Skocz do zawartości
teq

Czy ktoś się kiedyś dodzwonił do um-uma?

Rekomendowane odpowiedzi

Przemku!

Nigdy nie rozmawialiśmy telefonicznie. Pierwszy dzień w jaki próbowałem się dodzwonić do UMUM był poniedziałek (jedyna wiadomość od Ciebie to priv z 23.09.05 że wysyłacie paczkę w ten dzień czyli piątek - wiadomość odebrałem tu na forum w pt o 8:20 rano, więc po co miałbym dzwonić skoro napisałeś mi że dziś wysyłacie? raczej logiczne że kilka godzin nie dotrze), we wtorek założyłem ten temat bo nie mogłem się dodzwonić pod wskazany na stronie numer (inny nie jest mi znany). Może faktycznie ktoś inny miał do podobny problem do mnie.

Nie rozumie co znaczy zawaliliśmy z dobry chęciami, kurier przyjeżdża do firmy na telefon (tak przynajmniej jest w Krakowie) i jeśli dzwoni się późno to informuje że paczka najprawdopodobniej wyjdzie dzień później, ale to i tak jakby wyszła kurierem w piątek to byłaby w sobotę ( nie we czwartek), nie rozumiem co to znaczy poczekać kilka dni na kuriera.

Co do soli to nie ma probemu, wszak samej soli nic się nie stanie od tego że ma pęknięte wiaderko, trzeba będzie szczelnie zamykać worek.

Tak na chłopski rozum, czy jak dodzwoniłbym się do Was to zakładałbym ten temat i pisał że udało mi się nawiązać kontakt przez GG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja sie tylko wrace odnosnie kuriera

akurat sam pracuje w firmie, gdzie prawie codziennie wysylamy cos firma kurierska i jesli kurier sam do nas nie zawita, to wystarczy na komorke zadzwonic i po problemie :)

zreszta w dobie rosnacej konkurencji pomiedzy firmami kurierskimi nie wyobrazam sobie, zeby trzeba bylo czekac na kuriera " kilka dni " :D

paczka nadana do 15.30 na drugi dzien jest w miejscu przeznaczenia (przynajmniej w firmie z ktorej uslug korzystamy)


akwarium 100x55x45; lampa Ati sunpower 6x39; obieg Tunze Silence 1073.020; cyrkulacja 2x6055, odpieniacz DYI BK160

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wracajac do sklepu um-um. Ok 11 wrzesnia zamowilem pompke Marea 4400 i test Aqua Marine. Oczekiwac niestety musze bo "producent nie wysyla" - i jestem w stanie to zrozumiec zreszta zostalem o tym poinformowany przed zlozeniem zamowienia. Ale z osobostego doswiadczenia powiem, ze od 11 wrzesnia kontaktowalem sie z obsluga sklepu kilkakrotnie, przy pomocy gg, pytajac o moje zamowienie i nie bylo zadnych problemow!! Mi niestety pozostaje czekac bo z tego co pisze obsluga - testy i pompy powinny byc w poniedzialek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie wiem w takim razie - bardzo szanuję głowę, ale dma sobie głowę uciąć że rozmawialiśmy - nie przypominam sobie żeby podobna sytuacja z kimś innym miała miejsce.

To co piszecie o kurierach jest tylko w teorii prawda - w dużych miastach kurier przyjedzie zawsz ejak się po niego zadzwoni - czy to będzie 11 czy 16. Jeśli zaś chodzi o mniejsze miejscowości(od nas do siedziby firmy kurierskiej jest prawie 60km) to kurier robi okreslona trase - i jesli minął już miejscowość to specjalnie po paczke nie wróci - ma bowiem swoją wytyczoną trasę która "robi" z godnie z planem. I tak było w tym wypadku. Aktualizacja zamówienia widze ż ebyła wysyłana 22.09 wieczorem - sądze wieć, że paczka została przygotowana (wydrukowane kwity) i następnego dnia była pakowana. W momencie wzywania kuriera widocznie już było za późno - dlatego napisałem że było za późno. Z poczkeaniem kilka dni chodzi mi o weekend - czyli do poniedziałku. GLS owszem wozi w soboty, ale jest to dużo wyższa kwota za taką przesyłkę - i w ten sposób bysmy do paczek dopłacali(i tak opłata jest zryczłatowana a my płacimy firmie od wagi paczki).

Co do odbierania telefonów - musze powiedzieć, ż enie wyobrażam sobie, aby ktokolwiek nie odbierłą telefonów dłużej niż kilkanaści eminut(jak jest Klient) - prowadzimy także druga działalność(pod tymi samymi numerami telefonów) - i tam kontakt z Klientem jest wręcz niezbędny!( http://www.m4p.pl ). W firmie łącznie pracuje 7 osób - i zawsze ktoś jest w biurze - tylko nie zawsze jets wolny telefon - trzeba próbować do skutku - lub napisac na maila.

Myslę, że szkoda dalej rozpisywac się w tym temacie - przykro mi że tak wyszło - za wynikła sytuację przepraszam.

Przemek


pozdrawiam

Przemysław Cybulski
www.Pacific-Sun.eu
Home for advanced technology

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, nie już teraz co płakać nad rozlanym mlekiem, więc myślę że temat można zamknąć.

PS. Przemku ja nigdzie nie napisałem że nikt nie odbierał, u mnie przez 3 dni było non stop zajęte, choć próbowałem dodzwonić się po kilkanaście minut non stop, może poprostu maiłem pecha.

PS.2 Maila też napisałem w poniedziałek rano, do wtorku ok południa jak pani Irmina odezwała się na GG nie otrzymałem odpowiedzi, a jakby tego mało to informacje, że paczka poszła pocztą a nie kurierem zjadło na gadulcu i do mnie nie doszła, stąd też dopiero przy ponownej romowie we czwartek dowiedziałem się że nie idzie kurierem.

PS.3 Jak wysyłacie sól w wiaderku muscie nawrzucać jakichś trocin czy styropiaonu na dno bo widocznie oni ostro tymi paczkami rzucają i dno pod ciężarem się wyłamuje.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się - nie ma już o czym dalej rozmawiać - ze swojej strony jeśli będziesz planował jeszcze u nas jakieś zakupy moge zaproponwoac jednorazowy, atrakcyjny upust upust na zwierzaki - może kiedyś skorzystasz.

Co do firm kurierskich - one niestety tak mają juz, że nawet zabezpieczenie steropianem niewiele daje - mają to po prostu głęboko w poważaniu. Na dzień dzisiejszy jesteśmy z siódemką, shenkerem i stolicą w sądzie - sprawy nie ida o małe pieniądze(łaczeni kilkanaście tysięcy złotych - jak ktoś deklaruje się, ze może przewieźć cały zbiornik na palecie (zabezpieczony steropianem 10cm) na drugi koniec polski - to powinien się z tego wywiązywać. No chyba że "paleta" się osunie ze sztaplarki(zbironik 700l do Klienta w Kalwarii Zebrzydowskiej) - i wioza dalej zbity, liczac że Klient nie otworzyprzy kurierze!!(a tak było dokładnie)

Po prostu, poziom obsługi polksich firm do choćby tego w niemczech stoi na żenująo niskim poziomie - niestety.

Choć z dobrych informacji moge powiedziec to, że udało nam się nawiązac dobrą współprace z mała firmą spedycyjną i od listopada będziemy wysyłac zwierzaki kurierem - na cąłą polskę( z wkładami Heatpack - zresztą teraz sporo osób dostaje konduktorskie paczki właśnie z tymi wkłądami - utrzymują do 24 godzin temperaturę ok. 30 stopni celsjusza - na zasadzie reakcji chemicznej).

Najlepiej jednak, jeśli ktoś może, zapraszma do nas osobiscie - można na miejscu zobaczyć co i w jakim stanie(i dlaczego tak dobrym :wink ) jest u nas w zbiornikach. dostawiamy teraz zbironiki pod ryby i koralowce - pod koniec lisotpada będzie 15.000 litrów wody w obiegu - myślę, ż ebezie w czym wybierać a na pewno oferta będzie jeszcze dużo szersza.

Przepraszam osoby które ewentualnie czekają dłużej na moje odpowiedzi na ich listy - o wszytskich zawsze pamiętam, jednak staram się odpowiadać po kolei.

Pozdrawiam

Przemek


pozdrawiam

Przemysław Cybulski
www.Pacific-Sun.eu
Home for advanced technology

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może troche nie na temat ale mi też zdarzyła się niezbyt ciekawa sprawa z zamówieniem tym razem z Reefshop zamawiałem JoesJuice środek przeciw aiptasiom a dostałem Tropic Marin elemi Aiptas- którego nawet nie ma w ofercie Reefshop- akurat ten środek jest znacznie tańszy a dotego wydaje mi się znacznie gorszy. Wysłałem Przemkowi mail ale jakoś go zignorował, mail do Reefshopu nie wysyłałem bo ok 2 miesiące wcześniej zamieniono mi slimaka w dostawie a mój mail zignorowamo.

