Skocz do zawartości
mwr5700

Zarastanie akwarium

Rekomendowane odpowiedzi

wywalić skałę i kupić nową - zacząć wszystko od początku - przy 30l nie powinno to kosztować fortuny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki, nie zwrocilem uwagi na wielkosc zbiornika. Zreszta nie chodzilo mi o pelnego ballinga tylko o idee.


425L  - Maxspect Recurve R6 120, Twistman 150 Integra, Komputer od AquaTrend i takie tam... Stary projekt [600L] Nowy projekt [425L]

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Areya - no własnie już robiłem takie duże czyszczenie, więc teraz jak je powtórzę to muszę zrobić coś jeszcze, żeby nie było tak samo jak do tej pory. Kwestia ubogiej soli to mam jeszcze Red Sea Salt, ale to jest raczej bogatsza? Tylko jak ta koncepcja ma się do niskich parametrów kH Mg i Ca obecnie i propozycji Stani dotyczącej uzdatnienia metodą ballinga - tak przewinęła mi się ta informacja chociaż bardzo mi pasowała wersja eRybki - podmianki z dobrą solą Red Sea wystarczą... ale jak widać w tym wypadku chyba jednak muszę zgłębić ballinga. Czyli lepiej uzdatnić wodę czy nie? ;-)

Silvia - proponujesz podmiankę 10-15l wody z żywego akwa czy solanki (RO+sól)?

Tester - hmm artykuł dał mi trochę do myślenia, bo moja skała jechała z eRybki do Szczecina zawinięta niby w wilgotne gazety w wilgotnym opakowaniu styropianowym.... ale trwało to parę godzin i było zimą... może to jest właśnie cały problem.

MiQ - ale trochę szkoda wywalać skałę poza tym kupić nową wrzucić do tej wody i pasku co jest teraz? to chyba jeszcze gorzej bo nie wiadomo co z tego wyjdzie nowego?

Algi są - fotka w załączeniu na skale + jeszcze trochę na rurce od kaskady i czyściku magnetycznym ;-)

ŚWIATŁO: faktycznie żarówki wymieniłem białą jakieś 3 miesiące temu a niebieską parę dni temu - obecnie świeci 2x6W LED - Aquael Leddy Tube. Biała 8-18 a niebieska 7-19

ZASOLENIE: Faktycznie widzę tu kilka problemów. Parowanie powoduje, że czasami jak mnie nie ma przez 2-3 dni (zdarza się to 1-2 razy w miesiącu) to teraz latem dolewam 1l a nawet trochę więcej wody RO. Do tego dochodzi jeszcze temperatura, która ze względu na bardzo nasłonecznione mieszkanie niestety często dochodzi do 28st. C - muszę coś podziałać z chłodzeniem.

Kwestia pomiaru to kolejny dylemat. Mam spławik, którego dokładność jest +/- 0,002 (wynikająca z napięcia powierzchniowego wody, które trochę go przytrzymuje) - obecnie odczyt jest zbliżony +/- do 1,024. Do tego mam refraktometr, z którym nie jestem pewien czy dobrze postępuję. Sporo na ten temat czytałem ale niestety ciągle coś mi nie gra.

Woda RO mierzona jest miernikiem TDS DM1 i po kilku chwilach spuszczania wskazuje 000:

Refraktometr RedSea skala z prawej PPT przy wodzie z RO wyskalowanej na 0 wskazuje na skali po lewej S.G. trochę poniżej 0 (?!?!?) - obrazuje to zdjęcie RO.jpg.

Przy powyższej kalibracji i pomiarze na płynie Salifert Refracto Check 35 0/00 wychodzi na skali po prawej PPT idealnie 35 co odpowiada 1,025 po lewej na skali S.G zdjęcie Salifert refracto check.jpg.

Na tych samych kalibracjach dzisiejszy pomiar wody wynosi 1.021S.G. i 30PPT zdjęcie akwa.jpg.

Natomiast gdyby wyskalować na wodzie RO refraktometr na 000 dla skali S.G. to wskazanie wody będzie idealnie 1.024 co też byłoby zgodne z odczytem spławika ;-) Gdzie popełniam błąd?

PODMIANKI WODY: robię co ok. 2-3 tygodnie 3l i po podmiance leję (0,1 ml biodigest i 0,2ml bioptim, które leżakują w strzykawkach w lodówce, bo fiolka ma cały 1ml ;-))

W KASKADZIE: węgiel, phosguard i cała jedna połówka kaskady siporax (chociaż od nowości nie podmieniany, więc chyba powinienem część już wymienić?)

post-24758-0-66272900-1466459882_thumb.jpg

post-24758-0-44919100-1466460654_thumb.jpg

post-24758-0-72628800-1466460830_thumb.jpg

post-24758-0-96380000-1466461014_thumb.jpg


2933ffbd5fafe4fef9705da7ccbe8969u1051a922.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że przy kalibracji na 35PSU pomiar w akwarium wskazuje 30 PSU? Tego pomiaru się trzymaj. Ten pomiar tłumaczy twoje niskie poziomy makroelementów. Podnieś zasolenie do 35 PSU przy kalibracji płynem 35 PSU, to wszystko powinno mieścić się w normach bez użycia Ballinga. Będziesz miał jeden element układanki mniej. Na drugim miejscu przyjrzyj się wiedzie jakiej używasz. Najlepiej używać z własnego filtra, często wymieniać prefiltry, tzn co ok pół roku i kontrolować TDS, jak skoczy powyżej zera to wymiana żywicy. Po trzecie uporządkuj sprawę chłodzenia i dolewki. Zrób sobie jakąś dolewkę grawitacyjną, chociażby z kroplówki i załóż wentylator do chłodzenia wody. Nie przestawaj szorować skały. Jak zrobisz te rzeczy, jestem przekonany, że plagi zaczną ustępować.

Pozdrawiam, Marek.

Edytowane przez Miklas (wyświetl historię edycji)

image.jpg

294l + 170l sump: około 370l w obiegu; Odpieniek na pompie Tunze 9420 by DarekB30 fi 200; obieg NJ 3000; 2x Tunze 6055 + singlecontroler, 240W LED CREE DIY; 31kg LR; 18kg LS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy to normalne, że w refraktometrze punkt PPT 1.000 i S.G. 0 są na różnym poziomie?

Edytowane przez mwr5700 (wyświetl historię edycji)

2933ffbd5fafe4fef9705da7ccbe8969u1051a922.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Wbrew odradzaniu modułów peltiera podjąłem wyzwanie i udało mi się stworzyć skuteczne chłodzenie bez konieczności wiania w taflę wody za ok. 150zł + ok. 150zł koszt eksperymentów (kluczem jest skuteczne oddawanie ciepła i przekazywania zimna przez szybę, która niestety jest izolatorem) i od paru dni akwa ma stabilną temperaturę. Jeszcze muszę tylko dopracować trochę cichsze chłodzenie radiatora odbierającego ciepło z modułu peltiera (większy i wolniejszy wentylator). Dzięki temu udało się oczywiście zapanować nad zasoleniem i zobaczymy jak się to wszystko ustabilizuję, zgodnie z sugestiami zrobię bardzo dokładne czyszczenie (lekkie czyszczenia były w międzyczasie).

Automatyczna dolewka już będzie kupiona ;-) po przeczytaniu wielu wątków na forum jestem trochę skołowany, ale chyba padnie na Hydor Smart Level Controller (z racji możliwości utrzymania wysokiego poziomu wody w akwa no i dość dużego zbiornika wody RODI) oraz pompka Hydor Pico 400 (zbiornik z wodą będzie stać pod akwarium) - chyba, że ktoś może to jakimiś konkretnymi argumentami odradzić?

Natomiast jeszcze mam pytanie jak to jest z bakteriami i pożywką Biodigest i Biopton.... powinienem to zawsze lać przy podmiankach?


2933ffbd5fafe4fef9705da7ccbe8969u1051a922.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

są porcelanka i strombus,


2933ffbd5fafe4fef9705da7ccbe8969u1051a922.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.