afgi Zgłoś Napisano 9 Stycznia 2017 (edytowane) Decyzja zapadła i z dumą rozpoczynam nowy temat To jest mój początek z akwarystyką morską. Kiedyś za dzieciaka w podstawówce bawiłem się akwarystyką słodkowodną gdzie szczyt moich osiągnięć nastąpił w rozmnażaniu kirysków. Już trochę czasu spędziłem na tym forum i zdążyłem zebrać trochę wiedzy teoretycznej, wiec projekt jest w miarę przemyślany, ale oczywiście spodziewam się całej masy niespodziewanych zwrotów akcji i pomyłek. Poniżej opiszę co planuję stworzyć i na czym to osiągnąć. Proszę Was o rady i oczywiście konstruktywną krytykę Akwarium - 100 x 60(wysokość) x 55 - przód i dwa boki opti-white, tył malowany czarną farbą Komin - wymiary 28cm x 13cm - 3 x fi 32; szkło czarne lacobel Sump : Wymiary - jak na zdjęciu planuje 3 komory (spływ, DSB+refugium, odpieniacz) DSB - planuje zasypać całą drugą komorę na głębokość 12cm. Najlepiej by było o frakcji jak w artykule Rona Shimka ( 40% calego DSB powinien stanowić piach o wielkosci ziaren 0,0625mm - 0,125mm; 30% 0,125mm - 0,25mm; 15% 0,25mm - 0.5mm; 10% 0.5mm - 1mm; 5% 1mm i wieksze) oraz oolitowy lub aragonitowy. Kupię najprawdopodobniej Nature`s Ocean Marine White Sand 0,1-0,5mm lub Nature`s Ocean Bio-Activ Live Aragonite Natural White Reef Sand 0.1-0.5mm W tej samej komorze co DSB dodatkowo planuje zasiedlić Cheato na oświetleniu chińskim - coś w stylu jak w tym linku, ale jeszcze nie wybrałem dokładnie - oświetlenie będzie włączone w okresie nocnym, na zmianę z tym nad akwarium obie przegrody do DSB z czarnego Lacobela tylnia szyba sumpa pomalowana na czarno Dolewka Sentry ATO - tutaj mam lekki problem, tzn. nie podoba mi się wizja kombinowania z dolewaniem wody do komory sumpa, dlatego wolę to jakoś inaczej rozwiązać i tutaj liczę na Waszą inwencję J mysłałem o czym mobilnym lub nawet na zewnątrz koło akwarium (są takie pojemniki akrylowe dostępne w USA, ale w europejskich sklepach tego nie znalazłem) Hydraulika a. Metoda Herbie; b. na spływie zawór bramowy lub membranowy (różnią się dość sporo ceną, wiec pewnie pójdę w tańszy - macie jakieś doświadczenie?), c. połączenie spływu z rezerwą na wysokości sumpa - czy to jest dobre rozwiązania, czy lepiej zrobić dwa osobne zejścia do sumpa d. powrót z zaworem kulowym Pompa obiegowa - Jebao DC 6000 Odpieniacz - Deltec 1456 Pompy cyrkulacyjne - 2 x Jebao RW 8 Oświetlenie - Ecotech Radion XR15 PRO G3 oraz XR30 PRO G3 montowane na uchwytach na szybie; plan świecenia w trybie jak w ich poradniku CoralLabs Piasek w akwarium - Caribsea Fiji Pink - podoba mi się piasek w akwariach + chce mieć m.in. babki Pomiary - mam już refraktometr, chcę kupić Hankę do Kh i PO4; na resztę mam Saliferty Elektryka podpięta do listew Brennenstuhl - m.in. jedna z 5 gniazdami z osobnymi włącznikami Akwarium i stelaż planuje wykonać w Szczecinie u znanego szklarza Obudowa sumpa - nasz śląski stolarz i członek tego forum (nie wiem czy życzy sobie wymieniania go tu w poście) Obsada akwarium - to będzie długi proces, ale planuje/chciałbym: Różne rodzaje korali, z ominięciem tych bardziej wymagających Ukwiałów raczej nie planuje, ze względu na zagożenia jakie ze sobą niosą Ryby: i. LABROIDES DIMIDIATUS ii. Mandaryn wspaniały lub Synchiropus moyeri iii. Ostracion cubicus iv. Cryptocentrus cinctus v. Signigobius biocellatus - ta raczej po mocnym zastanowieniu vi. Valenciennea wardi vii. Pseudochromis fridmani viii. Pseudocheilinus hexataenia - dobra do zabijania pasożytów korali ix. Pseudocheilinus hexataenia To chyba na tyle. Liczę na Wasze rady i podpowiedzi Edytowane 11 Stycznia 2017 przez afgi (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczj Zgłoś Napisano 9 Stycznia 2017 Cześć - jak chcesz zrobić DSB w środkowej komorze sump-a jak masz od dołu przegrodę podniesioną o 3 cm przecież piach będzie tam wpadał i będzie wypłukiwany lub jeżeli to jest na wlocie to będzie zatykał przelot przez tę komorę. Przemyśl projekt sump-a według mnie do DSB tylko wlot i wylot górą Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Po drugie rewizje koniecznie zrób na oddzielnej rurce bez zaworu ponieważ jak zapomnisz i np wlejesz wodę do zbiornika z zamkniętym zaworem to poleci na podłogę, a jak będziesz miał cały czas otwartą rewizje zawsze poleci do sump-a. Po trzecie nie dawaj zaworu na pompie to jest bez sensu. Lepiej wywierć mała dziurkę przy lustrze wody żeby nie zasysało wody do sump-a i wystarczy, przecież nie będziesz dławił pompy na wypływie. I na koniec według mnie ten odpieniacz jest przewymiarowany, ja na podobny litra mam Deltec 1351 i wystarcza a ten będzie Ci wodę za bardzo czyścił i nic nie zostanie do naturalnego karmienia DSB. Piasek do DSB jak najdrobniejszy daruj sobie grubsze frakcje drobny najlepiej gromadzi bakterie i nie łapie brudu. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
afgi Zgłoś Napisano 10 Stycznia 2017 (edytowane) Archj Dzieki za Twoja odpowiedz Co do przegrody w sumpie przy DSB masz w 100% racje. Skupiłem sie na szczegółach i nie widziałem całości. Dzisiaj wieczorem poprawie projekt. Z rewizja chyba jednak zrobię jak mowisz, sam nie byłem do tego przekonany, a myślałem ze trochę ułatwi budowę hydrauliki. Ciekawe te rozwiązanie z dziurka. Czyli prezes locklinem w rurze PCV nawiercic mały otwór, tak? Zawsze to jakaś oszczędność na zaworze:) Co do odpieniacza długo rozważałem ten model, ale tu jest jednak opcja regulacji mocy odpieniacza. Czy na minimalnej mocy nadal myślisz, ze będzie przewymiarowany? Nawiasem mówiąc, to już dogadalem sie na zakup Delteca 1456 od jednego z forumowiczów. A jak masz rozwiązana kwestie dolewki? I jeszcze jaki masz piasek (frakcja i rodzaj) i gdzie kupowałeś? Wysłane za pomocą Tapatalk Edytowane 10 Stycznia 2017 przez afgi (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
afgi Zgłoś Napisano 10 Stycznia 2017 Do sprzętu dochodzi dozownik pod Ballinga - DOSER ONE EVOLUTION 4CH Wysłane za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miklas Zgłoś Napisano 10 Stycznia 2017 Wywal jedną przegrodę na wlocie do DSB, zawsze to 3 cm DSB więcej. W komorze odpieniacza i tak Ci się raczej nic nie będzie odkładać, bo zrzut wody będzie wznosił detrytus, a pompa od odpieniacza go zaciągnie. Marek. Cytuj 294l + 170l sump: około 370l w obiegu; Odpieniek na pompie Tunze 9420 by DarekB30 fi 200; obieg NJ 3000; 2x Tunze 6055 + singlecontroler, 240W LED CREE DIY; 31kg LR; 18kg LS. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
