Skocz do zawartości
mhornat

lubuska 60-siątka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

jak każdy z Was kiedyś tak i ja teraz jestem początkującym akwarystą morskim. :) Po godzinach lektury forum opracowałem zarys akwa od strony technicznej, którym chciałbym wystartować.

Planuję ruszyć ze swoją solniczką na poniższym sprzęcie, zweryfikujcie proszę zasadność planowanego zestawu.

Dennerle Nano Cube 60l

HYDOR Koralia Nano 900 (1, druga opcjonalnie)

Kaskada FZN-3 (siporax, phosguard, perigen) plus SK-300 opcjonalnie

BELKA OŚWIETLENIOWA 2x8W (42cm) przerobiona na DIY power led (jakieś 42-54W)

Aquael Comfortzone Gold 75W

SALIFERT NO2, NO3, PH, KH, NH4, PO4

Blue Treasure Premium Coral Sand 5kg 0,5-1mm

LR około 8 kg

sól Kent Marine Reef Salt

Obsada - korale miękkie, ekipa czyszcząca i kiedyś kiedyś parka nemo.

MOJE PYTANIA:

Alternatywna filtracja:

Jestem świadom dobrych recenzji fzn-3 + sk-300 niemniej co sądzicie o

Dennerle NANO MARINUS BIOCIRCULATOR 4 IN 1

oraz

TUNZE COMLINE 3163?

dzięki nim całość wyglądałaby znacznie lepiej, nie byłoby potrzeby docinać pokrywy (ponadto mam duży problem z miejscem i nie wiem czy zmieszczę fzn-3 za szkłem)

post-26325-0-17692300-1451690585_thumb.jpg post-26325-0-37845100-1451690592_thumb.jpg

Alternatywne szkło:

Czy ktokolwiek adaptował HAILEA FA400 na solniczkę? Jak z oświetleniem, filtracją, odprowadzaniem ciepła spod pokrywy i montażem odpieńka w takim cudzie?

Opcjonalne oświetlenie:

AQUAEL - DECOLIGHT DUO MARINE 2X6W LED x 2

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Dennerle Nano Cube 60l masz z pokrywą ?

daruj sobie ten biocyrkulator , lepiej do kaskady domontuj rurkę "skimmera" powierzchniowego

albo przemyśl dorobienie panela filtracyjnego - 8cm szeroki i zmieści się tam SK-300 razem z wieszakiem i "parę" innych rzeczy - to na plus :)

minus - zbiornik z szerokości 38cm zmniejszy się do 30 ..

Udostępnij tę odpowiedź