W sumie jak ma się to do prawa polskiego??? Pojęcia rękojmi i gwarancji
Skoro sprzęt będący na gwarancji nie działa jak należy to masz prawo go reklamować. Udzielający gwarancji ma 14dni na ustosunkowanie się do zgłoszonej reklamacji(chyba że w umowie gwarancyjnej jest inaczej zapisane). Nie rozwiązanie sporu w tym czasie należy zgłosić do UOKiKu, oni dalej zajmują się naszą sprawą (wystarczy mail, ważne aby w nim nasze pełne dane)- miałem taki problem z cyfrowym polsatem, po 1,5miesięcznych przepychankach jeden mail do UOKiK i za 3dni dostałem maila z przeprosinami i rekompensatą od CP.
Należy przypomnieć również o pojęciu rękojmi czyli kupiony przez nas produkt musi przez 2lata działać zgodnie z swoim przeznaczeniem. W żaden sposób producent/sprzedawca nie może tego ograniczyć skrócić. Procedura jak wyżej.
Może warto zacząć w akwarystyce morskiej dochodzić swoich praw. Wtedy sklepy/serwisy trochę lepiej o NAS zadbają.