afgi Zgłoś Napisano 10 Stycznia 2017 (edytowane) Zapomniałem dodać wcześniej, że komin oraz obie przegrody sumpa (te bilżej DSB) chciałbym zrobić z czarnego lacobela. Natomiast tył akwarium, jaki i sumpa chcę pomalować czarna farbą. Czy ktoś z Was ma komin lub przegrody w sumpie z czarnego lacobela lub macie to jakoś inaczej rozwiazane? Wywal jedną przegrodę na wlocie do DSB, zawsze to 3 cm DSB więcej. W komorze odpieniacza i tak Ci się raczej nic nie będzie odkładać, bo zrzut wody będzie wznosił detrytus, a pompa od odpieniacza go zaciągnie. Marek. hmmmm, w sumie racja, przecież bombelki mogą wpadać do komory z DSB. Dopiero następna przegoda przed powrotem powinna to mieć. Zawsze to jakiś zysk na pojemności DSB Przesyłam dodatkowo poprawiony projekt sumpa Edytowane 10 Stycznia 2017 przez afgi (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alfik1980 Zgłoś Napisano 10 Stycznia 2017 Mam podobne szkło i moje rady: 1) Komin zrób 2 cm niższy , gdyż nastąpi spiętrzenie wody na grzebieniu i jeśli chcesz miec falowanie wody to zostaje mało miejsca na falowanie wody. Jak wyregulujesz wodę to w kominie pozostanie jakieś 3 cm do krawędzi akwarium a to grozi przelaniem. 2) Pierwsza komora sumpa , szkło wklejone max do wysokości 25 cm -powód prozaiczny - większość odpieniaczy pracuje max w zanurzeniu 25 cm. 3) Czy przemyślałeś pojemnik na dolewkę bądź jeśli nie to zawór z filta RODI i pływak- nie widzę w projekcie 4) Czy przewidujesz pompę dozującą do ballinga ewentualnie reaktor - brak miejsca w szafce na pojemniki do Ballinga 5) Jeśli zamawiasz u Przemka poproś o pomalowanie szyby przez niego zrobił u mnie to elegancko ( niewielka dopłata) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
afgi Zgłoś Napisano 10 Stycznia 2017 Mam podobne szkło i moje rady:1) Komin zrób 2 cm niższy , gdyż nastąpi spiętrzenie wody na grzebieniu i jeśli chcesz miec falowanie wody to zostaje mało miejsca na falowanie wody. Jak wyregulujesz wodę to w kominie pozostanie jakieś 3 cm do krawędzi akwarium a to grozi przelaniem. 2) Pierwsza komora sumpa , szkło wklejone max do wysokości 25 cm -powód prozaiczny - większość odpieniaczy pracuje max w zanurzeniu 25 cm. 3) Czy przemyślałeś pojemnik na dolewkę bądź jeśli nie to zawór z filta RODI i pływak- nie widzę w projekcie 4) Czy przewidujesz pompę dozującą do ballinga ewentualnie reaktor - brak miejsca w szafce na pojemniki do Ballinga 5) Jeśli zamawiasz u Przemka poproś o pomalowanie szyby przez niego zrobił u mnie to elegancko ( niewielka dopłata) Alfik Dzieki za odpowiedz 1. Tak, planuje falowanie. Grzebień planuje 1cm poniżej krawędzi, a wysokość grzebienia 3 cm. Czyli komin jest tak jakby 4 cm poniżej krawędzi. Czy to nadal jest za mało? 2. Tak tez planuje, czyli 25. Dla Delteca 1456 taki jest max poziom zalecany 3. No właśnie z dolewka mam mały zgrzyt. Zawór odpada. Chciałbym to umieścić w jakimś pojemniku mobilnym, może nawet koło akwarium, ale nie widziałem takich rozwiązań tu na forum. Jak Ty masz to zrobione? 4. Przewiduje pompę, już nawet kupiłem Ile miejsca wg Ciebie potrzebuje? Myślałem, do postawie to przed sumpem 5. Hmmm, o tym nie pomyślałem. Pogadam z nim o tym jak będę robił wycenę. Wysłane za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alfik1980 Zgłoś Napisano 10 Stycznia 2017 (edytowane) Tak za wysoko komin u mnie jest komin 5 cm od krawędzi dochodzi wysokość grzebienia i masz 2 cm od krawędzi szkła. Górny poziom komina aby dobrze wyglądało to najlepiej to 6-7 cm. Dojdzie wysokość grzebienia i będzie ok. Wysokość supma zrobiłbym teraz niższą około 40 cm mam 45 i jest kłopot z wyjęciem odpieńka do czyszczenia. Szybe daj 24 cm w komorze odpieńka - myślę że łatwiej Ci będzie wyregulować odpieniacz. Pojemniki do ballinga mam umieszczone na szybie w sumpie . Edytowane 10 Stycznia 2017 przez Alfik1980 (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
afgi Zgłoś Napisano 11 Stycznia 2017 Alfik, żebym dobrze zrozumial. Jeżeli komin ma 54 cm, a grzebień 3cm, to na jakiej wysokości jest lustro wody? Co do wysokości sumpa, to chyba tak zrobię, w sumie te około 20cm na przegroda jest sporym zapasem. Mówisz wysokość pierwszej przegrody 24cm. W danych do odpieniacza jest napisane od 15cm do max 25. Nie wiem od czego to dokładnie zależy. Dałem 25, aby moc później ewentualnie manewrować położeniem odpieniacza podstawiając go na jakiejś np kratce. Te 25 cm daje mi tez trochę miejsca dla cheato w komorze refugium z DSB Co to masz za pojemniki do balinga? Jaka maja pojemność i jak często je uzupełniasz ( oczywiście wiem, ze każde akwarium jest inne i inne zużycie pierwiastków)? Powiedz mi jeszcze proszę ile mniej więcej wody Ci paruje powiedzmy tygodniowo. Nie wiem jak duża dolewkę zaprojektować. Wysłane za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Moljzesz Zgłoś Napisano 11 Stycznia 2017 Tak za wysoko komin u mnie jest komin 5 cm od krawędzi dochodzi wysokość grzebienia i masz 2 cm od krawędzi szkła. Górny poziom komina aby dobrze wyglądało to najlepiej to 6-7 cm. Dojdzie wysokość grzebienia i będzie ok. Wysokość supma zrobiłbym teraz niższą około 40 cm mam 45 i jest kłopot z wyjęciem odpieńka do czyszczenia. Szybe daj 24 cm w komorze odpieńka - myślę że łatwiej Ci będzie wyregulować odpieniacz. Pojemniki do ballinga mam umieszczone na szybie w sumpie . Ja bym się bał tak stawiać pojemniki, chwila nieuwagi i tragedia gotowa. . Chyba że są zakręcane, tak jak ja mam poprostu bańki 5L w nakrętce dziura na wężyk i malutka dziurka jako odpowietrznik. Po za tym jak planujesz sps to takie pojemniki będziesz napełniał co chwilę. Ja teraz napełniam 4,5L i mam spokój na dwa miesiące Co do dolewki, pomyśl może nad zaworem czterodrożnym i dolewką grawitacyjną. Zajmuje mało miejsca i nie potrzebujesz pojemnika na rodi. Ps kibicuję projektowi, warto wszystko przemyśleć 10x niż potem płakać Cytuj PS Pandora 4x54W T5 i 3x145W LED, DCP6500, AWN40 na DCP3000,RW-15, RW-8,CP-55, Biopellests AIO XL Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alfik1980 Zgłoś Napisano 11 Stycznia 2017 Tak dobrze rozumujesz lustro wody na wysokości górnej grzebienia. ( 54+3 = 57 zostaje 3 cm do krawędzi akwarium). Pojemniki do Ballinga nabyte w Intermarche 2750 ml. Szczelne co do jakości wykonania. Ja nie boję się o przewrócenie bo nie mam takiej opcji..Góra nawiercona pod wężyk do pompy dozującej. Idzie na razie 136ml kH ( 1:1) , Ca i Mg 80ml ( 2:1) , sól bez soli 80 ml(2:1).Starcza na jakieś 3 tygodnie. Dolewka uzupełniana raz w tygodniu 30l. Nie dopuszczam do spadku wody poniżej 7 litrów ze względu na pompę do dolewki aby nie chodziła na sucho.( min 3 litry wody RODI). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
afgi Zgłoś Napisano 11 Stycznia 2017 Molizejsz-mogę Cię prosić o rozwiniecie tematu zaworu czterodroznego. Czy to chodzi o bezpośrednie podłączenie do ujęcia wody (np. kranu)? Jeżeli tak, to u mnie niestety odpada. Zbyt daleko o kranu i zbyt dużo przeszkód po drodze, a panele dopiero położone Alfik - zrobię jak mówisz, czyli 54 + 3 cm. Projekt zaktualizuje pewnie jutro. Alfik, ten pojemnik na dolewkę masz szklany i osobno od sumpa, tak? Dziękuje za Wasze uwagi Co do obsady, to planuje SPS, ale bez szaleństw. Dozownik odbieram jutro, płynu do ballinga już mam:) tylko korali i akwarium brakuje Wysłane za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alfik1980 Zgłoś Napisano 11 Stycznia 2017 Pojemnik na dolewkę to akwarium 32 litry -parowanie około 3 litry doba przy zbiorniku głównym 400 litrów brutto. Niektóre rozwiązania są w moim wątku, te które Tobie opisałem to co bym poprawił teraz po 2 latach użytkowania baniaka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
afgi Zgłoś Napisano 11 Stycznia 2017 OK, pozmieniałem trochę w projekcie. Wysokość sumpa zmieniłem na 40 cm oraz wysokość pierwszej przegrody zmniejszyłem na 24 cm. Nie wiem czy wysokośc dwóch pozostałych przegród dobrze ustawiłem, czy mogę Was prosić o spojrzenie na to? Zmieniłem także wysokość konia do 54 cm + 3 cm grzebienia, czyli zostają kolejne 3cm do krawędzi na falowanie W przyszlym tygodniu dostaję Delteca 1456, jutro odbieram pome dozującą Doser One evolution 4CH, a w weekend przejde sie do eRybki po skałe Pukani (bardzo lekka i porowata, podobno bardzo wygodna także do kłucia szczelin, dziur, itp). Mam jeszcze pytanie jakie macie doświadczenie z kominami w zakresie ich ubarwienia, tzn. czy stodujecie szkło barwione, czy może malujecie, czy raczej zostawiacie przezroczyste jak jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chwialek Zgłoś Napisano 11 Stycznia 2017 Nikt ci nie napisał ale pomyśl nad podniesieniem stelaża na 4 regulowanych stopkach. Tak abyś miał prześwit około 4-5 cm pod stelażem. Po co - jak się coś rozleje a wierz mi się rozleje masz możliwość zgarnięcia spod baniaka, po roku zbiera się pod szafkami sporo syfu również po odkręceniu cokołu masz możliwość sprzątnięcia. Przygotowując elektrykę kilka gniazdek umieść nad baniakiem głównym np do zasilania oświetlenia oraz cyrkulatorów - będzie to udogodnienie w obsłudze. Fronty możesz zamontować na magnesach. Lub gdy zastosujesz podniesienie stelaża na stopkach , dolną część zasłaniasz cokołem i kombinując stawiasz fronty na cokole. Takie rozwiązanie daje pełen dostęp do sumpa i powierzchni pod baniakiem. Miałem przyjemność wyjmować pompę odpieniacza u Alfika i u siebie zdejmowany front i niższy sump ułatwia życie. Korona nad baniakiem czy baniak odkryty ? Jeśli korona to z możliwością demontażu frontu... tu polecam zatrzaski plastikowe. Z sumpem wydaje mi się iż w komorze DSB będziesz miał wodę stojącą... ale nie mam doświadczenia z DSB więc tu moje zdanie jest mało istotne. Cytuj było: http://nano-reef.pl/...ki/page__st__20 obecnie: http://nano-reef.pl/topic/78892-45022313-katafalk-i-trumna-slona-kropla-z-popiolow/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszpro Zgłoś Napisano 11 Stycznia 2017 (edytowane) Żeby przez DSB był dobry przepływ to druga przegroda 12cm, później przestrzeń 3cm i dalej szyba do wysokość np. 25cm. Następna przegroda 23 cm, woda przepływa górą. U mnie dzięki temu pomiędzy (u Ciebie) 2 i 3 przegroda zbiera się syf, który można odessać. Edytowane 11 Stycznia 2017 przez tomaszpro (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
afgi Zgłoś Napisano 13 Stycznia 2017 (edytowane) Dzieki za Wasz podpowiedzi. Jak już ktoś powiedział, lepiej to przemyśleć 10x Chwiałek: - w sumie to już to planowałem i chyba je dodam. Problem tu mam taki, że całość ma stać na panelach i boję się odgnieceń – dlatego chyba tam jakieś szersze blaszki pod te nóżki – jak Wy to macie rozwiązane? - co do elektryki – nie mogę umieścic niczego nad akwarium gdyż już jestem po remoncie, wszystko będzie w szafce. Zresztą Ecotech Radiony maja całkiem spory zasilacz - szafkę robi mi kolega Inmar, wiec pewnie coś tam wykombinuje. Będę chciał zastosować te magnesy na bokach - korona będzie zrobiona, gdyż zostanie troche materialu z szafki, ale nie wiem czy ją założę. Na pewno dam pokrywę z siatki, coś jak na komary w oknie, ale wieksze oczka. Lampy mam montowane na uchwytach na tylniej szybie i w sumie to nie wiem jak to będzie się ostatecznie sprawowało. Po drugie, podobają mi się akwaria bez korony. Chyba, że zrobię ją wąską, tak np. na 10 lub 15 cm…. Tomaszpro: - rozumiem rozwiązanie drugiej przegrody, tak zrobię jak mówisz, ale z jedną modyfikacją, popraw mnie proszę jak źle myślę. Piasek chce mieć na 12 cm, wiec pierwszą część przegrody zrobię na 13 cm, pozniej przerwa 3 cm i dalej szyba 9 cm do łącznie 25 cm. - trzecia przegoda – mowisz 23 cm, bez przerwy na dole. A co z bąbelkami? Nie lepiej będzie zrobić od dołu przerwe 3 cm i nastepnie szybę 20cm? Edytowane 13 Stycznia 2017 przez afgi (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alfik1980 Zgłoś Napisano 13 Stycznia 2017 Jestem pewny że Marek robiąc szafkę wie co robi , a jego podpowiedzi są bardzo cenne. Baniak miał piękny morski , bo teraz malawi może wróci Co do nóżek ja mam na desce barlineckiej i wgnieceń nie widać a wygoda w poziomowaniu ogromna Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
afgi Zgłoś Napisano 13 Stycznia 2017 1 minutę temu, Alfik1980 napisał: Jestem pewny że Marek robiąc szafkę wie co robi , a jego podpowiedzi są bardzo cenne. Baniak miał piękny morski , bo teraz malawi może wróci Co do nóżek ja mam na desce barlineckiej i wgnieceń nie widać a wygoda w poziomowaniu ogromna Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka Dlatego też sie do niego zwróciłem z prośbą o wykonanie szafki Nóżki zrobię na pewno w takim razie - możesz zrobić tylko zdjęcie tych nóżek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alfik1980 Zgłoś Napisano 13 Stycznia 2017 Oto zdjęcie. W stelażu nawietcone gwinty pod śruby.Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chwialek Zgłoś Napisano 13 Stycznia 2017 (edytowane) Ja mam nieco inne "stopki" bo tak chciałem - podnieść stelaż nad podłogę aby wygodnie było wytrzeć wodę i kurz... Zasada działania podobna jak u Tomka tylko że troszeczkę wyżej stoi stelaż. zdjęcie jeszcze u producenta. Do tego nagwintowane mam 4 otwory pod przedni cokół oraz 2 pod boczny. Cokół przykręcany śrubami imbusowymi z płaskim łbem z "KO". Edytowane 13 Stycznia 2017 przez chwialek wizualizacja zdjęcie - tekst. (wyświetl historię edycji) Cytuj było: http://nano-reef.pl/...ki/page__st__20 obecnie: http://nano-reef.pl/topic/78892-45022313-katafalk-i-trumna-slona-kropla-z-popiolow/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
afgi Zgłoś Napisano 13 Stycznia 2017 1 godzinę temu, chwialek napisał: Ja mam nieco inne "stopki" bo tak chciałem - podnieść stelaż nad podłogę aby wygodnie było wytrzeć wodę i kurz... Zasada działania podobna jak u Tomka tylko że troszeczkę wyżej stoi stelaż. zdjęcie jeszcze u producenta. Do tego nagwintowane mam 4 otwory pod przedni cokół oraz 2 pod boczny. Cokół przykręcany śrubami imbusowymi z płaskim łbem z "KO". Wybacz, ale nie rozumiem co masz na myśli mówiąc cokół. Mógłbyś wytłumaczyć? mam jeszcze pytanie, czy ustaliłeś z kimś jak gruby profil wykonać. Ja zastanawiam sie nad stalowym lub aluminiowym (zależy od ceny) i teraz nie wiem jak gruby powinien być profil, aby był bezpieczny przy tej długości i bez belki wspierającej po środku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Moljzesz Zgłoś Napisano 13 Stycznia 2017 Dnia 11.01.2017 o 17:51, afgi napisał: Molizejsz-mogę Cię prosić o rozwiniecie tematu zaworu czterodroznego. Czy to chodzi o bezpośrednie podłączenie do ujęcia wody (np. kranu)? Jeżeli tak, to u mnie niestety odpada. Zbyt daleko o kranu i zbyt dużo przeszkód po drodze, a panele dopiero położone Alfik - zrobię jak mówisz, czyli 54 + 3 cm. Projekt zaktualizuje pewnie jutro. Alfik, ten pojemnik na dolewkę masz szklany i osobno od sumpa, tak? Dziękuje za Wasze uwagi Co do obsady, to planuje SPS, ale bez szaleństw. Dozownik odbieram jutro, płynu do ballinga już mam:) tylko korali i akwarium brakuje Wysłane za pomocą Tapatalk Tak, ciągniesz wężyk ro z filtra odwróconej osmozy do sumpa a w sumpie tylko pływak ( jak w spłuczce), nie potrzebujesz pojemnika na dolewkę, plus nie ma się za bardzo co zepsuć (brak elektroniki). poczytaj sobie tu http://reefhub.pl/filtr-odwroconej-osmozy-czesc-2/ Jak bym miał co trzy tygodnie prochy rozrabiać, jak kolega powyżej, to bym jobla dostał Po za tym ustawienie tak pojemników to jak spacer po linie nad przepaścią, niech Cie dziabnie choćby wieloszczęt podczas przycinki glonów w dsb albo jakiś innych czynności plum i całe kh w zbiorniku Cytuj PS Pandora 4x54W T5 i 3x145W LED, DCP6500, AWN40 na DCP3000,RW-15, RW-8,CP-55, Biopellests AIO XL Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chwialek Zgłoś Napisano 13 Stycznia 2017 Szkło i stelaż zamawiałem w jednym punkcie na obydwa elementy jest gwarancja i rachunek. Także można uznać iż ktoś to przeliczył i zagwarantował że taka konstrukcja wytrzyma.... tu masz więcej zdjęć ... Cokół tj element dolny maskujący przestrzeń w tym wypadku pod meblami. Front - tj drzwiczki mebli najczęściej nie dochodzą do podłogi. Cokół to zasłona właśnie od końca frontu "drzwiczek" do podłogi. Patrząc na meble (nie na stopkach) masz przy podłodze wąską listwę maskującą dolną - nieużytkową część. Cytuj było: http://nano-reef.pl/...ki/page__st__20 obecnie: http://nano-reef.pl/topic/78892-45022313-katafalk-i-trumna-slona-kropla-z-popiolow/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach