parman Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam Szanownych Forumowiczów! Oj, dawno mnie tu nie było, ale raczej będę znowu częstym gościem, a to z tej przyczyny, iż znowu będzie baniak z morszczyzną (co z tą funkcją ENTER? Nie chce działać). Ale do rzeczy. Wykonałem stelaż pod akwarium. I teraz pytanie: jak wykonać regulację/poziomowanie stelaża? Myślałem o wykonaniu otworów w stelażu i włożeniu śruby, do której łba byłaby przyspawana stopka, a śrubę nakręcona byłaby nakrętka. W związku z tym, że śruba byłaby luźno w stelażu, regulacja odbywałaby się nakrętką. Po prostu nakrętka podnosiłaby lub opuszczała stelaż (ale namotałem , mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi). Co myślicie? Ewentualnie jakieś inne pomysły? Chociaż mój pomysł jest prosty w realizacji. Z góry dziękuję za pomoc. Edytowane 25 Sierpnia 2013 przez parman (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LLS Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 A śruby i nakrętki wiemy jakie kupić ? Ma być tak Cytuj Warto być przyzwoitym ,choć nie zawsze się to opłaca . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
parman Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 (edytowane) Nie za bardzo widać na tych zdjęciach. Śrubę z przyspawaną podstawką widzę. A co dalej? A wiesz, że kleisz właśnie dla mnie baniak? To ten natręt z Jeleniej Góry . Edytowane 25 Sierpnia 2013 przez parman (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LLS Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 (edytowane) Oj bez przesady .Może pan wywiercić również otwór w profilu 18mm pod szpilkę 16mm . Najbezpieczniej będzie w przypadku pana nakrętkę wspawać do profilu .Klasa śruby 8.8 Na zdjęciu nakrętka jest wspawana w ścianie profilu na przetop . Przyda się gwintownik . Edytowane 25 Sierpnia 2013 przez LLS (wyświetl historię edycji) Cytuj Warto być przyzwoitym ,choć nie zawsze się to opłaca . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
parman Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 (edytowane) Chodzi o to, że jak nie wspawam nakrętki, ale zrobię jak napisałem to będzie się bujać? Chyba bez przesady. Tak obstaję przy swoim pomyśle, bo zawiozłem już stelaż do malowania i nie chcę wozić się z nim w tę i z powrotem. Edytowane 25 Sierpnia 2013 przez parman (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
twistman Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 zamiast podkładek stalowych można wykorzystać gotowe poniklowane stopki wkręcane ze ślizgami plastikowymi - są w obi za grosze Cytuj Display: OPTI 160x65x55h +sump: 185x47x40h +dołączany zbiornik podmiany 53x27x47h ATI SunPower 8x80W T5 + LED BAR, obieg DCS-12K, Skimmer TWISTMAN OB-200-EXT V2, Twistman Calc+ Medium Calcium Reactor ,Reactor ZEO-450-160, OpenFlow Filter 200+ 7L Siporax, MediaReactor FP-1 x2, cyrkulacja 3xTunze 6105 + 1x6095 + Vawebox 6055, Profilux 2EX .... i trochę innych :-)..... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
parman Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 Jakiś link jak to wygląda? W Jeleniej Górze mamy tylko Castoramę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Coltrane Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 http://www.ebmia.pl/stopa-wahliwa-kotwieniem-p-38809.html Cytuj dużo zdjęć mojego akwarium https://www.facebook.com/tibireef/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
parman Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 No ok. Tylko, że ja już nie chcę nic spawać, a tu widzę, że przydałoby się wspawać nakrętkę w stelaż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LLS Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 No ok. Tylko, że ja już nie chcę nic spawać, a tu widzę, że przydałoby się wspawać nakrętkę w stelaż. Dokładnie tak . Cytuj Warto być przyzwoitym ,choć nie zawsze się to opłaca . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
parman Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 No to do d... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CNCRob Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 Oj bez przesady .Może pan wywiercić również otwór w profilu 18mm pod szpilkę 16mm . Najbezpieczniej będzie w przypadku pana nakrętkę wspawać do profilu .Klasa śruby 8.8 Na zdjęciu nakrętka jest wspawana w ścianie profilu na przetop . Przyda się gwintownik . Dlaczego sruby 8.8 a nie 10.9? 8.8 są srubami miekkimi, wiec przy dużych obciazeniach gwint moze sie poddawać. Cytuj Akwarium: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SkoczekPL Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 Można też dać dodatkową ramę pod spód stelaża z naspawanymi śrubami (ja mam M16 + nakrętki) Cytuj Pozdrawiam Skoczek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LLS Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 (edytowane) Dlaczego sruby 8.8 a nie 10.9? 8.8 są srubami miekkimi, wiec przy dużych obciazeniach gwint moze sie poddawać. Są wystarczające .Robert pod jakim obciążeniem zerwiesz gwint szpilki fi 16 ,klasy 8.8 ? Edytowane 25 Sierpnia 2013 przez LLS (wyświetl historię edycji) Cytuj Warto być przyzwoitym ,choć nie zawsze się to opłaca . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
parman Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 Można też dać dodatkową ramę pod spód stelaża z naspawanymi śrubami (ja mam M16 + nakrętki) Nie mogę tak zrobić, bo część stelaża stoi bezpośrednio na podłodze, a część na dywanie. Naprawdę nie mogę zrobić tak jak napisałem? Będzie za mało stabilne czy o co chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lidmann Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 (edytowane) Wywierć otwór w profilu kup wałek potnij tak żeby był dłuższy niż wysokość profila ( tak o 2-3mm ) nawierć go i nagwintuj wkręć gotową stopke a całość wpuść w profil od spodu. Jak nie chcesz żeby sie kręciło to daj pret kwadratowy albo przyklej wałek klejem do metalu. Edytowane 25 Sierpnia 2013 przez Lidmann (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
parman Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 Nie bardzo rozumiem, o co chodzi . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lidmann Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 (edytowane) Jak od spodu wywiercisz otwór fi 25 i nasz np. Stelaz z profila 40x40 to docinasz sobie wałek fi 25mm i długi na 40mm po nagwintowaniu wkrecasz stopke i wkładasz do tego otworu w stelażu bedzie sie opierał o wewnętrzna ściankę profila bardziej zrozumiale nie potrafię :-) PS a najlepiej pospawaj :-) Edytowane 25 Sierpnia 2013 przez Lidmann (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
parman Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 Ale to co piszesz to osiągnę przecież tym sposobem co napisałem. Robię otwór w profilu (mam 30x30x3) średnicy 16,5. Do łba śruby spawam jakąś stopkę, nakręcam na śrubę nakrętkę, wkładam w otwór w stelażu i nakrętką reguluję wysokość. Nie są to jakieś masakryczne różnice 1, góra 2 cm. Może za bardzo się bujać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lidmann Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 Myśle ze tak albo widziałem jeszcz takie rozwiazanie jak ty mówisz tylko do nakretki spawasz kawałek blaszki 2-3mm gr taka 40mm na 60-80mm 4 otwory na nity i nitujesz to nitami do stelaża ale daj nity nierdzewne i blaszkę z nakretki lepiej tez najlepiej stal KO to napewno bedzie stabilne a to twoje rozwiazanie napewno nie wypali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lidmann Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 Ale to co piszesz to osiągnę przecież tym sposobem co napisałem. Robię otwór w profilu (mam 30x30x3) średnicy 16,5. Do łba śruby spawam jakąś stopkę, nakręcam na śrubę nakrętkę, wkładam w otwór w stelażu i nakrętką reguluję wysokość. Nie są to jakieś masakryczne różnice 1, góra 2 cm. Może za bardzo się bujać? Niby to samo ale ten wałek o którym mówię bedzie sie opierał o płaska powierzchnię wewnątrz profila a ty chcesz oprzeć cały ciężar na nakrętce śmierdzi mi to katastrofą :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
parman Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 Ech, pewnie masz rację. Może uda mi się przyspawać nakrętki u dołu. Tylko jakiej średnicy? M16, M18? Jaka stal? Chłopaki pisali o 8.8 i 10.9. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lidmann Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 Nie mam pojęcia jaka stal nie spawalem takich nakretek mam alu stelaż ale pomyśl nad ta blaszką w jakimś zakładzie ślusarskim za grosze Ci zrobią i do tego pare nitow i można w nocy spokojnie spać :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
parman Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 Warsztat mam. A mogę te blachy przykręcić wkrętami do metalu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kubencki Zgłoś Napisano 25 Sierpnia 2013 (edytowane) Nakrętka spokojnie przeniesie ten ciężar, dodaj tylko nad nią podkładkę powiększaną. Daj M16 lub M18 klasy 8.8, lub dla spokoju 10.9. Koszt niewiele wiekszy. Edytowane 25 Sierpnia 2013 przez Kubencki (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach