Jump to content

Leonkrwawy

Klubowicz
  • Content count

    183
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Leonkrwawy

  1. Leonkrwawy

    ReefMax by Leszek

    Witajcie Zdecydowałem się na założenie akwarium morskiego. Dzięki uprzejmości mojego przyjaciela Wacława, stałem się właścicielem Reef Max-a. W akwarium znajdować będzie się 8 kg skały. Na dniach wybieram się po żywy piasek i będę zalewał baniaczek. Mój budżet nie pozwala mi na zakup sprzętu z najwyższej półki. Jednak starałem się wybrać adekwatny sprzęt łącząc jakość i dobrą cenę. A więc działać u mnie będzie następujący sprzęt: - odpieniacz RESUN SK300 - grzałka Aquael Comfort Zone Gold 150W - pompa obiegowa NEWA NJ600 - cyrkulatory, narazie jeden (docelowo dwa) JVP-110 (2000L/H) Jeśli chodzi o oświetlenie to w pokrywie świecą 2 żarówki T5 (biała i różowa) oraz niebieski LeddyTube od Aquaela którą dzięki uprzejmości kolegi z forum który udostępnił jak to zrobić, podpiołem do pokrywy. Wymieniłem również odbłyśnik. W sumpie ma zamiar mieć: - W pierwszej komorze: koszyki wypełnione Siporaxem 25mm ( Tutaj prosiłbym o podpowiedź. Lepiej Siporax w obu koszykach czy może w jednym siporax a w drugim gruz koralowy?) - Druga komora: odpieniacz, grzałka, pompa obiegowa do trzeciej komory - Trzecia komora: algi morskie (doświetlane z zewnątrz) Zatem za niedługo zalewamy
  2. Leonkrwawy

    ReefMax by Leszek

    Witajcie Dziś nastał dzień w którym porzegnałem się z swoim reefmaxem. Niestety z braku czasu i chęci muszę zrobić wielką przerwę a akwarystyce. Pod spodem wrzucak kilka pożegnalnych zdjęć z wczoraj. Zapraszam
  3. Leonkrwawy

    Jamnik na wysokiej szafce.

    Bardzo ciekawe akwarium. Sarco świetny olbrzym Nie masz problemu z rozrastającą się capnellą?
  4. Leonkrwawy

    Reefmax Leonkrwawy

  5. Leonkrwawy

    20190822-145852.jpg

    From the album: Reefmax Leonkrwawy

  6. Leonkrwawy

    20190819-162809.jpg

    From the album: Reefmax Leonkrwawy

  7. Leonkrwawy

    20190819-162816.jpg

    From the album: Reefmax Leonkrwawy

  8. Leonkrwawy

    Przekładka do nowego zbiornika

    Witajcie Zakladam nowy zbiornik i zastanawiam sie jak to bedzie z przekladka z mojego obecnego zbiornika. W tym tygodniu chce udac sie do erybki w zabrzu zeby kupic od nich wode z podmianki. Na niej chce startowac. Obecnie stojuje sol red sea niebieska a docelowo bedzie to red sea coral pro. W nowym baniaku bedzie moczyc sie 6 kg skaly marco rock ktore juz bylo w akwarium ok 2 miesiecy + skala z obecnego akwarium. Piasek chce przelozyc z obecnego akwarium (czy babka pullearis poradzi sobie jakis czas bez piasku?) Najwazniejsze pytanie. Kiedy? Ile powinienem czekac?
  9. Leonkrwawy

    Przekładka do nowego zbiornika

    Miesiąc minął i 80 litrow juz kreci sie w beczce
  10. Leonkrwawy

    Zmiana obsady po przesiadce.

    Witajcie Przesiadam sie z Reefmaxa na 160 litrowy zbiornik 70x50x50. Obecnie w reefmaxie mam taka obsade: 2× amphirion occelaris 1x Hoaliheres Chrysus 1x Pterapagon Kauderni 1x Gobiodon Okinawae 1x Vallencianea Pullearis Jest rowniez krewetka czyszczaca oraz armia slimakow. Chciałbym zmienic wiekszosc obsady. Oto rybki ktore chcialbym miec: 1× doktorek Labroides dimidiatus 1x żagiewka Oxycirrhites typus 1× gobiodon okinawae 1x vallencianea pullearis 1x krewetka pistoletowa + babka symbiotyczna ( czy nie bedzie to za mala powierzchnia na 2 kopaczy?) 1x zołtek Zebrasoma flavescens ( jest szansa na ta rybke w moim akwarium czy lepiej sobie odpuscic? Jesli odpada to jakas inna zolta ladna rybka?) Krewetka szkarlatna Lysmata debelius oraz krewetka na aiptazje lysmata wundermani 1× jezowiec jakis nieduzy. Czy sa jeszcze jakies ciekawe piekne rybki ktore moznaby trzymac w takim akwarium. Prosze o sugestie. Pozdrawiam
  11. Leonkrwawy

    Zmiana obsady po przesiadce.

    Garbika sobie daruje. Pomiedzy chrysusem a hexa przystane na chrysusie ktory jest w reefmaxie. Gobiodona zamieniam na esceniusa bicolor. Czy jakis znawca moglby napisac czy miedzy rybami ktore wypisalem moze byc jakis konflikt? Apropo valentynki i cengropygw bicolor czutalem ze valentynka preferuje spsy a bicolor miekasy. Jak to jest z waszych obserwacji? LPSy tez wciagną?
  12. Leonkrwawy

    Czarnulka

    Jak sie nazywa ta czarno zolta ryba?
  13. Leonkrwawy

    Zmiana obsady po przesiadce.

    Moim zdaniem jest to spora zmiana. Reefmax 105l brutto z czego po odjeciu skaly to gdzies 90-85l gdzie 15l to sam panel. Wiec glowny zbiornik ma gdzies 65 litrow. Tutaj bedzie 160l glownego zbiornika wiec jest wiecej miejsca. Przejrzałem oferte erybki i skleilem taka obsade. Co sadzicie: -centropyge bicolor - canthigaster valentini - labroides dimidiatus (doktorek) - gobiodon okinawae - nemateleotris decora - neoglyphidodon oxyodon ( czarny garbik) - valenciannea pullearis ( opieka nad piaskiem) - halichoeres chrysus lub hexatenia (pozeracze wirkow) - oxycirrithes typus Zastanawiam sie rowniez nas 4szt. Pseudoanthias dispar, wtedy 4 okazy z listy wylatują.
  14. Leonkrwawy

    Zmiana obsady po przesiadce.

    Moge liczyc na jakies propozycje co do rybek ktore moglbym miec w baniaku? Mozna dostac jakies "male" pokolce. Czh na ten litraz niema szans. Patrzac na ryby typu Auriga, Chelmon, Valentynka na stronie erybki w opisie litraz min 300-400 litrow. A Pudełko?
  15. Leonkrwawy

    Zmiana obsady po przesiadce.

    Co do żółtka to tak myślałem. Chce moec jedna babke pullearis, przeniose ja z reefmaxa. Bardziej zastanawia mnie czy nie bedzie ona gonic krewetki pistoletowej i babki symbiotycznej
  16. Leonkrwawy

    Przekładka do nowego zbiornika

    Dziekuje za odpowiedzi. W tym tygodniu kupie 200 litrowa beczke i bede zbieral wode.
  17. Leonkrwawy

    Wodzisławskie 160L + SUMP

    Witajcie. Mija juz dwa lata jak rozpoczolem swoja przygode z akwarystyka morską. Moim pierwszym akwarium był szalony reefmax który nadal kręci się z życiem i czeka na przekładke do wiekszego zbiornika. Chciałbym Wam przedstawić moj projekt. Mam go w myślach juz conajmniej 1.5 roku. Przez caly ten czas pojemnosc docelowego akwarium odchudzila sie z 250 litrow do 160. Ale ogromnie ciesze sie na ta nowosc. Jest to zbiornik 70x50x50 wykonany z szyby 8mm optiwhite. Sump ma pojemnosc 83 litrow z czego 18l to komora dolewki. Biala korona wykonana z poliweglanu. Szafka to stalowy stelaz na 6 regulowanych nozkach oraz plyty meblowe. Sprzet. Jak juz wspominalem akwarium mialo byc wieksze wiec mam niektory sprzed przewymiarowany. Ale uwazam ze skrecenie mocy zaradzi tej nadwyzce. - Lampa - Aqua Trend Spectra 2, 216 W, w pelni sterowana 3 kanalowa lampa. - Odpieniacz - Deltec SC1350i - Pompa obiegowa - Jebao DCP 6500 - Cyrkulacja - 2x Tunze 6055 + multikontroler 7096. W obwodzie RW 15. - Grzalka - aquael gold 150 W - Automatyczna dolewka - samorobka robiona przeze mnie na chinskich plytkach ( jeszcze w w reefmaxie) W Sumpie w komorze odpieniacza oraz pompy obiegowej planuje wlozyc troche gruzu koralowego. W srodkowej komorze bedzie siporax. Jesli chodzi o hydraulike to standardowo splyw i rewizja 32mm powrot 25mm. Na powrocie jest zrobiony bypass zeby moc podlaczyc lampe UV. Do tego projekty mam zamiar uzyc skaly z reefmaxa. Dokupilem jeszcze 6 kg Marco Rock, ktora bedzie sie krecic ok miesiaca (moze dluzej w zaleznosci od potrzeby). Mam zamiar przeniesc rowniez piasek z reefmaxa w ktorym jest mnowstwo zycia i bakterii. Wode na start planuje zakupic z podmianki z erybki w Zabrzu. Obecnie uzywam soli Red Sea niebieskiej, ale po przekladce do nowego szkla zycia, mam zamiar przejsc na Red Sea Coral Pro. W zbiorniku planuje trzymac miekasy oraz LPSy ( najbardziej Dunka, goniopora i acany). Oczywiscie choruje na zoaski ktorych obecnie mam 7 gatunkow jak narazie. Chcialbym sprobowac jeszcze prostych spsow czyli milka, seriatopora, montipora. Kilka zdjec.
  18. Leonkrwawy

    Przekładka do nowego zbiornika

    A czy w reefmaxie cotygodniowe podmiany ale 20 litrowe. Bedzie dobrze? Jak potraktowac zbierana wode. Bede mial 200 l beczke po spozywce. Wystarczy wlozyc cyrkulator do beczki?
  19. Leonkrwawy

    Przekładka do nowego zbiornika

    Dokladnie tak. Zmieniam reefmaxa na 160L + sump w sumie 220L. Musze przeniesc wszystko. Nadodatek niechcialbym osuszac od razu reefmaxa. Czy zalanie nowego akwarium swiezą woda i robienie co kilka dni podmianek woda z reefmaxa przyniesie odpowiedni efekt? Wyjdzie na to samo jak zbieranie wody z podmianek co nie? Gdybym chcial zbierac wode to ile litrow i jak czesto moge robic podmiany? Obecnie robie 10l tygodniowo. A to daje 5 miesiecy zbierania wody ;/
  20. Leonkrwawy

    20190721-145939.jpg

    From the album: Reefmax Leonkrwawy

  21. Leonkrwawy

    20190721-145920.jpg

    From the album: Reefmax Leonkrwawy

  22. Leonkrwawy

    20190721-145927.jpg

    From the album: Reefmax Leonkrwawy

  23. Leonkrwawy

    20190721-145945.jpg

    From the album: Reefmax Leonkrwawy

  24. Leonkrwawy

    20190721-145912.jpg

    From the album: Reefmax Leonkrwawy

  25. Leonkrwawy

    Hydraulika

    Witajcie. Pierwszy raz stawiam nowy zbiornik. Bedzie to 70x50x50 (150l) Mam kilka pytan dotyczacych hydrauliki. W kominie beda 3 przepusty. 2x 32mm i 1x25mm. Jak założyc te przepusty. Czy nalezy uzyc jakiejs dodatkowej pasty pomiedzy uszczelke a szklo. Czy sylikon czy poprostu zalozyc? Nastepnie pytanie o same polaczenia. Rura 25mm bedzie powrotem. Z pompy do przepustu A co z splywem i rewizją? Na ktorej ma byc zawor? Czy splyw i rewizja maja byc osobno czy maja sie w ktoryms miejscu laczyc? Chcialbym dołozyc dodatkowa opcje na lampe uv. Dodac dodatkowe trojniki na splyw czy lepiej na powrot. i ostatnie o hydraulike w kominie. Z powrotu idzie lockline w moim przypadku. A na splyw rura ala sitko a rewizja ma byc dluzsza niz splyw. Dobrze rozumuje? Prosze poprawcie mnie jesli cos nie tak.
×

Important Information

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Terms of Use.