Kiepski Zgłoś Napisano 15 Marca 2017 (edytowane) Dzień Dobry wszystkim, tak obserwuję to forum od dłuższego czasu ale postanowiłem napisać. oto moja mała historia: mam zbiornik od 6miesięcy nie mówię że mam wiedzę że głowa pęka ,ale też nie jestem laikiem pytanko mam takie spotkał się ktoś z takimi parametrami, od początku stosuję tą sól Caladonia Ca mam 480-500,a Mg 1650-1700 o co chodzi? pytanie tylko czy nie jest to jakoś szkodliwe za dużo,wiem że jak za mało to się uzupełnia,tu jest odwrotnie,mierzone testami Red Sea.nawet Sali też (wynik podobny) reszta parametrów ok w miarę Kh-10,No3-15,Po4 0,15,No2-0,(a stosuję wódkę do zbijania No3 i Po4 od 2tyg)ale to chyba nie ma znaczenia tu. jeśli chodzi o akwarium wszystko ładnie się pompuje za wyjątkiem może zoa nie które grymaszą,ogólnie mam 12ryb i karmie ich rano 1kostka wieczorem 1kostka(mrożonki) Będę bardzo wdzięczny za pomoc i za miłe przyjęcie mnie do groma forumowiczów.. "wszystkiego dobrego" Edytowane 15 Marca 2017 przez Kiepski (wyświetl historię edycji) Cytuj akwarium 480L sump 120L 45kg żywej skały,30kg piasku,miękkie,Lps.Sps, oświetlenie Led Zetlight Qmaven 6800-230w + 2x T5 sól ReeFlowers Caledonia,tem 26st. zasolenie 1.024, Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 15 Marca 2017 Zwycięskiego składu się nie zmienia. Przynajmniej dopóki wygrywa... o ile wiem niektórzy czasem celowo podbijają mg nawet ok 2000 żeby zwalczać glony. Twoja sól jest pewnie przystosowana bardziej do podmian. Wyższe ca i mg podbijają te pierwiastki w zbiorniku ogółem ale ich poziom nigdy nie przekroczy poziomów określonych przez producenta jako maksymalne. Jeżeli chcesz zbić te poziomy to masz 2 opcje. 1 zmiana soli na ubozszą. 2 wprowadzenie obsady która konsumuje więcej ca i mg a wtedy nawet takie poziomy będą za małe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach