Skocz do zawartości
Natan

[25L] :: Nano Rafa :: Od początku do końca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niosą się z zamiarem założenia małego zbiornika morskiego, generalnie wzorować się będę na zbiornikach:

http://aquascapedesign.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=43&Itemid=39

http://www.akwarystyka.com.pl/showthread.php?t=32613

http://www.akwarystyka.com.pl/showthread.php?t=27945&highlight=morskie

Mój zbiornik ma być cubem o wymiarach 25 lub 27 cm, co mi da 15 lub 20 litrów netto, jaka pojemność wybrać?

Docelowo maja w nim być korale miękkie, jakaś krewetka/krab, ale co do obsady to jeszcze trochę czasu mam na podjecie ostatecznej decyzji, generalnie jak na razie chodzi o same parametry zbiornika.

I mam w związku z tym kilka pytań:

1. Jaka filtracje wybrać &

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez jestem początkującym zajrzałem tu w celu dowiedzenia się czegoś więcej. Ale na pewno to co ci napiszą ci z doświadczeniem w tej dziedzinie to że jest zbyt małe akwa i trudne w utrzymaniu ale to zapewne wiesz skoro już planujesz. Ja tez myślałem nad takim małym akwa 25L ale chciałem tam trzymać tylko krabiki piasek i skałę bez koralowców. No jednak kolega Peniek przemówił mi do rozsądku i pewnie przewidział przyszłość że bardzo szybko zechcę mieć coś więcej i w chili obecnej planuje 75L, chciałbym 112L bo było by łatwiejsze w utrzymaniu i mógłbym więcej tam zwierzątek trzymać ale niestety meble na więcej mi nie pozwolą. Ja bym radził zbierać sukcesywnie na coś większego ale jeżeli jesteś pewny że nigdy nie kupisz większego i jesteś o tym przekonany w 100% to działaj. ;) Pozdrawiam Nemo ;) Co byś tam chciał trzymać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach