Skocz do zawartości
Qbab

Robert i ostre papryczki

Rekomendowane odpowiedzi

no i jak skomentujemy wyścig ??

Chyba tylko jednym zdaniem: BMW jest w wielkich krzakach i chyba nieprędko z nich wyjdzie.

Nie rozumiem jak można stracić 4 miejsca w pitstopie i jeszcze nie zmienić opon (bo chyba te opony były przyczyną, że Robert jechał po 1-2 sec. gorzej zaraz po pierwszym pit-stop).

No i strategia Nicka H. pokazała, że bez SC na jedno tankowanie można sobie jechać, ale na grzyby.

pozdr.


"""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure"" - Mark Twain"

160L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż można dodać, niestety.

Z Kimim się sporo pomyliłem, ale z bolidem Roberta na nieszczęście nie, przecież to auto jechało jak by miało opony inne niż wszystkie pozostałe na torze.


240 l (120 dł 50 szer 40 wys) + 56 l sump, pompa glowna PH 802, cyrkulacja 900l/h + 500 l/h + 400 l/h + 240 l/h, oswietlenie NOWE 39W aquastar (T5) + 39W 4000K (T5) (12 godzin) + 2 X 39W 5000 K (6 godzin) bez odpieniacza, grzałka 150W, ok 20 kg żywej skały

forum wspinaczkowe Brytan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alef Robertowi zmieniono opony podczas pierwszego pitstopu, ale tylko tylne :)

Robert najwiecej tracil w drugim, najbardziej kretym sektorze, mowil wrecz ze bal sie dodawac gazu na wyjsciu z tych zakretow, ogolnie to mial ochote odstawic bryke na pobocze i isc na piwo :) Nie mial w ogole przyczepnosci na tylnej osi, to jest cos czego Robert nie znosi. Pierwszy raz powiedzial po wyscigu: "Nie wiem, moze jeszcze za malo umiem... "

Na szybkich zakretach bylo w miare ok, ale w wolnych katastrofa po prostu, jechal o wiele wolniej niz Toyota i Renault, wolniej nawet niz RBR i momentami na poziomie Hondy...

Hamilton tak jak myslalem, zalatwil przednia lewa opone. Kimi momentami bardzo mocny, jesli Ferrari poprawi kwalifikacje to jeszcze powalcza o Mistrzostwo. Ale prawdziwe mistrzostwo to zrobil Massa w pierwszym zakrecie, daaaawno nie widzialem takiego startu, wprawdzie HAM mial drobniutki uslizg na wyjsciu z pierwszego zakretu (nerw mu chyba puscil jak zobaczyl czerwone auto na zewnetrznej) ale chyba i bez tego Massa by go wyprzedzil. IMHO Manewr Roku jak do tej pory, zdecydowanie. Massy nie wolno jeszcze skreslac, tu moze byc jeszcze walka do ostatniego wyscigu :D:) :)


http://pl.reeflex.net/ - polskojęzyczny leksykon akwarystyki morskiej
_____________________________________________________________________

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadziwiające było to u Roberta, że pomimo braku przyczepności na tylnej osi auto było podsterowne - to oznacza, że nie dość, że tył się ślizgał to i dodatkowo przód nie chciał skręcać. Uzyskanie takiego efektu nie jest łatwe :).

Wymiana tylnych opon to chyba był gest rozpaczy, pewnie założyli sobie jazdę na twardych przez dwa etapy ale ponieważ Robert musiał im zgłosić kłopoty to doszli do wniosku, że gorzej już nie może być i wymienili na nowe. Jak się okazało, dało się jednak gorzej :).

Tak mi teraz do głowy przyszło pytanie, czy można jechać mając z przodu inne opony niż z tyłu ? Nie wiecie jak jest to ujęte w przepisach ?


240 l (120 dł 50 szer 40 wys) + 56 l sump, pompa glowna PH 802, cyrkulacja 900l/h + 500 l/h + 400 l/h + 240 l/h, oswietlenie NOWE 39W aquastar (T5) + 39W 4000K (T5) (12 godzin) + 2 X 39W 5000 K (6 godzin) bez odpieniacza, grzałka 150W, ok 20 kg żywej skały

forum wspinaczkowe Brytan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie BMW postawiło krzyżyk na tym sezonie i tyle - pracują nad ver.2009 a ten bolid poprostu jest i ma się jakoś dotoczyć do końca sezonu - szkoda. Porównując z poprzednim sezonem i tak jest lepiej bo przynajmniej skrzynie biegów wytrzymują cały wyścig. Finansowo tez się to oplaci bo wartość kierowców maleje - nikt nie bedzie chcial wyrwać Roberta i na nowy sezon (i nowy bolid) będzie jak znalazł.

Co do nad/pod sterowności :) trudno mi sobie wyobrazić, żeby auto było nad i podsterowne w tym samym czasie - albo d*pa ucieka w bok albo przód nie chce skręcać - inaczej się nie da :) Możliwe że na takie efekty oponowe miała wpływ ta ekstremalnie dziwna temperatura - widzieliście, że co drugi bolid zapalał się w pitstopie przy tankowaniu.


"""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure"" - Mark Twain"

160L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie bolid był nadsterowny (czyli uciekał tył), a mimo to kierowcy dodatkowo w zakrętach zachowywali się (pogłębianie skrętu) jak by był podsterowny czyli tak jak by im uciekał przód . Ja tego nie rozumiem, ale tak to wyglądało.


240 l (120 dł 50 szer 40 wys) + 56 l sump, pompa glowna PH 802, cyrkulacja 900l/h + 500 l/h + 400 l/h + 240 l/h, oswietlenie NOWE 39W aquastar (T5) + 39W 4000K (T5) (12 godzin) + 2 X 39W 5000 K (6 godzin) bez odpieniacza, grzałka 150W, ok 20 kg żywej skały

forum wspinaczkowe Brytan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.