Skocz do zawartości
Ordinary

Początek z małym litrażem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Od dłuższego czasu zastanawiałem się nad założeniem akwarium morskiego, w końcu po kilku latach się zdecydowałem na mały słony zbiornik. Nie znam się jednak na tym tak jak na akwarystyce słodkowodnej, więc prosiłbym Was abyście mi pomogli dobrać sprzęt i stworzyć mały kawałek oceanu.

Na początku planowałem założyć na prawdę małe akwarium - Aquael Nano Reef 30. Po przeczytaniu kilkunastu tematów i dłuższym zastanowieniu wpadłem na pomysł, czy z podobnym kosztem i sprzętem nie udałoby się założyć większego zbiornika? Jak widzę - cały zestaw Nano Reef opiera się tylko na kaskadzie FZN-3. Czy w większym litrażu (~60L) również taki system by się sprawdził? Sump odpada od razu, filtra panelowego szczerze mówiąc też wolałbym uniknąć - najbardziej odpowiadałoby mi zamontowanie gotowych sprzętów tak jak to ma zazwyczaj miejsce w akwarystyce słodkowodnej. Może odpieniacz w połączeniu z FZN-3 będzie odpowiedni? Wszystko chciałbym dobrać pod Błazenki okoniowe - bardzo podobają mi się te ryby i akurat są chyba jednymi z mniej wymagających, więc odpowiednie dla początkującego. Razem z nimi krewetki i koralowce - ale nawet nie wiem w tej chwili czy miękkie, czy twarde, bo w dużej części otrzymam je od znajomego i nie orientuję się teraz jakie to (jak się dowiem to napiszę oczywiście). Tak więc na początek - pomożecie dobrać sprzęt? Czy może mój pomysł nie ma sensu i tak jakbym chciał się nie da? A może lepiej kupić Aquael Nano Reef i go dodatkowo wyposażyć? Da radę w nim trzymać ryby?