Skocz do zawartości
rpp

Kolejna lampa LED Cree - 250W

Rekomendowane odpowiedzi

nooo super, tez muszę moja tak zabudować, ale jakoś ostatnio brak weny;)

bałem się, że będzie wisiał taki koc, ale wygląda super.

nie przypomniałeś sobie jakich przekrojów użyłes?

bo chcę swoją zrobić od nowa i chętnie bym zmniejszył przekrój, ale się boje, że coś zepsuje.

jeszcze jedno, jakie są wymiary tych kawałków pleksy na boki?


Sygnatura;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Silver200 - przewody sprawdzę wieczorem i dam Ci znać.

Pleksi z boku mają 111x8cm

Generalnie po głowie chodzi mi już nowy pomysł i jakbym znalazł chętnego na tą lampę to zabieram się za kolejny twór.

DIY faktycznie wciąga :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj położyć coś na górę radiatora, wtedy wymusisz obieg powietrza. Wentylator będzie dmuchał całą mocą na boki radiatora, a tak to najlepsze chłodzenie jest w środku a do bocznych ledów mało co dochodzi.


Od 05.01.2014 nowe: 100x50x45, sump 112 l, 6 x T5 39W Dozownik EBTECH ze sterowaniem bluetooth, pompy Tunze 6025, 6045.

c9007dcceed49c71m.jpg26a1ff863e576da5m.jpg6d058997d459df13m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Silver200 - sprawdziłem - przewody dałem 0.75mm2

@Nikel - na tyle co sprawdziłem wiatrak spokojnie obejmuje całą szerokość radiatora a LEDy i tak kończą się ze 2cm przed rantem radiatora. Generalnie przy tak dużym radiatorze to z tego co sporo osób się wypowiadało wystarczyłoby pasywne chłodzenie więc i tak ten wiatrak to tak trochę nadmiarowo dałem. Jeśli jednak będzie się za mocno grzało to pewnie przykryję radiator chociaż wg mnie taki odkryty trochę lepiej oddaje ciepło w górę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie po głowie chodzi mi już nowy pomysł i jakbym znalazł chętnego na tą lampę to zabieram się za kolejny twór.

DIY faktycznie wciąga :-)

Zaczynasz produkcję ? ? :)

No w sumie jak będziesz robił naraz dwie lub trzy to taniej będzie, to ja może nie będę na razie nic zamawiał ? :D


Jest .. i znowu "kostka".. | było vol3 400 l | było 324 l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Sienki - nawet nie myślę o produkcji :-) za dużo roboty a później ludzie i tak będą marudzić, że drogo, że tu krzywo, tam coś im nie pasuje.

Po prostu po zrobieniu tej lampy pojawiły się pewne pomysły, które chciałbym zrealizować :-) ale jak coś to zostanę przy tej lampie i tyle. Tylko wymienię trochę niebieskich na białe bo jak dla mnie przy tych samych % ustawieniach kanałów światło jest za niebieskie.

Dostaję trochę pytań z czego zrobiona jest obudowa - odpowiedź jest prosta - z 5mm białego pleksi.

Kleiłem Cosmofenem PMMA i nie jest ona przykręcona do radiatora. Po prostu obudowa jest nałożona od góry i trzyma się na wzmocnieniach poprzecznych.

Jak na DIY a nie produkt na sprzedaż jest to moim zdaniem wystarczające rozwiązanie. Waga bocznych paneli jest niewielka więc te 4 górne poprzeczki spokojnie to utrzymają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lampa pierwsza klasa zastanawiam się tylko jakie były koszta wykonania takiego cuda?


112L 4x24w;5000l/h ~21kg LR; 3kg LS

zapraszam również na moją stronkę nie akwarystyczną związaną z zarabianiem w internecie

http://www.e-krezus.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok. 3000zł - przy czym teraz zrobiłbym to za mniej bo niestety poszedłem w rozwiązanie z zasilaczami Meanwella co znacząco podniosło koszt całości.

Jest to w sumie koszt gotowej lampy o połowę słabszej opartej na Cree - albo koszt 2 chińczyków mających łącznie te 250W na nieznanych diodach.

Generalnie da się taki projekt zrobić za jakieś 2000-2500zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rpp z tym obniżeniem kosztów ze względu na wyeliminowanie MeanWell'i to mam dużą wątpliwość - sam jestem na etapie budowania własnej lampy DIY LED i również zakupiłem te zasilacze (6 sztuk) co wyniosło mnie około 650PLN. Również, tak jak Ty, maiłem ogromne wątpliwości czy jest to dobre rozwiązanie pod względem cenowym i estetycznym. Dlatego postanowiłem przejść na drivery i zasilacz jako osobne elementy co baaaaaaardzo poprawi estetykę i zmniejszy ilość kabli oraz ciężar całości ale cenowo wychodzi dla mnie na to samo (drivery + zasilacz wyszły w tej samej cenie).

P.S. może ktoś poszukuje powyższych zasilaczy MeanWell (ELN-60-48D - mam na sprzedaż 6szt. ;)

ok. 3000zł - przy czym teraz zrobiłbym to za mniej bo niestety poszedłem w rozwiązanie z zasilaczami Meanwella co znacząco podniosło koszt całości.

Jest to w sumie koszt gotowej lampy o połowę słabszej opartej na Cree - albo koszt 2 chińczyków mających łącznie te 250W na nieznanych diodach.

Generalnie da się taki projekt zrobić za jakieś 2000-2500zł.


900l w obiegu: Nowy początek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@gaduch - jeśli brałeś te droższe drivery z MrElektronika (po jakieś 50zł/szt.) to faktycznie wiele się nie da zaoszczędzić.

Ale jeśli ktoś zdecyduje się, że nie będzie sterował XP-G ponad 1A (choć dla mnie to zwyczajna strata - lepiej kupić wtedy diody XP-E białe) to może brać albo te tańsze drivery po jakieś 19zł/szt. albo kombinować w DIY i wtedy wyjdzie taniej.

Najtańszy driver da się zrobić za 2zł i spokojnie obsłuży szereg 6 diod przy prądzie 1A. Tyle, że będzie się trochę grzał więc trzeba przemyśleć jakiś radiator albo oprzeć to na innym układzie.

Zasilacz 250-300W to wydatek rzędu 200-300zł tyle, że w przeciwieństwie do tych Meanwelli, które zastosowaliśmy nie są zbyt odporne na wilgoć więc trzeba przewidzieć dla nich bezpieczne miejsce w szafce.

Teraz pojawiły się przynajmniej 2 projekty (1 gotowy drugi w fazie projektowania) gdzie można zamówić nie pojedyncze diody tylko od razu gotowe płytki z np. 12 diodami i wbudowanym driverem. Dzięki temu nawet laik elektroniczny mający 2 ręce (byle nie 2 lewe) powinien sobie spokojnie poradzić z montażem lampy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w sprawie przewodów się wtrącę :): 0.3mm wystarczy a i 0.22 będzie ok :)

Ja zrobiłem na 0.3mm i dymu jeszcze nie widać z lampy, ino przewód doprowadzający prąd do zasilacza/y, jeśli wszystkie będą z jednego kabla/gniazdka zasilane, musi by nieco bardziej balszoj bo to jednak trochę amperów będzie, tak ze 2.5mm pewnie...


Kostka 100x100x50cm,

Oświetlenie: 12 x 39W, ATI Sunpower

Cyrkulacja: 2 x Tunze 6095, 1x Tunze 6055

Obieg: NewJet 4500

Reaktor Ca, DIY

Sól: Tropic Marine Pro Reef, RedSea.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, wcześniej źle zrozumiałem Twoją wypowiedź - oczywiście, że da się zejść z ceny ograniczając jakość/wydajność poszczególnych komponentów tylko tak jak piszesz - po co XPG skoro się nie chce zasilania > 1A. Poza tym wydaje mi się, że w ogóle nie rozmawiamy tutaj o budowaniu lampy przez ludzi posiadających duże umiejętności elektroniczne, bo tacy to podejrzewam, że są gotowi wykonać własnoręcznie płytki montażowe pod diody, nie mówiąc już driverach czy zasilaczu. W takim przypadku główny składnik ceny to "tylko" diody.

@gaduch - jeśli brałeś te droższe drivery z MrElektronika (po jakieś 50zł/szt.) to faktycznie wiele się nie da zaoszczędzić.

Ale jeśli ktoś zdecyduje się, że nie będzie sterował XP-G ponad 1A (choć dla mnie to zwyczajna strata - lepiej kupić wtedy diody XP-E białe) to może brać albo te tańsze drivery po jakieś 19zł/szt. albo kombinować w DIY i wtedy wyjdzie taniej.

Najtańszy driver da się zrobić za 2zł i spokojnie obsłuży szereg 6 diod przy prądzie 1A. Tyle, że będzie się trochę grzał więc trzeba przemyśleć jakiś radiator albo oprzeć to na innym układzie.

...


900l w obiegu: Nowy początek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DarekB30

Przeczytałem temat od deski do deski - 2 razy :thumbsup:

też sobie "wystrugam" taką lampę :welcome:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dieter25

DarekB30 rób tą lampę a będziesz zadowolony ja mam na razie ledy i T5 i powiem Ci spsy lepiej rosną a jaka satysfakcja jak się "wystruga" taką lampę :thumbsup:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DarekB30

T5 się nie pozbędę :whistle:

bardziej myślę o dołożeniu paneli LED pomiędzy T5

zobaczę jeszcze co i jak, muszę sobie to wszystko poukładać i rozrysować :welcome:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat od paru lat nieuaktualniany, ale autor lampy może jeszcze tu zagląda...

Mogę się dowiedzieć, jakiego materiału użyłeś jako zapewnienie bryzgoszczelności od spodu? To jest szkło czy jakieś plexi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plexi, wiele firm stosuje plexi, z szkłem się nie spotkałem.

Ja za to mam inne pytanie, wentylatory w obudowie ustawiacie tak żeby powietrze wyrzucały na zewnątrz ? czy raczej w drugą stronę?


Jest .. i znowu "kostka".. | było vol3 400 l | było 324 l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plexi, wiele firm stosuje plexi, z szkłem się nie spotkałem.

Ja za to mam inne pytanie, wentylatory w obudowie ustawiacie tak żeby powietrze wyrzucały na zewnątrz ? czy raczej w drugą stronę?

W mojej DIY wrzucają w druga stronę czyli z zewnątrz pod obudowę lampy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plexi, wiele firm stosuje plexi, z szkłem się nie spotkałem.

A dlaczego? Chodzi o masę tafli, bezpieczeństwo (możliwość stłuczenia szkła) czy właściwości szkła (w sensie blokowanie jakiejś długości fali elektromagnetycznej oświetlenia LED)?

Ja za to mam inne pytanie, wentylatory w obudowie ustawiacie tak żeby powietrze wyrzucały na zewnątrz ? czy raczej w drugą stronę?

Odpowiem może niewprost... Zauważ, w którą stronę wentylatory umiesczone na radiatorach procesorów w pecetach wieją powietrzem... Zaciągają (chłodne) powietrze znad i wdmuchują je pomiędzy żebra radiatora, schładzając go. Ponieważ korytarze (odległości między żebrami) są wąskie, powietrze musi mocno przyspieszyć, by się stamtąd wydostać, co potęguje efekt chłodzenia. Kierunek odwrotny raczej nie byłby tak skuteczny.

Gdybym miał umieszczać chłodzenie aktywne (czego nie zamierzam robić), ustawiłbym wentylator(y), by wiał(y) na radiator.

Edytowane przez uszy (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szkła się nie stosuje ze względu na nieprzepuszczalność z zakresu UV (Royal Blue to też częściowo UV).Głównie szkło kwarcowe nie stanowi bariery ale jest drogie i dlatego wszyscy wybrali plexi lub poliwęglan.A przy okazji te materiały są łatwiejsze w obróbce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odpowiem może niewprost... Zauważ, w którą stronę wentylatory umiesczone na radiatorach procesorów w pecetach wieją powietrzem... Zaciągają (chłodne) powietrze znad i wdmuchują je pomiędzy żebra radiatora, schładzając go. Ponieważ korytarze (odległości między żebrami) są wąskie, powietrze musi mocno przyspieszyć, by się stamtąd wydostać, co potęguje efekt chłodzenia. Kierunek odwrotny raczej nie byłby tak skuteczny.

Gdybym miał umieszczać chłodzenie aktywne (czego nie zamierzam robić), ustawiłbym wentylator(y), by wiał(y) na radiator.

Roznica miedzy "pchaniem a ssaniem" jest dosyc mala ok 2-3 stopnie przy 60 na procesorze. Testy tego typu zabiegow sa dosyc juz stare bo wiekszosc chlodzen ma wentyle po obu stronach. Pchajace maja dodatkowa zalete bo odmuchuja okolice procesora.

W lampie zalezy juz jak jest zbudowana lampa i jak bedzie latwiej krazyc po niej powietrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oliwer konkretna odpowiedź :) Dzięki. u siebie zrobiłem wdmuchiwanie powietrza do środka :) zobaczymy jaki będzie efekt w ciepłe dni.

Edytowane przez Sienki (wyświetl historię edycji)

Jest .. i znowu "kostka".. | było vol3 400 l | było 324 l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy szkło znacznie blokuje widmo diody RB? Zastosowałem w lampie szybkę 3mm i nie wiem czy zmieniać na PCV.


Akwarium 120x50x50, ATI 8x54w dimm, Skimmer DIY, Tunze6025, JVP102, JebaoWP25, DSB-Refugium

Poprzedni baniak: http://nano-reef.pl/topic/44325-przesiadka-na-wiekszy-baniak/page__p__428249__hl__%2Bpierwsza+%2Brafa+%2Brumuna__fromsearch__1#entry428249

Pierwszy baniak: http://nano-reef.pl/topic/40486-50l-pierwsza-rafa-rumuna/

f885507dbdc1ce88adc3bf6fd57aba38u787a691.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blokuje.. biorąc pod uwagę ceny i dostępność plexi, wymieniłbym.. ostatnio w obi za plexi 500x250x2 płaciłem 6,99zł..


Jest .. i znowu "kostka".. | było vol3 400 l | było 324 l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.