Ach czuje się taki malutki.:D:)


Aiptas mój wróg. 200l kłopotów ale miłych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety ja z um um czekam ponad 11 dni na sól i dwie świetlówki i jeszcze jakieś tam pierdoły.

Mam pytanie czy to tak trudno odpisać emaila że czegoś nie ma i czy wysyłamy resztę czy czekamy ? No chyba nie !?!

Kolejna sprawa dzisiaj odebrała Pani od zamówień i mówi nie ma sprawy zaraz aktualizuje jeżeli jest Pan przy komputerze niech Pan sprawdzi. No i siedzę sobie jak ten osioł dwie godziny i nic dzwonię znowu "O jejku zapomniałam nie mam czasu zrobie to później". Może nie zamówiłem wiele bo z przesyłką na 200 zł ale chyba coś tu jest nie tak z tym sklepem.

I niech mi nikt nie mówi że wszystko jest ok :wink

Bo zamawiałem u nich rok wcześniej i wtedy było ok łącznie z miłym traktowaniem klienta. A zresztą co mi pozostało jutro dzwonić i czekać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Na wstępie chcę zapewnić, że staramy się traktowac Klientów tak samo mile jak wcześniej(bez względu na kwotę zamówienia) - tyle że prosimy również o zrozumienie i cierpliwość.

Pewne rzeczy robione są wg określonej kolejości - jeśli są wypisywane kwity(paragony,paczki), to potem Irmina odpowiada na listy, które otrzymała, na końcu robi aktualizacje zamówień(jakie wyszły, itd). Nadajemy paczki zbiorczo na poczcie, po dniu , dwóch przychodzą do nas razem z fakturą dowody nadania - i wtedy tez są aktualizaowane zamówienia. Nie wysyłamy do Klientów listów , czy też nie dzwonimy bez potrzeby - chyba że termin realizacji zamówienia zostanie przekroczony. Zawsze jednak staramy się zrealizować zamówienie jak najszybciej. Wcześniej złożone przez Ciebie zamówienia może zostały zrealizowane szybciej - teraz ten okres jest dłuższy, jednak wynika to z faktu duże szerszej oferty oraz tego że wysyłamy 450-550 paczek miesięcznie - i wiele produktów dostępnych na magazynie jes po prostu już zajęte - przypisane do innych zamówień.

A nie możemy pisac czy tez dzwonić do każdego Klienta i mówić, że zamówienie zostanie zrealizowane 7 a nie 3 dnia - uważam, że lepiej ten czas przeznaczyć na pracę(odpisywanie na listy, paczki itd) - tym bardziej że także w przypadku Twojego zamówienia czas okreslony w regulaminie nie minął - dzis jest 7 dzień a nie 11 - z 10 dni które sobie zastrzegamy ). I jeśli uzyskałeś informację od Irminy że paczka została wysłana - to została wysłana - jesli nikt Ci tego nie powiedział, a status jest nadal w Realizacji - to paczka nie poszła jeszcze.

Także proszę o odrobinę cierpliwości - tym bardziej, że jest ona niezbedna przy takim hobby jak akwarystyka morska. :D


pozdrawiam

Przemysław Cybulski
www.Pacific-Sun.eu
Home for advanced technology

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

khmer - nie dostałem żadnego maila od Ciebie w tej sprawie. Nie mam zwyczaju ignorować listów - czasem odpowiem na nie nieco później, ale jeśli tylko je dostanę - zawsze staram się odpowiedzieć.

Jeśli coś zostało zamienione w Twoim zamówieniu - prosże o kontakt jutro do biura, sprawe wyjaśnię i zwrócimy pieniądze jeśli faktycznie ktoś się pomylił.

(mamy 2 nowych pracowników - moze to któryś z nich)

Przemek


pozdrawiam

Przemysław Cybulski
www.Pacific-Sun.eu
Home for advanced technology

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem mail napewno

Zamówienie to było: Nr zamówienia:050912-200315-2413

Zamiast :JoesJuice - środek przeciwko ukwiałom z gat. Aiptasia

dostałem :Elemi Aiptas -Tropic Marin

Mnie nie chodzi nawet o kase ale o: JoesJuice -bo to skuteczny środek

Ja Ciebie nie podejrzewam o złą wole. Pomyłka ok, ale jak kiedy Elemi Aiptas w Waszej ofercie brak??


Aiptas mój wróg. 200l kłopotów ale miłych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja kurna ?le o Um-Umie nie powiem...

