Silver200 Zgłoś Napisano 22 Lipca 2011 nooo super, tez muszę moja tak zabudować, ale jakoś ostatnio brak weny;) bałem się, że będzie wisiał taki koc, ale wygląda super. nie przypomniałeś sobie jakich przekrojów użyłes? bo chcę swoją zrobić od nowa i chętnie bym zmniejszył przekrój, ale się boje, że coś zepsuje. jeszcze jedno, jakie są wymiary tych kawałków pleksy na boki? Cytuj Sygnatura;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rpp Zgłoś Napisano 22 Lipca 2011 @Silver200 - przewody sprawdzę wieczorem i dam Ci znać. Pleksi z boku mają 111x8cm Generalnie po głowie chodzi mi już nowy pomysł i jakbym znalazł chętnego na tą lampę to zabieram się za kolejny twór. DIY faktycznie wciąga :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nikel Zgłoś Napisano 22 Lipca 2011 Spróbuj położyć coś na górę radiatora, wtedy wymusisz obieg powietrza. Wentylator będzie dmuchał całą mocą na boki radiatora, a tak to najlepsze chłodzenie jest w środku a do bocznych ledów mało co dochodzi. Cytuj Od 05.01.2014 nowe: 100x50x45, sump 112 l, 6 x T5 39W Dozownik EBTECH ze sterowaniem bluetooth, pompy Tunze 6025, 6045. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rpp Zgłoś Napisano 22 Lipca 2011 @Silver200 - sprawdziłem - przewody dałem 0.75mm2 @Nikel - na tyle co sprawdziłem wiatrak spokojnie obejmuje całą szerokość radiatora a LEDy i tak kończą się ze 2cm przed rantem radiatora. Generalnie przy tak dużym radiatorze to z tego co sporo osób się wypowiadało wystarczyłoby pasywne chłodzenie więc i tak ten wiatrak to tak trochę nadmiarowo dałem. Jeśli jednak będzie się za mocno grzało to pewnie przykryję radiator chociaż wg mnie taki odkryty trochę lepiej oddaje ciepło w górę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sienki Zgłoś Napisano 23 Lipca 2011 Generalnie po głowie chodzi mi już nowy pomysł i jakbym znalazł chętnego na tą lampę to zabieram się za kolejny twór. DIY faktycznie wciąga :-) Zaczynasz produkcję ? ? No w sumie jak będziesz robił naraz dwie lub trzy to taniej będzie, to ja może nie będę na razie nic zamawiał ? Cytuj Jest .. i znowu "kostka".. | było vol3 400 l | było 324 l Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rpp Zgłoś Napisano 23 Lipca 2011 @Sienki - nawet nie myślę o produkcji :-) za dużo roboty a później ludzie i tak będą marudzić, że drogo, że tu krzywo, tam coś im nie pasuje. Po prostu po zrobieniu tej lampy pojawiły się pewne pomysły, które chciałbym zrealizować :-) ale jak coś to zostanę przy tej lampie i tyle. Tylko wymienię trochę niebieskich na białe bo jak dla mnie przy tych samych % ustawieniach kanałów światło jest za niebieskie. Dostaję trochę pytań z czego zrobiona jest obudowa - odpowiedź jest prosta - z 5mm białego pleksi. Kleiłem Cosmofenem PMMA i nie jest ona przykręcona do radiatora. Po prostu obudowa jest nałożona od góry i trzyma się na wzmocnieniach poprzecznych. Jak na DIY a nie produkt na sprzedaż jest to moim zdaniem wystarczające rozwiązanie. Waga bocznych paneli jest niewielka więc te 4 górne poprzeczki spokojnie to utrzymają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tytan69 Zgłoś Napisano 14 Sierpnia 2011 Lampa pierwsza klasa zastanawiam się tylko jakie były koszta wykonania takiego cuda? Cytuj 112L 4x24w;5000l/h ~21kg LR; 3kg LS zapraszam również na moją stronkę nie akwarystyczną związaną z zarabianiem w internecie http://www.e-krezus.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rpp Zgłoś Napisano 14 Sierpnia 2011 ok. 3000zł - przy czym teraz zrobiłbym to za mniej bo niestety poszedłem w rozwiązanie z zasilaczami Meanwella co znacząco podniosło koszt całości. Jest to w sumie koszt gotowej lampy o połowę słabszej opartej na Cree - albo koszt 2 chińczyków mających łącznie te 250W na nieznanych diodach. Generalnie da się taki projekt zrobić za jakieś 2000-2500zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gaduch Zgłoś Napisano 16 Sierpnia 2011 @rpp z tym obniżeniem kosztów ze względu na wyeliminowanie MeanWell'i to mam dużą wątpliwość - sam jestem na etapie budowania własnej lampy DIY LED i również zakupiłem te zasilacze (6 sztuk) co wyniosło mnie około 650PLN. Również, tak jak Ty, maiłem ogromne wątpliwości czy jest to dobre rozwiązanie pod względem cenowym i estetycznym. Dlatego postanowiłem przejść na drivery i zasilacz jako osobne elementy co baaaaaaardzo poprawi estetykę i zmniejszy ilość kabli oraz ciężar całości ale cenowo wychodzi dla mnie na to samo (drivery + zasilacz wyszły w tej samej cenie). P.S. może ktoś poszukuje powyższych zasilaczy MeanWell (ELN-60-48D - mam na sprzedaż 6szt. ok. 3000zł - przy czym teraz zrobiłbym to za mniej bo niestety poszedłem w rozwiązanie z zasilaczami Meanwella co znacząco podniosło koszt całości. Jest to w sumie koszt gotowej lampy o połowę słabszej opartej na Cree - albo koszt 2 chińczyków mających łącznie te 250W na nieznanych diodach. Generalnie da się taki projekt zrobić za jakieś 2000-2500zł. Cytuj 900l w obiegu: Nowy początek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rpp Zgłoś Napisano 16 Sierpnia 2011 @gaduch - jeśli brałeś te droższe drivery z MrElektronika (po jakieś 50zł/szt.) to faktycznie wiele się nie da zaoszczędzić. Ale jeśli ktoś zdecyduje się, że nie będzie sterował XP-G ponad 1A (choć dla mnie to zwyczajna strata - lepiej kupić wtedy diody XP-E białe) to może brać albo te tańsze drivery po jakieś 19zł/szt. albo kombinować w DIY i wtedy wyjdzie taniej. Najtańszy driver da się zrobić za 2zł i spokojnie obsłuży szereg 6 diod przy prądzie 1A. Tyle, że będzie się trochę grzał więc trzeba przemyśleć jakiś radiator albo oprzeć to na innym układzie. Zasilacz 250-300W to wydatek rzędu 200-300zł tyle, że w przeciwieństwie do tych Meanwelli, które zastosowaliśmy nie są zbyt odporne na wilgoć więc trzeba przewidzieć dla nich bezpieczne miejsce w szafce. Teraz pojawiły się przynajmniej 2 projekty (1 gotowy drugi w fazie projektowania) gdzie można zamówić nie pojedyncze diody tylko od razu gotowe płytki z np. 12 diodami i wbudowanym driverem. Dzięki temu nawet laik elektroniczny mający 2 ręce (byle nie 2 lewe) powinien sobie spokojnie poradzić z montażem lampy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nanorafa Zgłoś Napisano 16 Sierpnia 2011 Ja w sprawie przewodów się wtrącę : 0.3mm wystarczy a i 0.22 będzie ok Ja zrobiłem na 0.3mm i dymu jeszcze nie widać z lampy, ino przewód doprowadzający prąd do zasilacza/y, jeśli wszystkie będą z jednego kabla/gniazdka zasilane, musi by nieco bardziej balszoj bo to jednak trochę amperów będzie, tak ze 2.5mm pewnie... Cytuj Kostka 100x100x50cm, Oświetlenie: 12 x 39W, ATI Sunpower Cyrkulacja: 2 x Tunze 6095, 1x Tunze 6055 Obieg: NewJet 4500 Reaktor Ca, DIY Sól: Tropic Marine Pro Reef, RedSea. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gaduch Zgłoś Napisano 17 Sierpnia 2011 Ok, wcześniej źle zrozumiałem Twoją wypowiedź - oczywiście, że da się zejść z ceny ograniczając jakość/wydajność poszczególnych komponentów tylko tak jak piszesz - po co XPG skoro się nie chce zasilania > 1A. Poza tym wydaje mi się, że w ogóle nie rozmawiamy tutaj o budowaniu lampy przez ludzi posiadających duże umiejętności elektroniczne, bo tacy to podejrzewam, że są gotowi wykonać własnoręcznie płytki montażowe pod diody, nie mówiąc już driverach czy zasilaczu. W takim przypadku główny składnik ceny to "tylko" diody. @gaduch - jeśli brałeś te droższe drivery z MrElektronika (po jakieś 50zł/szt.) to faktycznie wiele się nie da zaoszczędzić. Ale jeśli ktoś zdecyduje się, że nie będzie sterował XP-G ponad 1A (choć dla mnie to zwyczajna strata - lepiej kupić wtedy diody XP-E białe) to może brać albo te tańsze drivery po jakieś 19zł/szt. albo kombinować w DIY i wtedy wyjdzie taniej. Najtańszy driver da się zrobić za 2zł i spokojnie obsłuży szereg 6 diod przy prądzie 1A. Tyle, że będzie się trochę grzał więc trzeba przemyśleć jakiś radiator albo oprzeć to na innym układzie. ... Cytuj 900l w obiegu: Nowy początek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DarekB30 Zgłoś Napisano 19 Września 2011 Przeczytałem temat od deski do deski - 2 razy też sobie "wystrugam" taką lampę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dieter25 Zgłoś Napisano 19 Września 2011 DarekB30 rób tą lampę a będziesz zadowolony ja mam na razie ledy i T5 i powiem Ci spsy lepiej rosną a jaka satysfakcja jak się "wystruga" taką lampę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DarekB30 Zgłoś Napisano 19 Września 2011 T5 się nie pozbędę bardziej myślę o dołożeniu paneli LED pomiędzy T5 zobaczę jeszcze co i jak, muszę sobie to wszystko poukładać i rozrysować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszy Zgłoś Napisano 29 Maja 2015 Temat od paru lat nieuaktualniany, ale autor lampy może jeszcze tu zagląda... Mogę się dowiedzieć, jakiego materiału użyłeś jako zapewnienie bryzgoszczelności od spodu? To jest szkło czy jakieś plexi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sienki Zgłoś Napisano 29 Maja 2015 Plexi, wiele firm stosuje plexi, z szkłem się nie spotkałem. Ja za to mam inne pytanie, wentylatory w obudowie ustawiacie tak żeby powietrze wyrzucały na zewnątrz ? czy raczej w drugą stronę? Cytuj Jest .. i znowu "kostka".. | było vol3 400 l | było 324 l Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Smoku Zgłoś Napisano 29 Maja 2015 Plexi, wiele firm stosuje plexi, z szkłem się nie spotkałem. Ja za to mam inne pytanie, wentylatory w obudowie ustawiacie tak żeby powietrze wyrzucały na zewnątrz ? czy raczej w drugą stronę? W mojej DIY wrzucają w druga stronę czyli z zewnątrz pod obudowę lampy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszy Zgłoś Napisano 29 Maja 2015 (edytowane) Plexi, wiele firm stosuje plexi, z szkłem się nie spotkałem. A dlaczego? Chodzi o masę tafli, bezpieczeństwo (możliwość stłuczenia szkła) czy właściwości szkła (w sensie blokowanie jakiejś długości fali elektromagnetycznej oświetlenia LED)? Ja za to mam inne pytanie, wentylatory w obudowie ustawiacie tak żeby powietrze wyrzucały na zewnątrz ? czy raczej w drugą stronę? Odpowiem może niewprost... Zauważ, w którą stronę wentylatory umiesczone na radiatorach procesorów w pecetach wieją powietrzem... Zaciągają (chłodne) powietrze znad i wdmuchują je pomiędzy żebra radiatora, schładzając go. Ponieważ korytarze (odległości między żebrami) są wąskie, powietrze musi mocno przyspieszyć, by się stamtąd wydostać, co potęguje efekt chłodzenia. Kierunek odwrotny raczej nie byłby tak skuteczny. Gdybym miał umieszczać chłodzenie aktywne (czego nie zamierzam robić), ustawiłbym wentylator(y), by wiał(y) na radiator. Edytowane 29 Maja 2015 przez uszy (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robbi2708 Zgłoś Napisano 29 Maja 2015 szkła się nie stosuje ze względu na nieprzepuszczalność z zakresu UV (Royal Blue to też częściowo UV).Głównie szkło kwarcowe nie stanowi bariery ale jest drogie i dlatego wszyscy wybrali plexi lub poliwęglan.A przy okazji te materiały są łatwiejsze w obróbce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oliwer21 Zgłoś Napisano 2 Czerwca 2015 Odpowiem może niewprost... Zauważ, w którą stronę wentylatory umiesczone na radiatorach procesorów w pecetach wieją powietrzem... Zaciągają (chłodne) powietrze znad i wdmuchują je pomiędzy żebra radiatora, schładzając go. Ponieważ korytarze (odległości między żebrami) są wąskie, powietrze musi mocno przyspieszyć, by się stamtąd wydostać, co potęguje efekt chłodzenia. Kierunek odwrotny raczej nie byłby tak skuteczny.Gdybym miał umieszczać chłodzenie aktywne (czego nie zamierzam robić), ustawiłbym wentylator(y), by wiał(y) na radiator. Roznica miedzy "pchaniem a ssaniem" jest dosyc mala ok 2-3 stopnie przy 60 na procesorze. Testy tego typu zabiegow sa dosyc juz stare bo wiekszosc chlodzen ma wentyle po obu stronach. Pchajace maja dodatkowa zalete bo odmuchuja okolice procesora. W lampie zalezy juz jak jest zbudowana lampa i jak bedzie latwiej krazyc po niej powietrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sienki Zgłoś Napisano 2 Czerwca 2015 (edytowane) Oliwer konkretna odpowiedź Dzięki. u siebie zrobiłem wdmuchiwanie powietrza do środka zobaczymy jaki będzie efekt w ciepłe dni. Edytowane 2 Czerwca 2015 przez Sienki (wyświetl historię edycji) Cytuj Jest .. i znowu "kostka".. | było vol3 400 l | było 324 l Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rumun Zgłoś Napisano 2 Czerwca 2015 A czy szkło znacznie blokuje widmo diody RB? Zastosowałem w lampie szybkę 3mm i nie wiem czy zmieniać na PCV. Cytuj Akwarium 120x50x50, ATI 8x54w dimm, Skimmer DIY, Tunze6025, JVP102, JebaoWP25, DSB-Refugium Poprzedni baniak: http://nano-reef.pl/topic/44325-przesiadka-na-wiekszy-baniak/page__p__428249__hl__%2Bpierwsza+%2Brafa+%2Brumuna__fromsearch__1#entry428249 Pierwszy baniak: http://nano-reef.pl/topic/40486-50l-pierwsza-rafa-rumuna/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sienki Zgłoś Napisano 2 Czerwca 2015 Blokuje.. biorąc pod uwagę ceny i dostępność plexi, wymieniłbym.. ostatnio w obi za plexi 500x250x2 płaciłem 6,99zł.. Cytuj Jest .. i znowu "kostka".. | było vol3 400 l | było 324 l Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach