Retor Zgłoś Napisano 18 Maja 2018 W dniu 3.05.2018 o 22:19, szutarek78 napisał: Problem mam taki że, nie zależnie co ustawie to miedzy przejazdami wychodzą nitki. Obecnie retraction distance mam 4mm, retraction speed 30mm i też jest kicha. Przy wydruku z PLA problem prawie nie występuje. Swoją drogą ma ktoś jakieś negatywne spostrzeżenia odnośnie moczenia wydruków z PLA w zbiornikach z solanką ? Długość retrakcji jaką należy ustawić jest zależna od odległości jaką głowica pokonuje w jałowych przejazdach. I tak przy krótkich przelotach najlepiej ustawiać jak najkrótszy retrakt tak jak @Paragon 1 mm, albo i mniejszy, ale jeżeli retrakcja ma dobrze zadziałać przy pokonaniu całego stołu to dobrze zwiększyć do 2 a nawet i 3 mm (zależnie od modelu drukarki). Drugą kwestią pojawiania się nitek jest temperatura dyszy, jeżeli w dyszy zalega duża ilość roztopionego materiału to żaden retrakt nie pomoże, bo nie da się wycofać roztopionej mazi, chyba że oś doprowadzająca filament jest na tyle szczelna że powstanie podciśnienie i wessie zawartość z wylotu dyszy, można pokombinować wówczas z prędkością retraktu podnosząc ją do 60mm/s albo ile da fabryka, to również może pomóc. Kolejną opcją jest zmniejszenie temperatury druku, aż do momentu jak przestanie nitkować. Wypadkowych jest wiele... Co do PLA, jak zaczynałem zabawę z drukarkami to były dwa filamenty na rynku PLA i ABS . Jak ktoś twierdzi że PLA jest słabe to znaczy że brakuje mu 5 lat zabawy z PLA hehe. Pierwsze wydruki jakie robiłem faktycznie po jakimś czasie rozklejały się lub przeciekały. Sama słona woda nic temu nie zrobi, moczone komponenty jak sitka czy mocowania pracują u mnie od samego początku i obrosły glonami wapiennymi. Za to jak PLA pochlapiemy morską wodą, albo raz moczymy raz suszymy to sól krystalizując się rozwali połączenia - tak działo się z czyścikami do szyb z tego materiału. Cokolwiek bym nie zrobił to po jakimś czasie sól rozpychała warstwy a woda wnikała do magnesów i pojawiała się rdza na obudowie. Ale za to odpieniacz czy też filtry, który prezentowałem we wcześniejszych postach, parę lat temu, działają u mnie bez problemowo do dziś, z tym że nie mają styczności z wodą albo pracują w pełnym zanurzeniu, w innym wypadku zaczyna się to samo co z czyścikami do szyb. Z wytrzymałością PLA cały widz polega na dobrym sklejeniu warstw, bo jeżeli zastosujemy temperaturę druku taką jak podaje producent (190-220oC) to nie dziwmy się że PLA jest słabe. Dla wytrzymałości należy przysmażyć PLA nawet do 250-260 oC, ustawiając chłodzenie na maxa a jak chłodzenie drukarki to za mało to obłożyć wszystko jeszcze dodatkowymi wentylatorami, albo postawić drukarkę w przeciągu (wszystko przerabiałem hehe), obniżyć warstwę do 0,1 - max 0,2 mm i wówczas można osiągnąć niezłe efekty. Wirniki z PLA są w stanie wytrzymać spokojnie rok, a po dołożeniu wzmocnień nawet i 2-3 lata, co przy standardowych ustawieniach jest nie osiągalne. Ale kto by się tam dziś bawił PLA jak jest PETG Za to PETG ma jedną zasadniczą wadę, jak się go wymrozi, np wysyłając kurierem w zimie, to lubi zrobić się kruchy. Przykładowo wydruk pojedynczej ściany powiedzmy 10x10cm o grubości 0,3mm, w temperaturze pokojowej będzie tak trwały że zginanie go nie spowoduje pęknięcia, natomiast po wymrożeniu i ponownym podgrzaniu do temperatury pokojowej zacznie rozsypywać się w rękach. Może to być też kwestia samego materiału, ale jak na razie zaobserwowałem to we wszystkich wymienionych przez Was producentów, więc zakładam że jest to wada samego materiału, ale po za tym to na prawdę fajny materiał. Cytuj http://nano-reef.pl/...917#entry445917 http://nano-reef.pl/...-z-drukarki-3d/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon Zgłoś Napisano 18 Maja 2018 (edytowane) 29 minut temu, Retor napisał: Drugą kwestią pojawiania się nitek jest temperatura dyszy, jeżeli w dyszy zalega duża ilość roztopionego materiału to żaden retrakt nie pomoże, bo nie da się wycofać roztopionej mazi, chyba że oś doprowadzająca filament jest na tyle szczelna że powstanie podciśnienie i wessie zawartość z wylotu dyszy, można pokombinować wówczas z prędkością retraktu podnosząc ją do 60mm/s albo ile da fabryka, to również może pomóc. Kolejną opcją jest zmniejszenie temperatury druku, aż do momentu jak przestanie nitkować. Wypadkowych jest wiele... tak mi wypadło z głowy, że ja dawno temu zrobiłem taki chwyt tzn., kupiłem wiertło o srednicy rurki teflonowej, rozwierciłem dyszę tak, że rurka teflonowa wchodzi 3-4mm w dyszę więc filament w momencie ekstruzji praktycznie dotyka tylko w małym procencie rozgrzanej dyszy, więc też łatwiej wycofać z niej masę, być moze dlatego u mnie nie ma nitek 29 minut temu, Retor napisał: ak ktoś twierdzi że PLA jest słabe to znaczy że brakuje mu 5 lat zabawy z PLA hehe jest słabe , a uważam tak bo są lepsze materiały, po co mam drukować na słabszym materiale kiedy różnica w cenie za pla i petg jest żadna, a petg łączy właściwości i pla i abs więc nie widzę sensu druku z pla, wiadomo dawniej nie każda drukarka miała podgrzewany stół i było wiele innych problemów technicznych, które pla nie dotykały ale teraz, ja ma podstawowy extruder z Tevo BW, żadnych nadmuchów na filament i innych wymyślnych wynalazków, w statystykach drukarki mam 600 albo 700 wydruków (80% wydruków to wydruki powyżej 10 godzin najdłuzszy jak do tej pory 96h )z czego nie wyszło lub zakończyło się niepowodzeniem ze 30 a z tych 30 20 to pla , pewnie jak bym się uparł to doszedł bym do perfekcji i w pla ale po co, petg ma lepszą wytrzymałość mechaniczną i termiczną, oraz chemiczną bardzo ładnie obrabia się papierem ściernym spróbuj dotrzeć pla papierem ściernym, wiadomo wybór filamentu jest sprawą indywidualną ale ja postawiłem na petg i nie załuję , aczkolwiek dodam ze w pracy tłuką na potęgę na 2 drukarki tylko pla, tylko to sa wydruki projektowe na jeden raz do wizualizacji 29 minut temu, Retor napisał: Ale kto by się tam dziś bawił PLA jak jest PETG Za to PETG ma jedną zasadniczą wadę, jak się go wymrozi, np wysyłając kurierem w zimie, to lubi zrobić się kruchy. Przykładowo wydruk pojedynczej ściany powiedzmy 10x10cm o grubości 0,3mm, w temperaturze pokojowej będzie tak trwały że zginanie go nie spowoduje pęknięcia, natomiast po wymrożeniu i ponownym podgrzaniu do temperatury pokojowej zacznie rozsypywać się w rękach. Może to być też kwestia samego materiału, ale jak na razie zaobserwowałem to we wszystkich wymienionych przez Was producentów, więc zakładam że jest to wada samego materiału, ale po za tym to na prawdę fajny materiał. Dokładnie, ale wiesz ja mam sporo rzeczy z petg zrobione na zewnątrz a w tym roku były sążne przymrozki pare razy nie widzę aby uchwyty i mocowania się rozlatywały, w aucie też mam kilka uchwytów w komorze silnika gdzie jak wiadomo temperatura skacze Edytowane 18 Maja 2018 przez Paragon (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Retor Zgłoś Napisano 18 Maja 2018 48 minut temu, Paragon napisał: Dokładnie, ale wiesz ja mam sporo rzeczy z petg zrobione na zewnątrz a w tym roku były sążne przymrozki pare razy nie widzę aby uchwyty i mocowania się rozlatywały, w aucie też mam kilka uchwytów w komorze silnika gdzie jak wiadomo temperatura skacze Tak jak napisałem, zaobserwowałem to w przypadku cienkich wydruków, większe gabaryty może inaczej się zachowują. A co do PLA to oczywiście że jest cała masa lepszych materiałów i nie ma sensu drukować z PLA na siłę. Już nie mówiąc o obróbce, jak się szlifuje papierem ściernym PLA to pod wpływem ciepła zaczyna zachowywać się jak guma, podobnie z obróbką na tokarce, frezarce itp. owija się o narzędzia, oczywiście z chłodzeniem wodnym/olejowym wszystko da się z nim zrobić, ale PETG obrabia się nieporównywalnie lepiej bez żadnych dodatków. Jest jeszcze jedna różnica między PLA i PETG, przy druku drobniejszych detali trzeba dobrze chłodzić wydruk żeby się nie rozlewał, chłodzenie PLA nie zmienia jakości wiązania a jego krzepliwość jest bardzo szybka, co sprawia że mniejsze detale dają się łatwo drukować, przy PETG trzeba się nakombinować żeby drobny detal wyszedł taki jak chcemy (np zębatka o średnicy 5mm), bo PETG jest nieco bardziej plastyczny i wolniej krzepnie. Za to druk "mostów" przy PETG nie wymaga podpór ponieważ po ekstruzji materiał gwałtownie kurczy się naciągając "nitki" pomiędzy wiązaniami. Jeszcze raz podkreślę, używanie PLA czy PETG czy innych materiałów jest sprawą indywidualną i każdy materiał ma swoje plusy i minusy. Ja osobiście drukuje ze wszystkiego co mi wpadnie w ręce, ale jako domyślny materiał do druku używam PETG w szpulach 5kg. Za to jak ktoś zamawia zębatkę czy inny detal wymagający precyzji to używam drogich materiałów z domieszką węgla, grafitu albo trybofilamentów, a i z PEEKa albo Teflonu się zdarza - zależy do czego ma to być użyte. Godzinę temu, Paragon napisał: jest słabe , a uważam tak bo są lepsze materiały, po co mam drukować na słabszym materiale kiedy różnica w cenie za pla i petg jest żadna słaby to jest ABS nie udało mi się nigdy dojść do takich samych wytrzymałości z ABS jak z PLA, ale za to ABS ma o wiele ładniejsze powierzchnie... ustalmy jedno, nie jestem obrońcą PLA, mam po prostu z nim lata doświadczenia i jak ktoś pyta o ten materiał to chętnie podpowiadam ale fakt, PETG podobnie kosztuje więc nie kupujcie PLA tylko ćwiczcie wydruki na PETG! bo to bardziej przyszłościowy materiał. Cytuj http://nano-reef.pl/...917#entry445917 http://nano-reef.pl/...-z-drukarki-3d/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katani Zgłoś Napisano 18 Maja 2018 @Retorpowiem ci, że cały czas używam czyścika od ciebie i szczypcy i wszystko działa super. Szczypcami można wyciągnąć dowolną rzecz z dowolnego miejsca, naewt spod skał zakamarków itd. Czyścik działa super. Co prawda wkładki trzymające żyletki szybko się wyrobiły i wypadają, ale bez nich działa dokładnie tak samo, jak z nimi. Cytuj Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000, Cyrkulacja 2x maxspect XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED. Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani. Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki slimaków turbo i columbelli, 1x tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon Zgłoś Napisano 18 Maja 2018 5 minut temu, Retor napisał: Jest jeszcze jedna różnica między PLA i PETG, przy druku drobniejszych detali trzeba dobrze chłodzić wydruk żeby się nie rozlewał, chłodzenie PLA nie zmienia jakości wiązania a jego krzepliwość jest bardzo szybka, co sprawia że mniejsze detale dają się łatwo drukować, przy PETG trzeba się nakombinować żeby drobny detal wyszedł taki jak chcemy (np zębatka o średnicy 5mm), bo PETG jest nieco bardziej plastyczny i wolniej krzepnie. Za to druk "mostów" przy PETG nie wymaga podpór ponieważ po ekstruzji materiał gwałtownie kurczy się naciągając "nitki" pomiędzy wiązaniami. pierwsze słyszę 11 minut temu, Retor napisał: słaby to jest ABS nie udało mi się nigdy dojść do takich samych wytrzymałości z ABS jak z PLA, ale za to ABS ma o wiele ładniejsze powierzchnie... ustalmy jedno, nie jestem obrońcą PLA, mam po prostu z nim lata doświadczenia i jak ktoś pyta o ten materiał to chętnie podpowiadam ale fakt, PETG podobnie kosztuje więc nie kupujcie PLA tylko ćwiczcie wydruki na PETG! bo to bardziej przyszłościowy materiał. ABS też dobrze wspominam ale ja mam od początku komorę ze sterowaniem temperaturą mam tam podczas druku 40 stopni, ale też sie z tobą zgodzę przy wydrukach losowo był nieprzewidywalny pękał, lub zmieniał kształt po druku przy dużych i płaskich obiektach, a ja tez napisze żeby było jasno nie jestem jakimś tam przeciwnikiem PLA ale tak jak piszesz PETG jest bardziej przyszłościowy, całkiem mozliwe że za jakiś czas pojawi się coś nowego i będzie jeszcze lepsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Retor Zgłoś Napisano 18 Maja 2018 @katani ciesze się że wszystko działa, fakt te wkładki szybko się wycierają, w tej chwili robię je z FlexiPLA, a obudowy z PETG, ale za to szczypce nadal z PLA bo do tej pory nikt nie reklamował, więc nie będę ryzykował ze zmianą materiału. Z tego co na PW pisaliśmy to można było by książkę zrobić hehe, pozdrawiam 18 minut temu, Paragon napisał: pierwsze słyszę Bardzo ładne wydruki. Na zdjęciach widać to co napisałem, PETG rozlewa się bardziej od PLA co na igłach wirnika widać jako pofalowania, a na "podporze" na przedostatnim zdjęciu powierzchnia nie jest gładka tylko porozlewana, przy druku PLA dobrze chłodzonym ten efekt nie występuje. Cytuj http://nano-reef.pl/...917#entry445917 http://nano-reef.pl/...-z-drukarki-3d/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon Zgłoś Napisano 18 Maja 2018 (edytowane) 51 minut temu, Retor napisał: @katani ciesze się że wszystko działa, fakt te wkładki szybko się wycierają, w tej chwili robię je z FlexiPLA, a obudowy z PETG, ale za to szczypce nadal z PLA bo do tej pory nikt nie reklamował, więc nie będę ryzykował ze zmianą materiału. Z tego co na PW pisaliśmy to można było by książkę zrobić hehe, pozdrawiam Bardzo ładne wydruki. Na zdjęciach widać to co napisałem, PETG rozlewa się bardziej od PLA co na igłach wirnika widać jako pofalowania, a na "podporze" na przedostatnim zdjęciu powierzchnia nie jest gładka tylko porozlewana, przy druku PLA dobrze chłodzonym ten efekt nie występuje. zgadza się, wiesz ten wydruk jest jeszcze sprzed modyfikacji, aktualny wirnik oraz inne precyzyjne i małe części wychodzą już dużo lepiej jeżeli chodzi o to rozlewanie o którym wspomniałeś, efekt skórki salomona też się poprawił ale nie zniknął całkowicie scianki są gładkie pod palcem nie wyczujesz warstw, to widać u mnie na transparentnym filamencie zazwyczaj po fleszu w aparacie poprawiło się też po modyfikacji dyszy o którym pisałem wcześniej, oraz zmianie prowadnic z kółek na łożyska liniowe zmieniałem też mocowania osi X i Y zrobiłem je całkiem od podstaw na frezarce cnc: tutaj po pierwszej modyfikacji osi X warstwa 0.2mm: Edytowane 18 Maja 2018 przez Paragon (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Retor Zgłoś Napisano 18 Maja 2018 Bardzo ładna kosteczka, a drukowałeś może coś standardowego jak 3DBenchy dla porównania z innymi drukarkami? Albo ktoś z drukarzy ma wydruk tego ustrojstwa? Mi nie wychodzi napis na rufie, czy komuś to się udało wydrukować? Jak by ktoś chciał przetestować wydruk to podaje bezpośredni link do pliku - https://www.thingiverse.com/download:1223854 Sorry za słabą fotkę, robiona z kom. Cytuj http://nano-reef.pl/...917#entry445917 http://nano-reef.pl/...-z-drukarki-3d/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon Zgłoś Napisano 19 Maja 2018 13 godzin temu, Retor napisał: Bardzo ładna kosteczka, a drukowałeś może coś standardowego jak 3DBenchy dla porównania z innymi drukarkami? Albo ktoś z drukarzy ma wydruk tego ustrojstwa? Mi nie wychodzi napis na rufie, czy komuś to się udało wydrukować? Jak by ktoś chciał przetestować wydruk to podaje bezpośredni link do pliku - https://www.thingiverse.com/download:1223854 Sorry za słabą fotkę, robiona z kom. hej druknąłem, napisy są z tyłu i pod spodem widzę je, ale niestety na zdjęciu nie mogę złapać bo mam tylko transparentny filament, niestety drukuje ostatnio tylko z takiego nie mam jednolitego: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Retor Zgłoś Napisano 21 Maja 2018 Twój wydruk wygląda dobrze, u mnie napis od spodu też wychodzi bez problemu, jednak na rufie jest ledwo czytelny. Niestety na permanentnym filamencie tego nie sprawdzimy bo detale widać dopiero na barwionym wydruku. Czy ktoś jeszcze próbował się z tym wydrukiem oprócz @Paragon'a ? Cytuj http://nano-reef.pl/...917#entry445917 http://nano-reef.pl/...-z-drukarki-3d/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Retor Zgłoś Napisano 28 Maja 2018 @Paragon a jak dużą drukowałeś tą łódkę? Bo zapomniałem dopisać że ja się siłuje ze skalą 30% względem właściwej. Cytuj http://nano-reef.pl/...917#entry445917 http://nano-reef.pl/...-z-drukarki-3d/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon Zgłoś Napisano 28 Maja 2018 większa nie mówiłeś nic o skali w domku jak będę to druknę, u mnie na drukerce leci nowa testowa zwężka z gwintowanym wnętrzem hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomekSz Zgłoś Napisano 28 Maja 2018 W dniu 21.05.2018 o 14:23, Retor napisał: Twój wydruk wygląda dobrze, u mnie napis od spodu też wychodzi bez problemu, jednak na rufie jest ledwo czytelny. Niestety na permanentnym filamencie tego nie sprawdzimy bo detale widać dopiero na barwionym wydruku. Czy ktoś jeszcze próbował się z tym wydrukiem oprócz @Paragon'a ? Mogę puścić u siebie dla zabawy na Ultimakerze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Retor Zgłoś Napisano 28 Maja 2018 @TomekSz jak możesz to sprawdź ten plik na Ultimakerze, to będzie optymalne porównanie. Skala docelowa 30% (długość całkowita około 18mm). Cytuj http://nano-reef.pl/...917#entry445917 http://nano-reef.pl/...-z-drukarki-3d/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Retor Zgłoś Napisano 30 Maja 2018 @TomekSz @Paragon jak tam wydruki? siłowaliście się coś z tą mikro łódeczka? Cytuj http://nano-reef.pl/...917#entry445917 http://nano-reef.pl/...-z-drukarki-3d/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon Zgłoś Napisano 30 Maja 2018 10 minut temu, Retor napisał: @TomekSz @Paragon jak tam wydruki? siłowaliście się coś z tą mikro łódeczka? U mnie idzie jeszcze zwężka do pienidła zostało ze 2h, jak skończę puszczam stateczki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon Zgłoś Napisano 31 Maja 2018 A więc druknięte nie zmieniałem za bardzo parametrów czyli prędkość 35mm/s wysokość warstwy 0.16, całkiem możliwe że wydruk mógłby być lepszy ale musiałbym mu poświęcić więcej czasu a tego brak wydruki czekaja w kolejce ewentualnie zmienić dyszę na 0.2 aktualnie drukuje na 0.4 wyszlo tak jak niżej skala 30% oryginału Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Retor Zgłoś Napisano 31 Maja 2018 Jak na dysze 0,4 mm to i tak nieźle, a próbowałeś niższą warstwą? np. 0,05 mm zamiast 0,16. Cytuj http://nano-reef.pl/...917#entry445917 http://nano-reef.pl/...-z-drukarki-3d/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon Zgłoś Napisano 31 Maja 2018 (edytowane) 3 minuty temu, Retor napisał: Jak na dysze 0,4 mm to i tak nieźle, a próbowałeś niższą warstwą? np. 0,05 mm zamiast 0,16. wiesz mam takie odczucie że aby drukować na mniejszych warstwach trzeba dać mniejsza dyszę inaczej to bez sensu dysza 0.4 jes dobra do warstw około 0.15-0.25 tak podpowiada mi doświadczenie, a Ty na jakiej dyszy drukujesz? Edytowane 31 Maja 2018 przez Paragon (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Retor Zgłoś Napisano 31 Maja 2018 Najczęściej 0,5mm, warstwy od 0,05 do 0,3mm. Ale zdarza się też dysza 0,25mm. A jak tam wydruk zwężki z gwintem? Cytuj http://nano-reef.pl/...917#entry445917 http://nano-reef.pl/...-z-drukarki-3d/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon Zgłoś Napisano 31 Maja 2018 7 minut temu, Retor napisał: Najczęściej 0,5mm, warstwy od 0,05 do 0,3mm. Ale zdarza się też dysza 0,25mm. A jak tam wydruk zwężki z gwintem? spoko a zmieniła się koncepcja przeanalizowałem mechanikę płynów oraz po kilku podpowiedziach pewnej osoby zrobiłem zwężkę trochę inaczej, poza tym dałem kilka zmian w odpieniaczu tak więc zobaczymy zwężka się jeszcze drukuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Retor Zgłoś Napisano 12 Czerwca 2018 W dniu 28.05.2018 o 15:17, TomekSz napisał: Mogę puścić u siebie dla zabawy na Ultimakerze Jak tam próby na Ultimakerze? udało się coś. Ja ten model drukowałem w rozdzielczości 20 warstw na milimetr (0,05mm), Ultimaker zdaje się ma zasięg do 0,06 mm, ale nie widziałem z Ulti. wydruku o takiej rozdzielczości. Może uda Ci się coś podobnego spróbować? Cytuj http://nano-reef.pl/...917#entry445917 http://nano-reef.pl/...-z-drukarki-3d/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon Zgłoś Napisano 3 Lipca 2018 Wstawiam screen ze statystyk z mojej drukarki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Retor Zgłoś Napisano 5 Lipca 2018 Daje radę Twoja drukareczka Cytuj http://nano-reef.pl/...917#entry445917 http://nano-reef.pl/...-z-drukarki-3d/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon Zgłoś Napisano 5 Lipca 2018 2 minuty temu, Retor napisał: Daje radę Twoja drukareczka jak w statystykach 584 wydruki z czego 567 udanych, czyli 17 nieudanych z tych 17, to 10-15 zatrzymałem sam, więc takich nieudanych widzisz ile jest, reasumując mogę śmiało powiedzieć że daje radę drukarkę mam od chyba września czy października 2017, jedyna awarie jaka miałem od tego czasu to przepalony przewód od grzalki extrudera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach