Skocz do zawartości
1234576

Mój pierwszy zbiornik proszę o pomoc!!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich w końcu chcę założyć moje pierwsze akwarium morskie . Jestem nowicjuszem ale sporo czytałem i trochę się orientuje, lecz mimo wszystko proszę was jako doświadczonych akwarystów o porady z góry dzięki!!

Moje akwarium będzie się składało :

- Akwarium około 180 L.

- Lampa jeszcze nie wiem jaka najprawdopodobniej będzie kupiona gotowa profesjonalna z halogenem i żarówkami t5

- Filtr RO + DI

- Od pieniacz białek koniecznie zewnętrzny gdyż nie będzie sumpa zastanawiam się nad biostar flotor jeżeli znacie lepsze proszę napisać jakie. Przypomnę, że najlepiej aby były zewnętrzne.

- Dwie wydajne pompy tunze nanostream. Może zaproponujecie inne tańsze i również skuteczne.

- Am skim box

- Urządzenie które będzie uzupełniać odparowaną wodę.

- Czasomierz do ustawienia automatycznego włączania i wyłączania światła

- Grzałkę z termoregulatorem

- Termometr

- Hydrometr, oraz wagę kuchenną do precyzyjnego odmierzenia soli :googleye

- Sól morską firmy kent

- Żywą skałę około 30kg

- Żywy piasek również firmy kent

- Zestaw startowy czyli bakterie

- Kalkwasser

Chyba na razie to wszystko co chcę kupić na start . Zbiegiem czau, aż akwariści um się ustabilizuje dokupię parkę krewetek oraz parkę ślimaków aby trochę posprzątały:) Następnie kilka ładnych korali łatwych w utrzymaniu i to chyba tyle . Zbiegiem czau myślę że po 6,7 miesiącach dokupię jakiś rybki myślę że nemo.

Zbiornik mam zamiar prowadzić następującą :

Na samym początku wleje wodę przepuszczoną przez filtr Ro i di do mojego zbiornika później wsypie sól 36g na 1 L wody