Skocz do zawartości
Lizard

OPEL ASTRA kierunkowskazy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Opla Astre 1 F. Dziś zauważyłem, że nie gasną mi kierunkowskazy. Po wyjściu z samochodu i wyłączeniu silnika one dalej się świecą i rozładowują akumulator. Teraz wykręciłem 4 żarówki. Jak włącze silnik to nadal świecą wszystkie, jak wbijam kierunek to nic, cisza, nie ma tego klikania, nawet jak włącze awaryjne. Gdzie mam szukać? To autko jeszcze śmiało może jeździć jest igła tylko te kierunki, nie wiem, czy gdzieś podczas deszczu dostała się woda, nigdy czegoś takiego nie było, stało się to dziś. Przyszedłem do auta i zauważyłem, że palą się kierunkowskazy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie skleił się przekaźnik od kierunkowskazów, zerknij do środka tam gdzie bezpieczniki i spróbuj wyjmować po kolei przekaźniki aż w końcu trafisz, a najlepiej zobacz w książce który to jest,lub na internecie. Po czym włóż nowy albo pobaw się z nim, rozbierz go i wysusz oraz wyczyść powinno być ok.


baniak 600

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może problem z przełącznikiem przy kierownicy? U mojego teścia był problem ze światłami. Ciągle świeciły się światła długie, chociaż były włączone mijania. Po zmianie przełącznika problem zniknął. Ale to światła. W sumie przecież ten przełącznik odpowiada również za kierunkowskazy :D. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, że to przełącznik. Świecą się wszystkie 4 kierunkowskazy na raz, jak przekręcę kluczyk w stacyjce to świecą się nadal, wyłączę silnik i zamknę auto, nadal się świecą. A jak włączę go i spróbuje wrzucić któryś kierunek to cisza, albo awaryjne, nic nie klika itd, po prostu dalej się świecą wszystkie 4..

Znalazłem schemat rozmieszczenia przekaźników, wygląda na to, że będzie to 6 i coś mi się wydaje, że wczoraj wyciągałem i sprawdzałem wszystkie oprócz tego z racji trudnego dostępu do niego..

http://czarnik.neostrada.pl/astrafbezp.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wywal wszystkie 3 żeby mieć dostęp do tego "6", potem wstaw wszystkie oprócz 6tki i będziesz wiedział. Myślę jednak że to nie przerywacz jest winien a raczej coś w okolicy włącznika awaryjnych. Albo.... Masz tam zainstalowany jakiś nie fabryczny sterownik centralnego zamka lub alarm? - te układy też wpina się w obwód kierunków może tam jest problem.

Przede wszystkim znajdź schemat elektryczny bo inaczej to wróżenie z fusów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam nie fabryczny sterownik centralnego zamka, coś się z resztą z nim dzieje, bo zamyka drzwi z pilota normalnie, ale jak otwieram, to jedne drzwi od strony kierowcy zostają zamknięte. Tak samo nie zawsze zamyka się bagażnik. Myślicie, żeby wywalić ten sterownik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bingo. Tam szukaj przyczyny - w sterowniku CZ, zwłaszcza jeśli coś sie z nim dzieje jak piszesz i zwłaszcza jeśli miał funkcje "mrugania" kierunkowskazami przy zamykaniu/otwieraniu auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma funkcję mrugania. Z samym sterownikiem raczej nic nie zrobię, jedyne co mogę, to wywalić go, albo najpierw posprawdzać styki w miejscach gdzie łączyłem kabelki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Central zwiera kierunki.

Pozdrawiam

seb


Z akwarystycznym pozdrowieniem ;)

Seb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwykle te sterowniki CZ które widziałem, miały takie wielopinowe złącze MOLEX - jak zasilacze komputerowe ATX, wystarczy że to rozepniesz i będzie wiadomo. Chyba że gdzieś z kablami się "porobiło" - wtedy współczucie. Znaleźć dziś elektryka samochodowemu któremu by się chciało grzebać w aucie starszym niż 2005 to ze świeczką...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DarekB30

A ja mysle ze to poprostu czas na zmiane samochodu ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DarekB30, auto jest w idealnym stanie, więc kwestia zlokalizowania zwarcia i może jeszcze służyć.

Wymontowałem sterownik ZC ale to nic nie dało, sprawdziłem przekaźnik od kierunkowskazów, ale też nic. Świecą nawet jak wyciagam bezpiecznik od kierunków i przekaźnik.. Podjadę zaraz do znajomych na warsztat, oni rzucą na to okiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj jeszcze to miejsce w instalacji gdzie wpięty był sterownik CZ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To miejsce odpada, sprawdzałem dziś, zaraz po tym jak go wywaliłem, musiało coś podmoknąć we wczorajszą ulewę, teraz problem co i gdzie. Nigdy wcześniej tak się nie działo, a sterownik mam już od roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I póki co nic nie udało się zdziałać, sprawdziliśmy wszystkie przekaźniki, ale zwarcie jest przed nimi, bo nawet jak są wyciągnięte to się świecą, tylko nie wiem gdzie teraz go szukać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś na 100% pewien co do sterownika CZ? To jeden blok razem z alarmem? Gdybyś miał zwarcie na którymś kierunku, to powinna tylko jedna strona świecić-może sprawdź jeszcze wł. awaryjnych. Bez schematu to trochę zgadywanka...


ReefMax i parę gratów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może bardziej szczegółowo to opiszę.

Świecą się wszystkie 4 kierunkowskazy, wsiadam do auta, przekręcam kluczyk - dalej świecą. wbijam kierunek- cisza, wbijam awaryjne- cisza, nic nie klika, nie widzę zapalającej się kontrolki. Wyciągam kluczyk ze stacyjki, kierunkowskazy dalej się świecą. Wbijam awaryjne, cisza, wbijam kierunek i co? i zapala się kontrolka kierunkowskazów na desce, ale nic nie klika,a kierunkowskazy świecą tak jak świeciły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłeś gdzieś schemat?

Możesz jeszcze spróbować odpiąć aku, wykręcić jedną żarówkę z kierunku i podać 12V na + w gnieździe. Jeżeli zapalą się wszystkie kierunki, to może świadczyć o zwarciu na kablach czy przełączniku. Jak zapalą się kierunki z jednej strony, to może wskazywać o braku zwarcia i podawaniu napięcia przez jakieś źródło typu sterownik, centrala alarmu. Ale najlepiej wcześniej sprawdzić to ze schematem.

Sprawdzałeś alarm/CZ? Możesz wyłączyć w sterowniku potwierdzanie zazbrojenia mrugnięciem kierunkami?


ReefMax i parę gratów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Objaśnienia

1. objasnienia1.th.gif 2. objasnienia2.th.gif 3. objasnienia3.th.gif 4. objasnienia4.th.gif 5. objasnienia5.th.gif

Schematy

1.1 schem11.th.gif1.2 schem12.th.gif

2.1 schem21.th.gif 2.2 schem22.th.gif

3.1 schem31.th.gif 3.2 schem32.th.gif

4.1 schem41.th.gif 4.2 schem42.th.gif

5.1 schem51.th.gif 5.2 schem52.th.gif

6.1 schem61.th.gif 6.2 schem62.th.gif

7.1 schem71.th.gif 7.2 schem72.th.gif

8.1 schem81.th.gif 8.2 schem82.th.gif

9.1 schem91.th.gif 9.2 schem92.th.gif

10.1 schem101.th.gif 10.2 schem102.th.gif

11.1 schem111.th.gif 11.2 schem112.th.gif

12.1 schem121.th.gif 12.2 schem122.th.gif

13.1 schem131.th.gif 13.2 schem132.th.gif

14.1 schem141.th.gif 14.2 schem142.th.gif

15 schem15.th.gif

16.1 schem161.th.gif 16.2 schem162.th.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, mojego pocketa i miejscowe wifi to niestety przerosło :D


ReefMax i parę gratów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wchodzę dziś do auta, oczywiście akumulator rozładowany, ale ... włączyłem awaryjne i co? I klika szybko, myślę sobie, nie może być. Wyszedłem z auta wkręciłem żarówki i co i nie świecą. Wracam do auta włączam awaryjne, wychodzę i migają :D Strasznie się ucieszyłem. Działa już wszystko!! Nie wiem co to było. Ale podejrzewam, że prąd który przepływał gdzieś przez jakąś zworę po prostu ją przepalił, może to był jakiś paproch gdzieś :D Teraz tylko naładować z powrotem akumulator i wsio :D Kasa na elektryka zaoszczędzona, będzie na akwarium :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.