Skocz do zawartości
cezarycezary

Jakie światło (T5) do fotografowania życia?

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu na naszym forum kupiłem Giesemann Infinity 150W HQI + 4x24W T5.

Na początek wystarczyły świetlówki, które były z lampą ale przyszedł już chyba czas na zamontowanie czegoś nowego i tu pojawia się pytanie.

Co wybrać żeby było optymalnie względem życia w baniaku (miękko trochę LPSów i kilka "łatwych" rybek) i zdjęć, które chciałbym zacząć robić lustrzanką :)

W chwili obecnej fotografuję Nikonem D750 + chciałbym kupić Nikkora 105 macro

Nie wiem czy to możliwe ale chciałbym mieć możliwość w miarę poprawnie oddać balans bieli i poprawność kolorów. Nie chciałbym żeby było zbyt niebiesko.

Jakie są Wasze patenty? Podpowiecie jakieś konkretne rozwiązania :) ?

PS a może używa ktoś z Was Passport Color Checker do tworzenia profili?

Edytowane przez cezarycezary (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jakie masz światło?

Ja obrabiam RAWy i podbijam balans bieli w sofcie do 14000 Kelvinów

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W chwili obecnej fotografuję Nikonem D750 + chciałbym kupić Nikkora 105 macro

Nie wiem czy to możliwe ale chciałbym mieć możliwość w miarę poprawnie oddać balans bieli i poprawność kolorów. Nie chciałbym żeby było zbyt niebiesko.

Masz lustro. Rób zdjęcia w RAWach, a potem obróbka w programie, jaki tam sobie uważasz i lubisz. Jeden patent może - weź kawałek czegoś szarego, co możesz wrzucić co akwa i zrób fotki tego, przy świetle jaki masz, z lampą, bez i według tego kawałka ustal sobie balans bieli na właściwy.

Co do balansu bieli - przy samych T5 sprawa jest stosunkowo prosta. Prawdziwa zabawa zaczyna się przy hybrydach z LED + jeszcze lampa do tego. Boki zrywać, ale też się da.

Tak czy inaczej - trochę trzeba poeksperymentować, ale summa summarum bez tego nie pojedzie.

Miłego pstrykania i suwania suwaczkami.

Leel00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze krótkie pytanie w temacie. N3200. Jaki do niego obiektyw bo na oryginale plus makro to mi cuda wychodzą. Czy stała 50 polepszy sytuacje ?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


600l w obiegu, OPTI z kominem, lampa LED PANDORA HYPERION R2 HYBRID, obieg DC6000, odpieniacz na tunze silence 9430.040, PROFILUX II Ex 2xPh, redox, SMS itp, DP-4 na balingu, sump 80x80x40 + refugium, miękko-LPS-SPS.

Naprawimy wszystko co jest związane z elektroniką i nie ucieka na drzewo. Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Cuda zajmują mi trochę czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy szkle 50mm skala odwzorowania to pewnie coś koło 1:6, a obiektyw makro 1:1, więc bez szału. Będzie jak na kisie w okolicach maksymalnej ogniskowej, ale troszkę jaśniej, bo szkło pewnie jaśniejsze(1,6?). Ratują sytuacje ewentualnie pierścienie pośrednie i makro jakoś można by robić.

A jakie cuda dzieją się na oryginalnym (pewnie kitowy 18-55)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kitowy odłożyłem pierwszego dnia. W terenie najlepiej sprawdził mi się AF-S NIKKOR DX 18-105 z VR i takiego obecnie używam. Zdjęcia korali robię okazyjnie. Problem ze szkłami makro dołożonymi do obiektywu jest taki, że bardzo ciężko złapać ostrość na obiekcie oddalonym mniej niż 20cm zachowując głębie tła. Oczywiście robię to ze statywem i spustem. Dodatkowym problemem jest fakt, że jestem fanem LED-ów i nie mam dodatkowego światła rozproszonego (T5). Próbowałem stosowania filtrów ale brak wiedzy i taniość(jakość) produktu mnie pogrążyła. Chętnie porozmawiam i przyjmę wszystkie rady.


600l w obiegu, OPTI z kominem, lampa LED PANDORA HYPERION R2 HYBRID, obieg DC6000, odpieniacz na tunze silence 9430.040, PROFILUX II Ex 2xPh, redox, SMS itp, DP-4 na balingu, sump 80x80x40 + refugium, miękko-LPS-SPS.

Naprawimy wszystko co jest związane z elektroniką i nie ucieka na drzewo. Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Cuda zajmują mi trochę czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Makro ma jeszcze to do siebie, że przy maksymalnej dziurze (max otwarta przysłona) głębia ostrości jest "papierowa". Przy obiektywie 90mm, przysłonie 2,8 i odległości ostrzenia 20cm głębia ostrości to pewnie ze 2mm. Ratunek to przysłona 10-16, mniejsza ogniskowa lub większa odległość ostrzenia. Optyki nie przeskoczysz. Ponadto fotografowanie akwarium pod kątem, przy szybie ~10mm wprowadza dodatkowe zniekształcenia obrazu, a dodając do tego soczewki makro i np. kiepskie "ochronne" filtry UV robi się mydło totalne. Staram się mieć prostopadle obiektyw do baniaka, ale czasem ciężko coś wtedy skadrować.

Dodatkowe światło to też kłopot. Masz lampę zewnętrzną? Można ustawić ją do góry i dokleić do lampy kartkę a4, robi się rozpraszacz i doświetlacz jednocześnie. Tu można różne patenty stosować..choćby kubek po jogurcie.

https://www.google.pl/search?q=dyfuzor+do+lampy+b%C5%82yskowej&biw=1600&bih=715&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj7pr_-gtHPAhWINpoKHb8QDxUQ_AUIBigB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lampę mam też nikona z pełną automatyka i różnymi dyfuzorami. Ale powoduje spore cienie lub zbyt przekontrastowuje zdjęcie. No i szyba. Nawet idealnie czysta robi obraz za mgłą. Dlatego pytam o jakiś sprawdzony obiektyw bo body jest spoko. Walczę tylko z optyka. I nijak tego nie mogę ugryźć

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


600l w obiegu, OPTI z kominem, lampa LED PANDORA HYPERION R2 HYBRID, obieg DC6000, odpieniacz na tunze silence 9430.040, PROFILUX II Ex 2xPh, redox, SMS itp, DP-4 na balingu, sump 80x80x40 + refugium, miękko-LPS-SPS.

Naprawimy wszystko co jest związane z elektroniką i nie ucieka na drzewo. Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Cuda zajmują mi trochę czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zakryte akwarium (obudowa z białego pcv). Pakuję lampę pod obudowę, ustawiam palnik na odbłyśniki T5 i wyzwalam bezprzewodowo. Co do fotografii przez szybę, przy zbliżeniach, bo panoramiczne zdjęcie akwa przeważnie ładnie wychodzi, - tu obiektyw nie jest niczemu winien. Szyba to cały problem w tym przypadku i ona wprowadza największe zniekształcenia i odbicia. Odbicia można zniwelować filtrem polaryzacyjnym. Zniekształcenia niestety nie. Jedyne rozwiązanie, jakie mi przychodzi do głowy, to ustawienie obiektywu dokładnie prostopadle do szyby i obiektu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy "standardowo" daje się dwie białe i dwie niebieskie?

Możesz jakoś rozwinąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.