Skocz do zawartości
Komarek

Jak sprawdzić ASB przed zakupem samochodu

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Flasher. Tak właśnie zbadamy :rolleyes:

Jeśli jest ok to z olejem się zobaczy. Zadzwonię dziś do Chorzowa,dowiem się na serwisie ASB co to za automat

Wiem że japoński... Nie Multitronik i DSB. Z tego co wyczytałem wychodzi że to Jatco. To samo co w Nissanie,Mitsubishi i kilku innych.

Proszę też Szanownego Grona od powstrzymania się od wpisów typu - drogi w utrzymaniu,niewygodny,Francuz itd.

Temat jest prośba o poradę u osób które mają taką skrzynię i mogą mnie naprowadzić co i jak.

Żeby nie było - swoje o ASB poczytałem. Teorię znam. Pytam więc o praktykę....

Jestem więc bardzo wdzięczny praktykom za podzielenie się swoimi doświadczeniami :D

Pozdrawiam mobilnie

Marek

@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojtek,

"fajne problemy z ruszaniem :) szczególnie jak autko ma za dużą moc i momencik obrotowy :D"

To chyba jakis przesad. Jezdze duzej mocy automatem z silnym momentem obrotowym i zaden manual nawet nie ma szans w ruszaniu na sliskiej nawierzchni (na suchej tez nie). Po to wlasnie jest "technika". Wszystko zalezy od rozkladu sil na poszczegolne osie i kola.

Natomiast jezdzenie manualnym BMW w zimie to koszmar. Maluchem mozna szybciej odjechac. :queen:

Edytowane przez Stani (wyświetl historię edycji)

120x75x47 wys. 400 l, sump 100 l. 432 W T5 + 2 x 24 LED blau, BK 200, cyrk 17500 l/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stani to jest piikus :) zeszlej zimy sasiad dwie godziny zakladal lancuchy do swojej bmw i finalnie pojechal autobusem. poplakalem sie gdy wyszedlem z domu i zobaczylem ze zalozyl lancuchy na przednie kola :D

ale co fakt to fakt. po latach moge powiedziec ze jedyna przewaga manuala to mozliwosc "hamowania biegami". cala reszta plusow zdecydowanie dla automatu. tym bardziej wlasnie zima rewelka. tryb "winter" i koniec.


Nadchodzi nowe... :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sory za off ale łańcuchy w tylnonapędówkach powinno się zakładać na 4 koła a nie tylko na tył.

Tył daje napęd ale to zawsze przód odpowiada za sterowność. Jeśli chcesz tylko wyjechać z np. zaspy to spoko zabezpieczasz tył i wyjeżdżasz i ściągasz. Ale jak chcesz jechać dalej to zabezpieczasz wszystkie koła.

Pozdr


START 12.12.2013 - 180L z panelem 70x70x45, odpieniacz DIY a'la midi flotor ale.... na igle AB 2000/1 :), ATI Sunpower 6x24T5 + 9W LED china blue, betonowa skała DIY, AllInOne w reaktorze DIY, baniakiem kręci jebao WP-25 i koralia 2800.

http://nano-reef.pl/...0l-betonowisko/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i autko sprawdzone

Skrzynia chodzi płynnie,bez szarpnieć i zwłoki.

Ogólny stan techniczny wzorowy.

Buda wzorowa.

Niestety, zauważyłem olej w zbiorniku wyrównawczym plynu... Wsadzilem palca - olej niestety. Głowica? Przy przebiegu 103tyś?

A tak miało być pięknie.....

Pozdrawiam mobilnie

Marek

@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod głowicą lub chłodnica oleju - jeśli jest, nie znam francuzów. Po wpisaniu w gogle "scenic chłodnica oleju" i wybraniu grafiki są chłodnice dla scenic II:

http://tablica.pl/oferta/renault-scenic-ii-chlodnica-oleju-CID5-ID1jwXP.html


akwarium: 140x60x60 OW (500l)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Uszczelkę gość wymieni razem z planowaniem głowicy. To mi obiecał. Jest też możliwość wycieku przez obudowę termostatu - też to zrobi

Bardziej mnie nurtuje pytania - jak chłodzony jest olej w tej ASB? Czy chłodnica jest osobno czy w głównej. Jeśli osobno - no problem. Jeśli w głównej - możliwe że korozja i wtedy mógł się dostać płyn do ASB. A to spoore wydatki.

Marku/ Inmarze jak jest u Ciebie? Jaki masz silnik?

Pozdrawiam mobilnie

Marek

@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam benzynę V6 3litry.Dziś odebrałem samochód,ale jednak wymiana oleju nie została dokonana.Mój mechanik tego nie zrobił bo stan oleju i poziom według niego jest bardzo dobry.Inną rzeczą było to,że nie namierzył oleju,jaki tam powinien być wlany a nie chciał narobić krzywdy więc odłożyliśmy to na później.W sumie ma rację bo skrzynia pracuje idealnie to po co mieszać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twoje :o

I mnie Mad.gif' alt=':Mad:'> ...

Pozdrawiam mobilnie

Marek

@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Uszczelkę gość wymieni razem z planowaniem głowicy. To mi obiecał. Jest też możliwość wycieku przez obudowę termostatu - też to zrobi

Bardziej mnie nurtuje pytania - jak chłodzony jest olej w tej ASB? Czy chłodnica jest osobno czy w głównej. Jeśli osobno - no problem. Jeśli w głównej - możliwe że korozja i wtedy mógł się dostać płyn do ASB. A to spoore wydatki.

Marku/ Inmarze jak jest u Ciebie? Jaki masz silnik?

Pozdrawiam mobilnie

Marek

@

Najczęściej chłodnica oleju ASB jest wmontowana w bok chłodnicy głównej.

Co do ruszania na śliskim może i racja że automatem trudniej dobrać moment ale akurat w moim przypadku auto jest pędzone na cztery koła więc się nie martwię :)

Co do hamowania silnikiem... chyba tylko ludzie którzy nigdy nie mieli automatu nie wiedzą że tam też można zrzucić bieg na niższy... niestety w naszej polskiej rzeczywistości często muszę w zimie korzystać z tej funkcji zresztą bardziej użytecznej niż w manualu ponieważ nie muszę przy tym nawet dotykać jakiegokolwiek pedału :)

Edytowane przez Flasher (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tego się obawiam..... Czy jest możliwe by poszło z ASB do płynu i w drugą stronę?

Pozdrawiam mobilnie

Marek

@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej wątpię.... chyba że auto jeździło na wodzie zamiast płynu chłodniczego. ATF - olej do skrzyni jest bardzo zbliżony lub identyczny do tego od wspomagania i ma specyficzny zapach inny od oleju silnikowego więc możesz sobie porównać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tego się obawiam..... Czy jest możliwe by poszło z ASB do płynu i w drugą stronę?

Pozdrawiam mobilnie

Marek

@

To nie jest możliwe.


akwarium: 140x60x60 OW (500l)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest źle. Więc to uszczelka pod głowicą. Gość to zrobi w cenie.

Bałem się, że może coś z chłodzeniem skrzyni. Bo fajnie chodziła - równo i szybko. Na sekwencyjnym też.

Ogólnie autko zajefajne..

Edytowane przez Komarek (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej to może być również chłodniczka oleju silnikowego.... :)

Ta chłodnica to przestrzenie oddzielone płytami w których na przemian są olej silnikowy i płyn chłodniczy. Coś jak wymiennik płytowy w piecu gazowym CO.


akwarium: 140x60x60 OW (500l)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka chłodniczka w benzynie 136KM? Myślałem że to do diesla...

Pozdrawiam mobilnie

Marek

@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak benzyna to może nie :)


akwarium: 140x60x60 OW (500l)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Olej jest świeży.

Zobaczymy. Jak gość zrobi uszczelkę ma dać znać. Pojadę z mechanikiem i zobaczymy.

Na testerze spaliny miał ideał. Norma do 0,5 - miał 0,0

Temperatura też normalna. Nie grzał się.

Miała go kobieta 52 rocznik, zresztą w środku na guzikach są " pazurki" pozostawione :o

Zobaczymy. Z tych wszystkich które dotychczas oglądałem - ten jest w najlepszej formie. Ma 103 tys. Przebiegu.

Udokumentowane do 04.2012 ma 85tyś....

Pozdrawiam mobilnie

Marek

@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marku jak pewnie wiesz (a może nie wdepnęliśmy na ten temat) naprawiam elektronikę samochodową.

Najczęstsze usterki Scenica II to padający licznik, najczęściej jesienią albo wiosną... chodzi o różnice temperatur i wilgoć z tym związaną.

Następnie karty... dbaj o nie i staraj się nie zginać bo są delikatne no i czytnik karty... jak przestanie sam kręcić rozrusznikiem tylko trzeba będzie trzymać przycisk to wyłamał się plastik :)

Na razie tyle z podstawowych usterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę,że każdy samochód ma swoje słabe punkty i nie ma się czym przejmować,kupiło by się inny model to też były by problemy.Ja zazwyczaj kupuję samochody sercem.Do laguny,czyli królowej lawet przymierzałem się od trzech samochodów wcześniej,ale słuchałem rad i sobie odpuszczałem,aż w końcu kupiłem prawie trzy lata temu i jestem do dziś wniebowzięty a problemów z naprawą mam mniej niż z poprzednimi.Żonka śmiga od 5 lat scenikiem i ten to dopiero ogląda warsztat przy wymianie oleju tylko.

Komarek,zrobisz co trzeba i będziesz miał czym śmigać na zloty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzadko trafia się w PL 8 letnie,zadbane auto. To takie jest. Auto było świeżo po sprowadzeniu. Jeszcze nie odpicowane na handel. Gdyby wiedzieli o tej uszczelce,mógłby to zataić i kupiłbym bym go z wadą. Ale wyszło i powiedział,że zrobi to i planowanie głowicy.

Jeśli gość zrobi i się odezwie - znajomy mechanik pojedzie za mną to zweryfikować - to go biorę. Autko ma oryginalne amortyzatory,tłumiki,hamulce,zawieszenie. Wszystko w super stanie na przegla.dzie :rolleyes:

Pozdrawiam mobilnie

Marek

@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie pisałem żeby nie kupować tylko o co dbać i na co zwracać uwagę żeby "fachowcy" nie wyłudzali kasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie pisałem żeby nie kupować tylko o co dbać i na co zwracać uwagę żeby "fachowcy" nie wyłudzali kasy.

Spoko,raczej odczytaliśmy intencje.Ja napisałem ogólnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki WSZYSTKIM za pomoc. :o

Pozdrawiam mobilnie

Marek

@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.