robi Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 A czy światła dzienne w nowych autach są obowiązkowe ??? Cytuj Akwa.125x55x60 + sump 80x40x40 , Maxspect 2x120w 16000k , obieg Eheim Compact +3000 , odp. diy ala ATI 200 , cyr. 4 x Tunze 6055 na Multi. 7095 , Dastaco II ala DiTus ,AquaRoche ZERO LR. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafi Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 Jeśli warunki pogodowe się zmieniają - zmienia się przejrzystość powietrza kierujący ma obowiązek zmienić światła na takie aby być widocznym na drodze To że zdarzają się kretyni to nic na to nie poradzimy Prawo o ruchu drogowym mówi wyraźnie, że w przypadku zmniejszonej przejrzystości powietrza (czyli podczas mgły czy opadów atmosferycznych) kierowca obowiązany jest włączyć światła mijania Na takie postępowanie jak opisywał @Ironista jest art. Trzeba tu wyraźnie zaznaczyć, że świateł do jazdy dziennej można używać od świtu do zmierzchu w warunkach dobrej przejrzystości powietrza Cytuj AKWARIUM - ok.650litrów w obiegu !!! ZBIORNIK ZALANY !!! START 07.11.2012r. Akwarium 150x65x60+sump 80x40x45, LR 60kg., odpieniacz mBK200, obieg NJ6000, lampa LED PS Phobos, i takie tam .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Świrek Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 Ja jedynie mam wielką prośbę. Jeśli Wasze auta nie mają fabrycznych świateł dziennych, a chcecie je mieć, wybierajcie jak najlepsze, które prawidłowo spełniają swoje zadanie. Mam niedużą wadę wzroku (-1.25) a jednak widzę olbrzymią różnicę jeśli auto z naprzeciwka ma załączone światła i łatwiej mi ocenić odległość. Dziękuję za zrozumienie i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekin Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 Ale to czy samochód ma światła do jazdy dziennej, czy ich nie ma decyduje firma która to auto wyprodukowała. To ona daje na nie homologacje i spełnia w ten sposób warunki techniczne !! To nie producent daje homologacje , producent musi spełnić odpowiednie warunki aby otrzymać homologacje Mówi o tym wyraźnie Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym Cytuj Wreszcie zdymisjonowana..... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robi Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 Jak nie obowiązkowe to ... tylko bajer,wole włączyć światła mijania jak trzeba i neie szpanować jeśli ledy nie są oryginalne. Cytuj Akwa.125x55x60 + sump 80x40x40 , Maxspect 2x120w 16000k , obieg Eheim Compact +3000 , odp. diy ala ATI 200 , cyr. 4 x Tunze 6055 na Multi. 7095 , Dastaco II ala DiTus ,AquaRoche ZERO LR. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kapuhy Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 Jakos nie sadze aby diody miały jakiekolwiek soczewki wzmacniające strumień swiatla tak jak swiatla drogowe. Przecież w drogowym sam Kalisz jest tak skonstruowany aby swiecil jak najdalej i to wlasnie na wysokości wzroku osoby jadącego naprzeciwko. Światła do jazdy dziennej świecą bardzo podobnie do świateł drogowych - właśnie na wprost, na wysokości oczu innych kierowców. Można się o tym łatwo przekonać, gdy jakaś sierota zostawi takie światła po zmierzchu-walą po oczach jak ta lala. W dzień nie oślepiają, bo mają znacznie mniejszą moc niż drogowe. Czyli teoretycznie 30% mocy drogowych powinno mieć efekt zbliżony do świateł dziennych, ale jak jest w praktyce? Tu przydałyby się jakieś badania i porównanie obu typów. Cytuj ReefMax i parę gratów... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekin Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 (edytowane) Światła do jazdy dziennej świecą bardzo podobnie do świateł drogowych..... Czyli teoretycznie 30% mocy drogowych powinno mieć efekt zbliżony do świateł dziennych, ale jak jest w praktyce? Tu przydałyby się jakieś badania i porównanie obu typów. Na szkle musi być wytłoczona homologacja E razem z numerem identyfikacyjnym kraju wystawiającego certyfikat Obowiązkowe są również: oznaczenie typu reflektora RL ( czyli światła dzienne ) z numerem wersji regulaminu, na podstawie którego został wystawiony certyfikat czyli numer certyfikatu oraz nazwa producenta. Jak łatwo zauważyć reflektory drogowe ( mając oznaczenie R ) nie spełniają tych warunków i taki pojazd nie może być dopuszczony do ruchu. W takim wypadku nawet zwykły krawężnik jest w stanie sprawdzić poprwaność oświetlenia samochodu. Edytowane 6 Lutego 2013 przez rekin1 (wyświetl historię edycji) Cytuj Wreszcie zdymisjonowana..... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bekon1 Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 Przerabianie swiatel to totalna wiocha, szczegolnie zakladanie na tył "leksusów" albo diodek do przodu. Chyba ludziom brakuje swiat ze z auta robia całoroczna choinke, może jeszcze gwiazda na dach? Na instalacji którą zalinkowal autor tematu na pewno nie zarobimy. W kosztach paliwa moze wróci sie za pare lat. Nie zgadzam sie tez ze swiecenie w dzien jest nie potrzebne, robie bardzo duzo kilometrów i wg mnie jest to bardzo pomocne. Cytuj 250l+sump70l, 6x39w, Deltec APF600, Koralia 3,3,4, aquabee 2000 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Loszek Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 panowie o czym wy mówicie jazda z zapalonymi światłami mijania zwieksza zużycie paliwa o 1,7% na 100km co to jest za oszczędność jak cie to trąca po kieszeni to kup sobie rower ścieżek jest coraz więcej po drugie światła do jazdy dziennej zostały stwożone tylko i wyłącznie po to aby auta z fabrycznie zamontowanymi lampami XENONOWYMI oszczędzały te lampy gdyż mają one określony czas świecenia a wymiana to koszt ok 3000 za sztuke i jak widze światla dzienne u gościa co jedzie polo 1.0 to mi zwieracze ze śmiechu puszczają bo koszt zakupu i montażu to mu się raczej nie zwróci. poprostu polak musi mieć to co inni bo mu się wydaje ze to takie fajne. szkoda gadać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tuptus Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 Mam ustawione drogowe na 20-30% i jeżdżę tak już ponad rok. Załączają się samoczynnie po przekręceniu stacyjki, sam przód bez tyłu i kokpitu. Wielokrotne kontrole policyjne i dwukrotne badania techniczne nie wzbudziły zastrzeżeń. Usłyszałem tylko że skoro jest to zrobione na fabrycznych elementach to tak może być, żadne dzikie ledy i inny fajans. Oszczędzam akumulator bo zamiast 130-150wat auto zużywa z 30-50w. Różnica w spalaniu zależy bardziej od łącznika kierownicy z pedałami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafi Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 Mam ustawione drogowe na 20-30% i jeżdżę tak już ponad rok. Załączają się samoczynnie po przekręceniu stacyjki, sam przód bez tyłu i kokpitu. Wielokrotne kontrole policyjne i dwukrotne badania techniczne nie wzbudziły zastrzeżeń. Usłyszałem tylko że skoro jest to zrobione na fabrycznych elementach to tak może być, żadne dzikie ledy i inny fajans. Skoro jeździsz rok to dlaczego 2x badania tech., co do tych co Cię kontrolowali to albo się nie znają albo ... !!! Nie ma czegoś takiego by jeździć na światłach drogowych podczas dnia Nie ma czegoś również takiego jak "zrobione na fabrycznych elementach" bo do FORDa zamontowalibyśmy sobie sami jakieś elementy od BMW i było by tak jak napisałeś O takich rzeczach przeczytasz w Dz.U. 2003 32 262 - tzw 32 warunki techniczne pojazdów Cytuj AKWARIUM - ok.650litrów w obiegu !!! ZBIORNIK ZALANY !!! START 07.11.2012r. Akwarium 150x65x60+sump 80x40x45, LR 60kg., odpieniacz mBK200, obieg NJ6000, lampa LED PS Phobos, i takie tam .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekin Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 Mam ustawione drogowe na 20-30% i jeżdżę tak już ponad rok. Załączają się samoczynnie po przekręceniu stacyjki, sam przód bez tyłu i kokpitu. Wielokrotne kontrole policyjne i dwukrotne badania techniczne nie wzbudziły zastrzeżeń. Usłyszałem tylko że skoro jest to zrobione na fabrycznych elementach to tak może być, żadne dzikie ledy i inny fajans. Oszczędzam akumulator bo zamiast 130-150wat auto zużywa z 30-50w. Różnica w spalaniu zależy bardziej od łącznika kierownicy z pedałami polecam link http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,Oslepiasz-Lamiesz-prawo,4679,1.html Cytuj Wreszcie zdymisjonowana..... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin14 Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 Dzięki tuptus i kilku innym osobom które wniosły coś do tematu "na temat". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MST Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 Jeśli chodzi o robienie wiochy z samochodu to oprócz pseudo-szpanerskich chińskich ledów i "ściemniaczy" zachwalanych przez innych "ściemniaczy" to za debilizm uważam także jeżdżenie na przeciwmgielnych w warunkach dobrej widoczności. Niestety wiele ludzi jeździ na halogenach nawet, jak widoczność jest dostateczna i zastanawia mnie tylko, czemu nasza Policja mało kiedy na to reaguje - przecież to też razi jadących z przeciwka? A jak ktoś nie dowidzi to albo trzeba "odświeżyć" stare klosze, albo kupić mocniejsze okulary, albo przestać jeździć. Co do oszczędności paliwa - nie będę tu nikomu odbierał "nadziei", że montując tego typu wynalazki przyoszczędzi, ale wspomnę, że o wiele bardziej można oszczędzić zdejmując chociażby z dachu bagażnik. Wiele osób jeździ z bagażnikiem dachowym cały rok (nawet, jak jest pusty) w ten sposób zwiększając i to bardzo opory powietrza. W Polsce światła do jazdy dziennej muszą mieć przede wszystkim zachowany kąt świecenia między lewym, a prawym reflektorem - popularne "długie" dają symetryczny snop światła i auto na takich (nawet ściemniaczonych) światłach nie powinno przejść przeglądu technicznego. Dla uważających inaczej ciocia Wikipedia ma nawet zdjęcia: http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_drogowe Pozdrawiam mobilnych P.S. Skoro ktoś z Was chce oszczędzić te 2-3 litry na rok to może lepiej się zastanowić, ile można oszczędzić likwidując solniczkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tuptus Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 (edytowane) Skoro jeździsz rok to dlaczego 2x badania tech., co do tych co Cię kontrolowali to albo się nie znają albo ... !!! Po zakupie i kolejny roczny. PS. Ilu z was zostalo oslepionymi w dzien zarowka 15w? Bo przeciez to DRL i jezdze na nich tylko w warunkach dobrej widocznosc. Pogarszaja sie warunki to przelaczasz sam albo czuinik zmierzchu przelacza za Ciebie na mijania. rekin1 Jaki zwiazej maja DRL z agrotuningiem zwyklych lamp na xenony? Edytowane 6 Lutego 2013 przez tuptus (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CNCRob Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 Po zakupie i kolejny roczny. Ale skąd tak wiele kontroli policji? Czyżby te swiatla przyciagaly policję? Ja na 25 lat za kierownica miałem 4 zatrzymania z czego trzy do mandatu i jedno kontrolne. Rob. Cytuj Akwarium: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ironista Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 Oszczędzam akumulator bo zamiast 130-150wat auto zużywa z 30-50w. Kolejny polski wynalazek typu : "a kuzyn szwagra to mówił...". Wcale go nie oszczędzasz i tak będzie działał dobrze przez określony czas jaki powinien działać. Jeśli alternator jest sprawny oczywiście. Max 5 lat niezależnie od tego czy będziesz go oszczędzał czy nie, a przeładowanie akumulatora jest bardziej niebezpieczne niż jego niedoładowanie. Cytuj I znowu zalewamy, i znowu i tak do usranej śmierci... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekin Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 Ja na 25 lat za kierownica miałem 4 zatrzymania z czego trzy do mandatu i jedno kontrolne. Rob. To mając 7 lat dostałeś prawo jazdy???? Wiek: 32 lat Urodziny: Marzec 16, 1980 Jazda rowerem się nie liczy : Cytuj Wreszcie zdymisjonowana..... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qlfon Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 (edytowane) Panowie, cos mi się wydaje że watkotwórca nie miał na myśli świateł drogowych czyli potocznie "długich" tylko mijania. Na długich to mimo "skręcenia" ich do 30% mocy wiązka światła i tak będzie walić po oczach, może nie będzie tak skupiona jak w przypadku lamp dziennych ledowych ale będzie. Argument o przeróbce "na oryginalnych częściach" też coś nie trafia. Zobaczcie jaki dym się rozpętał gdy okazało się , że nowe nieoznakowane radiowozy z fotoradarami ITD mają wsadzone żarniki z lamp wyładowczych (strobiskopy) w obudowach lamp przeciwmgielnych - taka przeróbka "unieważnia" homologację lampy gdyż to nie obudowa i zwierciadło tylko jest homologowane ale cała lampa wraz ze źródłem światła. Sensowność rozwiązania do rozważenia zostawmy wątkotwórcy jednak legalność takiego rozwiązania wg. mnie pozostawia wiele wątpliwości. Rafi - jak to jest wg Ciebie? Edytowane 6 Lutego 2013 przez Qlfon (wyświetl historię edycji) Cytuj Qlfon, Lublin Akwarium: 115x84x65, oświetlenie 6x39W T5 + BP XM140, odpieniacz BK200, cyrkulacja: 3x6055,1x6095, obieg: Red Dragon Mini 6000, Poprzednie akwarium Projekt Nautilus: 18,03,2012 - 27.07.2016. Obecnie: prawie FOWLR:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tuptus Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 Ale skąd tak wiele kontroli policji? Czyżby te swiatla przyciagaly policję? Ja na 25 lat za kierownica miałem 4 zatrzymania z czego trzy do mandatu i jedno kontrolne. Rob. Bo lubie a Ty masz co skomentowac ;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CNCRob Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 To mając 7 lat dostałeś prawo jazdy???? Wiek: 32 lat Urodziny: Marzec 16, 1980 Jazda rowerem się nie liczy : Literowka. niestety telefon mi czasem sam cos poprawia i nie zauważe tego. Miało byc 15. Co i tak nie zmienia faktu, ze kolega miał wiele kontroli w przeciągu roku po zrobieniu tych świateł. o czymś to musi świadczyć. Rob. Cytuj Akwarium: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tuptus Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 Swiatla nigdy nie byly obiektem kontroli i nigdy nie byly kwestionowane przez policje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawulon Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 ja tam niewiem ale ja jeżdząc na ledach robie 30 kilometrów więcej tankując za 100 Toyota avensis d4d 2007r. a skąd to wiem bo od 10 lat zawsze tankuje za 100zł i "mały" licznik zerowany a tankuje zaraz po zapaleniu sie rezerwy.Wiem mam fioła ale takim sposobem wiem kiedy jakość paliwa sie pogarsza na danej stacji i czas na zmiany. Cytuj New project 75×60×60 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mash6 Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 Witam ! Powiem szczerze, że nie słyszałem o czymś takim Ale w/g przepisów, które obowiązują nie mogą światła drogowe świecić jako światła do jazdy dziennej Nie mają do tego specjalnej homologacji oraz lampy nie są do tego przeznaczone i nie mają prawidłowego oznakowania !! Policjant drogówki który będzie się na tym znał zatrzyma Ci dowód rejestracyjny i może wypisać mandat !!! Jeśli chcesz mieć światła do jazdy dziennej to sobie kup takowe z homologacją i bez problemu !!! Pozdrawiam chyba ze trafisz na Rafiego to masz luzik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CNCRob Zgłoś Napisano 6 Lutego 2013 ja tam niewiem ale ja jeżdząc na ledach robie 30 kilometrów więcej tankując za 100 Toyota avensis d4d 2007r. a skąd to wiem bo od 10 lat zawsze tankuje za 100zł i "mały" licznik zerowany a tankuje zaraz po zapaleniu sie rezerwy.Wiem mam fioła ale takim sposobem wiem kiedy jakość paliwa sie pogarsza na danej stacji i czas na zmiany. Hehe rozbawiles mnie. Wiec jak ja zawsze tankuje do pełna to powinienem jeździć tylko w dzień do pl wtedy dystans przejade na jednym zbiorniku. A w nocy dojade tylko do Holandii jakie całkowite wiec dystanse robisz na tych 17 litrach paliwa? Nie wiem jaki koszt paliwa jest teraz w pl. Rob. Cytuj Akwarium: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach