Komarek Zgłoś Napisano 31 Października 2013 Dzięki Flasher. Tak właśnie zbadamy Jeśli jest ok to z olejem się zobaczy. Zadzwonię dziś do Chorzowa,dowiem się na serwisie ASB co to za automat Wiem że japoński... Nie Multitronik i DSB. Z tego co wyczytałem wychodzi że to Jatco. To samo co w Nissanie,Mitsubishi i kilku innych. Proszę też Szanownego Grona od powstrzymania się od wpisów typu - drogi w utrzymaniu,niewygodny,Francuz itd. Temat jest prośba o poradę u osób które mają taką skrzynię i mogą mnie naprowadzić co i jak. Żeby nie było - swoje o ASB poczytałem. Teorię znam. Pytam więc o praktykę.... Jestem więc bardzo wdzięczny praktykom za podzielenie się swoimi doświadczeniami Pozdrawiam mobilnie Marek @ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stani Zgłoś Napisano 31 Października 2013 (edytowane) Wojtek, "fajne problemy z ruszaniem szczególnie jak autko ma za dużą moc i momencik obrotowy " To chyba jakis przesad. Jezdze duzej mocy automatem z silnym momentem obrotowym i zaden manual nawet nie ma szans w ruszaniu na sliskiej nawierzchni (na suchej tez nie). Po to wlasnie jest "technika". Wszystko zalezy od rozkladu sil na poszczegolne osie i kola. Natomiast jezdzenie manualnym BMW w zimie to koszmar. Maluchem mozna szybciej odjechac. Edytowane 31 Października 2013 przez Stani (wyświetl historię edycji) 120x75x47 wys. 400 l, sump 100 l. 432 W T5 + 2 x 24 LED blau, BK 200, cyrk 17500 l/h. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chodi Zgłoś Napisano 31 Października 2013 stani to jest piikus zeszlej zimy sasiad dwie godziny zakladal lancuchy do swojej bmw i finalnie pojechal autobusem. poplakalem sie gdy wyszedlem z domu i zobaczylem ze zalozyl lancuchy na przednie kola ale co fakt to fakt. po latach moge powiedziec ze jedyna przewaga manuala to mozliwosc "hamowania biegami". cala reszta plusow zdecydowanie dla automatu. tym bardziej wlasnie zima rewelka. tryb "winter" i koniec. Nadchodzi nowe... :lol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
W32darWin Zgłoś Napisano 31 Października 2013 Sory za off ale łańcuchy w tylnonapędówkach powinno się zakładać na 4 koła a nie tylko na tył. Tył daje napęd ale to zawsze przód odpowiada za sterowność. Jeśli chcesz tylko wyjechać z np. zaspy to spoko zabezpieczasz tył i wyjeżdżasz i ściągasz. Ale jak chcesz jechać dalej to zabezpieczasz wszystkie koła. Pozdr START 12.12.2013 - 180L z panelem 70x70x45, odpieniacz DIY a'la midi flotor ale.... na igle AB 2000/1 , ATI Sunpower 6x24T5 + 9W LED china blue, betonowa skała DIY, AllInOne w reaktorze DIY, baniakiem kręci jebao WP-25 i koralia 2800. http://nano-reef.pl/...0l-betonowisko/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Komarek Zgłoś Napisano 31 Października 2013 No i autko sprawdzone Skrzynia chodzi płynnie,bez szarpnieć i zwłoki. Ogólny stan techniczny wzorowy. Buda wzorowa. Niestety, zauważyłem olej w zbiorniku wyrównawczym plynu... Wsadzilem palca - olej niestety. Głowica? Przy przebiegu 103tyś? A tak miało być pięknie..... Pozdrawiam mobilnie Marek @ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcio Zgłoś Napisano 31 Października 2013 Uszczelka pod głowicą lub chłodnica oleju - jeśli jest, nie znam francuzów. Po wpisaniu w gogle "scenic chłodnica oleju" i wybraniu grafiki są chłodnice dla scenic II: http://tablica.pl/oferta/renault-scenic-ii-chlodnica-oleju-CID5-ID1jwXP.html akwarium: 140x60x60 OW (500l) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Komarek Zgłoś Napisano 31 Października 2013 Hmmm. Uszczelkę gość wymieni razem z planowaniem głowicy. To mi obiecał. Jest też możliwość wycieku przez obudowę termostatu - też to zrobi Bardziej mnie nurtuje pytania - jak chłodzony jest olej w tej ASB? Czy chłodnica jest osobno czy w głównej. Jeśli osobno - no problem. Jeśli w głównej - możliwe że korozja i wtedy mógł się dostać płyn do ASB. A to spoore wydatki. Marku/ Inmarze jak jest u Ciebie? Jaki masz silnik? Pozdrawiam mobilnie Marek @ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
inmar Zgłoś Napisano 31 Października 2013 Ja mam benzynę V6 3litry.Dziś odebrałem samochód,ale jednak wymiana oleju nie została dokonana.Mój mechanik tego nie zrobił bo stan oleju i poziom według niego jest bardzo dobry.Inną rzeczą było to,że nie namierzył oleju,jaki tam powinien być wlany a nie chciał narobić krzywdy więc odłożyliśmy to na później.W sumie ma rację bo skrzynia pracuje idealnie to po co mieszać. http://nano-reef.pl/...__1#entry380116 było http://nano-reef.pl/...__1#entry214523 było http://nano-reef.pl/...rojekt-nano-30/ było http://www.sma.org.p...tawiam+zbiornik było Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Komarek Zgłoś Napisano 31 Października 2013 Twoje I mnie .gif' alt='::'> ... Pozdrawiam mobilnie Marek @ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Flasher Zgłoś Napisano 31 Października 2013 (edytowane) Hmmm. Uszczelkę gość wymieni razem z planowaniem głowicy. To mi obiecał. Jest też możliwość wycieku przez obudowę termostatu - też to zrobi Bardziej mnie nurtuje pytania - jak chłodzony jest olej w tej ASB? Czy chłodnica jest osobno czy w głównej. Jeśli osobno - no problem. Jeśli w głównej - możliwe że korozja i wtedy mógł się dostać płyn do ASB. A to spoore wydatki. Marku/ Inmarze jak jest u Ciebie? Jaki masz silnik? Pozdrawiam mobilnie Marek @ Najczęściej chłodnica oleju ASB jest wmontowana w bok chłodnicy głównej. Co do ruszania na śliskim może i racja że automatem trudniej dobrać moment ale akurat w moim przypadku auto jest pędzone na cztery koła więc się nie martwię Co do hamowania silnikiem... chyba tylko ludzie którzy nigdy nie mieli automatu nie wiedzą że tam też można zrzucić bieg na niższy... niestety w naszej polskiej rzeczywistości często muszę w zimie korzystać z tej funkcji zresztą bardziej użytecznej niż w manualu ponieważ nie muszę przy tym nawet dotykać jakiegokolwiek pedału Edytowane 31 Października 2013 przez Flasher (wyświetl historię edycji) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Komarek Zgłoś Napisano 31 Października 2013 I tego się obawiam..... Czy jest możliwe by poszło z ASB do płynu i w drugą stronę? Pozdrawiam mobilnie Marek @ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Flasher Zgłoś Napisano 31 Października 2013 Raczej wątpię.... chyba że auto jeździło na wodzie zamiast płynu chłodniczego. ATF - olej do skrzyni jest bardzo zbliżony lub identyczny do tego od wspomagania i ma specyficzny zapach inny od oleju silnikowego więc możesz sobie porównać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekkuku Zgłoś Napisano 31 Października 2013 nie lepiej poszukać innego egzemplarza? 360l Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcio Zgłoś Napisano 31 Października 2013 I tego się obawiam..... Czy jest możliwe by poszło z ASB do płynu i w drugą stronę? Pozdrawiam mobilnie Marek @ To nie jest możliwe. akwarium: 140x60x60 OW (500l) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Komarek Zgłoś Napisano 31 Października 2013 (edytowane) To nie jest źle. Więc to uszczelka pod głowicą. Gość to zrobi w cenie. Bałem się, że może coś z chłodzeniem skrzyni. Bo fajnie chodziła - równo i szybko. Na sekwencyjnym też. Ogólnie autko zajefajne.. Edytowane 31 Października 2013 przez Komarek (wyświetl historię edycji) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcio Zgłoś Napisano 31 Października 2013 Jak pisałem wcześniej to może być również chłodniczka oleju silnikowego.... Ta chłodnica to przestrzenie oddzielone płytami w których na przemian są olej silnikowy i płyn chłodniczy. Coś jak wymiennik płytowy w piecu gazowym CO. akwarium: 140x60x60 OW (500l) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Komarek Zgłoś Napisano 31 Października 2013 Taka chłodniczka w benzynie 136KM? Myślałem że to do diesla... Pozdrawiam mobilnie Marek @ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcio Zgłoś Napisano 31 Października 2013 A jak benzyna to może nie akwarium: 140x60x60 OW (500l) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Komarek Zgłoś Napisano 31 Października 2013 Hmm. Olej jest świeży. Zobaczymy. Jak gość zrobi uszczelkę ma dać znać. Pojadę z mechanikiem i zobaczymy. Na testerze spaliny miał ideał. Norma do 0,5 - miał 0,0 Temperatura też normalna. Nie grzał się. Miała go kobieta 52 rocznik, zresztą w środku na guzikach są " pazurki" pozostawione Zobaczymy. Z tych wszystkich które dotychczas oglądałem - ten jest w najlepszej formie. Ma 103 tys. Przebiegu. Udokumentowane do 04.2012 ma 85tyś.... Pozdrawiam mobilnie Marek @ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Flasher Zgłoś Napisano 1 Listopada 2013 Marku jak pewnie wiesz (a może nie wdepnęliśmy na ten temat) naprawiam elektronikę samochodową. Najczęstsze usterki Scenica II to padający licznik, najczęściej jesienią albo wiosną... chodzi o różnice temperatur i wilgoć z tym związaną. Następnie karty... dbaj o nie i staraj się nie zginać bo są delikatne no i czytnik karty... jak przestanie sam kręcić rozrusznikiem tylko trzeba będzie trzymać przycisk to wyłamał się plastik Na razie tyle z podstawowych usterek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
inmar Zgłoś Napisano 1 Listopada 2013 Ja myślę,że każdy samochód ma swoje słabe punkty i nie ma się czym przejmować,kupiło by się inny model to też były by problemy.Ja zazwyczaj kupuję samochody sercem.Do laguny,czyli królowej lawet przymierzałem się od trzech samochodów wcześniej,ale słuchałem rad i sobie odpuszczałem,aż w końcu kupiłem prawie trzy lata temu i jestem do dziś wniebowzięty a problemów z naprawą mam mniej niż z poprzednimi.Żonka śmiga od 5 lat scenikiem i ten to dopiero ogląda warsztat przy wymianie oleju tylko. Komarek,zrobisz co trzeba i będziesz miał czym śmigać na zloty. http://nano-reef.pl/...__1#entry380116 było http://nano-reef.pl/...__1#entry214523 było http://nano-reef.pl/...rojekt-nano-30/ było http://www.sma.org.p...tawiam+zbiornik było Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Komarek Zgłoś Napisano 1 Listopada 2013 Rzadko trafia się w PL 8 letnie,zadbane auto. To takie jest. Auto było świeżo po sprowadzeniu. Jeszcze nie odpicowane na handel. Gdyby wiedzieli o tej uszczelce,mógłby to zataić i kupiłbym bym go z wadą. Ale wyszło i powiedział,że zrobi to i planowanie głowicy. Jeśli gość zrobi i się odezwie - znajomy mechanik pojedzie za mną to zweryfikować - to go biorę. Autko ma oryginalne amortyzatory,tłumiki,hamulce,zawieszenie. Wszystko w super stanie na przegla.dzie Pozdrawiam mobilnie Marek @ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Flasher Zgłoś Napisano 1 Listopada 2013 Ja nie pisałem żeby nie kupować tylko o co dbać i na co zwracać uwagę żeby "fachowcy" nie wyłudzali kasy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
inmar Zgłoś Napisano 1 Listopada 2013 Ja nie pisałem żeby nie kupować tylko o co dbać i na co zwracać uwagę żeby "fachowcy" nie wyłudzali kasy. Spoko,raczej odczytaliśmy intencje.Ja napisałem ogólnie. http://nano-reef.pl/...__1#entry380116 było http://nano-reef.pl/...__1#entry214523 było http://nano-reef.pl/...rojekt-nano-30/ było http://www.sma.org.p...tawiam+zbiornik było Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Komarek Zgłoś Napisano 1 Listopada 2013 Dzięki WSZYSTKIM za pomoc. Pozdrawiam mobilnie Marek @ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach