Skocz do zawartości
magainis

Problem z KH

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam problem ponieważ nie mogę dojść do ładu z KH w moim akwarium,

Zaczęło się od tego, że przebadałem wodę testem saliferta i pokazał on wartość 6- czyli ok ale powinno być więcej,

Postanowiłem zatem podwyższyć wartość KH- wybrałem preparat Kenta Tech CB dwa roztwory A i B. Z tego co napisali w instrukcji jeden to mikroelementy a drugi to bufor więc wyglądało ok.

Zacząłem od połowy zalecanej dawki obu preparatów czyli 1,5ml na moje 54litry.

Po dwóch dniach przepadałem wodę i test pokazał ok. 4,5-5. Szczerze mówiąc trochę zgłupiałem. Przebadałem też czystą solankę do podmiany- tu z kolei test nie pokazał żadnej wartości.

Ale preparat testowy załączony do testu wskazuje wartość 6,5 czyli tak jak powinien.

Nie mam wiele doświadczenia więc zapewne popełniam jakiś rażący błąd- byłbym wdzięczny za pomoc:)

W zbiorniku nie zauważyłem żadnych negatywnych zmian, wszystko rośnie i pompuje się jak zawsze.

Edytowane przez magainis (wyświetl historię edycji)

8387_8630.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ekspertem nie jestem ale moze zrob pomiary innym testem (np od znajomego)

ewentualnie pomysl o zastosowaniu sody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mateusz, powiedz no tak szczerze czy cokolwiek szukales na temat KH na forum?

Poza tym jest wiele podobnych watkow wiec na drugi raz prosze kontynuowac w istniejacym

https://www.google.co.uk/search?q=problem+z+KH+nano-reef&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a&channel=sb&gws_rd=cr&ei=suYEU5DREoqp7Qbjx4CwDQ