Jeszcze za czas?w s?odkowodnych realizacja zam?wienia przebieg?a bez problem?w. Ostatnio te? g?adko posz?o. Kiedy? uda?o mi si? na GG zagada? o ska?e, by?o i tak, ?e w sobot? mnie przypili?o na zakupy, napisa?em maila i w ci?gu paru minut by?a odpowied?, ?ebym nie przyje?dza?, bo nie ma na stanie... Wczoraj natomiast zadzwoni?em, dwa sygna?y, i 'Halo, slucham?..".

Albo ja mam farta albo Wy pecha ;-)


Morski dinozaur w stanie spoczynku - forumowy weteran :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam też nie mogę narzekać...zawsze się dodzwonię (kwestia za którym razem :D ) i dowiem się co potrzebuję. A Oni są mili...nawet dla tak upierdliwego klienta jak ja :D

Pozdrawiam


Pozdrawiam Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh , powiem wam jak u nas akwarysci zrobili na forum , zeby bylo tanio , dobrze , szybko i bez nerwow :D

Otworzyli poprostu wlasny sklep i sie sami zaopatruja w towar ktory potrzebuja , a wiadomo ze caly czas czegos potrzeba do morskiego , takze przy okazji korzystaja inni , bo sklep ogolnei jest tez dla wsyzstkich dostepny , co wiecej po 2 latach to juz nie jest sklep ale jedna najwieksza platforma akwarystaczna w Swiss :D co wiecej dodam ze taki sklep wkrotce pewnie i tutaj sie pojawi , kwestia tylko czasu .

A zaczelo sie wszystko tak , ze najpierw byl pierwszy sklep o nazwie http://www.seadreams.ch tenze sklepik byl jedyny i lecial sobie ze tak powiem ......

Teraz juz nie Online Shop tylko wzieli lokal i z tego co wiem to i tak jedna wielka pipa :D no bo jakze inaczej :D

Wiec starzy , doswiadczeni akwarysci z forum ambitni stworzyli http://www.oceandreams.ch zeby sie coniektorym zbyt wiele nie wydawalo ...

I tak to wlasnie bylo i jest do dzisiejszego dnia , sklep jest super , jest w nim wsyztko nawet ramy spawaja pod baniaki itd...wszystko doslownie wszystko na zyczenie klienta ;)

W ten sposob uspokoili u nas to jeziorko (seadreams)szybciutko .


WOLNOSC SLOWA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko U Was to wszyscy nają kase przynajmniej ci którzy mają obywatelstwo. A przy morskim kasa to podstawa


Aiptas mój wróg. 200l kłopotów ale miłych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@khmer - oj tam wcale nie jest tak cudownie - mają tam przecież te okrótnie śmierdzące sery!!!

Widzisz że biedny zbychu się tam od tych serów nabawił alergii i teraz cierpi i smarka jak kleić te swoje DIY chce. :D

Przerąbane - wszystko wokoło serów się kręci. Zegarki? Takie dobre mają tylko po to żeby wiedzieć kiey te sery im tam ześmierdną. A banki? To żeby mieli gdzie tą kasiorę z tych serów trzymać i chronią je tam tak dzielnie żeby im kasa od serów zapachem nie przeszła.

Nawet ich waluta nazywa się SFR - "serowe franki".

Widzisz co tam biedny swirlej musi cierpieć za tą kasiorę? :D Nawet jak sobie polską dobrą wódkę przywiezie (lub zamówi online) to pewnie zagryzać musi serem a nie polskim cudownym ogórasem kiszonym.

Niektóre rzeczy nie są warte żadnych pieniędzy :D


550L, ATI BM 200, 2x Tunze Stream 6100, Nano Wavebox + UPS, obieg OR3500, 2x80W 2x54W T5 + 210W LED CREE, sciemniane oswietlenie, komputer Profllux II plus EX, sump 110L, filtr z Bio pellets ok 1L, chłodziarka AM500, 65kg LR, 25kg LS, pokolce , błazenki, anthiasy i inne, głównie korale LPS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SMK przekonałeś mnie zostaje!

Pozdr.


Aiptas mój wróg. 200l kłopotów ale miłych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
smk :

@khmer - oj tam wcale nie jest tak cudownie - mają tam przecież te okrótnie śmierdzące sery!!!

Widzisz że biedny zbychu się tam od tych serów nabawił alergii i teraz cierpi i smarka jak kleić te swoje DIY chce. :D

Przerąbane - wszystko wokoło serów się kręci. Zegarki? Takie dobre mają tylko po to żeby wiedzieć kiey te sery im tam ześmierdną. A banki? To żeby mieli gdzie tą kasiorę z tych serów trzymać i chronią je tam tak dzielnie żeby im kasa od serów zapachem nie przeszła.

Nawet ich waluta nazywa się SFR - "serowe franki".

Widzisz co tam biedny swirlej musi cierpieć za tą kasiorę? :D Nawet jak sobie polską dobrą wódkę przywiezie (lub zamówi online) to pewnie zagryzać musi serem a nie polskim cudownym ogórasem kiszonym.

Niektóre rzeczy nie są warte żadnych pieniędzy ;)

hehe , smk czytam kazdy twoj post i powiem Ci ze z niektorych wczesniejszych tez sie o malo nie .....ze smiechu :D

A tak wogole to sie ciesz ze Ci zamiast tego DownDrafta , to nie wyslalem kostki prawdziwego smierdzacego szwajcarskiego sera , bo musial bys chyba chalupe ze 3 dni wietrzyc :D hihi

A tak na powaznie to chyba bylo by lepiej zebym Ci tego sera wyslal :D bo mnie pewnie za tego DownDrafta bedziesz musial za.....:D jak sie okaze ze za maly :D::D:D:D:D

Pozdro..

Ps; Nic nie pekaj jak sie okaze ze lipa top sie melduj , tak jak rozmaiwalismy :D


WOLNOSC SLOWA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko ;) Nic sie nie martw na zapas o te pienidło :D


550L, ATI BM 200, 2x Tunze Stream 6100, Nano Wavebox + UPS, obieg OR3500, 2x80W 2x54W T5 + 210W LED CREE, sciemniane oswietlenie, komputer Profllux II plus EX, sump 110L, filtr z Bio pellets ok 1L, chłodziarka AM500, 65kg LR, 25kg LS, pokolce , błazenki, anthiasy i inne, głównie korale LPS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
khmer :

Tak tylko U Was to wszyscy nają kase przynajmniej ci którzy mają obywatelstwo. A przy morskim kasa to podstawa

hehe :D obywatelstwo jest , kasy nie brak ale jak widzisz nie jestem frajerem zeby jakiemus sklepikowi u nas nabic kieszen , skoro wiem jak to zrobic samemu i dobrze :D i sie wcale nie zgadzam ze pieniadze w morskim to podstawa ;) Wesole jest zycie staruszka :D i swiat mu sie smieje HA HA :D HA :D HA HA :D

Zreszta z tych akwarystow ktorych znam , ktorzy sie tym zajmuja juz po kilka ladnych lat , to zaden z nich nie chce sprezt u ze skelpu , kazdy robi wlasnorecznei swoj sprzet :D i Ty jak wytrzymasz przy akwarystyce morskiej jeszcze 10 lat , to tez nie bedziesz chcial innego sprzetu jak tylko wlasnorecznie wykonany , zrozumiesz to jeszcze zapewniam Cie :D ambicja Cie poniesie i przestaniesz byc uzalezniony od sklepow i placenia za kawalek plastiku ciezka kase :]

Tutaj przykald jednego z akwarystow , jak widzisz wszystki sprezt budowy wlasnej (Eigenbau ...Eigenbau ...itd ) , zanies mu najlepszy firmowy to go nie podlonczy do swojego baniaka :D

http://www.long-tail-of-maine.ch/aquarium/technik.html


WOLNOSC SLOWA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@smk@ ono juz jest na granicy nie wiem czy sprawdazles :D w razie czego to sprezdamy za pare roszy , kuopi sie za ta kase plexy i wysle Ci lepszy ..a zreszta patrz na to , jaki ladny HSA sie szykuje kilka sztuk w sumie bo z jednejgo gosciu u mnie zrezygnowal bo mu sie kolor niebieskiej plexy nie spodobal no to i ....... w .... tego ;)

plexa.JPG


WOLNOSC SLOWA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam na oku 2 duze pienidła AM do kupienia (jak jedno nie wyjdzie to drugi wciągne) więc może nie będziesz musiał tego DD drugiego strugać, ale jakiś kalkreaktorek to bym przytulił :D


550L, ATI BM 200, 2x Tunze Stream 6100, Nano Wavebox + UPS, obieg OR3500, 2x80W 2x54W T5 + 210W LED CREE, sciemniane oswietlenie, komputer Profllux II plus EX, sump 110L, filtr z Bio pellets ok 1L, chłodziarka AM500, 65kg LR, 25kg LS, pokolce , błazenki, anthiasy i inne, głównie korale LPS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.