Skocz do zawartości
SosnAlthar

Lampa LED DIY

Rekomendowane odpowiedzi

@pikaczu

przepraszam za późną odpowiedź - mam dwie diody dla Ciebie odłożone, napisz do mnie we wtorek, i podaj swój adres - paczkę wyślemy za pobraniem.

pozdrawiam

Przemek


pozdrawiam

Przemysław Cybulski
www.Pacific-Sun.eu
Home for advanced technology

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie nad jakims sensownym sterowaniem oswietleniem.

Nie musialoby posiadac sciemnienia ale np 3-4 kanaly ktore wlaczaja sie i wylaczaja w odpowiedniym momecie. Jako ze ma to byc DIY to oczywiscie stosunkowo proste i tanie. i w miare mozliwosci zasilene przez jeden zasilacz.

I takie pytanie czy takie cus do tego sie nadaje?

http://allegro.pl/item1009592832_plytka_testowa_atmega_8_duzo_programow_gratis.html

Jesli tak to czy prad ktory wychodzi na wyjsciach da sie programowac? Czy drivery do ledow przy zastosowaniu takiego ukladu sa konieczne (jeli tak to dajemy je na wyjsciach?) ?

No i ostatnie pytanie czy programowanie tego ustrojstwa jest skomplikowane.

Mam nadzije ze forumowicze sie nie obraza za te moje glupie pytania. Nie jestem elektronikiem wiec z gory przepraszam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich Forumowiczów robie lampeczke na 10 watowych ledach 4 niebieskie 430nm i 4 białe 6,500 do 7000k i 2 10w uv 405nm i 12x 3w 12000k czyli około 136wat i mam pytanko czy warto dodać kilka czerwonych żeby podbić RA.. odwzorowanie barw pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Średnio sie ta płytka nadaje - dużo niepotrzebnych pierdół a brak niezbędnych konkretów - ty potrzebujesz czegoś z wyjściem PWM (tranzystor mocy) jeśli chcesz sterować jasnością LED (jak napisałeś regulować prąd) oraz wskazany będzie wbudowany zegar RTC podtrzymywany bateryjnie.

Programowanie jest skomplikowane? W tym przypadku, to zależy jak się odnajdziesz w najprostszym z możliwych środowisk na procesory AVR czyli w Bascom. Jeśli choćby liznąłeś kiedyś troszke Basic'a to nie widze problemów - dasz sobie rade.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie na jakim pradzie moga byc diody XP-G. Czy rozsadne jest je puszczac na 1,2-1,3 A?? Cz bedzie to szybka smierc dla nich ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie możesz dać 1,2-1,3 A tylko pamiętaj o chłodzeniu.


180 x 60 x 60, cyrkulacja 1 x 12 000, 3 x 6 000, otpieniacz ATK, cyrkulacja aiwaki 2500 L/h, oświetlenie 2 x 250 W HQI

+ niebieskie 2 x 54 + LED

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do jakich temp. rozgrzewaja sie polprzewodniki w LED-ach? ~200°C ?

I jeszcze jedno male pytanko czy moge w szeregu z ledami podpiac wentylator ? Brakujemi do 24v okolo 5V (diody 5sz. XP-G +driver LM317 potrzebuja 19,5V) nie che zeby reszta w cieplo szla wieksze niz potrzeba.

poz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

200 stopni to już jest po diodzie :strutin maksymalna dopuszczalna temperatura złącza dla XP-G to 150*C - ilość światła spada wtedy o 30% :)

Wiatraki - nie możesz dać ich w szereg z ledami. Najprościej by było jakbyś dołożył jeszcze jedną diodę do łańcuszka inaczej 5W podasz w ciepło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstepnie posklejalem swoje graty :clapping Napiecie obnizylem do 23V i dodalem jedna diode do szeregu. Swiatla duzoooo.

Jedno mnie zastanawia . czy to norlamne przy ledach, takie rozszczepienie swiatla, gdzie widac jakby 3 kolorowy cien ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
#261836 loccutus :

200 stopni to już jest po diodzie :) maksymalna dopuszczalna temperatura złącza dla XP-G to 150*C - ilość światła spada wtedy o 30% :)

Wiatraki - nie możesz dać ich w szereg z ledami. Najprościej by było jakbyś dołożył jeszcze jedną diodę do łańcuszka inaczej 5W podasz w ciepło.

Już nic z tego nie rozumiem :clapping jak napisałem że mam wiatrak ustawionyn na 70 stopni przy diodzie i się nie włańcza to było beee a teraz 150 C już wystarcza ?


180 x 60 x 60, cyrkulacja 1 x 12 000, 3 x 6 000, otpieniacz ATK, cyrkulacja aiwaki 2500 L/h, oświetlenie 2 x 250 W HQI

+ niebieskie 2 x 54 + LED

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperatura złącza p-n diody jest najważniejsza i NIE MOŻNA JEJ ZMIERZYĆ BEZPOŚREDNIO - jest to fizycznie niemożliwe bo nie ma fizycznego dostępu do złącza p-n diody. To co mierzysz czujnikiem to temperatura RADIATORA a nie złącza p-n. Jeśli na radiatorze masz 70*C to są wzory na to żeby oszacować na tej podstawie temperaturę złącza i zaręczam Ci że jest ona GRUBO powyżej 70*C. Oszacować a nie wyliczyć, dlatego że na pewno nie znasz wartości RTHc-r czyli rezystancji termicznej obudowa led - radiator. I teraz wystarczy że łączna wartość rezystancji termicznych Rthj-c Rthc-r Rthr-a wyniesie powiedzmy 20K/W to przy mocy strat tylko 2W, temperatura złącza podniesie się o 40 stopni, dodaj sobie teraz te 40 stoopni do Twoich 70ciu i co ??? ... a 150st na złączu to temperatura max dopuszczalna.

No i efekt uboczny - dobre ledy przy 110*C na złączu tracą 20% strumienia nominalnego - ile tracą takie mniej dobre ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie 70 + 40 = 110 a nie 150 czy 200

A kiedy będziesz mieć akwarium ?


180 x 60 x 60, cyrkulacja 1 x 12 000, 3 x 6 000, otpieniacz ATK, cyrkulacja aiwaki 2500 L/h, oświetlenie 2 x 250 W HQI

+ niebieskie 2 x 54 + LED

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 - wielka mi różnica, tak źle i tak niedobrze

2 - a przepraszam co to ma do tematu właściwego zasilania LED ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli temp. plytki MCPCb powinna byc ponizej 70°C ?

I jeszcze raz sie zapytam odnoscnie rozszczepienie swiatla, gdzie widac jakby 3 kolorowy cien. czy to normalne czy tez moze wynikac z doboru ledow (blue+royal+coool white) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, powinna być jak najniższa. 70*C to dużo. Jeśli masz dane o rezystancji termicznej MCPCB-dioda to wyliczysz o ile więcej stopni ma złącze. Pamiętaj że wydajność struktury spada czym wyższa jej temperatura. Producent podaje 100% wydajności w lm dla 25*C NA ZŁĄCZU a nie na radiatorze do któego przykręcona jest dioda - (Mcpcb to też radiator :clapping )

xpgjunctiont.jpg

Te kolorowe cienie o których mówisz to może być po prostu dyfrakcja na soczewkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba bedzie azot ciekly z roboty przynosic :clapping

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dla mnie ze 2 szklanki :clapping

bardzo profesjonalna metoda jest taka :) - jeśli możesz utrzymać na płytce palec i nie czujesz dyskomfortu to jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temperatu zlacza dla Cree przy temp. mierzonej przy emiterze (70°C) i plytce MCPCB fimowej i 3W wynosi okolo 110°C. Czyli jak zawsze zgadza sie z tym co loccotus pisze :)

Tj = Tc + Ojc x P

Tj temp. zlacza

Tc tem mierzona przy samym emiterze

Ojc 12°C/W

P- moc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z czapki tego nie biorę tylko z praktyki praktyki i jeszcze raz z praktyki podpartej teorią. Nie mniej zawsze do usług :) - jeśli tylko będę mógł pomóc to zawsze to zrobię.

BTW cieszy mnie bardzo że coraz więcej z osób biorących się za projekty DIY na ledach podchodzi do tematu od właściwej strony - czyli od obliczeń i założeń do konstrukcji. To się chwali, bo skręcić kilka ledów byle jak i przymocować do przypadkowego kawałka profilu to żadna sztuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z po ci to kupować ? Nadaje się do akwarium ze sztucznymi koralami :)


180 x 60 x 60, cyrkulacja 1 x 12 000, 3 x 6 000, otpieniacz ATK, cyrkulacja aiwaki 2500 L/h, oświetlenie 2 x 250 W HQI

+ niebieskie 2 x 54 + LED

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm a co ja mam robic ewentualnie przy tej lampie sam? Placic czy podlaczyc do kontaktu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka te ledy ogłaszały się na naszym forum i nawet mnie to zainteresowało lecz to gadanie ,nic z tego nie wychodzi bo to sprawdzenie rynku na popyt a nie konkret :googleyehttp://www.forum.eakwarystyka.eu/topics38/13119.htm


Akwarium 150*65*60 ,sterowanie iks, reaktor vertex ,odpieniacz ,250 bk vertex,filtr vertex1,5 ,vertex filtr Biopallets XL, ,oświetlenie - 8*80w t5 ,cyrkulacja 2*6105,+multi7095, obieg BK 8500 http://nano-reef.pl/....-ceramiki/ ,http://nano-reef.pl/..,

zapraszam po szczepki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nieco odświerze temat.

Poniżej link do ciekawej strony odnośnie LED i generowanych spektrów:

http://www.nano-reef.com/forums/lofiversion/index.php/t271198.html

Moze komus się sprzyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.