmianami z dobrą solą - jeżeli są wysokie ) Mało karm, nie karm pokarmem suchym, a mrożonki płucz dokładnie w RO 2. Reduce the photoperiod to four hours per day. ( zmniejsz naświetlenie - np do 4 godzin dziennie ) 3. Use more than normal amounts of activated carbon ( użyj wgla aktywowanego, tylko nie w jakimś worku tylko zrób filtr przelewowy aby faktycznie wykorzystać złoże węgla ) 4. Odciagaj miejsca gdzie masz mega nasilenie ( ale nie wywalaj ) 5. To mój dopisek - podbij kH do 11-12 na ten okres. I upewnij się że twoja woda po RO jest napewno 0TDS :-) no i na koniec... odezwij się za tydzień :-) aaa... i umieść gdzieś fotkę baniaka z dzisiaj, ocenimy za tydzień czy się coś zmieniło... Cytuj --- OptiWhite 360l, Bubble Magus NAC-7, DIY dozownik Balling i dolewka z RO, Deltec HLP4040, 2x JVP-102B, 2xJVP-101B, ATI PM 6x39W + DIY LED 50W, Aqua-Meter by Mufti. NP-reducing BioPellets Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dudu Zgłoś Napisano 14 Marca 2009 Panowie i mnie dopadła mała plaga (piach i skały) tego świństwa. Z racji że nie chcę czekać na rozkwit tego dziadostwa od wczoraj wieczorem zrobiłem zaciemnienie, w kaskadę włożyłem węgiel aktywowany, odpieniacz na mokro, woda do podmianki już się miesza. W niedzielę rano robię podmiankę i powoli będę zwiększał cykl świetlny. Mam tez problem z wysokim KH. Otóż u mnie wynosi 12,8 KH. Co jest tego powodem? Cytuj 30x30x40 czyli 36 l od 14 02 2009.8 cm LS, 4 kg LR,oświetlenie Led na Cree DIY, Koralia Nano, kaskada Aquaclear 200, odpieniacz DIY, grzałka 50W, sól Kent. Koszt postawienia.... znikomy w porównaniu do obecnie planowanego zbiornika Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nika Zgłoś Napisano 14 Marca 2009 smithpl :... 4. Odciagaj miejsca gdzie masz mega nasilenie ( ale nie wywalaj )... ja nie rozumiem pkt 4., "odciągaj"-o.k. ale "nie wywalaj" ? czyli co? Cytuj 130x50x40 + 210 l sump , obieg laguna 3500 , cyrkulacja tunze 6055 + 6045 + 6060 oświetlenie 4x 54 w t5 DIY, SHURAN 200 wystartowało Nasze Przejściowe... SPRZEDAM: -akwarium 100x70x55, sump, stelaż, hydraulikę; -lampa DIY 2x150W HQI + żarniki Reeflux; -lampa DIY 8x T5 39W -OR 3500 LINK DO TARGOWISKA Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś Napisano 14 Marca 2009 nika : smithpl :... 4. Odciagaj miejsca gdzie masz mega nasilenie ( ale nie wywalaj )... ja nie rozumiem pkt 4., "odciągaj"-o.k. ale "nie wywalaj" ? czyli co? Chyba chodzi o to, że przefiltrowaną wodę przez jakiś filtr (np.: skarpetę) wlać do akwarium Cytuj akwa 300 l + sump 100 l i masa potrzebnych i niepotrzebnych dupereli Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ozim Zgłoś Napisano 25 Marca 2009 Witam w klubie dino, fal napisz jak u Ciebie sytuacja wygląda bo po ostatnich na prawdę pięknych fotkach wnioskuję że walka trwa. Cytuj 450 lit + 120 lit sump; 2*150 HQI+2*54 T5 ; Deltec APF 600; AM OR 3500-obieg; 1*4500+1*8000+1*4400-cyrkulacja; http://www.nano-reef.pl/forums.php?m=posts&q=23191 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fal Zgłoś Napisano 25 Marca 2009 Sytuacja w moim zbiorniku się poprawia , nie mam aż tak dużej inwazji , ale jednak cały czas jest. Najgorsze w tym wszystkim jest to , że tak naprawdę nie wiem co pomaga , bo na raz wykonałem dużo czynności. Wygotowałem żwir - glon wrócił po tygodniu , o równowadze nie wspomnę ,pokazał się glon czerwony. Podnosiłem ph - nigdy nie doszło do wartości zakładanejczyli 8,5 Wymieniałem wodę - tego nie należy robić , dino po wymianie wracało z podwojoną siłą , dzisiaj wygląda to tak ,że przez miesiąc nie podmieniam i poprawa jest znaczna , jednak kiedyś będę musiał wymienić Zbiłem PO4 - do wartości 0,02 odnoszę wrażenie , że to wcale nie pomogło. Dzisiaj jest na poziomie 0,07 i to wydaje się być optymalne w moim zbiorniku Wymieniłem świetlówki - czy pomogło ? Nie potrafię odpowiedzieć Jedno jest pewne , poprawa jest znaczna , ale co pomogło nie wiem , nie potrafię odpowiedzieć. Cytuj 160x90x60 , sump 390L , RedSkim 300 , żywej 30 kg , Diuna T5 8x80W , Iks , calciumreaktor AM 1000 , http://dameb.com.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ozim Zgłoś Napisano 25 Marca 2009 U mnie też dino pokazało się po większej podmianie, zbiornik mam podobny do Twojego wielkością i chyba wiekowo też zbliżony. Napisz jak mocno obciążyłeś zbiornik tzn ile miałeś już ryb i korali po czterech miesiącach. Dla pocieszenia napiszę że skałę kupiłem odgazowaną z frachtu i piasek też nowy Ocean Live Sand czy jakoś tak się nazywa więc nie ma znaczenia że kupowałeś z funkcjonującego zbiornika. Cytuj 450 lit + 120 lit sump; 2*150 HQI+2*54 T5 ; Deltec APF 600; AM OR 3500-obieg; 1*4500+1*8000+1*4400-cyrkulacja; http://www.nano-reef.pl/forums.php?m=posts&q=23191 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ozim Zgłoś Napisano 25 Marca 2009 Teraz tak to wyglada Cytuj 450 lit + 120 lit sump; 2*150 HQI+2*54 T5 ; Deltec APF 600; AM OR 3500-obieg; 1*4500+1*8000+1*4400-cyrkulacja; http://www.nano-reef.pl/forums.php?m=posts&q=23191 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
juwewaldi Zgłoś Napisano 26 Marca 2009 to jest to samo dziadostwo co ja mam,no chyba 6 tygodni,też wszystko wymienione i może trochę lepiej,ale trzepie ten piasek co dziennie Cytuj 370l.sump140l.deltec apf600.obiegówka eheim1262.cyrkulacja,tunze6045,i 2x6065,oświetlenie A.M. 2*150hqi,4*54 T5,50kg gruzu.w sumpie DSB+refugium Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stani Zgłoś Napisano 26 Marca 2009 Chyba bym sie wkurzyl i zastosowal Anti Red (zdaje sie Aqua Medic). Cytuj 120x75x47 wys. 400 l, sump 100 l. 432 W T5 + 2 x 24 LED blau, BK 200, cyrk 17500 l/h. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fal Zgłoś Napisano 26 Marca 2009 Stani :Chyba bym sie wkurzyl i zastosowal Anti Red (zdaje sie Aqua Medic). Muszę Tobie Stani powiedzieć , że bardzo się nad tym zastanawiam. Ręce człowiekowi opadają , tym bardziej jak zmienia i zmienia a efektów nie widać. Już przestałem liczyć ile kasy wydałem , a efekty w mojej ocenie mizerne. Mocno zastanawiam się nad Antired , muszę tylko jeszcze przeczekać bo leczę ryby na ospę , niestety też z mizernym skutkiem. Ostatnio mam ostro pod góre. Cytuj 160x90x60 , sump 390L , RedSkim 300 , żywej 30 kg , Diuna T5 8x80W , Iks , calciumreaktor AM 1000 , http://dameb.com.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dudu Zgłoś Napisano 30 Marca 2009 No to pokażę wam jak się to g.... u mnie rozwinęło. Wlazło tez na zoa które niedawno przywlokłem ze sklepu: Po zalaniu wodą z dojrzałego zbiornika (parametry wtedy były No3- 5, Po4-niby 0 ale coś tam jednak zabarwione było, No2-0, amoniaku brak). Chciałem zbić No3 do 0 (wtedy myślałem że tak trzeba) i zastosowałem vódke. Przez 2 tyg. dawkowałem kończąc na dawce 0,1 ml. Po tym jak Pavona zaczeła tracić tkanke doradzono mi odstawienie vódki. Tak też zrobiłem i Pavona ozdrowiała. Wywaliło mi natomiast dino. Na początku na piachu. Zrobiłem zaciemnienie 24h, wrzuciłem węgiel. Po tym zabiegu wydawało sie że wygrałem. Ależ byłem naiwny. Wróciło i to z posiłkami. Obsiadło glony wyższe. Z racji takiej że nie mam sumpa ani panela a wkaskadzie się nie zmieszczą przyczepiłem je do ścianki. Na dzień dzisiejszy dino oblazło glony, tylną ściankę, pompę, trochę sinularię no i termometr. Włazi tez powoli na zoa. Do tej pory brałem wodę od kolegi z Kielc. U niego też ostatnio wyszło troszkę dino ale nieporównywalnie mniej niż u mnie. Z racji że się dorobiłem wreszcie swojego zestawu RO/DI od ostatniej soboty jadę na "swojej" wodzie. Filtr składa się z 10" wkładów: 5 mikron, węgiel, 1 mikron, RO (używana 9 miesięcy), MB20. Zobaczymy czy dino zacznie padać. Z aktualnych pomiarów to zaraz wrzucę jak tylko zrobię. Cytuj 30x30x40 czyli 36 l od 14 02 2009.8 cm LS, 4 kg LR,oświetlenie Led na Cree DIY, Koralia Nano, kaskada Aquaclear 200, odpieniacz DIY, grzałka 50W, sól Kent. Koszt postawienia.... znikomy w porównaniu do obecnie planowanego zbiornika Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach