Skocz do zawartości
Dan86PL

Lampa LED CREE 3x10W ze wschodem/zmierzchem i oświetleniem nocnym

Rekomendowane odpowiedzi

Ok. Program pod windows, biblioteki do programu i kod do Arduino wgrany. 

Korzystając z tej instrukcji -> http://magu.pl/arduino/162-jak-wczytac-kod-z-pliku-i-zainstalowac-biblioteki-arduino da się to zrobić w 20 minut, nawet o 1 w nocy. :)

 

Teraz szukam jak ustawić wartości maksymalne w  procentach oświetlenia, długość zmierzów i świtów i wartość nocnego na takie jakie chce...

http://magu.pl/aqma-led-control - tu piszą jak poniżej:

Użytkownik może ustawić długość wschodu i zachodu słońca (w minutach), a także minimalną i maksymalną moc jaką będzie sterowana lampa. Zaptaszkowanie kwadratu „Oświetlenie nocne” spowoduje, że w czasie kiedy lampa powinna być wyłączona, zostanie utrzymana wartość minimalna PWM (ta z pola minimum wyrażona w %). Jeżeli ptaszka nie ma, PWM zostanie ustawiony na zero.

Tylko jak to ustawić? Ja nie mogę zaznaczyć żadnego kwadratu, mogę tylko zmienić wartości w kodzie, tylko które to są... Ale to już innym raem.

 

Edytowane przez Dan86PL (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

ale czym ustawiasz .. grzebiąc w kodzie ?

a nie tym ?

2.png

zależy który kod wgrałeś

AQma - sterownik czy AQma LED Control to są programy (magu.p) obsługi / ustawiania co trzeba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już wgrałem kod, to później się kapnąłem, że ustawia się to na tym programie, którego screen umieściłeś. Zainstalowałem to tylko mi błąd komunikował, że muszę się połączyć...

Może dlatego, że odłączyłem Arduino od USB, późnej ten program do ustawień zainstalowałem i dopiero później podłączyłem znowu Arduino?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

podłączasz USB , odpalasz program , na dole z prawej wybierasz port COM i klikasz przycisk żeby się połączyć, ustawiasz datę / godzinę i resztę co tam trzeba :)

i drugi screen (od magu :) )

opis_guzikow.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Ok, sprawdzę w domciu, ale obawiam się, że coś musiałem na wcześniejszym etapie schrzanić... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Właściwy port nie jest wybierany automatycznie - może tu "się nie dogadałeś" z programem :)

skoro dało się zaprogramować to da się też ustawić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co chodziło... Podłączyłem teraz Arduino przez USB z kompem. Jeszcze raz wgrałem kod i nie zamykając programu do wgrywania kodu włączyłem program do ustawień i jest połączony i chyba wszystko jest ok. Z ustawieniami się pobawię jak pokleję diody i to połączę.

 

Zasilacz mam z zakresem 15-24V. Od 15V do 22V pracuje na 4A, przy 24V na 3,75A jeżeli dobrze rozumiem. Dokładnie taki:

71fc229eafc0.jpg

 

Obejdzie się bez obcinania końcówki, żeby go nie psuć? :P

EDIT:

Końcówkę obciąłem i się wystraszyłem jak zobaczyłem, że to nie idzie plus obok minusa... Na szczęście minus, który idzie na zewnątrz rdzenia pod czarną osłoną łatwo da się skręcić w całość i oddzielić od plusa w rdzeniu.

Później "+" i "-" z zasilacza poprowadziłem do kostki. Jeszcze muszę minus z drugiego zasilacza (7,5V) pod który podepnę Arduino też wepchać w tą kostkę razem z minusem zasilacza do diód.

Z kostki wychodzi rozgałęzienie tak, żeby wszystko dało się połączyć. Czyli 2 plusy i 3 minusy (jeden dla Arduino). Załączę zdjęcia jak będę w domu.

Mam pytanie. Na jakim etapie do Arduino podłączam RTC i wkładam tam baterie? W którym momencie? Programowałem to Ardunio bez RTC, było tylko pod USB do kompa podłączone.

 

Edytowane przez Dan86PL (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

dobrze rozumiesz : przy 24V zasilacz daje 3,75A

zamiast ciąć wtyczkę można gniazdo zmienić :)

tak minusy (masy) zasilaczy trzeba połączyć

zegar/baterię podłączasz w dowolnej chwili (bez tego po prostu nie pamięta daty)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze no nie wiem czemu nie działa, a nie chce już kombinować, bo zabawa z tymi kabelkami nie należy do najprzyjemniejszych.

Wiem, że straszna chałtura, ale czy dobrze połączyłem? Póki co jedna nitka CREE 5W pod driver 1500mA.  Ten RTC ma z obu stron wejścia o takich samych nazwach. Może po prostu strony pomyliłem?

c8e665411c47.jpg

a2fe7f52f6b8.jpg

Edytowane przez Dan86PL (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

arduino z wyglądu inne - ale połączenia te same - łączysz 4 kable , u Ciebie widzę tylko 2

Circuito_DS1307_Serial_Monitor.png

"owinięcie" kablem zamiast lutowania też raczej popraw ... tak nie będzie działać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie o to chodzi. 5V z VCC i GND z GND mam białymi kabekami a pozostałe 2 połączenia mam dwoma pinami, bo się nakładają na siebie i nie musiałem kabelków używać.

D3 czyli 1 kanał mam z DIM na driverze.

No nic, muszę popróbować i może dojdę do tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

nakładają nie znaczy że są połączone ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nakładają się w sensie są równolegle jeden nad drugim i połączyłem je za pomocą tych nóżek/pinów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem połączenie na kabelki. Nie są przylutowane ale mają styk na 100%. Oczywiście zasilania nie mam podłączonego, bo rozumiem że to ustrojstwo bierze prąd z USB. Mam to podłączone pod USB w kompie, program się łączy ale nie ma efektów, np. nie zmienia się jasność w trybie testu i przesuwaniu suwakiem, nic nie działa...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

kliknij "pobierz datę" jeśli wyświetli dobrze tzn. że zaprogramowane i połączone po USB jest OK

skoro pin3 (D3) to 1 kanał PWM to może driver jest walnięty i świeci max cały czas znieważając na sygnał PWM , albo jednak "styki" słabe

PWM działa i bez zegara więc wogóle ... coś nie halo

zaraz zaraz  .. a gdzie masz połączoną masę zasilacza z Arduino ? bez tego PWM nie działa :) 

pociągnij kabelek od minusa drivera (od strony zasilacza) do GND w arduino i zagra (o ile połączone jak mówisz są OK

Edytowane przez Gość (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No Panie i gra gitara :D

Co ciekawe mam już minus - póki co niepodłączonego do sieci zasilacza, który będzie zasilał Arduino połączony z minusem zasilacza od diód, ale nie wiedziałem, że gdy to ustrojstwo bierze prąd z USB to też trzeba coś z minusem pokombinować....

2 rzeczy mi przy okazji "podpadły"

- przy 1% będzie za jasno na nocne

- poniżej 100% zasilacz dość mocno buczy

ale to już rzeczy na jutro.

DZięki za dzisiaj! Co ja bym bez Ciebie zrobił... ;]

Edytowane przez Dan86PL (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

no i brawo -  a dla mnie BĘCKI że nie zauważyłem od razu :ph34r:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

--//-- edit

nie wiem które masz oprogramowanie wgrane ale na stronie @magu napisano

" Dodatkowo od tej wersji po ustawieniu 1% wypełnienia dla oświetlenia nocnego, zostaje ustawiona najmniejsza możliwa wartoś PWM (mniejsza niż 1%). Teoretycznie lampa 100W będzie pracować z mocą 0,39W (dotyczy to tylko oświetlenia nocnego - moc kanału/255). Kolejne wartośći wyliczane są "normalnie".  "

buczący zasilacz raczej nie oznacza nic dobrego - mój nie buczy ... ale mam inne diody i drivery, poza tym ułatwiłem sobie sprawę i poskładałem na "płytce która ułatwia życie" (pytaj @magu) i jestem pewien że nigdzie się nie pomyliłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o oświetlenie nocne, które jak dla mnie jest o wiele za "mocne". Oprogramowanie  mam najnowsze, bo do takiego jest link na stronce aqma. Nie da się tu jeszcze coś zrobić, żeby diody ledwo się świeciły?

Zasilacz buczy lekko. Raczej nic strasznego się nie dzieje. Zresztą napięcie zmniejszyłem na 18V i buczenie jest słabsze. Spaliła mi się jedna dioda i mam tylko 5 sztuk w nitce póki co...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.lidl.pl/pl/oferta.htm?action=showDetail&id=100486

Czy taka lutownica jest cokolwiek warta do lutowania elementów lampy? Czy lepiej wydać nieco więcej i kupić coś lepszego/bardziej poręcznego? (jakąś pistoletową?)

Kompletnie się na tym nie znam.


Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000,  Cyrkulacja 2x maxspect  XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED.

Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani.

Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki  slimaków turbo i columbelli, 1x  tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia.

ce5058cc16516a9e06285a07538a7eb3u1610a14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oki.  to nie biorę tej z lidla. Pytanko, czy te groty lutownicze się przepalają i czy można je wymieniać?


Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000,  Cyrkulacja 2x maxspect  XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED.

Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani.

Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki  slimaków turbo i columbelli, 1x  tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia.

ce5058cc16516a9e06285a07538a7eb3u1610a14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy co kupisz ja mam stację lutowniczą i wymienne groty.

Chciałem napisać że przy takich lutownicach może być problem z rozgrzaniem większych padów i punktów lutowniczych. Na pierwszy rzut oka rzeczywiście się nada, ja jednak za swojego doświadczenia Ci nie polecę do budowy lampy. Dlaczego?

Bo spalisz grot i/lub lutownice przy lutowaniu przewodów do diod naklejonych już na radiator.

Trzeba naprawdę dużej mocy żeby nagrzać pady na radiatorach diod które są już naklejone na radiator główny. Wiem bo spaliłem grot w swojej stacji. Dopiero kiedy zacząłem używać pistoletu lutowanie przestało być problemem.

Lutownica pistoletowa o mocy 100W kosztuje około stówki i moim zdaniem nie warto tu oszczędzać, przyda Ci się w życiu nie jeden raz.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


7de235a26562911269b91f0894bacc5bu1345a1188.png

Słone "Coś"

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, big daddy napisał:

Bo spalisz grot i/lub lutownice przy lutowaniu przewodów do diod naklejonych już na radiator.

Właśnie czytałem już na forum, żeby nie lutować przyklejonych diod bo powstaje zimny lut.

Wolę wydać 100 czy 200 a kupić lutownicę na długie lata.

No i taką, żeby precyzyjne rzeczy polutować jak kabelki do arduino czy driverów.


Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000,  Cyrkulacja 2x maxspect  XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED.

Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani.

Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki  slimaków turbo i columbelli, 1x  tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia.

ce5058cc16516a9e06285a07538a7eb3u1610a14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.