Skocz do zawartości
nanorafa

DIY sterownik dwu (lub więcej) kanałowy lampy LED

Rekomendowane odpowiedzi

No się da bo u mnie sterownik już śmiga na 3 kanały, autor kodu ładnie to przygotował że można sobie dowolnie rozbudowywać menu.


731450e5ecb50e0ff9c2e1941b208841u392a365.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc zmałpuję Twój projekt- oczywiście jeśli pozwolisz. Ja z wszelkiego programowania noga jestem...

Na razie zakupiłem

Arduino

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=3424971878

Klawiatura z LCD

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=3412752628

Zegara muszę poszukać, ostatecznie kupię na EBay :-)

Edytowane przez Komarek (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arduino to fajna rzecz ale do nauki programowania.

jak masz zamiar obudować gotowe urządzenie tak żeby sensownie wyglądało?

To co musisz miec aby zbudować taki kontroler to:

atmega 328 - 15 zł

zegar (komplet elementów z baterią i kwarcem) - 10 zł

wyświetlacz - 13 zł

switche - 2 zł

gniazda - 5 zł

stabilizator i inne elementy - 5zł

najdrożej w tym momencie wychodzi płytka.

ale jak zrobić kilka (choćby 5) egzemplazy to wyjdzie mniej jak 20z/sztł

całość oceniam na 70 zł (do tego skrojona na miare obudowa za 5 zł która da gwarancję że urzadzenie będzie też porządnie wyglądało)

Dla początkującego najtrudniej oczywiście napisać soft. ale prawda jest taka ze wyśmiewany przez niektórych Bascom jest prostym językiem (w porównaniu do C) i daje możliwość szybszego osiągnięcia zamierzonego celu.

Jeśli projekt miałby być otwarty to pierwsze urządzenie powinno być wykonane w "sterej" technologii przewlekanej tak aby kazdy mógł to złożyć. Wystarczyłaby wtedy zwykła lutownica i dobra instrukcja.

Nie obejdzie się bez programatora za 15 zł :-)

Jedyny plus jaki widzę w Arduino to USB które można wykorzystać do połaczenia lampy z PC i ustawianiu wyszskich jej parametrów z aplikacji. Wtedy można sie bawić w wykresiki, fazy księzyca i inne pierdy :)

moim zdaniem ustawianie takiej ilośći parametrów bezpośrednio na kontrolerze chociaż możliwe jest jednak alekie od wygodnego.

Edytowane przez ktomek (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arduino to gotowy projekt dla ludzi z minimalną lub bliską zera wiedzą związana z elektroniką, a jednak posiadających głowę na karku. Po co się wysilać i dniami siedzieć na "elektrodzie" żeby "zaprojektować" od początku płytkę z AVR, której koszt wyjdzie grubo ponad 100zł wraz z elementami. Pomijam specjalistyczne oprogramowanie do projektowania układów. To wszystko brzmi jak wyważanie otwartych drzwi i potrafi zniechęcić. W tych samych pieniądzach jest gotowy układ łatwo programowalny, który wystarczy tylko zamówić prze internet.

Powiem więcej, zaawansowani userzy mogą sobie grzebnąć w rejestrach i pozmieniać ustawienia booloadera, wykorzystać przerwania zegarowe itp itd. Pomijam już możliwości wersji Arduino Mega za niewiele (50%) większą cenę...

Jeśli wolno mi na odrobinę złośliwości to powiedziałbym, że słowa krytyki dotyczące Arduino słychać głównie ze strony środowisk zarabiających na sterownikach opartych na kontrolerach AVR, ale to jest zjawisko całkiem naturalne :). W tym otwartym projekcie DIY zaprezentowałem bliskie profesjonalnym rozwiązania, które okazują się dostępne na prawdę dla każdego amatora za "niewielkie" pieniądze i rozumiem w związku z tym rodzące się zgrzyty....


Kostka 100x100x50cm,

Oświetlenie: 12 x 39W, ATI Sunpower

Cyrkulacja: 2 x Tunze 6095, 1x Tunze 6055

Obieg: NewJet 4500

Reaktor Ca, DIY

Sól: Tropic Marine Pro Reef, RedSea.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaką częstotliwość ma sygnał PWM? Pytam, ponieważ nie wszystkie drivery tolerują sygnał powyżej 1kHz.


8458_8701.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinno być około 500 Hz, przynajmniej tak piszą w dokumentacji Arduino, że to jest domyślna częstotliwość, jeśli nie grzebie się w bootloaderze ...

Ja mam drivery darletek a Alexander a_q_u_a_l_e_d i to działa.

Edytowane przez nanorafa (wyświetl historię edycji)

Kostka 100x100x50cm,

Oświetlenie: 12 x 39W, ATI Sunpower

Cyrkulacja: 2 x Tunze 6095, 1x Tunze 6055

Obieg: NewJet 4500

Reaktor Ca, DIY

Sól: Tropic Marine Pro Reef, RedSea.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktomku

jestem całkowicie zielony w kwestii układów itd.

Lampę zrobiłem sam,bo to taka większa latarka - a tych zrobiłem sporo.

Dla mnie projekt nanorafy to okazja do złożenia fajnego sterownika z klocków. Inaczej bym się za to nie zabierał- nie chwytam się samodzielnego robienia sterowników, driverów itd....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rj1307, te drivery które ja miałem (też darelteka) działały na dużo więcej. nawet mino zapewnień producenta, że nie powinny.

Moim zdaniem efekt jest nawet lepszy.

A co do ceny.

Jeśli myślicie ze obudowa to najmniej ważny element urządzenia. To Arduino można trzymać w pudełku po butach w kącie pokoju a i tak będzie działać.

Ja twierdzę ze fajnie jak urządzenie też wygląda. Tyle w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla czego w pudełku po butach? Właśnie zapakowałem go do czarnej, plastikowej obudowy, którą można kupić w sklepach elektronicznych do produktów DIY. Wycięta w niej jest dziura na wyświetlacz, wywiercone otworki na przyciski, z boku zamontowane gniazda na wtyczki do peryferii (lampa, listwa zasilająca). Nie wygląda dużo gorzej niż produkty Grotech czy Tunze :).

Zupełnie nie rozumiem problemu...

Edytowane przez nanorafa (wyświetl historię edycji)

Kostka 100x100x50cm,

Oświetlenie: 12 x 39W, ATI Sunpower

Cyrkulacja: 2 x Tunze 6095, 1x Tunze 6055

Obieg: NewJet 4500

Reaktor Ca, DIY

Sól: Tropic Marine Pro Reef, RedSea.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podrzuć zdjęcie sprzętu w obudowie - sam jestem ciekaw a i speptycy może przestaną marudzić.... :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nanorafa, przede wszystkim Twój j pomysł z Arduino naprawdę wydał mi się na początku świetny. I dalej twierdze ze jeśli dla kogoś nie ma znaczenia obudowa to nie ma o czym dyskutować. Zrobiłeś kawał dobrej roboty i to się liczy.

Pudełko po butach to tylko hasło, do głowy by mi nie przyszło ze ktoś rzeczywiście tak to rozwiąże (choć serwery w akademiku w pudełkach się mieściły :-) )

Ja rozwiązałem to tak:

post-17994-0-49389700-1375703878_thumb.jpg

Dodam tylko ze obudowa kosztuje jakieś 7 zl i daje się ciąć nożem do tapet.

Być może jeszcze lepszym rozwiązaniem byłoby wyprodukowanie płytki pod wyświetlacz, zegar i przyciski. Wtedy nadal można by użyć Arduino z jego wszelkimi zaletami...

Edytowane przez ktomek (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ktomek to co wrzuciłeś nie różni się zasadniczo od shielda LCD Arduino bo też jest standardowy wyświetlacz 1602 pod który trzeba wyciąć otwór więc nie wiem w czym upatrujesz tą przewagę jeśli chodzi o łatwość montażu?

Dla shielda trzeba jeszcze w odpowiednim miejscu wywiercić otworki na przyciski.

Ja shielda montuję na przodzie lampy bo prócz sterowania LEDami to mam jeszcze pomiar temp wody, i sterowanie gniazdkami (dodatkowe T5, odpieniacz, wentylatory, falowniki) itd. Dla łatwiejszego montażu dla shielda jakiego nanorafa, komarek i ja mamy przerzuciłem rezystor kontrastu na drugą stronę płytki (raz ustawiony nie jest już potrzebny i nie potrzeba do niego dostępu na froncie) i przelutowałem też przyciski na wyższe żeby bardziej wystawały i wtedy ładniej i precyzyjniej się z nich korzysta niż np stosując nakładki (http://allegro.pl/przycisk-okragly-do-tact-switch-10-9mm-2-sztuki-i3363288520.html) dla których swiche są trochę za blisko siebie zamontowane. Ja użyłem chyba coś w ten deseń http://allegro.pl/mikro-przycisk-tact-switch-6x6mm-h-8-0mm-2szt-i3428497017.html?source=mlt

A tu macie filmik jak się odlutowywuje takie elementy domowymi sposobami

Mi udało się trochę przysmażyć plastiki od goldpinów ale wszystko działa jak należy tylko się krawędź z jednej strony trochę zaokrągliła :p grunt to cierpliwość i się nie spieszyć :fish:


731450e5ecb50e0ff9c2e1941b208841u392a365.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyszły w końcu wszystkie części.

Teraz proszę Szanowne grono o instrukcję ( najlepiej graficzną) jak to wszystko połączyć.

Sterownik ma mieć trzy ( 3) kanały PWM oraz dodatkowo chciałbym zrobić 4 wyjścia sterowane- mam taki moduł do Arduino.

Na początek - co gdzie i jak pispinać ?

Komarek z Xperia S

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już odpaliłem lampę jeszcze najważniejsze czyli obudowa i chyba trochę zdjęć podrzucę póki wszystkie bebechy są na zewnątrz.


731450e5ecb50e0ff9c2e1941b208841u392a365.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zre z Czezarym jaki terytorial krok po kroku jak to wszystko zoy欰odczy欺aprogramowa栢y dziaao.

Proba lamera,wiem :-S

Ale bardzo uatwio by to zrobienie sterownika wielu takim jak ja.

I na razie si꠵dao - z pracymoc Aleksandra i Cezarego uruchomiem Arduino. Zrobiem te 3ci kana.

Nawet taki laik jak ja,da rad꠴o zrobi殊Dzi zabieram siꠤo czenia komputera z lamp. Przy odrobinie szcz궣ia, jutro bꤺie ju zachonad moj szklank.....:rolleyes:

Komarek z Xperia S

Edytowane przez Komarek (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem zabawę z Arduino. Będzie w szafce więc nie dłubałem na milimetry.

Na razie sprawdziłem tylko jeden, trzeci kanał - działa :rolleyes:

Jutro/właściwie dziś po południu - podłącze resztę - brak oporników do driverów.

Najwięcej problemów w obudowie było z niskimi switchami - ale Lego syna rozwiązało problem. Są nawet kolorowe klawisza :rolleyes:

Niezdecydowanych zachęcam do dłubabia - jest to prostsze niż myślałem post-16975-1379636295,19_thumb.jpg

Pozdrawiam

Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale numer :). Podobi mi się.

A jeszcze chciałbym dodać, że będzie z tego dozownik :).... już niebawem


Kostka 100x100x50cm,

Oświetlenie: 12 x 39W, ATI Sunpower

Cyrkulacja: 2 x Tunze 6095, 1x Tunze 6055

Obieg: NewJet 4500

Reaktor Ca, DIY

Sól: Tropic Marine Pro Reef, RedSea.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 20.09.2013 o 06:30, nanorafa napisał:

A jeszcze chciałbym dodać, że będzie z tego dozownik :).... już niebawem

:secret::thumbup::thumbsup::clap:

W Arduino jest MOC :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lampa uruchomiona.

Samo programowanie,skadanie Arduino to male piwo - fakt, miałem małe problemy,bo mój klon ma sabe ścieżki i podczas lutowania do kanau nr3 wypadła sobie, ale znalazłem odpowiednią stopkę w; podstawce procka i gra muzyka.. :rolleyes:

Troszkę zajmuje zrobienie obudowy., ale nie ma problemu - klocki lego, kropelka,klej na ciepo i da radę.

Problem miałem z podłączeniem PWM do tych przetwornic

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=3506279794

Nie działao i koniec. Wszystko podłączone jak na schemacie i nic. A drivery działay z powodzeniem na potencjometrach więc wzrastała frustracja. Nie będę opisywał jakie pierdoły gadał gość z działu technicznego - na końcu, po wykonaniu wszelkich zaleconych zmian,połączeń,dodaniu kondensatorów naWE zasilania itd - stwierdzi że soft lub Arduino jest do d*py. W każdym razie spędziłem nad tym cały wczorajszy dzień i zerwaem kawa nocy :( w końci, o 1 szej w nocy, przypadkiem doszedłem do rozwizania problemu - schemat zawiera błąd . Podczenie jest proste jak drut. Szkoda dnia....

Ale teraz lampka już w koronie,przełsza testy pozytywnie. Jak świeci? Tak jak przedtem Fajnie.Jednak teraz ma precyzyjne ustawienie mocy i kilka bajerów jak sklepowe lampy za niemałą kasę Fotki z pracy wstawię jutro.

Tak to wygąlda po zzłożeniu, docelowo będzie z boku lampy ( mocowane tak by nie byo widać w koronie)

Wszystkich niezdecydowanych zachęcam do działania - projekt fajny,prosty do wykonania,ma spore mozliwoci rozwoju.

Nawet taki laik jak ja dał radę więc do dzieła Panowie i Panie :rolleyes:

Czy się opłaca robić lampkę DIY?

Zależy jak na to spojrzeć.

Można kupić używane w tej samej cenie. Po zliczeniu wszystkich kosztów byłby używany PS. Nad standardowy zbiornik jak ulał.

Jednak moja w przyszłości posłuży jako baza do lampy nad nowe akwarium, a do delty trzeba ju pokombinować że światem,prostokąty pozostawiają niedoświetlone miejsca.

Myślę więc że warto było ,teraz wiem co zrobić inaczej a co się sprawdza.........

Pozdrawiam

Marek

post-16975-1379748109,97_thumb.jpg

Edytowane przez Komarek (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako się rzekło parę postów wyżej, właśnie powstało oprogramowanie (wersja beta) do dozownika ballinga.

Kolega z forum składa i testuje właśnie to urządzenie. Niebawem wrzucę kod tegoż dozownika + jakieś schematy.

Najważniejszą informacją w tym jest oczywiście to że cena budowy zamknie się dla majsterkowiczów, jak sądzę, w 200zł :) + jeden lub dwa wieczory dłubaniny :).


Kostka 100x100x50cm,

Oświetlenie: 12 x 39W, ATI Sunpower

Cyrkulacja: 2 x Tunze 6095, 1x Tunze 6055

Obieg: NewJet 4500

Reaktor Ca, DIY

Sól: Tropic Marine Pro Reef, RedSea.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super,czekam niecierpliwie

Pozdrawiam mobilnie

Marek

@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez sobie ulepiłem dziś taki kontroler dla lampki do szczepkarium które mam w planach odpalić :) . Dzisiaj testy na sucho, jutro postaram się podpiąć pod drivery.

dzięki za wstawkę.

ps. dozownik na arduino śmiga super. mam teraz juz dwie zabawki twojego autorstwa. a co będzie dalej???

edytowany z racji ze nikt nic nie napisał

wiec jest juz jutro :) pospinałem wszystko do kupy, i cos nie lata tak jak powino ale działa odwrotnie. zamiast sie rozjasniac to mi sciemnia, a zamiast sciemniac rozjaśnia.....

mam drivery buckpuck 3021, (http://www.luxdrive.com/content/3021-BuckPuck.pdf)

teraz pytanie czy cos zle pospinałem, czy moze moj driver sterowany jest na inaczej i trzeba cos pozmieniac w kodzie?

Edytowane przez zachu (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem, zestaw wg tematu podmieniając piny z lcd na 12, 13, 2, 4, 7, 8 i zestaw świeci ok 80% białe i niebieskie i delikatnie pulsuje w rytm odliczania czasu w arduino, a teoretycznie powinien wg lcd biały być off a niebieski na 10%. Drivery te popularne dareltek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

połączyłeś masy arduino i driverów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.