Skocz do zawartości
Gość Magnus

400l czy 200l. Wycena prosze o pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Magnus

Witam wszystkich.

Jest to mój pierwszy post lecz jestem stałym bywalcem na forum od dawna. chodzi mi po głowie założenie solanki. I nie daje mi to spokoju. Jak oglądam zdjecia lub filmiki z solanki to az ciarki mnie przechodzą. Tak mnie to ekscytuje. W tej chwili mam malawi 300l.

Wydaje mi sie ze na 400l solanki budżet wyniósł by od 6000 do 8000 zl. Dobrze mi sie wydaje ? Wiadomo że może wynieść dużo więcej. Lecz chodzi mi o podstawowe potrzeby bez fajo werków lecz też bez oszczędzania jak sie tylko da. Wiem że za psie pieniadze psy mieso jedza (chodz coraz mniej sie sprawdza to przysłowie :p )

Na wyposażeniu uwzględniam porządne oświetlenie z ustawieniem pór roku i dni.

W moim projekcie na pewno użyje sumpa.

Lecz iż jestem całkowicie zielony w temacie solanki zastanawiam sie czy nie lepiej zacząć od jakieś 2setki. Z moim szczęściem na pewno bede miał pod górkę. No i koszta bedą znacznie mniejsze. Zmieszczę sie przy 200 lub dwustu paru w 3000zl ?

Prosze o jakie kol wiek porady co do kosztów założenia solanki gdyż nie wiem jak to sobie wszystko wyobrażać no i nie mam punktu zaczepienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz odpalic akwarium za 3k a możesz tez kupic samą lampe za 10k. Jak się uprzesz to dolna granica jest taka jak napisałem a górna jest nieograniczona praktycznie. Im więcej do tego 3k dołożysz tym większą będziesz miał bezobsługowość i bezawaryjność zbiornika. Oczywiście mowa o samym sprzęcie bez życia.


250l+sump70l, 6x39w, Deltec APF600, Koralia 3,3,4, aquabee 2000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz niższy budżet to zacznij od mniejszego litrażu - 200L,

przy 400L masz 2x większy wydatek na skałę, sól, światło...


PŁYTKIE....

150L, 6x39W , Tunze ReefPack,

Obsada : miękkie oraz LPS