Skocz do zawartości
Bogushia

Giblartar . . .

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was, jak juz wiecie przeprowadzam sie za granicę i musze sie pozbyć moich rybek.

Przeprowadzam sie do Hiszpanii ( okolice Malagi) i tam także bym chciała mieć ryby . . . Zastanawiam sie nad morskim akwarium . . . Wiem ze tam pływa ( szczególnie w portach ) duzo ryb . . . Czy jesli złowie kilka to moge je wziąść do akwa ?? Czy moge wziąćś z morza śródziemnego piasek na dno mojego akwa. ( chce miec akwa około

300l)

Czy takie wystarczy . . . .

Moze ktoś z was ma ryby z morza śródziemnego . . . co ??

Jestem całkowicie początkująca w akwarystyce morskiej ( bo w słodkowodnej siedze juz 12 lat :) < chwalipięta> haha)

chciała bym tam umieścic:

-kardynałki ( Apogon imberbis)

-ostrosze ( trachinus araneus )

-Piotrosze

-kabryle ( serranus kebrilla)

-Sarpie

-Amaryle

- Scorpeny ( pospolitą i najeż)

oraz

Liliowce ( antedon mediterranea)

Gorgonie

Kilka jezowców

Koral madreporowy

Na DNO CHCIAŁAM dać piasek z morza śródziemnego( przy goblartarze).

Czy morska wodę moge zrobić uzywająć soli akwarystycznej ??

chcę tak dac także jakieś skałki zeby koralowce miały gdzie sonoe rosnąć . .

Jak myślicie o tym moim pomyśle . . .

Czekam na inne propozycje . . :D


www.rasowekundelki.fora.pl 1002654tf7.jpg www.bioaqua.mojeforum.net b0643fq5.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Czekam na inne propozycje . . "

No ale do rzeczy :)

Bogushia - sa tez akwaria srodziemnomorskie i o takich bedziesz musiala poczytac. Mysle, ze te wymienione rybki zlapane w porcie mozna w takim akwa trzymac ale z akwarium z koralami i takim o jakim tu piszemy to nie ma wiele wspolnego.

Jednym z problemow moze byc przegrzewanie sie wody. Tam jest cieplej niz w Polsce i utrzymanie odpowiedniej temperatury w zbiorniku bez klimatyzacji lub chlodziarki bedzie niemozliwe.

W naszych akwariach uzywamy piasek koralowy a nie z plazy w Sopocie choc to tez "morski".