magu Zgłoś Napisano 12 Marca 2017 13 minut temu, Dan86PL napisał: Zdjęcie wkleję później. Ogólnie jest założenie pasywnego chłodzenia. Już żałuję, że kupiłem drivery na 100% wydajności diod czyli odpowiednio 1500mA dla CREE i 700mA dla Power Led. Dużo lepszym rozwiązaniem przy moim założeniu byłyby drivery na 50%, np. ok 700-800mA dla CREE i 300-400mA dla Power Led. Wtedy, gdyby mi AQMA nawaliła, to diody i tak pracują na 50% wydajności i prawdopodobieństwo przegrzania nie istnieje... To może ja coś podrzucę w sprawie sterownika... W razie gdyby Ci się stało coś niedobrego z Arduino, sama płyta AQmaBoard ma coś takiego co się nazywa pull-down. Czyli nawet jak wyciągniesz z podstawki Arduino, to płyta poda na drivery stan niski (lub wysoki w zależności od potrzeb i ustawienia zworki). I lampa się wyłączy, a nie walnie pełną mocą. 22 minuty temu, StefanTG napisał: Przy 600mA dioda 3w świeci na ile ? Kiedyś robiłem takie pomiary: http://magu.pl/arduino/125-charakterystyka-led-3w-420-430nm Cytuj www.magu.pl większy: https://nano-reef.pl/...550l duży: https://nano-reef.pl/...ystko-zle-300l/ mały: https://nano-reef.pl/...odmian-by-magu/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 12 Marca 2017 24 minuty temu, StefanTG napisał: Przy 600mA dioda 3w świeci na ile ? zależy od firmy ale mniej więcej tyle http://www.wayjun.com/Datasheet/Led/3W High Power LED.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Śledź Zgłoś Napisano 12 Marca 2017 1) Moc diody (Royal Blue i Blue) 3 W to marketing prawdziwa moc "nitki" to prąd razy spadek napięcia na wszystkich diodach w tej "nitce" i nagle mamy na pojedynczej diodzie : 0,680 A x 3,6 = 2,448 W już nam brakuje 0,5 W na sztuce. Silvia podał fajny materiał, wykres jak maleją "lumeny" od kąta świecenia. Niebieska dioda powyżej kąta 60 stopni spadek jest drastyczny. To niech każdy sobie odpowie ile daje światła - lumenów jego 3 W niebieska dioda, która na max jest wysterowana na 2,5 W. Niebieska dioda daje wg. karty katalogowej 180 lm w osi, spójrzcie na wykres ile razy mniej daje przy np. 60 stopniach. To teraz niech każdy przeliczy "teoretyczne" setki wat LED w swoich lampach na realną wartość. 2) Na allegro jest fajny zasilacz stabilizowany od jakiejś drukarki - daje 24 V (możliwość wysterowania 6 LED w nitce) i dodatkowo 5 V dla Arduino na wspólnej masie. Koszt 20 zł 3) Dziękuje wszystkim na forum za inspiracje nt. Arduino, driverów, LED itd. bo dzięki tym informacjom udało mi się zbudować lampę. No może to za dużo powiedziane lampa - ale rybom i koralom pasuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dan86PL Zgłoś Napisano 13 Marca 2017 23 godziny temu, magu napisał: To może ja coś podrzucę w sprawie sterownika... W razie gdyby Ci się stało coś niedobrego z Arduino, sama płyta AQmaBoard ma coś takiego co się nazywa pull-down. Czyli nawet jak wyciągniesz z podstawki Arduino, to płyta poda na drivery stan niski (lub wysoki w zależności od potrzeb i ustawienia zworki). I lampa się wyłączy, a nie walnie pełną mocą. Marcin fajnie, że się wypowiedziałeś w temacie. Proszę Cię jeżeli znajdziesz chwilę jeszcze o potwierdzenie, że dobrze rozumuję. Taką mam niestety przypadłość, że często potrzebuję potwierdzenia nawet słów , które dla wielu brzmią banalnie... 1. Czyli dajmy na to następuje jakieś zwarcie na arduino, zalanie, rozłączenie lub inne niepożądane zdarzenie. Lampa zawsze się wyłączy? Dla mnie to najlepsze rozwiązanie. Pytam bo użyte przez Ciebie sformułowanie "lub wysoki" brzmi dla mnie laika, jakby to było na zasadzie 'albo - albo' czyli, że jak będę miał szczęście lampa się wyłączy - jak będę miał pecha płyta poda stan wysoki i lampa będzie działała na 100%. 2. Jak będę ustawiał lampę z AQMĄ to kładę ją na biurko obok laptopa, podpinam pod USB i zapisuję ustawienia. Później AQMA zanim ją podłącze przy akwarium jest przynajmniej przez chwilę bez zasilania. Co się wtedy dzieje z ustawieniami i czasem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 13 Marca 2017 (edytowane) 10 minut temu, Dan86PL napisał: jakby to było na zasadzie 'albo - albo' czyli, że jak będę miał szczęście lampa się wyłączy 2. Jak będę ustawiał lampę z AQMĄ to kładę ją na biurko obok laptopa, podpinam pod USB i zapisuję ustawienia. Później AQMA zanim ją podłącze przy akwarium jest przynajmniej przez chwilę bez zasilania. Co się wtedy dzieje z ustawieniami i czasem? " stan niski (lub wysoki w zależności od potrzeb i ustawienia zworki). I lampa się wyłączy, " czyli właśnie albo - albo - zależy jak ustawisz zworkę (bo drivery są sterowane : albo - albo) ad.2 nic się nie stanie z ustawieniami - po to jest zegar z baterią/akumulatorem żeby pamiętał ustawienia ( chyba że nie ma baterii - lub jest padnięta - wtedy zanik napięcia (np. w sieci lub odłączenie zasilacza) powoduje reset daty i godziny - ale nie ustawień mocy kanałów ) Edytowane 13 Marca 2017 przez Gość (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magu Zgłoś Napisano 13 Marca 2017 9 minut temu, Dan86PL napisał: Marcin fajnie, że się wypowiedziałeś w temacie. Proszę Cię jeżeli znajdziesz chwilę jeszcze o potwierdzenie, że dobrze rozumuję. Taką mam niestety przypadłość, że często potrzebuję potwierdzenia nawet słów , które dla wielu brzmią banalnie... 1. Czyli dajmy na to następuje jakieś zwarcie na arduino, zalanie, rozłączenie lub inne niepożądane zdarzenie. Lampa zawsze się wyłączy? Dla mnie to najlepsze rozwiązanie. Pytam bo użyte przez Ciebie sformułowanie "lub wysoki" brzmi dla mnie laika, jakby to było na zasadzie 'albo - albo' czyli, że jak będę miał szczęście lampa się wyłączy - jak będę miał pecha płyta poda stan wysoki i lampa będzie działała na 100%. 2. Jak będę ustawiał lampę z AQMĄ to kładę ją na biurko obok laptopa, podpinam pod USB i zapisuję ustawienia. Później AQMA zanim ją podłącze przy akwarium jest przynajmniej przez chwilę bez zasilania. Co się wtedy dzieje z ustawieniami i czasem? Ad 1. W Arduino najczęściej fajczy się stabilizator, w takim wypadku płyta poda stan niski (żeby nie mieszać:)) Ad 2. Tak jak napisał @Silvia, możesz sobie ją zabrać na wakacje, jak wrócisz i podłączysz to będzie działać, ustawienia trzymane są w pamięci nieulotnej, natomiast zegarek podtrzymuje bateria. Cytuj www.magu.pl większy: https://nano-reef.pl/...550l duży: https://nano-reef.pl/...ystko-zle-300l/ mały: https://nano-reef.pl/...odmian-by-magu/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dan86PL Zgłoś Napisano 14 Marca 2017 1. Super. 2. Super. Pytałem, bo jak sobie robiłem wszystko sam, to różnie bywało. Widocznie połączenia miałem niestabilne (nie lutowałem, bo stwierdziłem, że moją lutownicą nie da się takich małych połączeń lutować) i pewnie to powodowało reset ustawień (przy poruszeniu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 14 Marca 2017 reset i pewno jeszcze przegrzewanie się ... połączenia muszą być albo porządnie skręcone (zaciski) albo lutowane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach