Skocz do zawartości
Areya

Lampa DIY budowana przez kobietę - wątek dla cierpliwych ;)

Rekomendowane odpowiedzi

Wiedz że biorąc arduino, wybierasz kłopoty na własne życzenie:

-soft się wiesza i resetuje

-elektronika to chińszczyzna bez żadnej kontroli jakości

Jeśli nie jesteś doświadczonym elektronikiem - programistą, będziesz miała kupę zabawy (z naciskiem na kupę).

Też się z tym nie zgodzę.

Fakt, gdy robisz coś sam to możesz mieć pretensje do siebie. Kupując gotowy produkt kupujesz sobie spokój, gwarancje wykonania.

Ja mogę od siebie powiedzieć ważne jest dobre zasilanie arduino. Np ładowarka z telefonu.

Ja Wam polecę sterowanie światłem Magu. Dlaczego? bo jest mega prostu i tani. I co ważne, jeszcze pomaga gdy ma ktoś kłopot.

Ja mam sterownik z panelem dotykowym na arduino. i już wiem że jest to kompletnie nie przydatne. co gorsza świeci w nocy i nie daje spać.

Do sterownika Magu wystarczy:

Arduino nano

3 x http://allegro.pl/pr...5682812916.html

zegar RTC

zasilanie diod

zasilanie arduino ładowarka

koszt ok 150zł.

Na upartego można podłączyć czytnik SD i zrobić sobie logger. np. raz na tydzień sprawdzać czy sterownik działa poprawnie.

Sterownik Magu - będzie Pani zadowolona.

Edytowane przez qni (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dale - wiem, że pakuję się w bagienko, ale to for fun :) Mam czas, wkrótce miesiąc w domu będę po operacji to jakieś prace mózgiem mi się przydadzą :) Kupiłam arduino włoskie, więc liczę że kontrola jakości jednak była :)

erni - dzięki za cenną uwagę. Tak właśnie myślałam, że pewnie tego typu rozwiązanie będzie najprostsze (czyli wyjęcie diód kolorowych poza główne nitki) i skoro nie tylko ja o tym myślę, to musi być sensowne :)

qni - własnie taki mam plan, choć nie sądziłam, że te przetwornice wykorzystam - raczej zgodnie z poprzednimi wątkami stawiałam na meanwell, ale skoro Pan ma i Pan zadowolony to why not.. :p

Edit: dale - T5 raczej nie zmieszczę, bo miejsce na lampy zamyka się w długości 30cm pod pokrywą. No i temperatura pracy jednak nie ta...

Edytowane przez Areya (wyświetl historię edycji)

Tak było..

Tak też było..

__________________________________________________________________________________________

AKWARIUM: Red Sea Max 250 Żywa skała ok. 8-10kg, MarcoRocks ok. 15kg, Nature's Ocean Live Sand (9kg). CYRKULACJA: Jebao RW-4 + Tunze Turbelle NanoStream 6025 + Jecod DC3000 i NJ1200 w panelu ODPIENIACZ: Stockowy RSM OŚWIETLENIE: Stuningowana pokrywa, 216W na ledach (w tym kolor) + sterownik by Morświn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A możesz podesłać zdjęcie radiatorów?

Wiesz jak, czym zasilisz LED, jak będziesz chciała je połączyć ?

W sumie od tego zależy dobór drivera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

A możesz podesłać zdjęcie radiatorów?

Wiesz jak, czym zasilisz LED, jak będziesz chciała je połączyć ?

W sumie od tego zależy dobór drivera.

toć napisane :)

(...) Ostatecznie do pokrywy idzie 10szt. Cree RB 3W, 6 szt. Cree CW 5W, 1 szt. Cree Red 3W, 1 szt, Cree Green 3W. Łącznie lampić będzie około 66W i potem zobaczę czy warto coś zmieniać, dołożyć, odjąć. Diody będą zamontowane na 3 bazach po 6 szt:(...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radiatory jeszcze u leleszka - kompletuję lampę dopiero :)

I tak ostatecznie: diody niebieskie - 2x6sztx3W, diody białe 1x6sztx5W, czerwona i zielona będą osobno, zaczynam więc od wersji dwukolorowej. Zamówiłam bazy, radiator, wentylatorki. Drivery i zasilacz jeszcze niewybrane.. ale wszystko musi zagrać z Arduino więc nieco zawęża mi to zakres opcji :)


Tak było..

Tak też było..

__________________________________________________________________________________________

AKWARIUM: Red Sea Max 250 Żywa skała ok. 8-10kg, MarcoRocks ok. 15kg, Nature's Ocean Live Sand (9kg). CYRKULACJA: Jebao RW-4 + Tunze Turbelle NanoStream 6025 + Jecod DC3000 i NJ1200 w panelu ODPIENIACZ: Stockowy RSM OŚWIETLENIE: Stuningowana pokrywa, 216W na ledach (w tym kolor) + sterownik by Morświn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy takizasilacz będzie OK do tych niteczek trzech? Z parainstrukcji budowy potrzeba zasilacza 24v i 6A więc chyba oki? Wolałabym potwierdzić zanim się wkopię :D

O silva to masz coś tańszego.. zalookam

Edytowane przez Areya (wyświetl historię edycji)

Tak było..

Tak też było..

__________________________________________________________________________________________

AKWARIUM: Red Sea Max 250 Żywa skała ok. 8-10kg, MarcoRocks ok. 15kg, Nature's Ocean Live Sand (9kg). CYRKULACJA: Jebao RW-4 + Tunze Turbelle NanoStream 6025 + Jecod DC3000 i NJ1200 w panelu ODPIENIACZ: Stockowy RSM OŚWIETLENIE: Stuningowana pokrywa, 216W na ledach (w tym kolor) + sterownik by Morświn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

będzie dobry .. tylko trochę duży i nieporęczny (właśnie takiego typu wymieniłem na "laptopowy")

i mała poprwaka do mojego - zapomniałem że robisz z cree (a one biorą więcej mA) : ten co pokazałem będzie za słaby - ale kierunek dobry :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi te do zabudowy tak bardzo nie przeszkadzają w sumie (i tak będę arduino zabudowywać więc miejsca trochę mi komputeryzacja zajmie).

Tu mam meanwell 24v 6A - może wezmę dla bezpieczeństwa taki?


Tak było..

Tak też było..

__________________________________________________________________________________________

AKWARIUM: Red Sea Max 250 Żywa skała ok. 8-10kg, MarcoRocks ok. 15kg, Nature's Ocean Live Sand (9kg). CYRKULACJA: Jebao RW-4 + Tunze Turbelle NanoStream 6025 + Jecod DC3000 i NJ1200 w panelu ODPIENIACZ: Stockowy RSM OŚWIETLENIE: Stuningowana pokrywa, 216W na ledach (w tym kolor) + sterownik by Morświn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu jest 24V 5A

http://allegro.pl/be...5461297279.html

jak się jeszcze poszuka to może będzie i więcej

Te zasilacze są bardzo słabe. Miałem w laptopie oryginała 60w HP i po 5 latach musiałem zmienić. Kupiłem właśnie te tanie zamienniki 100 - 120w i co? co miesiąc musiałem wymieniać i kupować nowy. Po 3 kupiłem droższy ale oryginalny i działa do dziś.

PS. Mean Well ma jeszcze tańszą serię NES - 150 - 24. Ostatnio na allegro widziałem go za 60zł, ale aukcja się skończyła i nigdzie więcej nie mogę go znaleźć.

Edytowane przez jerzyk (wyświetl historię edycji)

120x52x50 (20cm komin z dolewką) + 80x35x40sump, JEBAO DCT-4000, Blau VM 8000 + RW4, grzałka 200w, Deltec sc1455, 90w LED DIY + arduino wschody/zachody + 2x 39T5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

led-byt sklep w bytomiu szybka wysyłka w dwa dni, ledy i zasilacze duży wybór

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

led-byt sklep w bytomiu szybka wysyłka w dwa dni, ledy i zasilacze duży wybór

zgadza się - tylko nie maja takich jakich tu potrzeba :) - a jak już to cena kosmiczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radiatory jeszcze u leleszka - kompletuję lampę dopiero :)

I tak ostatecznie: diody niebieskie - 2x6sztx3W, diody białe 1x6sztx5W, czerwona i zielona będą osobno, zaczynam więc od wersji dwukolorowej. Zamówiłam bazy, radiator, wentylatorki. Drivery i zasilacz jeszcze niewybrane.. ale wszystko musi zagrać z Arduino więc nieco zawęża mi to zakres opcji :)

Sądzę że masz za dużo białego światła powinien być stosunek co najmniej 2 niebieskie do 1 białej. Po przeliczeniu na waty, 35W niebieskiego do 30W. Podobnie proporcję miałem i dokupiłem kolejne diody niebieskie :) Bardziej mi się podoba gdy wszystko się świeci przy niebieskiej dominacji. pamiętaj że dioda biała daje więcej lumenów niż niebieska.

Mam zwykłe chińskie diody, używam pewnie 50-60% potencjału a miękkie korale rosną.

Pytam o radiator bo od niego zależy ułożenie kabli. Pytałem o źródło prądu dla ledów, jest to dość istotne. Od napięcia jaki zastosuję zależy ilość diod w szeregu. Jak widzę wybrałaś 24v.

2x6sztx3W CREE XP-E Royal Blue 3w I=1000mA U=3,2V-3,9V

Dla 24V w jednym szeregu możesz użyć 6 diod (24V~6x3,9V), jedne szereg potrzebuje 1 A.

To oznacza że aby obsłużyć tą sekcję potrzebujesz zasilanie 24V 2A driver 2A.

1x6sztx5W Dioda CREE XT-E Cool/Neutral/Warm White 1W-5W U=2,8V - 3,1V I=1500mA

Dla 24V w jednym szeregu możesz użyć 6 diod (24V~6x3,1V), jedne szereg potrzebuje 1,5 A.

To oznacza że aby obsłużyć tą sekcję potrzebujesz zasilanie 24V 1,5A driver 1,5A.

Dla tych dwóch sekcji potrzebujesz zasilacz 24V 3,5A, każda kolejna sekcja, która nie przekracza 6 diod będzie potrzebowała kolejnego ampera dla diod 3W. Co daj w sumie zasilacz 24V 5,5A ja bym szukał 24V 6A.

a kup sobie soczewki skupiające

http://nano-reef.pl/...skupiajace-led/

Edytowane przez qni (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że masz za dużo białego światła powinien być stosunek co najmniej 2 niebieskie do 1 białej. Po przeliczeniu na waty, 35W niebieskiego do 30W. Podobnie proporcję miałem i dokupiłem kolejne diody niebieskie :) Bardziej mi się podoba gdy wszystko się świeci przy niebieskiej dominacji. pamiętaj że dioda biała daje więcej lumenów niż niebieska.

Mam zwykłe chińskie diody, używam pewnie 50-60% potencjału a miękkie korale rosną.

Pytam o radiator bo od niego zależy ułożenie kabli. Pytałem o źródło prądu dla ledów, jest to dość istotne. Od napięcia jaki zastosuję zależy ilość diod w szeregu. Jak widzę wybrałaś 24v.

2x6sztx3W CREE XP-E Royal Blue 3w I=1000mA U=3,2V-3,9V

Dla 24V w jednym szeregu możesz użyć 6 diod (24V~6x3,9V), jedne szereg potrzebuje 1 A.

To oznacza że aby obsłużyć tą sekcję potrzebujesz zasilanie 24V 2A driver 2A.

1x6sztx5W Dioda CREE XT-E Cool/Neutral/Warm White 1W-5W U=2,8V - 3,1V I=1500mA

Dla 24V w jednym szeregu możesz użyć 6 diod (24V~6x3,1V), jedne szereg potrzebuje 1,5 A.

To oznacza że aby obsłużyć tą sekcję potrzebujesz zasilanie 24V 1,5A driver 1,5A.

Dla tych dwóch sekcji potrzebujesz zasilacz 24V 3,5A, każda kolejna sekcja, która nie przekracza 6 diod będzie potrzebowała kolejnego ampera dla diod 3W. Co daj w sumie zasilacz 24V 5,5A ja bym szukał 24V 6A.

a kup sobie soczewki skupiające

http://nano-reef.pl/...skupiajace-led/

Sorki ale nigdy nie uzyskasz z 24V full efektywności diod jeśli dasz 6 w szeregu zwłaszcza 3,9V.

Driver np. darelteka -> Sprawność 85% - 95%. Sprawność przy 1,4A , 21V na wyjściu i 27V na wejściu – 93%.

Czyli z 27V masz na wyjściu 21V.

Mam zasilacz w którym mogę wyregulować napięcie 24 - 28V i przy 26V mam po 5 diod 3,6V, po podłączeniu 6 diod ich jasność spada zauważalnie.

Testowałem na 2 zasilaczach, Mean Well 150w 24V 6,3 albo 6,5A i identyczny ale marki Delta.


120x52x50 (20cm komin z dolewką) + 80x35x40sump, JEBAO DCT-4000, Blau VM 8000 + RW4, grzałka 200w, Deltec sc1455, 90w LED DIY + arduino wschody/zachody + 2x 39T5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Sorki ale nigdy nie uzyskasz z 24V full efektywności diod jeśli dasz 6 w szeregu zwłaszcza 3,9V.

Driver np. darelteka -> Sprawność 85% - 95%. Sprawność przy 1,4A , 21V na wyjściu i 27V na wejściu – 93%.

Czyli z 27V masz na wyjściu 21V.

Mam zasilacz w którym mogę wyregulować napięcie 24 - 28V i przy 26V mam po 5 diod 3,6V, po podłączeniu 6 diod ich jasność spada zauważalnie.

Testowałem na 2 zasilaczach, Mean Well 150w 24V 6,3 albo 6,5A i identyczny ale marki Delta.

przetwornica darelteka "bierze" koło 2v czyli na wyjściu masz 22v

ledy biorą średnio 3,5-3,6v czyli te 22v wystarcza

poza tym rzadko kto świeci max wszystkimi kanałami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przetwornica darelteka "bierze" koło 2v czyli na wyjściu masz 22v

ledy biorą średnio 3,5-3,6v czyli te 22v wystarcza

poza tym rzadko kto świeci max wszystkimi kanałami

Nie wiem skąd żeś wziął te 2V, skoro w moim poście od razu widać że wkleiłem opis od samego darelteca że przy 27v uzyskasz około 21v co u mnie się potwierdziło, mając 26v na zasilaczu i diod 6 * 3,6v = 21,6v nie uzyskuje w pełni jasności diody.

PS. i nie mówię tutaj tylko o ustawieniu PWM na 100%, przy 50% również jest różnica.

Zresztą nie ważne, kto będzie chciał sam sobie przetestuje, ja wolę dać 5szt w stringu i uzyskać więcej światła.

Edytowane przez jerzyk (wyświetl historię edycji)

120x52x50 (20cm komin z dolewką) + 80x35x40sump, JEBAO DCT-4000, Blau VM 8000 + RW4, grzałka 200w, Deltec sc1455, 90w LED DIY + arduino wschody/zachody + 2x 39T5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

a stąd że też mam miernik :) - u mnie pokazało 22,1v

tam jest opisana sprawność od - do

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ekhem..no to się zgubiłam.. :) jaki wziąć ten zasilacz ostatecznie? A może dwa po prostu?

Co do ilości białego światła to wiem, że dużo, ale do diód 1500mA nie wrzucę przecież RB 1000mA. Mam zapas baz więc mogę dokręcić dalszą część lampy - no i białe będą skręcone na bank. Jakoś to ogarnę.. I hope :)


Tak było..

Tak też było..

__________________________________________________________________________________________

AKWARIUM: Red Sea Max 250 Żywa skała ok. 8-10kg, MarcoRocks ok. 15kg, Nature's Ocean Live Sand (9kg). CYRKULACJA: Jebao RW-4 + Tunze Turbelle NanoStream 6025 + Jecod DC3000 i NJ1200 w panelu ODPIENIACZ: Stockowy RSM OŚWIETLENIE: Stuningowana pokrywa, 216W na ledach (w tym kolor) + sterownik by Morświn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jerzyk, Silvia racja, zapomniałem o spadku na driverach. Dobrze że zauważaliście.

Uwzględniając spadek napięcia na driverach i tak był połączył 6 diod w szeregu przy 24V.

Mi doradzono nie wykorzystywania diod w 100% bo wtedy diody się grzeją. Miałbym i mam sprzętowe ograniczenie.

"Poza tym nie ma sensu pracować na maxymalnej mocy diody. Dla RED wartość napięcia w zakresie 2,1 do 2,2 wystarczy. Podnoszenie U na diodzie do maxa jej mocy powoduje tylko większą emisję ciepła, a efekt wysłanych lumenów nieznacznie wzrośnie. Testowałem na zasilaczu laboratoryjnym. Obniżając moc diody LED przedłużysz jej żywotność i nie będziesz miał problemów z odprowadzeniem nadmiaru ciepła."

Areya, rozwiązanie Jerzyk wydaje się optymalne jeżeli chcesz wykorzystać diody w 100%.

Brdzie Pani zadowolona :)

Ja jednak rekomenduje nie wykorzystywanie ich w 100% jeżeli nie sprzętowo to programowo.

Edytowane przez qni (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak zasilacz 24v 6A, a regulacja mocy na driverach bedzie oki? :) ktos pisal o fajnych driverach z mrelektronic, ale nie maja juz aukcji na allegro - moze pamietacie model? Tak zeby bylo sterowanie arduino czy tam innym sterownikiem mozliwe..


Tak było..

Tak też było..

__________________________________________________________________________________________

AKWARIUM: Red Sea Max 250 Żywa skała ok. 8-10kg, MarcoRocks ok. 15kg, Nature's Ocean Live Sand (9kg). CYRKULACJA: Jebao RW-4 + Tunze Turbelle NanoStream 6025 + Jecod DC3000 i NJ1200 w panelu ODPIENIACZ: Stockowy RSM OŚWIETLENIE: Stuningowana pokrywa, 216W na ledach (w tym kolor) + sterownik by Morświn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opis Darelteka:

- Małe minimalne napięcie Uwe-Uwy, 0,4V przy 0,7A i 0,9V przy 1,4A. Przetwornica LDO.

Czyli spadek naięcia na przetwornicy to 0,4 -0,9 v.Napięcie które mierzyliście to napięcie ustalone przez przetwornicę aby uzyskać stały zadany prąd

-lepiej ustawić prąd na driverach nieco mniejszy od maksymalnego a regulować pwm-em.

-pomyśl o diodach UV z zakresu 405-425nm żeby dopełnić royal blue.Na aliexpres można kupić 3w diody Semileds w przystępnej cenie a znakomicie dopełniają widmo którego brakuje w royal blue - w/g ReefLedLabs są to najlepsze diody do tego celu.

Edytowane przez xtc_waw (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opis Darelteka:

- Małe minimalne napięcie Uwe-Uwy, 0,4V przy 0,7A i 0,9V przy 1,4A. Przetwornica LDO.

Czyli spadek naięcia na przetwornicy to 0,4 -0,9 v.Napięcie które mierzyliście to napięcie ustalone przez przetwornicę aby uzyskać stały zadany prąd

-lepiej ustawić prąd na driverach nieco mniejszy od maksymalnego a regulować pwm-em.

-pomyśl o diodach UV z zakresu 405-425nm żeby dopełnić royal blue.Na aliexpres można kupić 3w diody Semileds w przystępnej cenie a znakomicie dopełniają widmo którego brakuje w royal blue - w/g ReefLedLabs są to najlepsze diody do tego celu.

Jak dla mnie, cytat który wkleiłeś nie dotyczy spadku, a minimalnego napięcia wejściowego przy którym będzie działał driver...

Edytowane przez jerzyk (wyświetl historię edycji)

120x52x50 (20cm komin z dolewką) + 80x35x40sump, JEBAO DCT-4000, Blau VM 8000 + RW4, grzałka 200w, Deltec sc1455, 90w LED DIY + arduino wschody/zachody + 2x 39T5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Artur .. ale tak na rozum po co chcesz żyłować diody na maxa ? toż to ZNACZNIE skraca ich żywotność - to tak jakbyś autem cały czas wciskał gaz do dechy - w końcu przegrzejesz i silnik panie

naprawdę się nie opłaca dla kilku lumenów więcej

dioda powinna być wysterowana na +/- 90% możliwości

i na tyle są wysterowane ledy w firmowych lampach

Edytowane przez Gość (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.